Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] RB Aggro  (Luettu 3450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heinamies

[GER] RB Aggro
« : 23.10.12 - klo 16:05 »
Land (32)

Badlands
Barbarian Ring
Blackcleave Cliffs
Blood Crypt
Bloodstained Mire
Dragonskull Summit
Graven Cairns
Mountain x17
Shadowblood Ridge
Sulfurous Springs
Swamp x5
Teetering Peaks

Creaturet (31)

Ash Zealot
Blistering Firecat
Carnophage
Dauthi Horror
Dauthi Marauder
Deathrite Shaman
Diregraf Ghoul
Ember Hauler
Figure of Destiny
Flametongue Kavu
Frenzied Goblin
Fume Spitter
Gloom Surgeon
Goblin Deathraiders
Gravecrawler
Grim Lavamancer
Guttersnipe
Hellhole Flailer
Hellrider
Hero of Oxid Ridge
Kargan Dragonlord
Keldon Marauders
Mogg Fanatic
Porcelain Legionnaire
Pulse Tracker
Rakdos Cackler
Shambling Remains
Stormblood Berserker
Stromkirk Noble
Tattermunge Maniac
Vexing Devil

Instantit (17)

Brimstone Volley
Burst Lightning
Char
Dismember
Fire Covenant
Fireblast
Hit // Run
Incinerate
Lightning Bolt
Magma Jet
Price of Progress
Rakdos Charm
Searing Blaze
Smash to Smithereens
Staggershock
Terminate
Thunderous Wrath

Sorceryt (15)

Arc Trail
Blightning
Browbeat
Chain Lightning
Demonic Tutor
Dreadbore
Flame Slash
Molten Rain
Pillage
Reckless Abandon
Reckless Charge
Rift Bolt
Ruination
Traitorous Blood
Volcanic Hammer

Enchantment (1)

Blood Moon

Planeswalker (1)

Koth of the Hammer

Artifact (3)

Ankh of Mishra
Black Vise
Shrine of Burning Rage

Muutamaa korttia vaille tällainen pakka kasassa. Ehdotuksia kaivataan että minkälaisia muutoksia pakka kaipaa. Mutavault, Wasteland, Dark Confidant ja fetchit olisivat listalla jos sellaisia omistaisin tai jos budjetti antaisi periksi sellaisia hankkia. :) Goblin Guiden ajattelin ujuttaa jonkun tilalle ainakin kunhan sellaisen saan käsiini.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #1 : 23.10.12 - klo 16:23 »
Lisäisin:
- Falkenrath Aristocrat (tosin tällä hintaa standardin takia tällä hetkellä)
- Nuo kortit jotka mainitsit
- halpoja instant pultteja, oon aika varma ettet pelaa kaikkia. Esim. Searing Spear näyttää puuttuvan.
- Magus of the Moon?

En pelais:
- Goblin Deathraiders
- Hit // Run, Backlash lienee parempi? En tiedä onko paljon hexproof äijiä nykyään, tosin ne dekit jotka pelaa hexproof miehiä varmaan pelaa myös manatonttuja jotka uhrattaisiin tuohon Hittiin.
- Browbeat
- Pillage (molten rain tekee tarpeeksi, tämä ei. Sulla on jo faksi vihaa tavallista enemmän muutenkin.)
- Ruination (vastukset varmaan fetsaa basicceja jo muutenkin kun pelkäävät blood moonia ja price of progressia. 4 manaa on vähän liikaa tähän mun mielestä.)

Poissa jotudin

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #2 : 23.10.12 - klo 16:38 »
Mun mielestä Ruination on oikein mainio vihakuponki. Ei ne pari muuta vihakorttia osu aina kouraan ja tuolla on saumat hidastaa vastusta juuri ne tarpeelliset vuorot. Se, että onko tuohon slottiin parempaa laitettavaa on toinen kysymys. Jaksavatko miehet loppuun saakka vai kaipaisiko jonkun ns. finisherin mm. Arc-Slogger? Jotkut on kai ainakin saksanmaalla sitä pelanneet, mutta en ole itse riittävästi pelannut tätä arkkityyppiä, jotta osaisin sanoa nykytilanteesta.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #3 : 23.10.12 - klo 16:43 »
Mun mielestä Ruination on oikein mainio vihakuponki. Ei ne pari muuta vihakorttia osu aina kouraan

Ei niitten tarvi osua kouraan, hyvät vastukset pelaa PoPin ja Moonin ympäri jolloin toi 4 manan do-nothing on mukava (not). Paljon ennemmin tuo Falkenrath sen tilalla.

Poissa Lightstorm

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #4 : 23.10.12 - klo 16:57 »
Täältä http://tappedout.net/mtg-decks/br-aggro-26/ löytyy oma vanha tekele josta puuttuu kortteja uusimmista seteistä. Joitain tuosta omasta listastani poistaisin suoraan nyt kuten Keldon Champion, Anathemancer ym.

Uusimmasta setistä tuli kyllä monta mukavaa lisäystä.

Poissa jotudin

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #5 : 23.10.12 - klo 18:30 »
Mun mielestä Ruination on oikein mainio vihakuponki. Ei ne pari muuta vihakorttia osu aina kouraan

Ei niitten tarvi osua kouraan, hyvät vastukset pelaa PoPin ja Moonin ympäri jolloin toi 4 manan do-nothing on mukava (not). Paljon ennemmin tuo Falkenrath sen tilalla.

Jos nuo asetetaan kilpailemaan samasta slotista, niin en edes yritä väittää Ruinationia paremmaksi. Aristocrat on tiukka pihvi.

Poissa Thalian

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #6 : 23.10.12 - klo 19:44 »
En tiedä, onko Ruination oikeasti tarpeeksi hyvä lappu, mutta kaikki non-basic hate syö noita 3-5c good stuffeja, joten mitä enemmän hatea, sen parempi.

Poissa Nastaboi

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #7 : 23.10.12 - klo 22:09 »
Kovin on tutun näköinen lista. Searing Spearia ei ollut julkaistu HL Champsien aikaan, joten se puuttuu. Pelkästään äijiin menevät pultit minimiin, itse pelaan ainoastaan Dreadborea, Fire Covenantia ja Dismemberiä.

Kolmosen dropeista puuttuvat Sulfuric Vortex ja Magus of the Moon. Tangle Wire on myös usein aika älytön. Muita 3cc miehiä en pelaisi, se mana costi menee noista spelleistä muutenkin ihan tukkoon. Sen sijaan kakkosessa voisi olla enemmänkin miestä, Deathridersia ei todellakaan pois ja itse pelaan jopa Chain-Walkeria. Ykkösen dropeista näyttäisi puuttuvan myös Sarcomancy. Traitorous Blood osoittautui paskaksi techiksi.

Itse pelaan 33 landia, ja täydellä fetchimäärälläkin värit kusevat liian usein. 32 landilla tämän luulisi käyvän vieläkin useammin. Älä pelaa Ruinationia. Ja kaikkien pyhien nimessä: Älä Pelaa Browbeatia.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Nastaboi

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #8 : 24.10.12 - klo 10:42 »
Niin, ja Hit // Run on hyvä. Se poistaa pysyvästi sen miehen tehden samalla päähän - hexproofin väistäminen ei ole merkityksellinen. Se osuu myös fakseihin, mikä on välillä relevanttia. Faksipoistona olen tykännyt Torch Fiendistä, mutta en pelaisi Pillagea tai Charmia.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa heinamies

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #9 : 24.10.12 - klo 11:26 »
Kovin on tutun näköinen lista.

Sun haikkufoorumilla olevasta listasta otin eniten mallia joo, ja selailin aika monet rdw listat läpi kans. :)

Hyviä ehdotuksia tullut. Browbeat on saanut (ehkä syystäkin :P) kovasti kritiikkiä joten poistettakoon se, kuten myös Ruination(vaikka tykkäänkin tästä kun se toimii), Pillage ja Rakdos Charm.

Magus of the Moon, Sarcomancy, searing spear ja Falkenrath Aristocrat hankintalistalle ainakin, ja Torch Fiendikin on hyvän oloinen. Ja Tangle Wire kans.

Mites esim Winter Orb, voisiko tuolle olla mitään käyttöä? Tai Sulfur Elemental?


Poissa Nastaboi

Vs: [GER] RB Aggro
« Vastaus #10 : 24.10.12 - klo 14:04 »
Winter Orbia testattiin, mutta tuntui sattuvan liikaa omaan päähän tai liian vähän vastustajaan. Tekee myös vastustajan manatontuista parempia, joihin haluaa melkein muutenkin käyttää aikaisia polttoja (ergo dekissä fanatic-variantteja sekä potkittava shokki). Sulfur Elemental nyt on suoraan huonompi kuin moni muu rannalle jo nyt jäävä kolmosen droppi.

Joku mainitsi muuten Sloggerin. Tavoite on itselläni pitää mana costien katto neljässä, poltolla ne loput tehdään päähän muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo 14:06 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM