Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mirrodin Besieged  (Luettu 79834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupu_

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #270 : 29.01.11 - klo 19:55 »
-.-... facepalm. Voitin 2 ekaa peliä ja olin ihan kickseissäni. 3 seuraavaa dunkkuun ja vika voitto. Turttailin, vituttaa, kolmas vai neljäs prelika 3-3 putkeen... Sain suht kovan mirran R/W:n Sisältäen, double strike protu äijä, uus 7 manan lohnari, liwewire lash, Precuscor golem, shimmer myr... Pari poistoa, kovia ukkoja, hyvä pelaaja olisi voinut mennä 5-1 tai jopa 6-0 mutta koska olen paisti ja pelaan päin persettä, niin näin tänää.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #271 : 29.01.11 - klo 20:21 »
2-3 erin pääsi 18. sijalle vasta. Todella sekalainen kuva jäi. Infect pakat vei mennen tullen b-lenturi - r-lihapolttoa, johon en päätynyt manakusun pelossa laittamaan mainioita valkoisia kakkosvuoron droppeja poistoineen.
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo 23:56 kirjoittanut barros »
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Rhaderis

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #272 : 29.01.11 - klo 22:33 »
Mirranilla mentiin 4-2. Vikan pelin jos oisin vieny ni 5-1 saldolla ois ollu jaetul 1.sijalla  :(

SoM boostereist tuli just niit rareja mitä arvelinki saavani: Strata Scythe (en pelannu), Hand of the Praetors (no no) ja Cerebral Eruption (pelasin). MBS-pussukat tarjoili herkkurareja tyyliin Knowledge Pool, Myr Turbine ja Red Sun's Zenith (tää oli hyvä).

Pakka jonka väsäsin:

Kuldotha Flamefiend (poisto)
Kuldotha Ringleader
Ogre Resister
2x  Blade-Tribe Berserkers
2x Blisterstick Shaman (poisto)
Oxidda Daredevil
Kemba's Skyguard
Leonin Relic-Warder (poisto)
Accorder Paladin
Spin Engine - ei noussu kertaaka turnaukses  :o odds are..
Auriok Replica
2x Perilous Myr (poisto)

Cerebral Eruption (poisto)
Red Sun's Zenith (poisto)
Burn the Impure (poisto)
Galvanic Blast (poisto)
Shatter (poisto)
Crush (poisto)
2x Arrest (poisto)
Divine Offering (poisto)
Sphere of the Suns

9x Mountain
7x Plains

Eli kuten listasta näkyy, lihat oli surkeita mut poistojen kans niilläki kykeni kukistamaan vastustajat.

Eka vastus WBr-Mirran. 2-0
Toka Rw-Mirran. muistaakseni 1-2. Hävisin molemmat pelit kothin ultimateen  :'( kolmannes eräs vastus jäi yhteen lifeen..
Kolmas kierros, RW-mirran ja 2-0. Poistot taas isossa roolissa.
Neljäs vastus BG Phyrexia. 2-0. Poistoa löyty joka ukkoon ja vastuksen pieni manafloodi ei ainaka hankaloittanu peliä.
Viides rundi UBg-infect/proliferate. 2-0. Eka erä aika helposti, mut toises olin 2 poisonia vaille kuollu ja vastuksel musta crusader valmiina ajelemaan (hän yhessä lifessä), topdeck: Red Sun's Zenith!
Viiminen kierros, WR-mirran taas. Nyt ei poistot enää jaksanu kaikkeen, vaik pääsin C.Eruptionilla paukauttamaan 5:llä nassuun ja miehiin..
Hirveä manafloodi loppuvaihees ja peli selvä  :( 0-2.

Ihan jees oli pelit eikä yhtään kaduta Mirranin valitseminen  ;D 3 pussii Phyrexiaa ja kakkaa nousi (2 Magnetic Mine).

EDIT. decklist oli virheellinen
« Viimeksi muokattu: 30.01.11 - klo 01:05 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Enterorrhexis

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #273 : 29.01.11 - klo 23:01 »
Miksihän jotenkin tuntuu siltä, että meikäläinen on tuon tarinan kyseinen manafloodaava BG Phyrexia. Edes Sphere of the Sunsin poistaminen ei hidasta. :D

Hieman itseä harmittaa pettymyksellinen 2-4 tulos tästä prellusta. Ei vain noussut mitään kovin mainitsemisen arvoista ja Scarsin pussukatkin sisälsivät tavaraa Mirraneille. Hieman facepalmasin, kun jo eka pussi lupaili "hyvää" Shape Anewin ja Shape Anewin foilin muodossa. Eipä paljon Spikeshot Elder / Etched Championkaan lämmittäneet kun vallitsevat värit faktiopusseista olivat B/G.

Decki perustui tietenkin infect-miehiin, joita kului hieman liikaa puolustamaan pääosin mirranin isompia kavereita vastaan. Massacre Wurm istui samaisesta syystä pääosin jäähyaitiossa, kun -2/-2 ueot ei paljon poistokkuudellaan hurrannut X/3+ vastapuolta vastaan. Ainoastaan kerran teki mihin oli tarkoitettukin.

Itse pidin, että hyödyllisimmäksi kortiksi deckin kannalta nousi Morbid Plunder, jonka ansiosta sai pelissä käväisseitä jannuja palauteltua mukaan pärinöihin tilanteen muuttuessa. Ei muuta erityistä sanottavaa tästä asiasta.

Mielenkiintoinen konsepti tämä faction-boosterien vaikutus ja suuren valtaosan Mirran-valinta.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa aatami

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #274 : 29.01.11 - klo 23:03 »
Pieni kysymys: Jos valitsen mirranit, saako kuitenkin kaikkia scarsin boostereista tulevia juttuja käyttää, vaikka tulisikin phyrexia ja unaligned kortteja?
The father of trolls...

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #275 : 29.01.11 - klo 23:06 »
Pieni kysymys: Jos valitsen mirranit, saako kuitenkin kaikkia scarsin boostereista tulevia juttuja käyttää, vaikka tulisikin phyrexia ja unaligned kortteja?

Kyllä saa käyttää.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #276 : 29.01.11 - klo 23:46 »
Tulin sitten tänään sairaana Joensuun prelluja pelaamaan vaikka jotkut tamperelaiset tarinan moraallisena hyviksinä heristivät sormea minun tempauksestani foorumilla. Otin Phyrexianin koska infect ja hain kortteja infect standard pakkaan. Avasin ensin Scarssin pussit ja sieltä tuli Ascetismi, Grindclock ja Sxithyrix. Hyvin meni kolmen ensimmäisen pussin kohdalla koska haluttu pommi tuli sieltä. Phyrexian pusseista tuli Magnetic Mine, Phyrexian Vatmother ja Distant Memories. Pooli näytti hyvältä koska minulla oli kaksi pommia ja infect ukkoja tuli ihan hyvin, mutta sitten päätin ottaa sinisen mukaan pakkaani jostain syystä onneksi ennen parien jakoja huomasin perseilyni ja vaihdoin nopeasti kolmivärisestä takaisin kaksiväriseen musta-vihreään pakkaan. Peliraportit saattaavat olla virheellisiä koska minulla on huono muisti.

Ensimmäinen peli: BYE

Huomasin parilistasta että minulla oli BYE. Myhäilin tyytyväisenä ja goldfishailin rauhassa ja katsoin muitten pelejä. 1-0

Toinen peli: Teemu Salo (Puna jotain jossa oli pikkuisen mustaa kolmantena värinä)

Kirosin nähtyäni vastustajani koska olen jokaisessa virallisessa turnauksessa hävinnyt Teemulle. Jopa viime stanard FNM:ssä hänen yhden yön mono musta suikalle jonka hän kokosi keskellä yötä. Teemu poistelee ukkojani poistoilla ja sitten hän pamauttaa Hero Of Oxid Ridgen pyödälle. Huomaan kauhuissani että minulla on liian vähän ukkoja ja en voi tehdä mitään. Toisessa pelissä kävi samalla tavalla paitsi että nostin viimeisellä vuorolla ennen skuuppausta Sxithyrixin käteen. Totean että Forttuuna ei ollut puolellani ja häviän 0-2. Toisaalta Teemulla oli ihan nutsit kortit buustereista. Sxithyrix, Hero Of Oxid Ridge ja Venser. Jotkut on luotu nostelemaan kortteja buustereista. 1-1

Kolmas peli: Markus joku (Valkoinen Mirrodin)

Pelasin Markusta vastaan jota vastaan en ole koskaan pelannut missään pelissä. Aloitan ihan hyvin Swamp, Vector Asp, sun vuoro. Markus vastaa vuorollaan Golden Urnilla. Lopulta voitan pelin koska Markuksella näköjään manat paskoivat pelin. Phyrexian Vatmother oli tässä pelissä ylivoimainen. Sama tapahtui toisessa pelissä ja voitan pelin 2-0 ensimmäisenä pelaajana rundilla. 2-1

Neljäs peli: Marko Sykkö (Pakka jossa oli taikamiekka ja raregolemit väriä en muista)

Kohtaan Sykön ja odotan tasaista peliä. Living Weapon on todella tärkeässä asemassa tässä pelissä koska minä voitin laittamalla Flayer Huskeja infect ukoille ja Sykkö ei voi mitään. Toisessa pelissä huomaan että raregolemit ovat paha vastus mutta onneksi tapan ne kikkailemalla Mortarpodin ja 1-1 counttereiden kanssa. Phyrexian Vatmother näytti taas voimansa ja voitan 2-0 pelit. Tässä vaiheessa minulla paloi usko päästä hyville palkintosijoille. 3-1

Viides peli: Jani-Petteri (Infect)

Huokaisen kun huomaan vastustajan pelaavan infectiä koska haluan pelata infektillä enkä joutua sitä vastaan. Ensimmäisessä pelissä laitan Vatmotherin peliin mutta se on haittaava ukko kun sillä on poison counttereita. Vastustaja voittaa infect Glissalla ja Rot Wolfilla. Seuraavassa pelissä olen yhden vuoron päästä voitosta mutta sitten huomaan että vastustaja laittaa Bonehoardin Rot Wolffiin kiinni joka viellä lentää. En huolestu koska vastustaja ei ole kertaakaan lyönnyt minua. Mutta huomaan että Vatmother on pöydässä kolmatta vuoroa ja susi lyö yhdeksää. Kättelen ja totean että parempi voitti 0-2. 3-2

Olen kymmenes ja saan kaksi Phyrexianin pussia mukaan ja nostan kotona niistä vihreän Zenithin ja foili Treasure Magen. Olen tyytyväinen ja kokoan kansiota ajatelleen että tästäkö alkaa minun taitotaso nousuni MTG:ssä.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa teemuhy

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #277 : 30.01.11 - klo 11:44 »
Oulussapa sai 5-1:llä huikeat 6 kassia.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Thalian

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #278 : 30.01.11 - klo 12:54 »
Strata Scythe (en pelannu),
Eli kuten listasta näkyy, lihat oli surkeita mut poistojen kans niilläki kykeni kukistamaan vastustajat.

Mies valittaa huonoista lihoista, mutta ei sitten pelaa formaatin yhtä älyttömimmistä equista. Scythe on automaattisesti sisässä about kaikissa pakoissa, jotka pelaa miehiä.

Itse pelasin eilisessä prellussa Mirralla, ensin swissin voittoon ja aina finaaliin asti, jonka splittasin. Pelatut matsit menivät 6-0, swissin viimeisellä kierroksella otin tasurin ja pelailin HLää. Formaatti oli kohtuullisen paljon nopeampi kuin sealed tavallisesti on. Contagion enginen taisin pelata tasan kerran, vaikka nostin sen suht monesti. Mielenkiintoisesti voitin ainakin neljä gamea sillä, että ammuin slagstormin päähän. Pyroclasmina taisin pelata ko. kortin noin yhtä monesti, eli ennakkoon heikompi toinen moodi oli hyvin usein hyötykäytössä.

Poissa Rhaderis

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #279 : 30.01.11 - klo 13:21 »
Strata Scythe (en pelannu),
Eli kuten listasta näkyy, lihat oli surkeita mut poistojen kans niilläki kykeni kukistamaan vastustajat.

Mies valittaa huonoista lihoista, mutta ei sitten pelaa formaatin yhtä älyttömimmistä equista. Scythe on automaattisesti sisässä about kaikissa pakoissa, jotka pelaa miehiä.

Itse pelasin eilisessä prellussa Mirralla, ensin swissin voittoon ja aina finaaliin asti, jonka splittasin. Pelatut matsit menivät 6-0, swissin viimeisellä kierroksella otin tasurin ja pelailin HLää. Formaatti oli kohtuullisen paljon nopeampi kuin sealed tavallisesti on. Contagion enginen taisin pelata tasan kerran, vaikka nostin sen suht monesti. Mielenkiintoisesti voitin ainakin neljä gamea sillä, että ammuin slagstormin päähän. Pyroclasmina taisin pelata ko. kortin noin yhtä monesti, eli ennakkoon heikompi toinen moodi oli hyvin usein hyötykäytössä.

Hmm. Aattelin että ku 6 manaa sijottaa että saa ukolle muutaman +/+:n ni ei ole sen väärti. Ja viel se et vastus tod.näk.responssaa equippaukseen poistolla ni.. Tosin nyt vast huomasin että se antaa plussat sekä mun että vastustajan ländeistä  >:( Jostain syyst muistelin että vaan omista. No, mennyttä mikä mennyttä.

Poissa duracel

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #280 : 30.01.11 - klo 16:22 »
Olisi ollut varmaan ihan kiva formaatti oikeilla boostereilla, niin olisi voinut olla jotain vaihtelua dekeissä. Nyt boostereista rakentui automaattisesti dekit. Tietääpä tosin jatkossa olla menemättä tällaisiin flavor-dunkutteluihin. 2-2-drop ja 3-2-drop on viikonlopun saldo. Eikä kyllä näiden pohjalta nyt ihan hirveästi tuo setti enää houkuttele millään tavalla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Vilhis

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #281 : 30.01.11 - klo 16:36 »
Eikä kyllä näiden pohjalta nyt ihan hirveästi tuo setti enää houkuttele millään tavalla.
~jari

Äläs nyt hyvä mies masennu! Draftissa on toki normaalit buusterit - kuten hyvin tiedät. Ja MBS:n pussista vielä pikataan ekana, mikä tuonee formaattiin pientä vaihtelua.

Edit: Itse kävin vain lauantain prellussa ja menin Mirranille. Odotukseni oli, että Phyrexianille mennessä saa paljon helpommin täysin pelielvottoman poolin. 4-2 on perushyvä tulos, mutta voitettuani neljä ensimmäistä matsia en voi sanoa olevani järin tyyttyväinen lopputulemaan. Flavor-dunkuttelut on kyllä suhteellisen perseestä, mutta jotain hyvää siinäkin: sain nimittäin prellusta haltuuni Mirranin pinssin ja rannekkeen, joita ei voita noloudessaan ehkä mikään.
« Viimeksi muokattu: 30.01.11 - klo 16:42 kirjoittanut Vilhis »
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Perdes

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #282 : 30.01.11 - klo 17:08 »
Omat rare nostot oli prellussa hyvät mirraneilla (hero of the oxid bridge, Elspeth Tirel) mutta kun poistokortit eivät suostuneet nousemaan nii tuli sitten otettiu pataan 1-4

Poissa Ranger0

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #283 : 30.01.11 - klo 18:35 »
Tämmöisellä läjällä mentiin 6-0 Lahdessa 45 pelaajan prellussa:

Faxit:
-Strider Harness
-Trigon of Corruption
-Lux Cannon

Faxi miehet:
-Icronclaw Myr
-Phyrexian Digester
-Corpse Cur

Mustat:
-Virulent Woud
-Grasp of Darkness
-Spread the Sickness

Mustat miehet:
-Plague Stinger
-Flensermite
-Phyrexian Rager x2
-Contagious Nim x2
-Flesh-Eater Imp
-Skinrender
-Massacre Wurm

Vihreät miehet:
-Blight Mamba
-Viridian Corrupter
-Rot Wolf x2
-Blightwidow

Pääasiassa siis ajeltiin pienillä infect miehillä. Mato ratkaisi yhden pelin kun poisti kaverin 5:stä miehestä 4 ja ampui samalla 8 vastustajaa päähän. Viridian Corrupteria pompotettiin gravelta Corpse Curilla aina kun mahdollista ja Ichorclaw Myr pääsi ajalemaan paljon poisonia vastustajiin. Lux Cannon ampui turnauksessa kahdesti ja kahdesti se poistettiin 2 countterissa.

Strider Harnessin tilalla pakassa kävivät koittamassa myös Decimator Web (kävi kerran pelissä ja sai poistoa), Tower of Calamities (ampui jopa kerran ja silloinkin olisi pitänyt vaan ladata pelissä olevaan Trigoniin countteri ja käyttä se, eikä leikkiä tällä), Gruesome Encore (haki kaverin shokkimyyrän ja tajusi ettei se menekään enää gravelle) ja Viridian Emissary (ei käynyt pelissä). Muuten pakka pysyi aika pitkälti samana. Yhtään battle cryta käyttävää pakkaa ei vastassa näkynyt ja muutenkin enimmäkseen Phyrexiaa.

Poissa aatami

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #284 : 30.01.11 - klo 19:07 »
Tulin seitsemänneksi, mutta olisin tullut ensimmäiseksi ilman kahta pahaa mokaa. 1. Unohdin ekalla kierroksella että myrit ovat fakseja.. (I know, that was stupid) 2. Finaalissa aggrotin hitusen liian hitaasti ja vihollinen nosti über pommeja ja voitti.
« Viimeksi muokattu: 30.01.11 - klo 23:40 kirjoittanut aatami »
The father of trolls...

Poissa Orion

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #285 : 30.01.11 - klo 20:55 »
Elämäni huonoiten mennyt turnaus johtui lähes suoraan huonosta factionivalinnasta. Mirranilla olisi ollut hyviä ukkoja ja poistoa. Mutta kun tuli otettua phyrexia, sai juuri sopivan vähän infectiukkoja että niistä ei kunnon infectipakkaa saanut, mutta toisaalta juuri sopivasti, että ei ollut tarpeeksi infectittömiä ukkoja tavalliseen pakkaan. Lisäksi rareista ei avautunut juuri mitään pommikasta. Ainoastaan Glissa piti yllä toivoa voitosta. Sekin sai poistosta joka kerta ennen kuin pääsi edes seuraavaan combatiin asti.

Olisi pitänyt tietää että hyvikset voittavat aina   :-'

Poissa KajaaninOlli

Vs: Mirrodin Besieged
« Vastaus #286 : 30.01.11 - klo 21:31 »
Nyt boostereista rakentui automaattisesti dekit.

Pakko tähän mainita, että menin Phyrexialle ja nostin pommit punaiselle ja valkoiselle, ja täyttä paskaa vihreälle ja mustalle.. Infect miehiä oli yhteensä 5. Olin Kuopion prellun ainut, joka päätyi RW:lle Phyrexian factionilta. Pelit meni 3-1-1, eli huonoin prellu pitkään aikaan. Pakka oli muuten melko ok, mutta perusmiehiä ei oikein ollut tarpeeksi, juurikin tuon factionvalinnan takia, myöskään RW:lle ominaisia halpoja poistoja ei ollut.

Tässä kyseinen dekki:

Lands (17):

9 Plains
8 Mountain

Creatures (11):

Memnite 0
Myr Sire 2
Sunspear Shikari W1
Snapsail Glider 3
Loxodon Wayfarer W2
Pierce Strider 4
Chrome Steed 4
Glimmerpoint Stag WW2
Golem Artisan 5
Hoard-Smelter Dragon RR4
Myr Battlesphere 7

Other (12):

Acoorder's Shield 0
Flayer Husk 1
Darksteel Axe 1
Origin Spellbomb 1
Contagion Clasp 2
Mortarpod 2
Ichor Wellspring 2
Revoke Existebce W1
Choking Fumes W2
Skinwing 4
Turn to Slag RR3
Phyrexian rebirth WW4

Sideboard mm.

Rust Tick 3
Into the Core RR2


Living weaponit olivat todella hyviä, etenkin Mortarpod, jonka avulla tuli poistettua pelien aikana ainakin 10 miestä.