Kortit ja pakat > Legacy

U/W Stoneblade -pohdiskelua/apua

<< < (4/5) > >>

Zirenda:

--- Lainaus käyttäjältä: Rancid- - 16.10.18 - klo 09:20 ---En muista tarkkoja detskuja siitä, miltä tuo UB Shadow -peli selostuskoppiin näytti, mutta oon aika varma siitä, että me oletettiin lifetotaalit korkeammiksi kuin ne oli. Jos Delver tosiaan uhkasi lethaleja, silloin sen bouncaaminen on ihan ok, mutta veikkaan että mun papereissa sulla luultiin olevan enemmän lifeä.

Tää taas kerran osoittaa sen, miten pienet virheoletukset saa selostuksen näyttämään hölmöltä --> se iPad lifekirjanpitoon olis oikeasti aika jees :)

--- Lainaus päättyy ---
Joo, tätä itsekin epäilen. Ja sitten tietty kun finaalissa saatiin life totalit, niin MU oli sellainen, jossa niillä ei niin paljon väliä... Ensi kerralla olisi kyllä kova tuo Ipad :)


--- Lainaus käyttäjältä: Meltyman - 16.10.18 - klo 08:09 ---
Mitkäs fiilikset sinulle jäi dekin korteista?
Rapsasi mukaan ainakin TNN näytti tosi hyvältä, kuten olettaa saattoikin.

EDIT: Ainakin Karakaksesta haluaisin tietää oliko siitä mitään iloa ja entäs 2x Maindeck Council's Judgment?

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos onnitteluista. TNN oli erittäin kova kaikkia reiluja pakkoja vastaan, kuten odotettua. Yllättävän tärkeää olla myös pakassa joku, joka lyö kolmea. En voisi ajatella cuttaavani yhtään, tosin neljännelle on vaikea löytää tilaa.

Karakas ei oikeastaan tehnyt koko turnauksessa yhtään mitään. Tosin yhtään Reanimatoria, Sneakshowta tai Thaliaa vastaan en pelannut, enkä päässyt boucettamaan omaa Vendilion Cliqueta. En lähtisi kuitenkaan cuttaamaan tällä kokemuksella. Joitakin testipelejä olen Karakaksella voittanut, kun olen päässyt bouncaamaan ongelmallisen Thalian.

Council's Judgment x2 mainilla tuntui ihan ok:lta. Creaturepainotteisessa metassa monipuolinen poisto tuntuu aina hyvältä. Olin myös todella tyytyväinen SoFI:iin mainissa, useissa peleissä se oli eka, joka haettiin.

Sideltä ottaisin pois ehkä EE:n ja laittaisin tilalle jotain grixis controllia vastaan. Se on vaan niin karmea MU.

Vendilion Cliqueta taisin resolvata kerran ja sidetin pois aika monessa MU:issa, tosin näen edelleen sille oman paikkansa disruptoimassa comboja/paineistamassa planewswalkereita.

Lopullisesta 75:sta ulosjääneitä kortteja, jotka ovat edelleen ehdokaslistalla ja joita varmaan testaan jossain vaiheessa:

1x Flusterstorm
1x Disenchant
Sanctum Prelate??
1x Gideon, Ally of Zendikar
1x Path to Exile
1x Nahiri, the Lithomancer
1x Teferi, Hero of Dominaria
1x Ethersworn Canonist :P

Prote:
Jos mietit EE:n tilalle jotain Grixis Controlia vastaan, suosittelen Gideon, Ally of Zendikaria. Non-Blue Planeswalkerit ovat Grixikselle vaikeita vastattavia ja siksi sidellä pelataan Dreadborea ja itse valitsin lisäksi myös Liliana's Defeatin, joka vastaa Lilianien lisäksi Angleriin

Gideonin etuna on sen luoma aikainen paine ja aloitus loyalty 4, joten boltilla ei siitä eroon pääse herkästi, etenkin kun voi heti luoda blokkerin snäpärille tms. Helpoin tapa vastata Gideoniin on counteroida se ja usein yllättäen pelattu Gideon antaa todella paljon etumatkaa, kun counteria ei välttämättä löydy.

Meltyman:

--- Lainaus käyttäjältä: Prote - 16.10.18 - klo 13:58 ---itse valitsin lisäksi myös Liliana's Defeatin, joka vastaa Lilianien lisäksi Angleriin

--- Lainaus päättyy ---
Eikö Celestial Purge ole vain suoraan parempi? Osuu teeman väreille ja osuu myös punaisiin. Lose 3 life ei taida olla kovin relevantti tässä kamppailussa.

Zirenda:

--- Lainaus käyttäjältä: Prote - 16.10.18 - klo 13:58 ---Jos mietit EE:n tilalle jotain Grixis Controlia vastaan, suosittelen Gideon, Ally of Zendikaria.

--- Lainaus päättyy ---
Joo. Yksi Gideon oli jo sidellä, mutta on niin vahva kortti, että tekisi mieli pelata toista mainilla. On kuitenkin niin hyvä sekä puolustamaan että hyökkäämään. Yllättävän monessa MU:ssa mahdollisuus luoda toksu ja lyödä viittä heti sen jälkeen on hyvä pelaus. Tai sitten vaan luoda loputtomasti blockereita.


--- Lainaus käyttäjältä: Meltyman - 16.10.18 - klo 14:18 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Prote - 16.10.18 - klo 13:58 ---itse valitsin lisäksi myös Liliana's Defeatin, joka vastaa Lilianien lisäksi Angleriin

--- Lainaus päättyy ---
Eikö Celestial Purge ole vain suoraan parempi? Osuu teeman väreille ja osuu myös punaisiin. Lose 3 life ei taida olla kovin relevantti tässä kamppailussa.

--- Lainaus päättyy ---
Lieköhän Prote puhunut siitä, kun itse on pelannut omassa mustassa dekissään Liliana's Defeatia?

Prote:

--- Lainaus käyttäjältä: Meltyman - 16.10.18 - klo 14:18 ---Eikö Celestial Purge ole vain suoraan parempi? Osuu teeman väreille ja osuu myös punaisiin. Lose 3 life ei taida olla kovin relevantti tässä kamppailussa.

--- Lainaus päättyy ---
Lieköhän Prote puhunut siitä, kun itse on pelannut omassa mustassa dekissään Liliana's Defeatia?
[/quote]

Joo mainitsin perusteluna, miksi Gideon on hyvä kortti Grixistä vastaan, koska on planeswalker ja mitä vastauksia niihin on nyt pelattu.

Tuo toksu+lyönti on todella usein vahva pelaus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta