Kortit ja pakat > Highlander

German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna

(1/2) > >>

General Pasi:
Tervehdys kaikille!
Ajattelin postata oman burnideckkini tänne, mikä on pärjännyt turnauksissa oikein hyvin. Useita voittoja tullut.
Lyhyesti idea on pelata parhaimpia ukkoja/efektejä ja burneja.
Pääpaino on burnispelleissä enemmän kuin ukoissa. Eli enemmän burni kuin aggro.
Tässä deckkilista, johon mieluusti otan kommentteja vastaan:
https://tappedout.net/mtg-decks/ger-mono-red-burn/

Lyhyesti joistain deckistä ja matchupeista oman kokemuksen mukaan:
MonoB suicide: tiukkoja pelejä, haudasta palaavat ukot tekevät tiukkaa. Yleensä 50/50 suhteella menevät pelit. Delveukkoihin häviää, jos ei kerkeä tappaa siihen mennessä. Lifelossia aiheuttavat ukot parhaimmillaan voittavat burnille pelin.
MonoW aggro: tasaisia, mutta sanoisin että minulla on etulyöntiasema, jollei tule prottured ukkoja.
Control: Riippuu controllista, kuinka monta väriä. Monivärisiä vastaan ehdoton ylilyöntiasema, sillä fetchit edesauttavat. UW-control on noin 60/40 suhteella ollut omissa peleissä, timely reinforcementsiin yleensä häviää, jos ei voi estää lifegainia.
Combo/reanimator: Pahimmat matchupit, pitää valita aloituskäsi, jossa on ykkösdroppeja. Eidolon ja Relic auttavat, mutta tämä on niin tilanneriippuvaista. Esimerkiksi pieksin yhden animatorin käännettyllä village Messengerillä, kun Iona, shield of emeria oli pöydässä. Menace on kova.
Grixis Midrange: Paha jos on oikein pinpattu deckki (dualit), koska delveukkoja on liikaa ja niillä on paljon pyllyä. Tiukkoja pelejä, yleensä 45/55 suhteella burnille.

Eniten minua kiinnostavat seuraavat asiat:
miten muut kokevat manabasen? Snow-ländeillä saadaan Icehide golem sisään, mutta onko faceless haven tarpeeksi hyvä? Omalla otannalla olen kaksi kertaa päässyt sillä ajolla noin 30 pelin aikana, ja silloinkin se ei ollut relevanttia, vaan manan olisi voinut muuhunkin.
Onko joitain kortteja mitä itse vaihtaisit deckissä ja miksi?

Ja sitten kommentoin jo etukäteen, kun joku sitä kysyy kuitenkin:
MIKSI ET PELAA blood moonia ja magussia? Vastaus on se, että aggrot ovat aika suosittuja, ja niitä vastaan ei tee mitään. Toimii oikeasti vain vähintään 3-väri deckkejä vastaan ja yleensä silloinkin vain, kun olet playlla. Myöskin loppupelin topkeckinä eivät tee mitään. Pidin näitä joskus deckissä, sitten lähtivät pois. Olo on huojentuneempi.



General Pasi:
Myöskin, miten muut ovat kokeneet burnin haikkumetassa? Miten olet itse pärjännyt sitä vastaan?

barros:

--- Lainaus käyttäjältä: General Pasi - 05.08.21 - klo 17:42 ---Myöskin, miten muut ovat kokeneet burnin haikkumetassa? Miten olet itse pärjännyt sitä vastaan?

--- Lainaus päättyy ---

Lista ei näy minulle puhelimella. Pelaaks wasteland ja mutavaultia? Liikaa värittömiä läänejä ei kande olla pakassa. Itse möin burnin, kun Joensuussa sillä ei pärjää yksinkertaisesti. Mono black itsellä tosin taas kasaamista vaille, josta laitan listan kanssa mtg suomi.fi palvelimelle asap. Yleensä burnilla ei ole jakoa mono valkoiselle, enhantresille tai vaikka stormille.

General Pasi:
Linkkasin listan uudestaan. Hieman muokkasin, niin linkki vanhentui ja unohdin muokata.
Kyllä pelaan.
MonoW vastaan pelit ovat menneet hyvin tasaisesti oman kokemuksen mukaan. Riippuu tosiaan valtavasti aloituskäsistä. Sanoisin, että valkoisella on prottu-ukkoja, joita vastaan peli menee äkkiä vaikeaksi. Jos näiltä välttyy, niin pelit ovat tasaisia.
Stormi onkin uusi tuttavuus, sitä ei ole metassamme näkynyt. Ei myöskään enchantressia.

Demppa:
Omista burniajoistani on vierähtänyt jo vuosikymmen, mutta meidän metasta löytyy polttoa ja punaista jonkun verran, joten näkymät siitä vinkkelistä.


* Skullclamp sisään. Täysin typerä lappu.
* Young Pyromancer on hyvä spellikkäässä dekissä, aggroja vastaan, ja kombo Skullclampin kanssa.
* Laelia, the Blade Reforged on ollut tosi vakuuttava joka kerta kun olen sen pöydässä nähnyt.
* Uusista ländeistä Den of the Bugbear vaikuttaa kovalta, vanhoista Castle Emberethiin olen hävinnyt useamman kerran.
* Jaksaako Koth of the Hammer vielä? Onko Chandra, Acolyte of Flame riittävän hyvä?
* Tekeekö Black Vise riittävästi aggrometassa?
* Pelaisin esimerkiksi Goblin Cratermakeria niin kauan ku Skullclamp ja Umezawa's Jitte ovat formaatissa.
* Fury.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta