Poromagia

Kirjoittaja Aihe: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna  (Luettu 2528 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa General Pasi

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Dillon, you son of a bitch!
Tervehdys kaikille!
Ajattelin postata oman burnideckkini tänne, mikä on pärjännyt turnauksissa oikein hyvin. Useita voittoja tullut.
Lyhyesti idea on pelata parhaimpia ukkoja/efektejä ja burneja.
Pääpaino on burnispelleissä enemmän kuin ukoissa. Eli enemmän burni kuin aggro.
Tässä deckkilista, johon mieluusti otan kommentteja vastaan:
https://tappedout.net/mtg-decks/ger-mono-red-burn/

Lyhyesti joistain deckistä ja matchupeista oman kokemuksen mukaan:
MonoB suicide: tiukkoja pelejä, haudasta palaavat ukot tekevät tiukkaa. Yleensä 50/50 suhteella menevät pelit. Delveukkoihin häviää, jos ei kerkeä tappaa siihen mennessä. Lifelossia aiheuttavat ukot parhaimmillaan voittavat burnille pelin.
MonoW aggro: tasaisia, mutta sanoisin että minulla on etulyöntiasema, jollei tule prottured ukkoja.
Control: Riippuu controllista, kuinka monta väriä. Monivärisiä vastaan ehdoton ylilyöntiasema, sillä fetchit edesauttavat. UW-control on noin 60/40 suhteella ollut omissa peleissä, timely reinforcementsiin yleensä häviää, jos ei voi estää lifegainia.
Combo/reanimator: Pahimmat matchupit, pitää valita aloituskäsi, jossa on ykkösdroppeja. Eidolon ja Relic auttavat, mutta tämä on niin tilanneriippuvaista. Esimerkiksi pieksin yhden animatorin käännettyllä village Messengerillä, kun Iona, shield of emeria oli pöydässä. Menace on kova.
Grixis Midrange: Paha jos on oikein pinpattu deckki (dualit), koska delveukkoja on liikaa ja niillä on paljon pyllyä. Tiukkoja pelejä, yleensä 45/55 suhteella burnille.

Eniten minua kiinnostavat seuraavat asiat:
miten muut kokevat manabasen? Snow-ländeillä saadaan Icehide golem sisään, mutta onko faceless haven tarpeeksi hyvä? Omalla otannalla olen kaksi kertaa päässyt sillä ajolla noin 30 pelin aikana, ja silloinkin se ei ollut relevanttia, vaan manan olisi voinut muuhunkin.
Onko joitain kortteja mitä itse vaihtaisit deckissä ja miksi?

Ja sitten kommentoin jo etukäteen, kun joku sitä kysyy kuitenkin:
MIKSI ET PELAA blood moonia ja magussia? Vastaus on se, että aggrot ovat aika suosittuja, ja niitä vastaan ei tee mitään. Toimii oikeasti vain vähintään 3-väri deckkejä vastaan ja yleensä silloinkin vain, kun olet playlla. Myöskin loppupelin topkeckinä eivät tee mitään. Pidin näitä joskus deckissä, sitten lähtivät pois. Olo on huojentuneempi.



« Viimeksi muokattu: 05.08.21 - klo 22:25 kirjoittanut General Pasi »

Poissa General Pasi

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Dillon, you son of a bitch!
Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #1 : 05.08.21 - klo 17:42 »
Myöskin, miten muut ovat kokeneet burnin haikkumetassa? Miten olet itse pärjännyt sitä vastaan?

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #2 : 05.08.21 - klo 20:33 »
Myöskin, miten muut ovat kokeneet burnin haikkumetassa? Miten olet itse pärjännyt sitä vastaan?

Lista ei näy minulle puhelimella. Pelaaks wasteland ja mutavaultia? Liikaa värittömiä läänejä ei kande olla pakassa. Itse möin burnin, kun Joensuussa sillä ei pärjää yksinkertaisesti. Mono black itsellä tosin taas kasaamista vaille, josta laitan listan kanssa mtg suomi.fi palvelimelle asap. Yleensä burnilla ei ole jakoa mono valkoiselle, enhantresille tai vaikka stormille.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa General Pasi

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Dillon, you son of a bitch!
Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #3 : 05.08.21 - klo 22:29 »
Linkkasin listan uudestaan. Hieman muokkasin, niin linkki vanhentui ja unohdin muokata.
Kyllä pelaan.
MonoW vastaan pelit ovat menneet hyvin tasaisesti oman kokemuksen mukaan. Riippuu tosiaan valtavasti aloituskäsistä. Sanoisin, että valkoisella on prottu-ukkoja, joita vastaan peli menee äkkiä vaikeaksi. Jos näiltä välttyy, niin pelit ovat tasaisia.
Stormi onkin uusi tuttavuus, sitä ei ole metassamme näkynyt. Ei myöskään enchantressia.

Poissa Demppa

Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #4 : 06.08.21 - klo 00:29 »
Omista burniajoistani on vierähtänyt jo vuosikymmen, mutta meidän metasta löytyy polttoa ja punaista jonkun verran, joten näkymät siitä vinkkelistä.


Poissa Fogxanic

Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #5 : 06.08.21 - klo 14:31 »
Mulla on: https://tappedout.net/mtg-decks/27-04-20-burn/ Ragavan vielä puuttuu pakasta jostain syystä  ;D Pärjää tällä ihan ok meidän metassa. Karakaksen voisi cutata kun ei ole niin paljoa animaattoreita vastassa.

Cuttaisin kyllä sun listasta relic of progen ja abraden, eivät tee lämää päähän. Myös aika monta spelliä sulla jotka ampuu ukkoihin ja playereihin yhtä aikaa. Itse en ainakaan viitti pelaa niitä kun niin paljon cretuja.
« Viimeksi muokattu: 06.08.21 - klo 14:37 kirjoittanut Fogxanic »

Poissa General Pasi

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Dillon, you son of a bitch!
Vs: German highlander Mono R burn nykyaikaan muutettuna
« Vastaus #6 : 07.08.21 - klo 13:51 »
Kommentteina:
Skullclamp on mietinnän alla. Miehiä on ehkä sen verran, että voisi kokeilla. Helposti kyllä laputtaa, toisaalta syö manaa. Usein paras aloitus on pelata yhden manan ukko ja jäädä pultti auki passaamaan vuoroa.
Young Pyromancerin karsin pois, sillä 1 persettä ei tahdo riittää. Sekä ilmaisia burneja ei ole (fireblast..), ja yleensä siitä saatu value on ollut hyvin pientä. Melkein pyromancerin voisi pelata vain tilanteessa, jossa olisi manaa auki myös burneihin.
Kaikki punaiset deckit pelaavat arc trailia ja forked boltia, ja en haluaisi antaa 2-1 tilanteita. Näin käy, jos pelaat esim. ykkösvuorolla 2/1 ukon ja toisella pyromancerin. Häviät pystyyn tälläisessä tilanteessa.
Den of the bugbear voisi olla kokeilun arvoinen, ei ole drawbackkia käytännössä!
Koth of the Hammer ja Chandra, Acolyte of Flame ovat hyviä. Controllia vastaan jos resolvaavat, yleensä voittavat, sillä niistä on vaikea päästä eroon.  Lisäksi Chandra on myös aggrodeckkejä vastaan hyvä, koska 4 loaltyä on paljon.
Black vise on niitä kortteja, jotka osuvat isosti tai sitten keskivahvasti tai sitten täysin kuollut lappu. Otan sen riskin, sillä aloittaessa se on aina vähintään lightning bolt, ellei imase forcesta.
Goblin Cratermaker on muuten testattavan arvoinen!
Furysta en tiedä, sillä ei osu päähän. Controlleja vastaan aika kuollut lappu. Ehkä en halua pelata, kun kortit ovat tiukassa. Lisäksi hardcasti on hyvin epätodennäköistä. Lategamenostona tietysti kova, jos on 5 manaa käytössä.
Relic of progenitus on sisässä, koska delve ja animointi on juttu. Lisäksi on korttineutraali ja ei loppujen lopuksi syö paljoa manaa. Hyvällä tuurilla myös Prowess-trigger. Lisäksi lategame nostona muuttuu suoraan lapuksi, eli ei kauheita draw-backeja.
Abrade on löytänyt joka pelissä targetin. Pelattava lappu, sillä artifactit ovat yleistyneet. Koska on monikäyttöinen, niin en näe syytä karsia.