Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Palautetta allekirjoituksista  (Luettu 23030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reflektio

Palautetta allekirjoituksista
« : 13.01.16 - klo 02:43 »
"Mirrorpool nähnee peliä Commanderissa" olisi signature-matskua, ellei mulla olis jo parempi.
Aiemmin ajattelin vain yrittää sietää, mutta ilmeisesti tämäkään ei lopu toivomalla muiden tulevan lopulta järkiinsä.

Millä oikeudella kukaan, sen enempää tunnettu turnauspelaaja kuin kukaan muukaan, saa heitellä tällaisia herjoja foorumilla? Mikään meriitti tai muukaan ei oikeuta moiseen. Miksi selkeän herjaavassa ja naljailevassa mielessä allekirjoituksiin lisätyt quotet ovat sallittuja - sen enempää kuin muukaan vastaava toiminta?

Ainakin yksi merkittävä ero kommentteihinhan esim. on siinä, että allekirjoitus pomppii käyttäjän jokaisen viestin myötä uudelleen esille. Täten niiden sisältö tulisi olla selkeästi harkitumpaa ja kenties (ilmeisesti) jopa suoraan säädellympääkin. Ylläpidolta myös odottais edes jonkinlaista moraalikäsitystä tällaisen(kin) suhteen. En todellakaan ymmärrä miksette ole puuttuneet asiaan jo aikoja sitten. Joka ikinen on sanonut joskus typeriä asioita ja aina välillä voi sanoa jotain ajattelemattomampaa, mutta virheistä oppii eikä ole mitään mieltä quotea niitä esille eräänlaisiksi häpeäpaaluiksi jopa vuosien ajaksi ja/tai joutua sietämään enemmän tai vähemmän suoraa vittuilua asioista julkisella foorumilla, tai muutenkaan. Saati sitten että tällainen olisi sallittua.

Omalta osaltani asia koskee Rikolaa (Rancid-) ja myös käyttäjää Hopo, jonka oikeaa nimeä en tiedä. Pyydän täten, että poistaisitte allekirjoituksenne ja opettelisitte tavoille. Pahoittelen myös, etten ole lähestynyt teitä asiasta yksityisviestillä, mutta sellainen vittuilu ja herjaus eivät liiemmin rohkaise toimimaan ainakaan 1v1-viestittelyn kautta. Joskus aiemmin yritin myös kysyä Kiveltä asiasta, mutta hän ei syystä tai toisesta vastannut viestiini asiasta. Siispä katson nyt (vihoviimein) aiheelliseksi kirjoittaa asiasta foorumille näin julkisesti nähtäville.

Pyydän, älkää vittuiluko tms. paitsi korkeintaan kavereille, myöskään netissä. Tarkoituksenani ei ole nyt toimia moraalipoliisina enempää kuin tarpeellista, mutta (useimmille) itsestäänselvyytenä asiat voi ja pitääkin selvittää asiallisesti. "Vaikka netissä ollaankin" (mikä ei sekään ole mitenkään päin relevantti peruste), niin sellainen satuttaa silti. Ja varsinkin jos on jo muutenkin ollut kiusattuna vuosien ja vuosien ajan, kuten itse ainakin voin avoimesti myöntää olleeni.

Ajoittaisesta käytöksestään huolimatta en kuitenkaan usko, että Rikolakaan olisi oikeasti yhtä täysi idiootti kuin antaa ymmärtää ja toivon että hänkin siis osaisi vastata tähän asiallisesti, mikäli on vastatakseen. Kaikella kohteliaisuudella niin kaikkia edellä mainittuja kuin muitakin kohtaan, mutta tunsin itseni pakotetuksi kirjoittamaan asiasta.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Kertsu

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #1 : 13.01.16 - klo 07:53 »
"Mirrorpool nähnee peliä Commanderissa" olisi signature-matskua, ellei mulla olis jo parempi.
Aiemmin ajattelin vain yrittää sietää, mutta ilmeisesti tämäkään ei lopu toivomalla muiden tulevan lopulta järkiinsä.

Millä oikeudella kukaan, sen enempää tunnettu turnauspelaaja kuin kukaan muukaan, saa heitellä tällaisia herjoja foorumilla? Mikään meriitti tai muukaan ei oikeuta moiseen. Miksi selkeän herjaavassa ja naljailevassa mielessä allekirjoituksiin lisätyt quotet ovat sallittuja - sen enempää kuin muukaan vastaava toiminta?

Ainakin yksi merkittävä ero kommentteihinhan esim. on siinä, että allekirjoitus pomppii käyttäjän jokaisen viestin myötä uudelleen esille. Täten niiden sisältö tulisi olla selkeästi harkitumpaa ja kenties (ilmeisesti) jopa suoraan säädellympääkin. Ylläpidolta myös odottais edes jonkinlaista moraalikäsitystä tällaisen(kin) suhteen. En todellakaan ymmärrä miksette ole puuttuneet asiaan jo aikoja sitten. Joka ikinen on sanonut joskus typeriä asioita ja aina välillä voi sanoa jotain ajattelemattomampaa, mutta virheistä oppii eikä ole mitään mieltä quotea niitä esille eräänlaisiksi häpeäpaaluiksi jopa vuosien ajaksi ja/tai joutua sietämään enemmän tai vähemmän suoraa vittuilua asioista julkisella foorumilla, tai muutenkaan. Saati sitten että tällainen olisi sallittua.

Omalta osaltani asia koskee Rikolaa (Rancid-) ja myös käyttäjää Hopo, jonka oikeaa nimeä en tiedä. Pyydän täten, että poistaisitte allekirjoituksenne ja opettelisitte tavoille. Pahoittelen myös, etten ole lähestynyt teitä asiasta yksityisviestillä, mutta sellainen vittuilu ja herjaus eivät liiemmin rohkaise toimimaan ainakaan 1v1-viestittelyn kautta. Joskus aiemmin yritin myös kysyä Kiveltä asiasta, mutta hän ei syystä tai toisesta vastannut viestiini asiasta. Siispä katson nyt (vihoviimein) aiheelliseksi kirjoittaa asiasta foorumille näin julkisesti nähtäville.

Pyydän, älkää vittuiluko tms. paitsi korkeintaan kavereille, myöskään netissä. Tarkoituksenani ei ole nyt toimia moraalipoliisina enempää kuin tarpeellista, mutta (useimmille) itsestäänselvyytenä asiat voi ja pitääkin selvittää asiallisesti. "Vaikka netissä ollaankin" (mikä ei sekään ole mitenkään päin relevantti peruste), niin sellainen satuttaa silti. Ja varsinkin jos on jo muutenkin ollut kiusattuna vuosien ja vuosien ajan, kuten itse ainakin voin avoimesti myöntää olleeni.

Ajoittaisesta käytöksestään huolimatta en kuitenkaan usko, että Rikolakaan olisi oikeasti yhtä täysi idiootti kuin antaa ymmärtää ja toivon että hänkin siis osaisi vastata tähän asiallisesti, mikäli on vastatakseen. Kaikella kohteliaisuudella niin kaikkia edellä mainittuja kuin muitakin kohtaan, mutta tunsin itseni pakotetuksi kirjoittamaan asiasta.

Olen huomannut saman, että Rikolalla on oikeus kirjoitella komentteja jotka johtaisivat kenen tahansa muun kirjoittamana banneihin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #2 : 13.01.16 - klo 09:53 »
Joskus aiemmin yritin myös kysyä Kiveltä asiasta, mutta hän ei syystä tai toisesta vastannut viestiini asiasta.

Keskustelimme asiasta ylläpidon jäsenten kesken koskien sinun ilmoitusta asiasta. Se että keskustelu ei johtanut suoriin toimenpiteisiin olisi pitänyt vielä kertoa sinulle, pahoittelut tästä.

Olen huomannut saman, että Rikolalla on oikeus kirjoitella komentteja jotka johtaisivat kenen tahansa muun kirjoittamana banneihin.

Käyttäjillä ei ole erivapauksia toisiinsa nähden ja jos en väärin muista niin kyseisen herran postauksia on poistettu ja tainnut joskus varoituksenkin saada. Jos ylläpidon linjasta on huomautettavaa niin rohkeasti vain antamaan joko yksityistä tai julkista palautetta.
« Viimeksi muokattu: 13.01.16 - klo 09:58 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #3 : 13.01.16 - klo 12:10 »
Tässä, kuten about kaikessa muussakin, pitää muistaa että asioissa on aina kontekstia joka ei näy pelkästään itse juttua katsomalla. Allekirjoittaneen signature-viestin tapauksessa konteksti on se, että joitakin vuosia sitten Reflektion viestit noudattivat lähes poikkeuksetta tällaista kaavaa:
- luultavasti mielipide A
- mutta ei välttämättä sittenkään
- lopuksi jonkunlainen synteesi
Tuon kirjoitustyyiln kontekstissa mun signatureen päätynyt lausahdus vaikutti sen verran itseironiselta, hauskalta ja lisäksi minkä tahansa viestin loppukaneetiksi sopivalta (vrt. esim. Jukkiksen "pahoittelen ylläolevaa, olin kännissä") että sinne meni. Juuri tuon viestissä näkemäni itseironisuuden vuoksi (ja sen, että negatiivista palautetta ei tullut - ilmeisesti tässä kyse oli kuitenkin viestintäkatkoksesta) oon olettanut, että everyone's cool. Ei sitten vissiin ollutkaan näin, joten pahoittelen virhearviotani ja keksin siihen jotain hauskempaa.

PS. Mitä niihin erivapauksiin tulee, ilmeisesti niiden mukana tulee klausuuli jonka nojalla allekirjoittaneestakin saa kirjoitella asioita kuten

en usko, että Rikolakaan olisi oikeasti yhtä täysi idiootti kuin antaa ymmärtää
Mitä Tampereen Paistin kommentteihin tulee niin kannattaa muistaa et se on pihalla kuin lumiukko

(nämä viimeisten parin viikon aikana, en jaksanut muistella kauemmas, you get the point :) )
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Hopo

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #4 : 13.01.16 - klo 12:18 »
Aina kun mietin signatureni tekstuaalista tyylisuuntaa, kysyn itseltäni: "What would regional coordinator do?"
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #5 : 13.01.16 - klo 12:44 »
Aina kun mietin signatureni tekstuaalista tyylisuuntaa, kysyn itseltäni: "What would regional coordinator do?"


 ;D
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa instiqma

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #6 : 13.01.16 - klo 13:19 »
Tässä, kuten about kaikessa muussakin, pitää muistaa että asioissa on aina kontekstia joka ei näy pelkästään itse juttua katsomalla. Allekirjoittaneen signature-viestin tapauksessa konteksti on se, että...

Osa ongelmaahan on juurikin siinä, että tuo konteksti leikkautuu signaturessa kokonaan pois. Jos juttu on (omasta mielestä) harmiton ja hauska vasta kun sen selittää auki, ei sitä ehkä kannata käyttää kontekstitta?

Poissa Rancid-

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #7 : 13.01.16 - klo 13:44 »
Osa ongelmaahan on juurikin siinä, että tuo konteksti leikkautuu signaturessa kokonaan pois. Jos juttu on (omasta mielestä) harmiton ja hauska vasta kun sen selittää auki, ei sitä ehkä kannata käyttää kontekstitta?
Niin no, jutun hauskuus ei mun mielestä leikkaudu pois, harmittomuus kylläkin. Mutta joo, live and learn etc.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Reflektio

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #8 : 13.01.16 - klo 14:34 »
Alkuperäinen konteksti tosiaan leikkautuu pois, jos leikkaa lähdelinkin quote-tagista pois. Rikolan tapauksessa kyse siis on ilmeisesti ollut onneksi pelkästä väärinkäsityksestä.

PS. Mitä niihin erivapauksiin tulee, ilmeisesti niiden mukana tulee klausuuli jonka nojalla allekirjoittaneestakin saa kirjoitella asioita kuten

en usko, että Rikolakaan olisi oikeasti yhtä täysi idiootti kuin antaa ymmärtää
Mitä Tampereen Paistin kommentteihin tulee niin kannattaa muistaa et se on pihalla kuin lumiukko
"Ajoittaisesta käytöksestään huolimatta en kuitenkaan usko, että Rikolakaan olisi oikeasti yhtä täysi idiootti kuin antaa ymmärtää ja toivon että hänkin siis osaisi vastata tähän asiallisesti, mikäli on vastatakseen. Kaikella kohteliaisuudella niin kaikkia edellä mainittuja kuin muitakin kohtaan, mutta tunsin itseni pakotetuksi kirjoittamaan asiasta."

Mietinkin jälkikäteen, että tästä saattais tulla huomiointia ja hyvä niin, koska en suinkaan väittänyt (tai tarkoittanut väittää) sun itses olevan idiootti. :) Oikeastaan täysin päinvastoin, sillä kuten nimenomaan mainitsin, en usko että moista olisit. Tarkoitin siis tällä tuumauksella, että käytöksesi (et sinä itse) on nähdäkseni ajoittain ollut idioottimaiseksi laskettavaa - kenties siis olisi pitänyt muotoilla asia suoraan juurikin niin. "Antaa ymmärtää"-muotoilulla puolestaan tarkoitin antaa tilaa sille mahdollisuudelle, että tämä käytös ja tiettyjen viestiesi muotoilut jne. ovat loppuvaikutelmaltaankin täysin tahallisia/tarkoituksellisia, oli perusteesi sille sitten mikä tahansa - opettava, humoristinen tm.; netin kautta se ei vaan välttämättä välity, muuttuen siten vahvasti näkökulmasta riippuvaiseksi.

Kiitos muuten viittauksesta niihin taannoisiin kommentteihini. Totta kyllä, että monet niistä olivat jälkikäteen katsellen juuri sitä ihteään. Mennyttä ei saa tältäkään osin takaisin, mutta paljon kieltämättä tekisin nykyään toisin. Viittaisin tältä osin kuitenkin ketjun aloitusviestissä mainitsemaani allekirjoituksen kertautuvuuteen esim. kommentteihin verrattuna.

Toki ehdin monesti miettiä sitäkin, oliko se allekirjoitus lopulta herjaa, huumoria vaiko omakohtainen osuvuus, tai jopa vaikuttiko asiaan senkin lauseen hieman holtiton muotoilu (esim. imho kirjoitettuna versaalein, saman sanan toistuminen kahdesti samassa lauseessa jne.). Mutta samapa se nyt ja kiitokset myös ripeästä toiminnasta pyyntöni suhteen.

Farseerin kommentista en osaa tietenkään varmaksi sanoa, mutta näkisin sen lähinnä vastakaikuna sekä niihin suht runsaslukuisiin, usein loukkaavankin sävyisiin Virri-heittoihin, että suht laveaan paisti-sanan käyttöösi, mikä saattaa osaltaan keventää sanan käyttöä myös toiseen suuntaan. Voin siis toki olla tästä väärässäkin, muttei tuo täältä katsellen vaikuttaisi olevan kuin lähinnä jonkinasteista tulella tuleen vastaamista.

PS. Arvon Hopolle vielä, pyytäisin kohteliaimmin myös sulta allekirjoituksen poistoa. En tiedä mitkä perusteesi sille quotelle mahtavat olla, mutten toisaalta myöskään näe sitä ensisijaisen relevanttina seikkana asian kannalta. En tosiaan halua katsella taannoisesta kokeellisesta ja kertaluonteisesta äänestysvirheestäni jatkuvasti silmille hyppivää muistutusta. Kiitokset siis, mikäli sen poistat.
« Viimeksi muokattu: 13.01.16 - klo 14:49 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa de-layer

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #9 : 13.01.16 - klo 14:52 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Tiemuuu

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #10 : 13.01.16 - klo 15:03 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

En tiedä pitäisikö tästä pahastua

Poissa yeou

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #11 : 13.01.16 - klo 15:06 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

vähän sama, itse voin pahoittaa mieleni ties mistä mutten jaksais selittää ja mennä kieltämään toisilta niiden toimiansa jos ne ei teknisesti minua häiritse.  mustakin tuntuu lähinnä kivalta että minun olemassaoloani suositaan niin monessa allekirjoituksessa! siis oikeasti näin yksinäisenä ihmisenä ei mua haittaa vaikka se onkin vähän sellaista. sillä sehän on ihan ymmärrettävää.
ei kuulu seuraava ketjuun, mutta ymmärrän viimein että olen hullu. siitä ei pääse mihinkään. ei välttämättä tarkoita että joutuisi sairaalaan sen takia :P

Poissa Rhianne

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #12 : 13.01.16 - klo 15:07 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

En tiedä pitäisikö tästä pahastua

Ainakin sen voisi laittaa allekirjoitukseen.

Poissa Prenger

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #13 : 13.01.16 - klo 15:26 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

En tiedä pitäisikö tästä pahastua

Ainakin sen voisi laittaa allekirjoitukseen.

Oon jo eellä. Toivottavasti pahoitatte mielenne tästä.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Polari

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #14 : 13.01.16 - klo 16:11 »
Aina välillä mulle herää ajatus että pitäiskö yrittää uudestaan vääntää siltapalkista sitä mitä aikanaan puhuin mielensäpahoittamisketjussa (edit - http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.0), kun silloin se kantava ajatus ei tuntunut välittyvän muille kuin niille jotka olivat jo ennestään samoilla linjoilla. Olen jo moneen kertaan päätynyt siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, mutta vähän taas tykyttelis nyt kun aihe olis jopa jollain tapaa ajankohtainen.
« Viimeksi muokattu: 13.01.16 - klo 16:15 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Ksanen

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #15 : 13.01.16 - klo 16:38 »
Olin kommentoimassa jotain luettuani tätä ketjua, mutta...

(click to show/hide)

Poissa Creepsy

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #16 : 13.01.16 - klo 17:17 »
Ironista kuinka muutama kokee mielensä pahoittuneen tätä topiccia lukiessaan että järjelliseen keskusteluun on pitänyt nähdä vaivaa vastata "pyllykakka" tasoisilla heitoilla, ihan kuin aiheesta Keskusteleminen olisi heiltä jotain pois.

Ymmärrän hyvin Reflektion tarpeen olla tuoda asia esille (samankaltaisen historian itsekkin kokeneena), jonka hän näytti tehneen vielä ihan fiksulla tavalla ja samoin Rancid- ja hänen vastauksensa. Ihmisiä on erillaisia ja heidän syynsä pahastua voi olla ihan aiheellistakin (!) jos vain ymmärtää heidän taustansa ja on mukava nähdä että asioista voidaan kunnolla puhua. Ei niin itsestään selvää jos sattuu vilkaisemaan esim. nimeltämainitsemattomien uutissivujen kommentti-riviä...

Itse en näe mitään väärää toisten kirjoittamista sanoista allekirjoitusta tehdä, ovat välillä jopa ihan hauskoja eivätkä ne ainakaan omasta näkökulmasta katsottuna millään tavalla alenna siteerattua ihmistä. Ja tosiaan mukava nähdä, että jos asia on toisin niin vastapuoli on valmis korjaamaan asian :)
The distance between insanity and genius is measured only by success.

Poissa Farseer

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #17 : 13.01.16 - klo 17:17 »
Kevyt kenttävittuilu on ihan tervettä etenkin IRL-tuttujen kesken, kunhan siinä pysyy joissain rajoissa. Itseä kyl ärsyttää et Rancid- kirjoittaa paljon viestejä mut niiden asiapohja on käytännössä poikkeuksetta miinuksen puolella ja (piilo)vittuilua ei tarvitse kauaa odottaa. Tuo mun viesti nyt oli paljon lievempi kuin mitä toisesta on tullut, mut nettikeskusteluissa on hyvä kasvattaa paksu nahka.

Imo. allekirjoituksessa lainaukset ihan ok, mutta jos niiden kirjoittaja pyytää poistamaan sen vaikka yksärillä niin sitten sopisi poistaa.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Creepsy

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #18 : 13.01.16 - klo 17:43 »
Kevyt kenttävittuilu on ihan tervettä etenkin IRL-tuttujen kesken, kunhan siinä pysyy joissain rajoissa. ...mut nettikeskusteluissa on hyvä kasvattaa paksu nahka.

Olen täysin samaa mieltä :) Ja nettikeskusteluissa on myöskin aina hyvä muistaa, että kun ilmeitä, äänensävyjä jne. ei ole niin kirjoitusten tulkitseminenkin voi erota kirjoittajan sille antamasta tarkoituksesta. Vitsin voi nopeasti ymmärtää loukkauksena (ellei se nyt päivänselvästi ole sellaiseksi tarkoitettu) ja on aina hyvä miettiä mitä kirjoittaja / lainaaja on postituksellaan halunnut tuoda esiin. Itse joskus olin vähän yliherkkä edellämainitsemalle asialle, mutta sitä pidemmän päälle oppi lukemaan viestit "omassa mielessä olevan kontekstin ulkopuolelta" jos asian näin voisi ilmaista... :)
The distance between insanity and genius is measured only by success.

Poissa freedfromthereal

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #19 : 14.01.16 - klo 11:12 »
Mielestäni foorumin valvojat ovat suorastaan velvoitettuja valvomaan postauksia siltä pohjalta onko postaus tarkoitettu solvaavaksi vai ei, ei siltä pohjalta pahoittiko postauksen kohde mielensä vai ei.

Rikolan postauksista mulla olisi paljonkin sanottavaa, jätän sen nyt kuitenkin tekemättä koska jälki on nykyään huomattavasti siistimpää kuin mitä se joskus oli. Samat ajatukset siellä pohjalla on kuitenkin havaittavissa.

ps. Se että joku joskus päästää suustaan sammakon joka ansaitsee päätyä allekirjoitukseen on vielä ihan okei. (Tarkemmin: silloinhan siteeraaja ei ole sanonut yhtään mitään vaan kaikesta viihdearvosta vastaa alkuperäinen kirjoittaja)
« Viimeksi muokattu: 14.01.16 - klo 11:16 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Lightstorm

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #20 : 14.01.16 - klo 11:47 »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

"Let the past be the past. Do not call up that which you cannot put down. Destroy that which destroyed us, so long ago."

—Sorine Relicbane, Soldevi Heretic

Poissa instiqma

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #21 : 14.01.16 - klo 17:01 »
Aina välillä mulle herää ajatus että pitäiskö yrittää uudestaan vääntää siltapalkista sitä mitä aikanaan puhuin mielensäpahoittamisketjussa (edit - http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.0), kun silloin se kantava ajatus ei tuntunut välittyvän muille kuin niille jotka olivat jo ennestään samoilla linjoilla. Olen jo moneen kertaan päätynyt siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, mutta vähän taas tykyttelis nyt kun aihe olis jopa jollain tapaa ajankohtainen.

Jännä, näin jälkikäteen keskustelua lukiessa jää kuva, että suhteellisen hyvin ymmärrettiin kantava ajatus (poikkeuksiakin toki löytyi). Sen ajatuksen kanssa nyt ei vaan oltu kovin laajalti samaa mieltä.

Mun mielestä ei oo mitenkään kohtuuttoman vaikeaa olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan. Niissäkin tilanteissa, kun toinen tuntuisi olevan eri mieltä mun kanssa (tai ehkä jopa, luoja paratkoon, faktuaalisesti väärässä!). Mitä hyvää saavutetaan sillä, että väännetään Kolmea Prinsessaa kovemmalle? Luulisi nohevien ihmisten sosiaalisesta työkalupakista löytyvän muitakin työkaluja.

Poissa Rhianne

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #22 : 14.01.16 - klo 17:24 »
Aina välillä mulle herää ajatus että pitäiskö yrittää uudestaan vääntää siltapalkista sitä mitä aikanaan puhuin mielensäpahoittamisketjussa (edit - http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.0), kun silloin se kantava ajatus ei tuntunut välittyvän muille kuin niille jotka olivat jo ennestään samoilla linjoilla. Olen jo moneen kertaan päätynyt siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, mutta vähän taas tykyttelis nyt kun aihe olis jopa jollain tapaa ajankohtainen.

Jännä, näin jälkikäteen keskustelua lukiessa jää kuva, että suhteellisen hyvin ymmärrettiin kantava ajatus (poikkeuksiakin toki löytyi). Sen ajatuksen kanssa nyt ei vaan oltu kovin laajalti samaa mieltä.

Mun mielestä ei oo mitenkään kohtuuttoman vaikeaa olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan. Niissäkin tilanteissa, kun toinen tuntuisi olevan eri mieltä mun kanssa (tai ehkä jopa, luoja paratkoon, faktuaalisesti väärässä!). Mitä hyvää saavutetaan sillä, että väännetään Kolmea Prinsessaa kovemmalle? Luulisi nohevien ihmisten sosiaalisesta työkalupakista löytyvän muitakin työkaluja.

Toisilla ihmisillä kohteliaisuus tulee luonnostaan, toisilla ei. Jos ei, niin ei sitä ihan nappia painamalla päälle saa. Ihmisille voi olla ilkeä myös sanomatta asioita suoraan, esimerikiksi piilovittuilulla, kehumalla sarkastisesti sitä tarkoittamatta yms. Toisten puhe taas voi kuulostaa ulkopuolisesta vittuilulta, vaikkei sitä ole. Tunnen eräänkin ihmisen joka kuulostaa oudoille ihmisille varmasti kusipäältä, mutta paremmin kun henkilön tuntee niin ei hän pahaa tarkoita. Vaatii todellista medianlukutaitoa huomata teksteistä mitä mieltä toinen oikeasti on, meitä kun on joka junaan. Tästä johtuen suuttua voi myös helposti aiheettakin. Mun mielestä näistä syistä moderointilinjaa ei kannata laittaa liian tiukalle, koska se aiheuttaa vain harmaita hiuksia ylläpidolle. Karsitaan vaan ne räikeimmät pois ja sanotaan soo soo. Nykymaailmassa kun on mahdoton välttää kokonaan muiden vittuilua, on ihan hyvä opetella kestämään myös niitä heikommin argumentoituja mielipiteitä ja pieniä vittuiluja niin kauan kun ei henkilösyyksiin mennä.

Tähän lievästi liittyy nykyinen kulttuuri, josta oiva sanonta menee näin:
Lainaus käyttäjältä: Internet
Men socialize by insulting each other, but don't really mean it. Women socialize by complementing each other, and they don't really mean it either.

En nyt ota kantaa siihen onko se hyvä asia, että miehet kutsuvat usein parhaita kavereitaankin haukkumanimillä, mutta näin se vain on. Itsekin voin hyvin sanoa magic-kaverin nähdessäni "Mitäs paisti, taasko oot häviämässä" tms, enkä tarkoita sillä pahaa. Tämä käytös helposti leviää myös keskustelupalstalle, jossa iso osa käyttäjistä tuntee toisensa joko tosielämästä tai ainakin vuosien yhteiselosta foorumilla.
« Viimeksi muokattu: 14.01.16 - klo 17:26 kirjoittanut Rhianne »

Poissa yeou

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #23 : 14.01.16 - klo 17:33 »
lopettakaa ny VMP

Poissa Polari

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #24 : 14.01.16 - klo 18:04 »
Aina välillä mulle herää ajatus että pitäiskö yrittää uudestaan vääntää siltapalkista sitä mitä aikanaan puhuin mielensäpahoittamisketjussa (edit - http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.0), kun silloin se kantava ajatus ei tuntunut välittyvän muille kuin niille jotka olivat jo ennestään samoilla linjoilla. Olen jo moneen kertaan päätynyt siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, mutta vähän taas tykyttelis nyt kun aihe olis jopa jollain tapaa ajankohtainen.

Jännä, näin jälkikäteen keskustelua lukiessa jää kuva, että suhteellisen hyvin ymmärrettiin kantava ajatus (poikkeuksiakin toki löytyi). Sen ajatuksen kanssa nyt ei vaan oltu kovin laajalti samaa mieltä.

Mun mielestä ei oo mitenkään kohtuuttoman vaikeaa olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan. Niissäkin tilanteissa, kun toinen tuntuisi olevan eri mieltä mun kanssa (tai ehkä jopa, luoja paratkoon, faktuaalisesti väärässä!). Mitä hyvää saavutetaan sillä, että väännetään Kolmea Prinsessaa kovemmalle? Luulisi nohevien ihmisten sosiaalisesta työkalupakista löytyvän muitakin työkaluja.

Itse asiassa kun eilen irkissä puhuttiin tuosta vanhasta langasta niin totesin että edelleen jaksaa hämmästyttää kuinka täydellisen kujalla sinä nimenomaan olit joka aiheesta mitä tuossa langassa käsiteltiin, ja tämän tuoreimman viestisi jälkimmäinen puolisko vain vahvistaa tätä kuvaa. Mutta kiva kuulla että omassa päässäsi kaikki on selvää.

Vissiin se uusinta siltapalkista vääntäen olis ihan paikallaan. Katsotaan jos vielä innostaa kun lähipäivien muut tekemiset on hoidettu alta pois.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa instiqma

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #25 : 14.01.16 - klo 23:42 »
Aina välillä mulle herää ajatus että pitäiskö yrittää uudestaan vääntää siltapalkista sitä mitä aikanaan puhuin mielensäpahoittamisketjussa (edit - http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.0), kun silloin se kantava ajatus ei tuntunut välittyvän muille kuin niille jotka olivat jo ennestään samoilla linjoilla. Olen jo moneen kertaan päätynyt siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, mutta vähän taas tykyttelis nyt kun aihe olis jopa jollain tapaa ajankohtainen.

Jännä, näin jälkikäteen keskustelua lukiessa jää kuva, että suhteellisen hyvin ymmärrettiin kantava ajatus (poikkeuksiakin toki löytyi). Sen ajatuksen kanssa nyt ei vaan oltu kovin laajalti samaa mieltä.

Mun mielestä ei oo mitenkään kohtuuttoman vaikeaa olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan. Niissäkin tilanteissa, kun toinen tuntuisi olevan eri mieltä mun kanssa (tai ehkä jopa, luoja paratkoon, faktuaalisesti väärässä!). Mitä hyvää saavutetaan sillä, että väännetään Kolmea Prinsessaa kovemmalle? Luulisi nohevien ihmisten sosiaalisesta työkalupakista löytyvän muitakin työkaluja.

Itse asiassa kun eilen irkissä puhuttiin tuosta vanhasta langasta niin totesin että edelleen jaksaa hämmästyttää kuinka täydellisen kujalla sinä nimenomaan olit joka aiheesta mitä tuossa langassa käsiteltiin, ja tämän tuoreimman viestisi jälkimmäinen puolisko vain vahvistaa tätä kuvaa. Mutta kiva kuulla että omassa päässäsi kaikki on selvää.

Vissiin se uusinta siltapalkista vääntäen olis ihan paikallaan. Katsotaan jos vielä innostaa kun lähipäivien muut tekemiset on hoidettu alta pois.

Ei kait nyt kaiken tämän hypen jälkeen voi näin mehukasta siltapalkkia vääntämättäkään jättää! Innolla odotan. Jos auttaa palkin mallintamisessa, niin jälkikäteen luettuna parhaat omia ajatuksia kuvaavat viestit ovat mielestäni nämä:
http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.msg289257#msg289257
http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.msg289322#msg289322
http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=64953.msg289362#msg289362

Poissa Hopo

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #26 : 15.01.16 - klo 08:41 »
Karrikoiden mutta menköön: Tuo wanha ketjuhan suurelta osin on sitä, että sosiaalisesti rajoittuneet  närkästystään peitellen muka eivät närkästy siitä ajatuksesta, että foorumi voisi toimia ilman heidän jumalallista vittuiluväliintuloaan. Pikakelataan nykypäivään ja naureskellaan kaikki sille hetki.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa KukistajA

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #27 : 15.01.16 - klo 10:55 »



Ja ostakaa köyhät se MtgSuomi Premium™ accountti ni ei tartte katella tollasen inhottavan työväenluokan känsäntäyteisiä allekirjotuksia.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Rancid-

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #28 : 15.01.16 - klo 11:43 »
Tää on siisti lanka. Kaikkein vahvimmin vittuilua vastustavat ihmiset vittuilee niille muille minkä kerkiää. Eiks oo kivaa?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa teemuhy

Vs: Palautetta allekirjoituksista
« Vastaus #29 : 15.01.16 - klo 11:49 »
Karrikoiden mutta menköön: Tuo wanha ketjuhan suurelta osin on sitä, että sosiaalisesti rajoittuneet  närkästystään peitellen muka eivät närkästy siitä ajatuksesta, että foorumi voisi toimia ilman heidän jumalallista vittuiluväliintuloaan. Pikakelataan nykypäivään ja naureskellaan kaikki sille hetki.

Kaikilla pitää olla jokin määrä ihmisiä, joita voi katsoa alaspäin ja naureskella. Ihan perustarve, turha sitä on hävetä.

Tero: olen pahoillani jo vuosia sinua passiivisesti kiusanneesta allekirjoituksestani.
« Viimeksi muokattu: 15.01.16 - klo 11:51 kirjoittanut teemuhy »
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine