Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 946934 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Nod

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #750 : 17.10.12 - klo 12:25 »
Tuo vihreä lurekaveri on mielestäni parempi kuin Beastmaster.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #751 : 17.10.12 - klo 12:34 »
Eikös tuo Dead Reveler ole suoraan parempi? 3/2 treidaa tässä formaatissa kaiken kanssa, mutta 3/4 on jo sellainen, että siinä tarvitaan yleensä pari äijää blokkaamaan ellen kuin pääsee miehestä eroon.
Riippu pakasta, agressiivinen Rakdos ottaa ton 2 manan 3/2 mieluummin kun 3 manan 3/4. Toki tuo musta on parempi blockeri jos aikoo sen joskus mahdollisesti castailla ilman unleashea. Formaatissa ei käytännössä ole kovin paljon 2/2 miehiä joihin vihu haluaa treidailla 3/2 miestä ja jos se vaihtuu kiltamaagiin niin se on mun mielestä ihan hyvä treidi. Sen sijaan formaatissa on 3/3 ukkoa yllinkyllin eli todennäköinen skenaario on että tuo 3/4 treidaa sellaisen kanssa kun tuplablockitaan ja jos pelasit sen unleashella niin ei siihen paljon vaihtoehtoa jää ja huonossa tapauksessa kaverilla on 2 x 2/2 miestä. Unleash on mekaniikkana sellainen että jos sen käyttää se on aina huonompi mitä isompi/manacostikkaampi mies on kyseessä. Molemmat siis ihan perusteltavia pickejä, mutta mielestäni Dead Reveler ei ole suoraan parempi.

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #752 : 17.10.12 - klo 14:16 »
Riippu pakasta, agressiivinen Rakdos ottaa ton 2 manan 3/2 mieluummin kun 3 manan 3/4. Toki tuo musta on parempi blockeri jos aikoo sen joskus mahdollisesti castailla ilman unleashea. Formaatissa ei käytännössä ole kovin paljon 2/2 miehiä joihin vihu haluaa treidailla 3/2 miestä ja jos se vaihtuu kiltamaagiin niin se on mun mielestä ihan hyvä treidi.

Laskin nopeasti, että formaatissa olisi 13 cc2 tai cc3 miestä, joka treidaa tuon kanssa. Ja jätin laskusta pois kiltamaagit ja vastaavat, joita ei oikein missään tilanteessa haluaisi treidata tuohon.

Lainaus
Sen sijaan formaatissa on 3/3 ukkoa yllinkyllin eli todennäköinen skenaario on että tuo 3/4 treidaa sellaisen kanssa kun tuplablockitaan

No ei sitä nyt kannata mihinkään huonoihin tradeihin ajella. Jos vihulla on tuplablokki auki, niin kannattanee jättää ajamatta, jos ei ole trikkiä kädessä. Lisäksi treidi 3/3 pihviin ei ole maailman paskin.

Lainaus
huonossa tapauksessa kaverilla on 2 x 2/2 miestä.

Eihän näitä ollut formaatissa, eikun.

Poissa hall0n

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #753 : 17.10.12 - klo 14:32 »
Mä mietin Golgari Decoyn ja Assassin's Striken välillä. Otin Decoyn halvemman ja helpomman manacostin vuoksi. Tykkään siitä varsinkin hille-selesnyassa, kun sillä saa kentaurit raapimaan vastuksen naamaa. Reveler vs. Chainwalker-tapauksessa ottaisin aina Revelerin. Toki ne on molemmat hyviä Rakdosissa, mutta Reveler jättää paremmat optiot auki ja sitä ei tarvitse treidata kaikenmaailman nalleihin.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #754 : 17.10.12 - klo 15:02 »
No ei sitä nyt kannata mihinkään huonoihin tradeihin ajella. Jos vihulla on tuplablokki auki, niin kannattanee jättää ajamatta, jos ei ole trikkiä kädessä. Lisäksi treidi 3/3 pihviin ei ole maailman paskin.
Ei tietenkään ole, mutta treidaa se Gore-House Chainwalker myös välillä 3/3 kanssa. Aika turhaa on jättää miehellä joka ei voi blockia ajamatta. Toki niin voi tehdä, mutta se tuskin edistää sillä paremman treidin saamista.

Laskin nopeasti, että formaatissa olisi 13 cc2 tai cc3 miestä, joka treidaa tuon kanssa. Ja jätin laskusta pois kiltamaagit ja vastaavat, joita ei oikein missään tilanteessa haluaisi treidata tuohon.
Niinkuin se nyt olisi joku maailmanloppu treidata sun cc2 mies cc2/cc3 mieheen? Varsinkin kun sillä saa cc3 mieheen treidatessa mahdollisesti ajon sisään. Puhuin cc2 miehistä jotka haluaa tohon treidata, ei niitä nyt mitään liutaa ole, vihreällä löytyy pari hyvää. Call of the Conclave ja kiltamaakit kun ottaa pois laskuista.

Poissa Sir Marde

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #755 : 17.10.12 - klo 18:38 »
Kukaan ei ole kommentoinut tupladetainernallen hyvyyttä, vaikka se kuitenkin keikkuu toisella tilalla. Vaikka tupla-W on vähän nihkeä, kuvittelen että sillä voi mennä mukavasti edelle lämäreississä.

Poissa teemuhy

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #756 : 17.10.12 - klo 18:46 »
Mä pickasin sen. Lyhyt kokemus sen kanssa on ollut plusmerkkinen. Kääntää reissut tuosta noin vaan ja auttaa tuuttaamaan loput sisään. On vieläpä nalle.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #757 : 17.10.12 - klo 19:05 »
Itsekin otin detainmiehen. Kahdesti olen sen draftannut ja molemmilla kerroilla ollut älyttömän hyvä.

Poissa Etzell

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #758 : 17.10.12 - klo 21:33 »
itse en ole paljoa draftannut mutta olen aktiivisesti valinnut oman suosikkini päivän piceistä.
tänään valitsin Dead Revelerin, yleensä kun draftaan niin pyrin pitämään pakan korkeitaan kaksivärisenä, ja tavoittena on saada kortit jotka antavat vastustajalle mahdollisimman nopeasti selkään, joten kolmen manan 3/4 oli minun tyyliini paras valinta. toki kun asiaa pohtii niin detain on myös varsin varteenotettava mekaniikka mutta pidin sällin manacotia hieman hankalana.
mitä taas pussukan rareen tulee niin kyseinen kortti tunttuu vaativan scavenge mekaniikkaa vahvasti, mutta mielestäni scavenge on yleensä liian kallis alkupeliin.

Poissa Oferon

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #759 : 18.10.12 - klo 08:37 »
Otin kolmesta tarjolla olevasta poistosta helpoimman. Stab woundilla pääsee aika usein hyville ja onhan tuo splashattavakin.
Tykkään tästä nykyisestä suunnitteluperiaatteesta jossa priimapoistot ovat väreillään tuplacastereita. Murder, Annihilating fire nyt ainakin.

Eiliseen pussiin liittyen: pickaamisessa kesti normaalia kauemmin itselläkin. Yritinkin koota pussin, jossa joutuisi hieman miettimään pickiä. Vaihtoehdoiksi kohosivat 2 unleash-äijää, lure-nalle, 6cmc poisto ja tupladetain-nalle. Päädyin punaiselle unleashille.
Rare on tosiaan selkeästi huonompi kuin lure-nalle. Vaikka beastmasterilla joskus pääseekin hyville giant growthien ja muiden pumppujen kanssa niin siinä täytyy 1) olla tarpeeksi äijiä pelissä 2) beastmasterin pitää selvitä vuoro 3) pitää löytyä giant groth kädestä/scavenge gravelta 4) vastustajalla ei saa olla instant-poistoa 1/1 mieheen.
Eli beastmaster on hyvä jos olet jo edellä tai pöytä on jumissa JA ylläolevat ehdot 2-4 pitää toteutua. Lure-nalle on myös hyvä molemmissa tilanteissa eikä se tarvitse scavengea gravelle tai pumppua käteen.

Poissa Nastaboi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #760 : 18.10.12 - klo 09:29 »
LSV ottaisi Grave Betrayalin ja draftaisi jotain siistiä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #761 : 18.10.12 - klo 09:45 »
Stab Woundin voi splashata, ja se, että sillä voi tehdä relevantista miehestä epärelevantin miehen, joka tekee omistajaansa kipeää, ei ole aivan turha efekti. Utility-miehiä tai populointia se ei tietenkään pysäytä.

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #762 : 18.10.12 - klo 10:07 »
Kyllähän Stab Woundiin formaatin limited-relevanteimmat tilityukkelit (= kiltamaagit) pysähtyvät.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #763 : 18.10.12 - klo 15:53 »
Izzet charmin otin
poiston lisäksi se counteroi myös muutamat hankalat populate spellit tai poiston ;)
mut mä oonkin päätyny 12/13 draftista 3väriin jokatapauksessa joten ottaen 2värisen p1p1 ei mua ujostuta ;D
stabwound on toki kova ja annihilating fire joka pysäyttää useamman scavange äijän

Mutta silti ottaisin charmin :)

Poissa Kavu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #764 : 18.10.12 - klo 16:48 »
En oikein saa itselleni perusteltua miksi ottaisi Izzet Charmin, kun samoille väreille on semi-pommikas Teleportal tarjolla. Otin itse portaalin, mutta izzetille ei varmaan oikeasti halua, joten Stab Wound olisi optimaalisempi.

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #765 : 18.10.12 - klo 22:08 »
Joo, Izzet tuntuu selkeästi heikoimmalta killalta. Ainoa semisti paha izzetbuildi on ollut seinät special, joka millaa vastustajan pois, muuten dekki on vain liian hidas ja ei pärjää ilman pommeja.

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #766 : 19.10.12 - klo 00:01 »
Niin paljon kuin housuista tykkäänkin, Selesnya Charm on todella hyvä kortti.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #767 : 19.10.12 - klo 00:39 »
Kortinnosto on turhaa limitedissä mentaliteetilla mennään.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Nod

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #768 : 19.10.12 - klo 13:03 »
Magic-pelaajan onni ja harmi: housut on ihan puhki.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Vilhis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #769 : 20.10.12 - klo 10:38 »
Onko kiltamaagi parempi kuin hellsteed? Kumpaakaan en ole itse pelannut, mutta kiltamaagi on kyllä vastustajan puolella dominoinut pöytää ihan suvereenisti. Pikkasin siis itse tuon hellsteedin ja onhan se iso ja äkäinen kavu, mutta näin jälkeenpäin jäi pikkaus vähän mietityttämään.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #770 : 20.10.12 - klo 11:11 »
Kiltamaagi on melkein suoraan parempi. Selesnya ja populate tuntuu olevan limitedissa melkoisen hyvä strategia. Vaikka tuolla helkkarinratsulla onkin vakuuttavat statsit se on vähän liian kallis manacostiltaan Rakdokselle ja yleensä sitä on aika helppo chumppia kuitenkin kun ei omaa evaasiota kuitenkaan. Siinä on muuten yksi sellainen kortti jossa voi tehdä ison virheen unleashaamalla, melkein nyrkkisääntönä voisi sanoa että ei kannata Unleashata jos pelin odottaa jatkuvat vielä useamman vuoron.

Poissa KukistajA

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #771 : 20.10.12 - klo 15:04 »
...melkein nyrkkisääntönä voisi sanoa että ei kannata Unleashata jos ukon poweri ei nouse 50 %:lla.

Fix'd.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #772 : 20.10.12 - klo 15:50 »
...melkein nyrkkisääntönä voisi sanoa että ei kannata Unleashata jos ukon poweri ei nouse 50 %:lla.

Fix'd.

En allekirjoita tuollaista nyrkkisääntöä. Esim. Bloodfray Giantin ja Spawn of Rix Maadin blockaaminen on aivan eri hommaa silloin kuin niillä on se neljäs toughness. Muutenkin unleashiin on melko turhaa pistää mitään nyrkkisääntöjä, koska tilanteen mukaanhan siinä toimitaan. Carnival Hellsteedin pöydätessäänkin on välillä ihan päivänselvää, että ei se tule ikinä blockaamaan, jolloin sen counterin kyllä antaa sille. Sanoisin, että Grim Roustabout kakkosvuorolla pelatessa on hankalin unleash-kortti sen takia, että se on helppo blankottaa ison toughnessin miehellä, ja regeneroiva blockeri on peliin välillä paljonkin vaikuttava tekijä. Kun ei ole mitään taetta siitä, että tarvitseeko blockeria vai hyökkääjää seuraavina vuoroina, saattaa valinta mennä välillä aivan mönkään.

Poissa zoukka

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #773 : 24.10.12 - klo 12:05 »
Kortinnostolle menin.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #774 : 24.10.12 - klo 12:58 »
otin raren vahingossa mut kyl toi Vitu guildmage on VITUn kova pommi välillä ja kyllä siihen päätyisin jos oikein miettisin ;D
saa 3 seuraavaa ainakin B R U joten pack 2 voi saada extra selesnyaa vasemmalta muutenkin ;)

Poissa mahonen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #775 : 26.10.12 - klo 17:11 »
Pikkinähän otin mauttoman Fall of the Gavelin. Minua kannattaa uskoa sillä referensseinä mainittakoon parempi limited-rating modossa kuin LSV:llä. Olenko siis maailman paras pelaaja?

Poissa hall0n

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #776 : 26.10.12 - klo 17:11 »
Pikkinähän otin mauttoman Fall of the Gavelin. Minua kannattaa uskoa sillä referensseinä mainittakoon parempi limited-rating modossa kuin LSV:llä. Olenko siis maailman paras pelaaja?

+1

Poissa Aksran

  • Turku
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Team Nassikan (wanha) intiaanipäällikkö
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #777 : 26.10.12 - klo 17:12 »
Pikkinähän otin mauttoman Fall of the Gavelin. Minua kannattaa uskoa sillä referensseinä mainittakoon parempi limited-rating modossa kuin LSV:llä. Olenko siis maailman paras pelaaja?

+1

+2
Shahrazad + hive mind INSIDE a shahrazad subgame..

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #778 : 26.10.12 - klo 17:13 »
Mä otin Martial Law'n. Mua kannattaa uskoa, koska San Josessa menin 3-0 tiimidräftissä LSV:tä, PV:tä ja Cheonia vastaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #779 : 26.10.12 - klo 17:52 »
Mä otin Martial Law'n. Mua kannattaa uskoa, koska en ole turkulainen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)