Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 930067 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #870 : 27.11.12 - klo 13:24 »
Kyllä stab wound on monikäyttöisempi kortti kuin noi muutama ok ukkeli / Common bond tossa pussissa

EDIT

Stabwound koska se sopii lähes 99% pakoista jonka draftaat
tossa ei oo oikein korttia jonka ympärille voisi alkaa rakentamaan paitsi toi 2/1 unblock mutta se ei ole kyllä pelkästään winconina mikään paras vaikkakin hyvä

Dramatic rescue on hyvä mutta viimeaikoina on näyttäny et ne menee aika myöhään
assasin on kova joo mutta ei mikään kaikkein agroin rakdos kortti ja jos joku sen sua vastaan pelaa kun sulla on stäbäri kädessä niin saat pientä mielihyvää ;D 0/1 cant block!
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo 18:42 kirjoittanut mork »

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #871 : 27.11.12 - klo 15:01 »
 Toi ei sisällöltään juuri eroa niistä pelkistä kortinnimi posteista. Stab woundin otin itsekkin kyllä, mutta jäi kyllä mietityttämään noi uncit tossa. Erg raiderssi on kuitenki hullun hyvä sellanen ollu aina ja toi sininen kaveri on jotain mitä ei juuri muuten ole tarjolla niihin dekkeihin(joo joo lintuja, mutta). Tykkään tosta jöntsästä kans hullun paljo (oliski ollu toisena listalla)ku si vihu on kuitenki molempiin suuntiin mentäessä ihan kusessa kunnes se poistaa jotain. Eli lähinnä enempi kysymyksiä kuin vastauksia.

Poissa hall0n

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #872 : 27.11.12 - klo 15:54 »
Mä otin 2/1 unblockablen, mutta mä tykkäänki siitä paanusta ihan liikaa. Heitän vielä kaksi parasta perustelua™ kaupanpäälle: 1) Dramatic Rescue voi kiertää ja 2) kivasti saa otettua ainoan hyvän sinisen paanun pois (joo, on siellä Runewing, mutta se ei ole ihan silkkaa nutsia) ja tyrkytettyä vieruskaverille Rakdosta.

Mutta kyllä tosta varmin pick on Stab Wound. Se on kuitenkin aina ihan hemmetin hyvä Rakdosissa ja Golgarissa, sekä splashattavissa. Thrill-Kill Assassin ei ole niin herkullinen Golgarissa, jos nyt niin huono tuuri käy, että sille väriyhdistelmälle joutuu. Eikä sitä kyllä splashaakaan, paitsi jos jotain kauheaa tapahtui draftin aikana.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #873 : 28.11.12 - klo 05:47 »
oho

40/40 valinnu hypersonicin

ja syystä

kortti on pommi ja mahtuu izzetin lisäksi aina spashauksena rakdokseen/azoriukseen/ja jossain tapauksessa axebane vihreeseenkin xD

aina eläny sen kanssa unelmaa et sais sen pöytään ja käyttää traitorouksen vastustajan attackersin jälkeen ihan vaan hauskuudesta ja toki 2/1 xD

Poissa jupu_

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #874 : 29.11.12 - klo 09:11 »
Pickkasin kentaurin vaikka lanternin avaaminen houkuttelee aina 5c greenille.

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #875 : 29.11.12 - klo 10:40 »
Lanternin valinta on kyllä mun mielestä selkeä virhe ja oon kyllä tosi yllättynyt, että se johtaa tällä hetkellä.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #876 : 29.11.12 - klo 10:44 »
Lanternin valinta on kyllä mun mielestä selkeä virhe
+1
ja oon kyllä tosi yllättynyt, että se johtaa tällä hetkellä.
Not so much.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #877 : 29.11.12 - klo 11:40 »
Lantern on vain fikseri muiden joukossa. Ei semmoista pakkaa voi kuitenkaan tehdä, joka foldaa jos ei lantern nouse. Gatecreeper vine taitaisi olla viisvärivihreällekin se parempi kortti, kun fiksaa aikaisemmin ja synergioi Axebane Guardianin sekä Ogre Jailbreakerin kanssa. Itse otin kuitenkin Centaur's Heraldin, osittain siksi etten ole Selesnyaa draftannut pitkään aikaan. Muita valintoja olisi tuo Vine ja Goblin Rally.

Poissa höpömies

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #878 : 29.11.12 - klo 17:04 »
Itse pohdin lanternini ja rallyn välillä, kyllähän tuo lantern nyt menis joka pakkaan.

Otin kuitenkin goblin rallyn.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa ADraw-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #879 : 29.11.12 - klo 19:48 »
kyllähän tuo lantern nyt menis joka pakkaan.
Ei muuten todellakaan mene. Suurimmassa osassa pakoista jopa ylimääräinen ländi olisi parempi.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #880 : 29.11.12 - klo 20:09 »
kyllähän tuo lantern nyt menis joka pakkaan.
Ei muuten todellakaan mene. Suurimmassa osassa pakoista jopa ylimääräinen ländi olisi parempi.

Aika samoilla linjoilla
jos pelaat 4-5väriä niin menee lähes aina
3värissä ehkä mutta esim keyrune on monesti parempi fixer/boost kun se on ukkeli samalla
2värisessä hyvin epätodenäköisesti

Itse otin Centaur Heraldin mutta esim Knighlty valor on mielestäni aika sama power level

Poissa Raith

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #881 : 30.11.12 - klo 10:30 »
Miten alkaa tuntua että jokasessa päivän boosterissa on Stab Wound muka vaan pakkaa sekottamassa. Kyllä, se on setin paras common.

Jepetus

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #882 : 30.11.12 - klo 10:37 »
Mikä tuosta Stab Wound:sta muka tekee niin hyvän limited:ssa? ^^

Poissa Saimu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #883 : 30.11.12 - klo 11:09 »
Mikä tuosta Stab Wound:sta muka tekee niin hyvän limited:ssa? ^^
Se on poisto, kello tai poisto ja kello. On todella raskasta, kun joudut käyttämään poiston omaan mieheen päästäksesi eroon Woundista. Kortin monipuolisuus tekee siitä todella hyvän.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #884 : 30.11.12 - klo 11:25 »
Voin kertoa että Azorious johon spläshäsin neljä Stab Woundia ei ollut kovin reilu.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rhaderis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #885 : 30.11.12 - klo 11:59 »
Kuten olen jo jossain topicissa sanonutkin, itse en ole vielä Woundiin hävinny eikä ole tarvinnu tuhlata poistoa omaan mieheen sen takia. Tuuria? Kenties.

Aina voi (yrittää) reissata 2dmg/vuoro kelloa vastaan.

Poissa Saimu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #886 : 30.11.12 - klo 14:22 »
Kuten olen jo jossain topicissa sanonutkin, itse en ole vielä Woundiin hävinny eikä ole tarvinnu tuhlata poistoa omaan mieheen sen takia. Tuuria? Kenties.

Aina voi (yrittää) reissata 2dmg/vuoro kelloa vastaan.

Minulle jäi epäselväksi mikä tämän viestin tarkoitus on?
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Rhaderis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #887 : 30.11.12 - klo 16:03 »
Kuten olen jo jossain topicissa sanonutkin, itse en ole vielä Woundiin hävinny eikä ole tarvinnu tuhlata poistoa omaan mieheen sen takia. Tuuria? Kenties.

Aina voi (yrittää) reissata 2dmg/vuoro kelloa vastaan.

Minulle jäi epäselväksi mikä tämän viestin tarkoitus on?

Kas kummaa.

Jos ei tuosta aiemmasta postauksesta selvinny, niin pointti oli että ei se Stab Wound mikään liian paha lappu ainakaan omissa matseissa ole ollu. Aika tehoton jopa 3cc vehkeeksi.

Poissa Saimu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #888 : 30.11.12 - klo 17:19 »
Kuten olen jo jossain topicissa sanonutkin, itse en ole vielä Woundiin hävinny eikä ole tarvinnu tuhlata poistoa omaan mieheen sen takia. Tuuria? Kenties.

Aina voi (yrittää) reissata 2dmg/vuoro kelloa vastaan.

Minulle jäi epäselväksi mikä tämän viestin tarkoitus on?

Kas kummaa.

Jos ei tuosta aiemmasta postauksesta selvinny, niin pointti oli että ei se Stab Wound mikään liian paha lappu ainakaan omissa matseissa ole ollu. Aika tehoton jopa 3cc vehkeeksi.

Kun ei puolueelliset mielipiteeni kelpaa, otan viimeiseksi aseekseni tilaston yleisestä mielipiteestä asiasta. Jos ei tämäkään vakuuta, seuraavaksi on tarjolla vain tunkkien omistussuhteita.

Lainaus käyttäjältä: MtG Online
Top Ten Return to Ravnica First Picks
1. Vitu-Ghazi Guildmage
2. Stab Wound
3. Call of the Conclave
4. Collective Blessing
5. Annihilating Fire
6. Pack Rat
7. Auger Spree
8. Mizzium Mortars
9. Skymark Roc
10. Desecration Demon
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #889 : 30.11.12 - klo 17:25 »
Yllättävän korkealla Collective Blessing, olisin kuvitellut että common poistot on sen yläpuolella, mutta johtunee Selesnya preferensseistä monella dräftääjällä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa skuup

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #890 : 30.11.12 - klo 17:34 »
Jos ei tuosta aiemmasta postauksesta selvinny, niin pointti oli että ei se Stab Wound mikään liian paha lappu ainakaan omissa matseissa ole ollu. Aika tehoton jopa 3cc vehkeeksi.

Nyt on pakko kysyä että montako draftia on takana? Itse olen pelannut n.50 draftia ihan kohtalaisella menestyksellä ja mielestäni Stab Wound on todella voimakas kortti. Olen toistuvasti joutunut käyttämään poiston omaan mieheen ihan vain etten kuole Stab Woundiin. Lisäksi formaatissa pelataan defendereitä, lankkuja (2/4 miehet)  ja unleash-miehiä jotka ovat kaikki loistavia kohteita Woundille. Itse otan Woundin 1st pick 1st pack ellei boosterissa ole pommia tai semi-pommia.

Poissa Rhaderis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #891 : 30.11.12 - klo 21:38 »
Ei tehdä tästä nyt tule uutta "Vraska-threadia" jookos?

Itsekin pikkasin tänään(KIN) pistohaavan. Se on varmastikin hyvä, itselle se vaan ei vielä oo ollu ongelma.

F I N
« Viimeksi muokattu: 30.11.12 - klo 21:46 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa PPVTB

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #892 : 01.12.12 - klo 00:04 »
Rubbleback Rhino, setin aliarvostetuin limited-commoni, oletan. Setin ainoa hexproof kaveri. Olen omin käsin kokenut, kuinka sillä voittaa pelejä.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #893 : 01.12.12 - klo 00:28 »
Tai sit Rakdos Cackler, nutsikas balls to the walls -aggromies. Mahdollistaa formaatin rikkinäisimmät kurvahdukset.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rhaderis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #894 : 05.12.12 - klo 10:08 »
Axebane Guardian ja villit visiot.

Decay ei oikein maistu tässä, poistaa melkeenpä vaan semisti pahoja lappuja.
Ei myöskään lukita itseä vielä vahvasti millekään väriyhdistelmille.

Poissa Meikir

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #895 : 05.12.12 - klo 10:15 »
Decay pienen harkinnan jälkeen. Toisaalta Axebane Guardiani oli toinen vaihtoehto.

Decay sinällään ihan hyvä lappu, limitedin käyttävyydestä vaan en tiedä. Todennäköisesti myös suuri todennäköisyys että ei loppujenlopuksi edes lapun väreille välttämätä draftaisi.

Mene ja tiedä.

Poissa Eik

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #896 : 05.12.12 - klo 10:26 »
Axebane Guardian ja villit visiot.

Decay ei oikein maistu tässä, poistaa melkeenpä vaan semisti pahoja lappuja.
Ei myöskään lukita itseä vielä vahvasti millekään väriyhdistelmille.

Haluaisin lainata yhtä viestiä tästä ketjusta koskien tuota värien lukitsemista, mutta jätän väliin.

Decay helppo splashata ja osuu aika moneen relevanttiin vehkeeseen. Guardian on kuitenkin common, joten ei välttämättä jää ainoaksi. Viime draftin voitin tällä kyseisellä p1p1, ei ollu huono missään pelissä. Mukava vastaus esim. Grove of the Guardianin jättitoksuun, joka näytti keskaria Ultimate Pricelle.

Poissa Jaska

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #897 : 05.12.12 - klo 11:38 »
Rubbleback Rhino, setin aliarvostetuin limited-commoni, oletan. Setin ainoa hexproof kaveri. Olen omin käsin kokenut, kuinka sillä voittaa pelejä.

Komppaan tätä täysin! Hexproof possu on RTR limitedissä tuntunut todella vahvalta (ei sitä ehkä laatupoiston ohi ota, mutta heti p2/p3 mikäettei). Erittäin vaikea poistaa, vaikkakin 5 manalla luulisi saavan kookkaamman pihvin. Scavenget päälle ni rupeaa tapahtumaan!

Tänään lähti pussista mukaan 0/3 manaseinä...

Poissa Antsi123

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #898 : 05.12.12 - klo 12:13 »
Abrupt decay. Axebane guardianista voi saada hyvän deckin, mutta suuremmalla todennäköisyydellä se menee pieleen kun perus aggro jossa suurin osa spelleistä maksaa 3-4 manaa, ja siihen ei halua guardiania. Decay ei ole formaatin vahvimpia kortteja mutta osuu kuitenkin aika moneen asiaan

Poissa KukistajA

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #899 : 05.12.12 - klo 12:13 »
Haluaisin lainata yhtä viestiä tästä ketjusta koskien tuota värien lukitsemista, mutta jätän väliin.

Decay helppo splashata ja osuu aika moneen relevanttiin vehkeeseen. Guardian on kuitenkin common, joten ei välttämättä jää ainoaksi. Viime draftin voitin tällä kyseisellä p1p1, ei ollu huono missään pelissä. Mukava vastaus esim. Grove of the Guardianin jättitoksuun, joka näytti keskaria Ultimate Pricelle.

Decay ei ole mitenkään erityisen helppo splashata.

Search Criteria
x Set:
x OR contains "Return to Ravnica"

x Converted Mana Cost:
x AND is <= 3

x Type:
x does NOT contain "Land"
x OR contains "Artifact"
x OR contains "Creature"
x OR contains "Enchantment"
x OR contains "Planeswalker"

Haulla löytyy 90 korttia. Niistä noin puolet on suoraan pelikelvotonta jätettä. Jäljelle jäävistä yli puolet on kortteja joihin ei mielellään käytä poistoa (Azorius Arrester vaikka esimerkin vuoksi), eli tarjolla on parisenkymmentä ns. hyvää diiliä. Tässä on mielestäni vähintäänkin luovaa käyttää termiä "osuu aika moneen relevanttiin vehkeeseen". Toki kortti on joustava, sillä pääsee eroon Arrestista, Hellhole Flailerista tai lethalia lyövästä Keyrunesta, mutta eipä se kovin nutsit ole.

Ite pikkasin just just Guardianin Decayn yli, perusteina lähinnä henkilökohtainen angsti Golgaria vastaan, huono splash-optio decayssä, ja vihreän poissaolo ekassa pussissa.

EDIT: Abrupt Decay = Smother joka tuhoaa myös Arrestin, Keyrunen, Detention Spheren, Stab Woundin, ja Underworld Connectionsin. Uncounterable on suhteellisen irrelevantti RTR:ssä. Ei huono, mutta ei todellakaan nutsit.
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo 12:21 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.