Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Nyller  (Luettu 12302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NiZiTa

Nyller
« : 22.03.12 - klo 17:39 »
Elikkäs,

Sovittiin Nyllerin kanssa kaupat kahdesta Tropical Islandista. Sovittiin, että ostan ne häneltä hintaan 125€ ja maksoin ne 2.2.2012. Noin kolmen viikon odottelun jälkeen ei kortteja näkynyt (muistuttelin kyseistä henkilöä useaan otteeseen), tällöin hän totesi, että posti hukannut, mutta hän on tietoinen vastuustaan lähettäjänä ja valmis maksamaan takaisin. Nyt on kuukausi odoteltu rahoja, eikä niitä ole tullut. Olen muistuttanut Nylleriä tänä aikana rahoista lukuisia kertoja. Selityksiä on löytynyt vaikka kuinka paljon, mutta kuukausi alkaa olemaan liikaa.

Toivottavasti tämä herättelee herraa, ettei tarvitsisi poliisin apuun turvautua.

-Nikita

Poissa NiZiTa

Re: Nyller
« Vastaus #1 : 22.03.12 - klo 18:08 »
Sain juuri yv:n jonka perusteella en ole nähtävästi ainoa jolla on "posti hukannut" Nyllerin laput.

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #2 : 22.03.12 - klo 18:19 »
Itse ostin joulukuussa 2 Snapcater Magea. Samoin posti hävitti alkuperäiset laput. Nyt odoteltu jo yli neljä kuukautta, että kaveri hankkii korvaavia lappuja tilalle. Olen pommittanut säännöllisin väliajoin kaveria, mutta tuntuu kestävän kauhean kauan hankkia paria lappua saksasta. Pitääpä laittaa taas viestiä ja koventaa vaatimuksia. En olisi tajunnut edes mahdolliseksi kusettajaksi ellei muitakin kohtalotovereita olisi.

Poissa Ziilot

Re: Nyller
« Vastaus #3 : 22.03.12 - klo 18:24 »
Lainaus
Vs: Vs: 4 x Delta
« Lähetetty käyttäjälle: Ziilot : 04.01.12 - klo 12:26 »
« Olet vastannut tähän viestiin tai lähettänyt sen edelleen. »

Asiallista. Tää on eka kerta, kun joku mun lähetyksistä jää saapumatta perille, mutta on itseltä kyllä jäänyt saamatta ja ilman korvauksia/vastauksia vielä.
Itellaan on luottoa kyllä vähenevässä määrin muutenkin.
Joulu vei rahat ja uusi vuosi luotot, joten voin maksaa ne sinulle ensi vkon keskiviikkona (11.1) kun saan palkan.
Toivottavasti tämä kelpaa korvaukseksi.

t: Nyller

Poissa Ziilot

Re: Nyller
« Vastaus #4 : 22.03.12 - klo 18:30 »
Tosiaan, täällä ei pystynytkään muokkaamaan viestejä. Eli ostin Deltat, mutta kuulemma hävisivät matkalla. Sain kuitenkin korvauksen suht nopeasti. (~2 vkoa)

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #5 : 22.03.12 - klo 18:38 »
Joo siis mullekin aluksi tarjosi korvauksia, mutta vastasin haluavani laput jotka olin tilannut. Big Mistake.

Poissa miinin

Re: Nyller
« Vastaus #6 : 22.03.12 - klo 20:20 »
Nylleriltä pikainen selitys, kiitos.

Poissa Yan

Re: Nyller
« Vastaus #7 : 22.03.12 - klo 21:28 »
jatkan samaa linjaa. ostin 4 glimpse of naturea, mitkä hävisivät postissa, tarjosi parin viikon päästä rahoja takaisin, mutta halusin kortit, mitkä lupasi hommata. alkuun tuli väliaikatietoja ihan hyvin, nyt on hiljentynyt sekin :( ...alkaa vähän pahalta näyttää, kun näin useita tapauksia on.

Poissa Nyller

Re: Nyller
« Vastaus #8 : 23.03.12 - klo 00:06 »
Korvaukset ja/tai kortit ovat asianosaisilla perillä ensi viikon lopulla/sitä seuraavan viikon alussa. On ollut kaikenlaista kiirettä, mutta hommat on aisoissa kuitenkin. Pahoittelut viivytyksistä asianosaisille.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Saimu

Re: Nyller
« Vastaus #9 : 23.03.12 - klo 10:04 »
Nyt huutelen taas aiheeseen mikä ei varsinaisesti minulle kuulu. Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu. Verkkopankissa korvauksien maksaminen kestää noin 3 minuuttia. MCM:stä korttien tilaus kestää ehkä muutaman minuutin kauemmin. Saa aikamoinen kiire olla, ettei ehdi tällaista aikaa irrottamaan muusta ohjelmasta.

Btw, olet muuten ehkä maailman epäonnekkain mies, kun posti kadottaa lyhyellä aikavälillä neljä sinun kuorta.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa luma

Re: Re: Nyller
« Vastaus #10 : 23.03.12 - klo 11:11 »
Nyt huutelen taas aiheeseen mikä ei varsinaisesti minulle kuulu. Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu. Verkkopankissa korvauksien maksaminen kestää noin 3 minuuttia. MCM:stä korttien tilaus kestää ehkä muutaman minuutin kauemmin. Saa aikamoinen kiire olla, ettei ehdi tällaista aikaa irrottamaan muusta ohjelmasta.

Btw, olet muuten ehkä maailman epäonnekkain mies, kun posti kadottaa lyhyellä aikavälillä neljä sinun kuorta.

Ylläpitoa kiinnostaisi myös vastaukset ja kommentit näihin asioihin. Ei riitä vielä, että sanoo hoitavansa asiat joskus tulevaisuudessa.

Nyller, vastausta odotellessa.

Poissa Hopo

Re: Re: Nyller
« Vastaus #11 : 23.03.12 - klo 11:27 »
Nyt huutelen taas aiheeseen mikä ei varsinaisesti minulle kuulu. Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu. Verkkopankissa korvauksien maksaminen kestää noin 3 minuuttia. MCM:stä korttien tilaus kestää ehkä muutaman minuutin kauemmin. Saa aikamoinen kiire olla, ettei ehdi tällaista aikaa irrottamaan muusta ohjelmasta.

Btw, olet muuten ehkä maailman epäonnekkain mies, kun posti kadottaa lyhyellä aikavälillä neljä sinun kuorta.

Ylläpitoa kiinnostaisi myös vastaukset ja kommentit näihin asioihin. Ei riitä vielä, että sanoo hoitavansa asiat joskus tulevaisuudessa.

Nyller, vastausta odotellessa.

Kantsii toki ottaa huomioon että moni sosiaalinen syy voi olla sen verran arkaluontoinen että ei paljoa tee mieli siitä foorumilla huudella vaikka miten kansa sitä vaatii. Yksityinen selvitys ylläpidolle tilanteen sallimallaa tarkkuudella toki on poikaa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Harvestman

Re: Nyller
« Vastaus #12 : 23.03.12 - klo 11:29 »
Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu.

Sen verran on pakko mussuttaa, että selitykset eivät varmaan kuulu muille kuin asianomaisille ja ylläpdiolle.

Poissa luma

Re: Nyller
« Vastaus #13 : 23.03.12 - klo 12:23 »
Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu.

Sen verran on pakko mussuttaa, että selitykset eivät varmaan kuulu muille kuin asianomaisille ja ylläpdiolle.

Näin on, ja yksityisviesteillä asiaa onkin jo hoidettu.

Poissa pillar

Re: Nyller
« Vastaus #14 : 23.03.12 - klo 13:24 »
Itseäni ihmetyttää miten voi olla 190 plussaa ja 0 negatiivista palautetta jos on näin paljon ongelmia? Menettää arvonsa koko palautejärjestelmä jos niitä negatiivisia ei syystä tai toisesta laiteta. Kommentteihin vaan selitys miksi on tullut negaa, niin tulevat vaihtajat/ostajat tietää mihin ryhtyy.

Poissa Saimu

Re: Nyller
« Vastaus #15 : 23.03.12 - klo 13:38 »
En tiedä miten ylläpito meinaa suhtautua tähän tapaukseen, mutta mielestäni järjestelmällisestä systeemin hyväksikäytöstä ja valehtelusta pitäisi saada muutakin kuin muutama voivottelu ja kehoitus yrittää ensi kerralla parempaan toimintaan. Mutta kuten jo aikaisemminkin todettu, taidan olla ainut henkilö tällä forumilla, joka haluaa laittaa huonot kaupankävijät kuriin.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Padishar

Re: Nyller
« Vastaus #16 : 23.03.12 - klo 14:19 »
Ei ulkopuolisille tarvitse tietenkään yksityisasioistaan kertoa, mutta voi vain kuvitella minkälaisen kuvan nämä ulkopuoliset saavat käyttäjästä tämänkin threadin perusteella. Nyt jää sellainen käsitys, että tässä oltiin vain korottomia pikavippejä hakemassa, vaikka todellisuudessa saattoi olla paljon hyväksyttävämmät syyt hidastelun ja kadonneiden kirjeiden takana.

Poissa Rancid-

Re: Nyller
« Vastaus #17 : 23.03.12 - klo 14:54 »
Itseäni ihmetyttää miten voi olla 190 plussaa ja 0 negatiivista palautetta jos on näin paljon ongelmia? Menettää arvonsa koko palautejärjestelmä jos niitä negatiivisia ei syystä tai toisesta laiteta. Kommentteihin vaan selitys miksi on tullut negaa, niin tulevat vaihtajat/ostajat tietää mihin ryhtyy.

No täähän on vanha klassikkomuuvi: kerätään hyvät palautteet ja aletaan sitten kusettaa satunnaisin väliajoin. Menee täydestä jonkun muun kämminä kun on selkeesti luotettava kauppakumppani aiemman suorittamisen perusteella.

Oon myös Saimun kanssa vahvasti samaa mieltä siitä, että tän tason perseilystä on myös julkisesti velkaa vähän hemmetin paljon enemmän kuin tuon aamuöisen "anteeksipyynnön" verran. Yksityiskohtiin ei tarvi mennä, mutta jos "posti hukkaa" noin monta lähetystä, aletaan mun oikeustajun mukaan olla jo foorumin sääntöjen lisäksi lakikirjan kanssa eri mieltä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #18 : 23.03.12 - klo 15:19 »
Itseäni ihmetyttää miten voi olla 190 plussaa ja 0 negatiivista palautetta jos on näin paljon ongelmia? Menettää arvonsa koko palautejärjestelmä jos niitä negatiivisia ei syystä tai toisesta laiteta. Kommentteihin vaan selitys miksi on tullut negaa, niin tulevat vaihtajat/ostajat tietää mihin ryhtyy.
Joo itsekin mietin ton negatiivisen palautteen antamista, mut sit aattelin et kehtaako ku kaveri on joutunu muutenki kärsii ku posti hukkas kortit. Nyt tiedän, ku muillakin samoja ongelmia, et negaa tulee takuu varmasti.

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #19 : 23.03.12 - klo 15:22 »
Kiinnostaisi saada jotain tarkempaa selitystä miksi asioita ei ole hoidettu.

Sen verran on pakko mussuttaa, että selitykset eivät varmaan kuulu muille kuin asianomaisille ja ylläpdiolle.

Näin on, ja yksityisviesteillä asiaa onkin jo hoidettu.
Itse asianosaisena olen kiinnostunut ja mielestäni oikeitettu kuulemaan miksi korttien toimitus kestää. Olen vaan saanut selityksiä, et yritän hankkia ja et tilipäivä on tulossa.

Poissa Thalian

Re: Nyller
« Vastaus #20 : 23.03.12 - klo 16:20 »
Joo itsekin mietin ton negatiivisen palautteen antamista, mut sit aattelin et kehtaako ku kaveri on joutunu muutenki kärsii ku posti hukkas kortit. Nyt tiedän, ku muillakin samoja ongelmia, et negaa tulee takuu varmasti.

Noin yleisesti, jos posti hukkaa kortteja, niin tämmöisestä kaupasta lienee aina paikallaan neutraalipalaute, jos korvaukset menevät asiallisesti. Tämä jo ihan siksi, että "posti hukkasi" ei olisi liian helppo selitys ja sen käyttäminen vaikeutuisi. Ja toisaalta, jos posti oikeasti hukkaan sen kuoren, niin vaikka se ei lähettäjän vika olekaan, niin ei se kauppa silloin putkeen mene ja tällöin neutraali on ihan ok. Tarkennuksessa sitten kertoo, miksi neutraali palaute, niin asia selvenee palautetta lukeville.

Poissa miinin

Re: Nyller
« Vastaus #21 : 23.03.12 - klo 17:00 »
Mutta kuten jo aikaisemminkin todettu, taidan olla ainut henkilö tällä forumilla, joka haluaa laittaa huonot kaupankävijät kuriin.

Mikä kauppaongelmatapaus on mielestäsi hoidettu liian kevyesti? Ylläpidon linja on kuitenkin koko ajan ollut se, että kauppaongelmista rangaistaan kovalla kädellä ja näistä on useampikin perm-banneja jaettu. Pienemmistäkin tötöilyistä on ollut aina porttikieltoa ja Hidas vaihtaja -tagia tarjolla.

Tiukoilla rangaistustoimilla olemme pyrkineet korostamaan rehellisen ja nopean kaupankäynnin merkitystä ja tärkeyttä.

Poissa Yan

Re: Nyller
« Vastaus #22 : 23.03.12 - klo 22:20 »
lisäänpähän vielä listaan, että Nyller ilmoitti minulle aikaisemmin hommanneensa osan korteista, nyt niitä ei kuulemma enää olekaan, eli liekkö koskaan ollutkaan. Epäilen myös vahvasti, että alunperin on mitään kortteja matkalla ollutkaan... aika paska maku jää jostain 10% korolla palautetusta viiskymppisestä, tässä kun on saanut kortteja kuitenkin odotella reilun 2kk

mua myös kiinnostaisi jonkunlainen selitys tälle touhulle, tai että kaveri rehellisesti vaikka myöntäisi huijanneensa, ettei tarvi enää muiden langeta samaan ansaan...

(ps. jos jollain on myynnissä 4x glimpse of nature niin saa laittaa yv:tä :) )

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #23 : 24.03.12 - klo 13:20 »
lisäänpähän vielä listaan, että Nyller ilmoitti minulle aikaisemmin hommanneensa osan korteista, nyt niitä ei kuulemma enää olekaan, eli liekkö koskaan ollutkaan. Epäilen myös vahvasti, että alunperin on mitään kortteja matkalla ollutkaan... aika paska maku jää jostain 10% korolla palautetusta viiskymppisestä, tässä kun on saanut kortteja kuitenkin odotella reilun 2kk

mua myös kiinnostaisi jonkunlainen selitys tälle touhulle, tai että kaveri rehellisesti vaikka myöntäisi huijanneensa, ettei tarvi enää muiden langeta samaan ansaan...

(ps. jos jollain on myynnissä 4x glimpse of nature niin saa laittaa yv:tä :) )
Itse uskon kanssa, ettei mitään kortteja olekaan, koska eilen sain viestin jossa sanoo olevansa valmis korvaamaan kortit rahallisesti. Sanoi tilanneensa kortit saksasta joiden piti olla hänellä viikon 11 alussa. Nyt on suomen postilaitos niitä kuljettanut melkein kaksi viikkoa.

Poissa Yan

Re: Nyller
« Vastaus #24 : 25.03.12 - klo 17:23 »
minun osaltani on tämä sotku hoidettu, käykäähän muutkin "uhrit" jättämässä palautetta.

Poissa nikoh

Re: Nyller
« Vastaus #25 : 26.03.12 - klo 11:53 »
Uskomatonta että uhreja on näin monta :O. Aluksi luulin että olin vain huono-onninen, jonka kortit katosivat postissa.

Minun tarina menee näin:

Maksoin Nyllerille Natural orderista + surgical extractionista noin 2kk sitten noin 30e (en enää edes muistaa tarkkaa summaa). Kului noin 3viikkoa, jonka jälkeen kyselin korttien perään. Nyller sanoi laittavansa ne pikaisesti tulemaan ja pahoitteli viivästymistä kiireisiin vedoten. Viikko kului ja kyselin jälleen korttien perään. Nyt Nyller selitteli, että ehkä posti on kadottanut ne ja lupasi korvata kortit. Sanoin, että minulle kelpaa rahana tai että Nyller lähettäisi uudet kortit tulemaan. Tämän jälkeen lähdin reilu 2 viikon lomalle, jonka jälkeen mitään rahoja, eikä kortteja vieläkään näkynyt. Valittelin jälleen, että kortteja ei näy. Viimeisin viesti tuli pari päivää sitten, jossa jälleen luvattii maksaa rahat tilille....

Jos näin moni on täällä valittanut herrasta, niin pistää miettimään kuinka moni on joutunut scammauksen uhreiksi.

Laitan palautetta jo nyt kortteja/rahoja odotellessa.

Poissa Laava

Re: Nyller
« Vastaus #26 : 26.03.12 - klo 12:15 »
Mittakaava näyttää olevan sellainen, että jos rahoja ei hyvin pikaisesti rupea kuulumaan, niin ottakaa ihmiset hyvät yhteyttä polliisiin.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #27 : 26.03.12 - klo 12:37 »
Mittakaava näyttää olevan sellainen, että jos rahoja ei hyvin pikaisesti rupea kuulumaan, niin ottakaa ihmiset hyvät yhteyttä polliisiin.
Sovimme eilen korvaussummasta, joka sisältää pienen koron aiheutuneesta vahingosta. Nyt pari päivää odotellaan ja katsotaan tarviiko ryhtyä jatkotoimenpiteisiin. Vaikka kaikki saisivat asian hoidettua toivoisin, että ylläpidon puolesta kaverille rapsahtaisi tästä jotain.

Poissa Laava

Re: Nyller
« Vastaus #28 : 26.03.12 - klo 12:54 »
Mittakaava näyttää olevan sellainen, että jos rahoja ei hyvin pikaisesti rupea kuulumaan, niin ottakaa ihmiset hyvät yhteyttä polliisiin.
Sovimme eilen korvaussummasta, joka sisältää pienen koron aiheutuneesta vahingosta. Nyt pari päivää odotellaan ja katsotaan tarviiko ryhtyä jatkotoimenpiteisiin. Vaikka kaikki saisivat asian hoidettua toivoisin, että ylläpidon puolesta kaverille rapsahtaisi tästä jotain.
Älä huoli, kyllä rapsahtaa.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa angel882

Re: Nyller
« Vastaus #29 : 26.03.12 - klo 15:39 »
Itselleni saapui tänään korvaukset. Eli homma pulkassa mun osalta. Palautetta myös jätetty.