Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Poro Tour Yleisöäänestys  (Luettu 11289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Retardi

Poro Tour Yleisöäänestys
« : 24.10.16 - klo 14:23 »
Poro Tour kausi on jälleen huipentumassa joulukuun 17.-18. päivinä pelattavaan Poro Tour Invitationaliin. Osallistujat ovat nyt yhtä vaille selvät, tällä hetkellä edustusoikeuden saaneet pelurit sekä tietoa formaateista löytyy osoitteesta porotour.com/invitational.

Viimeinen jäljelläoleva paikka on nyt jaossa yleisöäänestyksessä, ja ehdolle voi asettua kuka tahansa vähintään yhden rankingpisteen kauden aikana saanut peluri, ehdokkaaksi asettuminen tapahtuu kirjoittamalla tähän ketjuun ja ilmoittamalla asiasta, myös jonkinlainen vaalipuhe on perinteisesti ollut hyödyksi ääniä kalastellessa. Äänestyskelvollisia ovat kaikki dci-numeron omaavat henkilöt (toki toivomme, että sukulaisille ei aleta tehtailemaan dci-numeroita ja mikäli tämmöistä ilmenisi niin pidätän itselläni täydet poliisin oikeudet hyväksyä/hylätä ääniä tarpeen mukaan).

Äänet tulee lähettää sähköpostilla hannu . vallin @ poromagia . com ja äänestysaika alkaa keskiviikkona 26.10. ja päättyy maanantaina 31.11. kello 23:59. Ennen ja jälkeen äänestysajan alkamisen tulleita ääniä ei tulla laskemaan mukaan (viimevuonna innokkaimmat lähettivät ääniä noin viisi minuuttia tämän postauksen kirjoittamisen jälkeen), tarkoitus on antaa kaikille ehdokkaille mahdollisuus esittäytyä ennen äänestyksen varsinaista alkua.

Lähetetyn äänen muoto on seuraava:

Hei/Moi/Vapaavalintainen Tervehdys

Olen Sejase, dci-numeroni on nönnönnöö, äänestän invitationaliin Sitäjasitä.
« Viimeksi muokattu: 31.10.16 - klo 23:49 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Spinefist

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #1 : 24.10.16 - klo 14:31 »
http://porotour.com/invitational2016/

Tuolla muuten puhutaan useammassa kohdassa vuodesta 2015...

Poissa Retardi

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #2 : 24.10.16 - klo 14:40 »
http://porotour.com/invitational2016/

Tuolla muuten puhutaan useammassa kohdassa vuodesta 2015...

Kahdesta paikasta korjattu, muissa varmaan pitääkin olla 2015.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Aribaba

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #3 : 24.10.16 - klo 14:51 »
Hei!

Olen Ari Hämäläinen pääkaupunkiseudulta päin ja olisin innokas astua esiin äänestettäväksi.

Miksi minua pitäisi äänestää?

Olen ollut tänä vuona melkein jokaisessa Poro Tour turnauksessa formaatista ja paikasta riipumatta, olen innokas pelaamaan jokaista formaattia sealedin ja legacyn välillä.

Edustan pakkoja jotka kikkailevat vähän ja puhuvat suoraan miehillä taikka pulteilla, pitäähän jokaisessa formaatissa jonkun mennä niillä ;)

Olin viime  vuonakin ehdolla mutta toivottavasti saisin tänä vuona tarpeeksi ääniä :)

Jos tuntuu että olen paikkani ansainnut nii käykää antamassa äänenne minulle.


Kiiitos ja mukavaa Syksyn jatkoa invitationia odotellessa
« Viimeksi muokattu: 24.10.16 - klo 16:34 kirjoittanut Aribaba »

Poissa routa

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #4 : 24.10.16 - klo 15:36 »
On sääli että invitationalin edustajisto tulee vahvasti eteläisestä ja läntisestä Suomesta.

Mutta hei, tässä on just siun mahollisuus muuttaa tilanne!

Mie oon Natusen Oskari, mut sano Natune vaa. Karjalasta oon kotosin ja siellä oon koko ikäni asustanu, tällähetkellä asuinpaikkana toimii Joensuu ja miun mielestä porotourin invitational on kuitenkii semmonen paikka jossa kasataan koko Suomesta hyviä pelureita ihmettelemään määtsikin ihmeellistä maailmaa, joten ois sääli ettei kukaan ois edustamassa koko itäisen Suomen määtsik-kunniaa. Tänävuonna kävin porojen turnauksien osalta tunaroimassa chämpsit ja topkasitin Outokonin PoroGPn. En todellakaan edusta missään formaatissa mitään stabiilia arkkityyppiä vaan lähestyn jokaikistä formaattia mitä pelaan oman intuitioni kautta ja koitan ymmärtää formaatin enkä yleensä varsinasita metaa. Tästä syystä miun dekkivalinnat on hämmentäviä, vähintäänkin mystisiä. Esimerkkinä toimii vaikkapa se että oon pelaillu lekasyssä pari vuotta Land Tax controllia taikka että pelailin jonkin aikaa modernissa Weathered Wayfarer controllia. Vaikka nää ehotukset näyttää kontrollipainotteisilta, pelaan kaikkea aivan laidasta laitaan (poikkeuksena on etten ikinä ammu pultteja päähän, se on tylsää).

Jos SINÄ, siis juuri sinä. Haluut nähä jotain erilaista, viihdyttäviä Natunen™ brewejä, jotka on vähitään omituisia taikka vaan jonkun kantamaan itäisen Suomen viittaa edustajana; anna ääni miulle. Et tule pettymään.

Kiitokset.

-Oskari
"Woran du dein Herz hängst, das ist dein Gott."

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #5 : 24.10.16 - klo 16:10 »
Huhhei!

Mie oon Armisen Ville, myös edustan vahvasti muuta Suomea. Interwebsissä pyörivät ihmiset saattavat myös tunnistaa nickin Naggisampyla, mutta sepä sitten siitä. Ennen aktiivinen, nyt  eläköitynyt poromies ja OG surullinen panda.

Tunnetusti deckkivalintani ovat aina T1 länd vial go, joten pelaan vain reilua magiaa.  Jos tahdotte nähdä pandan virkistyvän ja vanhojen poromiehen luiden nousevan, voitte heittää äänenne miulle. :)
« Viimeksi muokattu: 24.10.16 - klo 16:21 kirjoittanut Profet »

Poissa Sabo

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #6 : 24.10.16 - klo 16:28 »
*** Seppo Toikka for Pres Invitationals Competitor ***

“Make M:tG Great Again”


Miten tässä nyt näin kävi?

Kaksi Invitationalia on tullut koettua selostuskopista, mutta kesällä M:tG-kärpänen puraisi uudelleen ja löysin itseni pelipöydistä kolmessa PoroTourin turnauksessa.

Kuka olen?

Tätä mietin joka yö kun uni ei tule. Niille, jotka eivät minua tunne, kerrottakoon että olen pitkän linjan M:tG-pelaaja, itsejulistautunut Suomen M:tG-trivian professori ja keskinkertainen FNM-harja. Ensimmäinen sanktioitu turnaukseni oli vuonna 1996(!). Se oli vuosi jolloin Suomeen avattiin ensimmäinen Ikea, Tupac Shakur ammuttiin ja Bill Clinton valittiin toiselle kaudelle Yhdysvaltain presidentiksi.

Mitä tuli tehtyä?

Pro Tour -kokemusta minulla on kahdelta vuosituhannelta ja olen myös osallistunut sellaisiin historiankirjojen syövereihin unohtuneisiin turnauksiin kuin EM-kisoihin. GP-turismiakin tuli harrastettua, josta jäi plakkariin yksi Top8, muutama rahastus ja tämä feature match raportti, jossa joku random saksalainen pyyhki minulla pöytää. Kannattaa muuten laskea kuinka monta pommirarea vihu pelaa raportissa.

Make Finnish M:tG Scene Great Again

Kirjoitin 2000-luvun alkuvuosina edesmenneessä mtg.bore.orgissa trivia- ja puzzlingkolumnia, sekä järjestin useana vuonna RopeConissa M:tG-tietovisaa. Viime vuosina M:tG:n pelaaminen on jäänyt vähemmälle asuinpaikan vaihdellessa akselilla Afrikka - Aasia - Helsinki, mutta mahdollisuuksien mukaan olen pyrkinyt pelaamaan varsinkin German Highlanderin SM-kisoissa. Näistä turnauksista kotiintuomisiksi on tullut 2. ja 3. sija.

Kuten alussa jo mainitsin, ääntäni on voinut kuulla Poromagian turnausten streamissa selostajana jo useamman vuoden ajan. Lisäksi olen aika-ajoin kirjoittanut strategia-artikkeleita, viimeisenä “M:tG-pelaajan seitsemän kuolemansyntiä”. Ainakaan tällä hetkellä Poromagian linkki ei toimi, mutta artikkelin voi lukea myös täältä.

Miksi Invitationaliin?

Monta vuotta turnausta selostuskopista seuranneena alkoi takaraivossa kummasti tykytellä haave Invitationalsissa pelaamisesta. Turnaus, jossa Suomen huippuihin kuuluvat pelaajat mittelevät uusissa ja haastavissa formaateissa, rennossa, mutta silti kilpailuhenkisessä ilmapiirissä on juuri sitä mitä Magicilta haluan. Alkuperäinen suunnitelmani oli yrittää qualifoitua rehdisti poropisteillä, mutta kolmen turnauksen sijoitukset (3. 19. ja 32.) ja niiden tuomat 27 poropistettä eivät aivan riittäneet. Vuoden kaksi ensimmäistä turnausta menivät vanhaan malliin selostuskopissa ennen kuin polte takaisin pelaamaan kävi liian vahvaksi.

Jos minut valitaan, lupaan ehdottomasti kirjoittaa raportin turnauksesta. Tämä raportti tulee sisältämään vähintään seuraavat asiat:
  • Tiimin (Birdlife Helsinki) valmistautuminen turnaukseen ja analyysit formaateista
  • Huonoa huumoria
  • Ruokakriitikon arvio viikonlopun tarjoiluista(Hese/Subway/Pizza)
  • Vanhan jäärän nostalgiahorinoita ja kiusallisia paljastuksia vastustajien menneisyydestä
  • Vähintään yhden matsikuvauksen
  • Muurin Turun ja Tampereen välille, jonka Forssa maksaa


Ugh, ja kiitos!
-Sabo





Poissa Oregano

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #7 : 24.10.16 - klo 17:46 »
Poro Invitational Suolaehdokas: Mikael Heikinheimo

Hellurei, arvoisat kanssapelaajat!

Haluaisin aloittaa vuodatukseni kertomalla teille traagisen tositarinan tältä syksyltä.

Poro Tour -kausi on lopuillaan ja Suomen MTG-kansa valmistautuu vuoden viimeiseen pääturnaukseen. Jaossa ovat maineen, kunnian ja kredupalkintojen lisäksi viimeiset slotit ehkä eeppisimpään mittelöön, mitä maa päällään kantaa; Poro Invitationaliin. Muuan tamperelainen kaljupää kirjoittaa viikko ennen turnausta kiinnostavan analyysin, joka käsittelee senhetkistä pistetilannetta ja pelaajien tavoitesijoituksia kutsuturnausta ajatellen.

Tässä kohtaa kuvaan astuu Hessu (nimi muutettu) Kouvolasta. Hänen menestyksensä kauden aiemmissa Poro Tour -turnauksissa on ollut vaisuhkoa, mutta edellä mainitun arvion mukaan top8-sijoitus viimeisestä eventistä voisi riittää hänelle Invitationaliin. Hessu tiedostaa tämän olevan haastava, mutta ei mitenkään mahdoton skenaario, joten pelaamaan hän lähtee positiivisin fiiliksin.

Noh, Hessu tekee sen, mitä vaaditaan ja suoriutuukin lopulta turnauksessa kahdeksan joukkoon. Ensimmäisellä pudotuspelikierroksella hän ottaa rehellisesti pataan, mutta ei ole tästä moksiskaan, sillä ajattelee Invitational-slotin olevan nyt turvallisesti taskussa. Kuinka väärässä hän onkaan.

Kun pitkämatkalaisten auto suuntaa takaisin kohti betonin harmautta, alkaa puhelimeen saapua pahaenteisiä viestejä. Turnauksen striimiä seuraavien kaverien puheet antavat ymmärtää, että Hessun pisteet eivät sittenkään riittäisi. Pelonsekaisin tuntein Hessu tutkiskelee koko kotimatkan ajan tilannetta, mutta lopputulos on vääjäämättä suolaisin mahdollinen.

*Kotiin päästyään Hessu pyöriskelee synkissä ajatuksissa kumoten mallasjuoman jos toisenkin, mutta joutuu lopulta hyväksymään julman kohtalonsa. Muutamaa tuntia aiemmin vallinnut onnistumisen ja euforian tunne muuttuu katkeraksi itsensätutkiskeluksi, jonka päätteeksi päähenkilömme itkee itsensä uneen.

(* Tarinan loppuratkaisu on dramatisoitu versio tapahtumista)

Surullista, mutta totta. Nyt kuitenkin Sinulla on mahdollisuus muuttaa tarinan loppu onnelliseksi!

Olen siis Hessu Mikael Heikinheimo, Jyväskylästä lähtöisin oleva, nykyään enemmän tai vähemmän Kouvolaan asettunut opiskelija. Magicia olen pelannut rapiat kahdeksan vuotta, joista viimeiset kolme varsin aktiivisesti ja tavoitteellisesti. Ulkomailla on tullut piipahdettua muutaman GP:n ja yhden PT:n merkeissä. Poro Tour pääturnauksista olen tahkonnu kaikki viimeisen parin vuoden ajalta, ja niistä tuloksena kolme topkasia sekä viime vuoden Invitationalin top4.

Edellä esitetyn tragedian tähden käännynkin nyt Teidän puoleenne, jotta viimeisen suolaslotin tämän(kin) vuoden Invitationaliin pääsisi täyttämään sen jo tuloksellisesti ansainnut pelaaja!

Jäin tosiaan lopulta yhden pisteen päähän kutsusta, mikä tietysti hatuttaa aivan armottomasti. Peli ei kuitenkaan ole pelattu ennen kuin viimeinen topdeck on katsottu. Jos haluat nähdä Invitationalissa vielä yhden tulosorientoituneen taistelijan, joka lähtisi enemmän kuin mielellään parantamaan viime vuoden sijoitustaan, annat äänesi meikäläiselle! Vaalilupauksiini eivät välttämättä kuulu paskojen korttien pelaaminen tai yleisen pahennuksen aiheuttaminen, mutta jonkinmoista jatko-osaa Hessun tarinalle turnausrapsan muodossa voi olla luvassa.

Eipä siis muuta kuin,

Suolasijalta sisään!

Ja ääni ehdokkaalle Mikael Heikinheimo!
« Viimeksi muokattu: 24.10.16 - klo 18:16 kirjoittanut Oregano »

Poissa Nastaboi

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #8 : 24.10.16 - klo 22:49 »
Paljon on ollut puhetta Birdlife Helsingin ylivallasta. Heidän jatkuva menestymisensä esitetään ikään kuin luonnonvoimana, jolle ei ole muuta vaihtoehtoa. Ymmärrän, että moni pelaaja kokee syvää toivottomuutta ja näköalattomuutta tällaisten puheiden johdosta eikä usko, että asiat voisivat mennä jotenkin toisin. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Aina on olemassa vaihtoehto.

Jo kolmena perättäisenä invitationalina testitiimini on esittänyt vaihtoehtoisen näkemyksensä niistä konssipakoista ja limited/bidaustaktiikoista, joilla mestaruutta lähdetään tavoittelemaan. Viihteellisyydestä ei tarvitse leikata. Luontoa ja tulevia sukupolvia ei tarvitse uhrata voitontavoittelun vuoksi, ainoastaan testaustunteja. Pakanrakennuspäätösten tulee perustua tilastollisilla menetelmillä tutkittuihin keinoihin. Päätös pelata tai olla pelaamatta Islandeja on aina ideologinen. Olemme kyenneet antamaan kovan ja tasaisen vastuksen, ja mestaruus on mennyt välillä meille, välillä heille.

Olen jäänyt invitationalissa kahdesti finaali/top4-paikan ulkopuolelle tiebreakereilla. Toissa vuonna testiryhmämme oli testeissä muita edellä, mutta tosipaikan tullen epäonnistuimme suorittamisessa. Viime vuonna olimme vähän jäljessä, mutta kompensoin sitä pelaamalla parasta ja tiukinta magiciani sinä vuonna etenkin turnauksen limited-osuuksissa. Työsarkaa olisi siis vielä jäljellä.

Minua on syytetty populismista ja todettu, että oppositiosta on helppo huudella. Onkin totta, että minulla ei invitationalpaikkaa tällä kertaa ole varmistettuna, ja testausryhmäni tärkeää osatekijää vailla. Tähän voit kuitenkin juuri sinä äänestämällä vaikuttaa. Jos äänestät Birdlifen ehdokasta, sama läpi Poro Tour -kauden jatkunut sanelupolitiikka tulee jatkumaan myös invitationalissa. Minun äänestämiseni on viesti siitä, että kansa on kyllästynyt yksipuoliseen hallintaan ja haluaa muutosta. Edellisten invitationalvastuiden aikana olen tehnyt aina lujasti töitä ja testannut runsaasti jokaista formaattia. Olen valmis kantamaan invitationalvastuuni myös vaikeissa tilanteissa.

Olen Juha Ihonen, L2-tuomari ja uusien tuomarien kouluttaja, yksi foorumin kolmesta aktiivisesta moderaattorista, sinisten pakanrakennusarvojen kannattaja, laadukkaiden turnausraporttien puolestapuhuja ja kisukkain ystävä. Luodaan yhdessä pelaajille toivoa tasaväkisestä kärkikamppailusta yksipuolisen hallinnan sijaan.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa deviant

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #9 : 24.10.16 - klo 23:58 »
Onpahan tänäkin vuonna vaalit, joiden tuloslaskentaa jännittää mielenkiinnolla.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #10 : 25.10.16 - klo 01:31 »
Uusi vuosi, vanhojen joukkoon uusia kujeita. Suuntana Invitational – tuo tapahtuma joka on paljon enemmän kuin vain turnaus. Viisi formaattia, 15 kovaa mutta reilua ja miellyttävää vastustajaa ja aika nopeasti on constructed-dekkisuunnittelun aivonystyrät sopivasti vinksallaan  ???

Viime vuonna meni bye-leveliin oikeuttavan hyvin, tänä vuonna olisi aikaa pelata melkein kaikki turnaukset (Poro Tour pääturnaus partioleirin päällä taas, närk) ja hakea pisteiden kautta paikka invitationaliin.
Ja tämä tarvittava pistesaldo tulikin ”melkein” kasaan. Kauden valitettavasti pienimmäksi jääneessä draft Poro Tourissa 0-2:n jälkeen saatu bye siivitti 3-3 – recordilla tiukasti sijalle 32, muut Poro-turnaukset ei mennytkään yhtä hyvin. (Much Hagon Such Wow – sori, mun panos tiimin pisteisiin tänä vuonna oli miinus neljätoista. No, ennätys tämäkin).

Jos invitationaliin pääsen, niin
-pelaan constructedeissä taas jotakin joka saa muut pyörittelemään silmiään kortti- ja/tai arkkityyppivalinnalle (etenkin Premodern highlanderissa, nämä setithän tuli tutuksi jo silloin kun ne oli vielä type II – laillisia! tietääkö kukaan vieläkään, miten banding toimii? ja Tarpan on printattu vain näissä seteissä!)
-pelaan nopeasti kameran alla. Ja on aika ulkoiluttaa metsuripaitaa
-kirjoitan vihdoinkin sen turnausraportin, joka jotenkin jäi aikanaan tekemättä (Worlds08). Tietty vastaan myös kysymykseen, mitä mun päässä (taas) liikkui kun kyseisellä reissulla GG-Sami maksoi mielellään jostakin, jota ei halunnut eikä saanut


Täällä yksi jyväskyläläis-helsinkiläinen, menneiden aikojen nassikka ja maailmanmetsuri sekä intohimoinen taitistelija odottaa dekkisuunnittelun ihmemaata.

Anna äänesi kuulua, käytä se! (mutta vasta KE 26.10. – TI 1.11.)
”Vapaavalintainen Tervehdys, olen Sejase, minulla on DCI-numerokin ZBRGL. äänestän Invitationaliin…”
Malin, Antti E
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Rancid-

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #11 : 25.10.16 - klo 02:30 »
Ai jumalauta kun on vaikea valinta. Tän slotin jakaminen on aiempina vuosina ollut ihan silkkaa pässäriä, mutta näillä vaalipuheilla.. voi herran jestas sentään, saattaa mennä noppahommiksi valita ketä äänestää.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #12 : 25.10.16 - klo 02:43 »
Hyvät foorumilaiset, medmtgsuomi.orgare!
Tänään on ilon päivä, sillä voin ylpeänä kertoa asettuvani ehdolle tämän vuoden invitationalslottivaaleihin.

Kuka Olli Saarinen?
Aloitetaas muutamalla sanasella itsestäni näin ihmisenä. Olen erittäin aktiivinen ja puhelias sosiaalinen kaveri, mistä syystä moni teistä mtgpelaajistakin varmasti tunnistaa meikäläisen nimeltä. Välillä rääväsuiseksikin mainittu olemukseni voi olla harhaanjohtava. Tästä syystä haluankin tähdentää, että rujon ulkokuoren alta löytyy sydämellinen kaveri, joka toivoo kaikille pelkkää hyvää. Itseäni esitellessä voin siis hyvällä omalla tunnolla kertoa olevani "hyvien puolella".

Vahvuusalueena Limited:
Omasta mielestäni suurimmat vahvuuteni magicpelaajana ovat osaamiseni limitedissä, sekä taito suorittaa omaa peliäni paineitta tiukoissakin tilanteissa. Limitedissä koen saavani edgeä etenkin därftäystaidoillani, mikä ei yleensä ole ollut pohjoisesta tulevilla pelaajilla itsestäänselvyys. Limitediin liittyvä viimeisin hyvä onnistumiseni oli muuttaa viikossa, zendikarblokin flashbäkkejä dräftäämällä, 10 tiksun sijoitukseni modossa 200 tiksuksi. Myöskin viime vuoden porotourin dräftiturneessa kamera oli valittu seuraamaan dräftäämistäni http://www.hitbox.tv/video/477131, sillä olin siinä vaiheessa formaatissa undefeated. 16 voitetun matsin jälkeen koin sen formaatin ensimmäisen karvaan tappion (Dragons-Dragons-Fate). Valitettavasti videossa ei ole dräftin alkuvaiheessa ääniä.

Entäs Constructed?
Constructedin osalta suurimmat saavutukseni ovat olleet modernformaatissa, etenkin ajalta jolloin Birthing Podia sai vielä pelata. Kyseisen dekin kanssa tuli painittua ihan formaatin alkuajoista lähtien ja pyrin etsimään dekin parasta koostumusta aina sen hetkiseen metagameen. Ohessa linkki Melissa De Toran artikkeliin, missä yksi buildaamistani podilistoista on mainittu: http://magic.tcgplayer.com/db/article.asp?ID=11473. Olen myös topkasittanut modern ptq:n omalla RUG-agro listallani, jossa maindekistä löytyi mm. 4 Cloudfin Raptor, 4 Experiment One, 4 Keldon Marauders ja muutama Briarhorn. Taisipa vuoden takaisessa standardformaatissa listoilla pyöriä myös dekki, joka kantoi nimeä "Olli Saarisen GR".

Kuinkas Invitationals?
Toissa vuonna (2014) osallistuin Invitational-turnaukseen pelaajana. Tuolloin epäonnistuin omalla vahvuusalueellani eli limitedissä. Tiesin että limitedissä pitäisi pystyä pelaamaan vähintään omalla tasollaan, sillä silloisessa auktionissa olin altavastaajana dekkien kanssa, jotka olivat ajalta ennen omaa magicturnauspelaamistani. Menin ensimmäisen päivän 2-5 ja vaikkakin kirin toisena päivänä kovasti 6-2 (päivän paras record), niin riitti se vain jaettuun viidenteen sijaan. Parhaiten koin onnistuneeni sen vuoden formaateissa modern manacost highländerissä, jossa sekä minä, että Antti Malin pelasimme minun tehtailemalla abzan midrangella puhtaat 3-0 recordit. Viime vuonna (2015) toimin invitationaleissa kommentaattorina.

Pelilliset vaalilupaukseni:
Lupaan yhteistyössä tiimini (#Peto on irti) kanssa löytää parhaat ja siisteimmät mahdolliset buildit constructedformaatteihin. Voin kertoa, että formaattien rikkomista on yritetty jo nykyisissä constructed formaateissa mm. animoimalla Obzedattia Goryo's Vengeancella sekä yhdistelemällä Bring to Lightin turvin Scapeshiftia ja Giftsiä. Nyt formaatit ovat täysin uusia eikä läpi pureskeltuja, joten kysessä on "totally different ball game". Lupaan myös pelata tiukkaa limited magicciä, sekä perehtyä tarpeeksi auctioneihin, jotta voin antaa kovimman mahdollisen vastuksen jokaisessa formaatissa. Olen myöskin pelaaja, joka uskaltaa bluffata oikeissa tilanteissa.

"Katsojia varten" -vaalilupaukseni:
Lupaan heittää paljon hyvää läppää ja pitää hauskaa itse turnauksen aikana. Lisäksi, mikäli minut valitaan, lupaan parhaani mukaan alittaa Saimun SUKLAACOOPER ennätyksen turnauksen ruokatauolla.

Ja kun täällä on nyt näkynyt näitä hienoja sloganeita, niin sanottakoon nyt vielä loppuun vaikka:
Äänestä Saarista, niin se ei löydy baarista!
« Viimeksi muokattu: 25.10.16 - klo 03:08 kirjoittanut vinny paz »

Poissa Nastaboi

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #13 : 25.10.16 - klo 08:58 »
NEVER FORGET:

(click to show/hide)
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Kavu

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #14 : 25.10.16 - klo 10:16 »
Kukas käsistään kätevä koodaa nyt tämän päivän aikana Invitational - vaalikoneen? Eihän tätä valintaa muuten ole mahdollista tehdä.

Poissa Rancid-

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #15 : 25.10.16 - klo 10:56 »
Olen Juha Ihonen, [...] kisukkain ystävä.
Viisi formaattia, 15 kovaa mutta reilua ja miellyttävää vastustajaa

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 25.10.16 - klo 11:08 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Sabo

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #16 : 25.10.16 - klo 12:12 »
NEVER FORGET:

(click to show/hide)

Törkeetä tollanen kuvien manipulointi. Onneks löysin alkuperäisen:

(click to show/hide)

Poissa luma

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #17 : 25.10.16 - klo 22:00 »
Kukas käsistään kätevä koodaa nyt tämän päivän aikana Invitational - vaalikoneen? Eihän tätä valintaa muuten ole mahdollista tehdä.

Sitä saa mitä tilaa! Vaalikone on nyt koodattu ja enää odotellaan ehdokkaiden vastauksia. Kaikille ehdokkaille on lähetetty YV:nä vaalikonekysymykset joihin toivon mahdollisimman pian vastauksia, että saadaan kone linjoille huomisen aikana. Malttakaa siis äänestämisenkin kanssa vielä hetki, ettehän voi mitenkään tehdä päätöstä ilman vaalikoneen antamia neuvoja!

Poissa kaMeli85

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #18 : 25.10.16 - klo 23:20 »
Tasatilanteessa kansa vaatii tiebreakerikis keskiöisen vaaliväittelyn livestreamina, jonka aikana voi omaa suosikkiehdokastaan äänestää tekstiviestein!

Poissa luma

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #19 : 26.10.16 - klo 00:10 »
Edit: vaalikone suljettu

Vaalikone on nyt käytettävissä! Ville Armisen vastaukset puuttuvat vielä, mutta eiköhän nekin jossain vaiheessa saada. Pahoitteluni Nastaboille, kukaan muu ei ollut vastauksiaan kommentoinut niin en jaksanut sitten lisätä sinunkaan kommenttejasi tuonne koneeseen.
« Viimeksi muokattu: 01.11.16 - klo 00:47 kirjoittanut luma »

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #20 : 26.10.16 - klo 00:14 »
https://invitational-vaalikone.herokuapp.com/

Vaalikone on nyt käytettävissä! Ville Armisen vastaukset puuttuvat vielä, mutta eiköhän nekin jossain vaiheessa saada. Pahoitteluni Nastaboille, kukaan muu ei ollut vastauksiaan kommentoinut niin en jaksanut sitten lisätä sinunkaan kommenttejasi tuonne koneeseen.
Kyl määkin kommentoin. Pärt!
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa luma

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #21 : 26.10.16 - klo 00:23 »
Ja nyt on viimeisenkin porsaan vastaukset lisätty koneeseen.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #22 : 26.10.16 - klo 00:55 »
Nyt äänestys on alkanut - annan oman ääneni samalla periaatteella kuin Hall of Fame - äänet pyydetään antamaan:
-en äänestä itseäni
-äänestän sitä jonka koen ansainneen paikkansa invitationalissa, sekä pelilliset että ei-pelilliset asiat huomioiden. Jos tämän vuoksi jään itse ulos, tuleepahan ainakin fiilis että tein niin kuin on mielestäni oikein.

Kuvabonus suoraan Ruotsista!
(click to show/hide)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Retardi

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #23 : 26.10.16 - klo 01:07 »
Nyt äänestys on alkanut - annan oman ääneni samalla periaatteella kuin Hall of Fame - äänet pyydetään antamaan:
-en äänestä itseäni
-äänestän sitä jonka koen ansainneen paikkansa invitationalissa, sekä pelilliset että ei-pelilliset asiat huomioiden. Jos tämän vuoksi jään itse ulos, tuleepahan ainakin fiilis että tein niin kuin on mielestäni oikein.

Kuvabonus suoraan Ruotsista!
(click to show/hide)

Tähän muuten sellainen kommentti, että mikäli ehdokas ei ilmoita äänestävänsä erikseen jotakuta toista, niin lasken hänen äänestävän itseään.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Random Turtti

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #24 : 26.10.16 - klo 09:32 »
NO pitääpä sitten kunnioittaa täysin tieteellisen specifiä vaalikonetta ja äänestää sen mukaisesti.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #25 : 26.10.16 - klo 09:41 »
Vaalikoneen inspiroimana minäkin päätin äänestää tänä vuonna  8)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nastaboi

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #26 : 26.10.16 - klo 09:49 »
https://invitational-vaalikone.herokuapp.com/

Vaalikone on nyt käytettävissä! Ville Armisen vastaukset puuttuvat vielä, mutta eiköhän nekin jossain vaiheessa saada. Pahoitteluni Nastaboille, kukaan muu ei ollut vastauksiaan kommentoinut niin en jaksanut sitten lisätä sinunkaan kommenttejasi tuonne koneeseen.

Spoilerin takaa löytyvät vastaukseni perusteluineen. EI HUIJATA! Tee ensin vaalikone. Itsekin tein ja sain 100 % vastaavuuden Juha Ihosen kanssa, eli kone todistetusti toimii.

(click to show/hide)
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Kavu

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #27 : 26.10.16 - klo 10:13 »
Sitä saa mitä tilaa!

Tilasin, sain, äänestin.

Poissa Samsson

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #28 : 26.10.16 - klo 12:59 »
Kokeilin vaalikonetta. Antoi kahdelle ekalle herralle sama tulos (76,0%). Millä tiebreakerillä tämä vaalikone laittaa toisen ennen toista?

Ps. En siis ole vieläkään varma ketä näistä tulis äänestää...  :-'

Poissa Aribaba

Vs: Poro Tour Yleisöäänestys
« Vastaus #29 : 26.10.16 - klo 13:22 »
Kokeilin vaalikonetta. Antoi kahdelle ekalle herralle sama tulos (76,0%). Millä tiebreakerillä tämä vaalikone laittaa toisen ennen toista?

Ps. En siis ole vieläkään varma ketä näistä tulis äänestää...  :-'

Heitä noppaa niiden kahden herran kesken  8)