Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)  (Luettu 363865 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 326

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1110 : 25.07.17 - klo 08:15 »
Hiustenleikkuun aika on tullut, ja olisi siististi coolia lahjoittaa/myydä hiukset eteenpäin. Onnistuuko moinen Tre/Jkl ja jos näin, missä? Google ei ainakaan itseäni auta.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Mal

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1111 : 25.07.17 - klo 12:13 »
Hiustenleikkuun aika on tullut, ja olisi siististi coolia lahjoittaa/myydä hiukset eteenpäin. Onnistuuko moinen Tre/Jkl ja jos näin, missä? Google ei ainakaan itseäni auta.
Kannattaa ihan suosimaltasi parturilta kysyä asiasta. Itse kun nuoruuden hevilettini halusin lahjoittaa niin parturini osasi neuvoa oikeaan suuntaan. Rehellisyyden nimissä kuitenkin mainitsen, että omat hiukset lopulta jäi lahjoittamatta koska eivät olleet tarpeeksi pitkät letitettynä postitusta varten. Parturisi osaa myös sanoa ovatko hiuksesi tarpeeksi pitkät ja ylipäätään muutenkin sopivat lahjoittamista varten.
Legacy is like an onion. There are multiple layers and crying is involved.

Poissa HaccyZ

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1112 : 25.07.17 - klo 12:57 »
Mistä Game Boy Advanceja nykyään hankitaan? Pitääkö heti lähteä toisen käden markkinoille? (Löytyykö Poroilta? Retromagian sivuilla näytti olevan "vääränlaiset" mallit). En ole aiemmin omistanut mitään GB:ta.
- Tärkeintä että GBA pelit pyörii. En usko lähtökohtaisesti hyödyntäväni taaksepäin sopivuutta GB/GBC-peleille, toisaalta GBA-yhteensopiva DS ei myöskään herätä mitään ylimääräistä mielenkiintoa
- Ymmärrän, että näytön valaistus on iso juttu näissä. Siksi oletan, että ainoat oikeat(TM) vaihtoehdot olisi GBA Micro, GBA AGS-101 tai GBA-yhteensopiva DS (oletan että tästä vähiten hyötyä)
- Ottaen huomioon ylemmät kohdat, minne hintataso asettuu?

Kiitos kaikenlaisesta avusta.

Poissa Kide

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1113 : 25.07.17 - klo 14:09 »
Nintendo DS-konsoli pyörittää GBA-pelejä ja omaa valaistun näytön, sekä paristojen sijaan käyttää akkua. Voi olla myös helpommin saatavilla.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa hall0n

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1114 : 25.07.17 - klo 16:06 »
Mä ostin joku aika sitten käytetyn DS liten (viimeinen ds-malli joka vielä "pyöritti" gba-pelejä) amazon.de:stä. Alle viiskymppiä oli posteineen muistaakseni.

Poissa Harvestman

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1115 : 26.07.17 - klo 14:42 »
Polkupyörä kaipaisi huoltoa ja pyöräfirmat vaikuttavat sen verran hintavilta, että ajattelin säästää ja yrittää itse. Uskaltaakohan tuota nyt itse lähteä fiksailemaan vai tapattaako vain itsensä, kun lähtee omahuolteisella ajelemaan? Interwebistä löytyy ihan pätevän oloisisa tutoriaaleja, että miten hommat kannattaa tehdä mutta liekkö se käytännössä niin helppoa?

Kyseessä siis tuommoinen perus kaupunkiajelupyörä eli en harrasta pyöräilyä. Tarkoituksena olisi vaihtaa ainakin vaihde- ja jarruvaijerit, ketjut sekä takapakka.

Poissa hymykuoppaorava

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1116 : 26.07.17 - klo 15:23 »
Polkupyörä kaipaisi huoltoa ja pyöräfirmat vaikuttavat sen verran hintavilta, että ajattelin säästää ja yrittää itse. Uskaltaakohan tuota nyt itse lähteä fiksailemaan vai tapattaako vain itsensä, kun lähtee omahuolteisella ajelemaan? Interwebistä löytyy ihan pätevän oloisisa tutoriaaleja, että miten hommat kannattaa tehdä mutta liekkö se käytännössä niin helppoa?

Kyseessä siis tuommoinen perus kaupunkiajelupyörä eli en harrasta pyöräilyä. Tarkoituksena olisi vaihtaa ainakin vaihde- ja jarruvaijerit, ketjut sekä takapakka.

Käytännössä myös aika yksinkertaista ekalla kerralla tietenkin menee vähän enemmän aikaa mutta eipä sen kauaa pitäisi viedä jos on kaikki tarvittavat välineet ja intoa tehdä se

Poissa 326

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1117 : 11.08.17 - klo 17:42 »
Olisi tarkoitus kokeilla pystyhiirtä, onko hyviä/huonoja kokemuksia tai suosituksia? Onko esim. Amazonista parilla kympillä löytyvät mistään kotoisin?
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Rancid-

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1118 : 11.08.17 - klo 18:29 »
Olisi tarkoitus kokeilla pystyhiirtä, onko hyviä/huonoja kokemuksia tai suosituksia? Onko esim. Amazonista parilla kympillä löytyvät mistään kotoisin?
Joskus kokeilin, en tykännyt. Nostin sen ihan liian herkästi irti pöydästä ja sitten ei enää ohjattukaan yhtään mitään.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1119 : 15.08.17 - klo 11:02 »
Miksiköhän liittämäni kuvat ei näy täällä (ainakaan itselleni)? Käytän siis foorumin lisää kuva-ominaisuutta.

Kuvan pitäisi olla tässä:


Linkki kuvaan: http://imgur.com/a/t5l1K
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1120 : 15.08.17 - klo 11:10 »
Miksiköhän liittämäni kuvat ei näy täällä (ainakaan itselleni)? Käytän siis foorumin lisää kuva-ominaisuutta.

Kuvan pitäisi olla tässä:


Linkki kuvaan: http://imgur.com/a/t5l1K

Linkkaat väärin käyttäessäsi imguria. Kas näin:

TÄGI_img http://i.imgur.com/ZBjvr2G.png TÄGI_/img

(click to show/hide)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1121 : 15.08.17 - klo 11:10 »
URLisi vie kuva-albumin HTML-sivulle, jossa kuva majailee (albumin tunnistaa imgurin urlissa /a:sta). Suora linkki kuvaan on http://i.imgur.com/ZBjvr2G.png
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1122 : 15.08.17 - klo 12:09 »
Kiitti :)

Seuraavaksi alkuperäiseen kysymykseen, joka oli tarkoitus esittää, mutta albumiongelmat tulivat vastaan :p.

Itsellä on ollut jo vuosia todella paljon ongelmia magicin kotisivujen kanssa. Esimerkiksi linkkaamassani kuvassa en pysty "laajentamaan" sivua painamalla "See more results"-nappia. (Voin painaa sitä, mutta mitään ei tapahdu.) Tämä ongelma esiintyy Chromella ja Firefoxilla, mutta ei Edgellä tai Operalla. Puuttuuko multa esim. selaimesta jotain? Toisaalta Wotcin sivut on ainoat, jotka kenkuttelee. (Linkki: http://magic.wizards.com/en/content/deck-lists-magic-online-products-game-info)

Toinen ongelma wotcin sivujen kanssa on "My Account"-redirectaus. Jos kirjaudun sisään Planeswalker Points-sivustolle, muuttuuvat kaikki magic.wizards.com/...... sivustot käyttökelvottomaksi. Aina, kun siirryn minne tahansa magicin sivulle, parissa sekunnissa mut uudelleenohjataan sivulle http://magic.wizards.com/en/content/my-accounts?destination=logout uudestaan ja uudestaan. Ainoa tapa päästä tästä eroon on poistaa cookiet, mutta ne palaavat aina, jos haluan kirjautua PWP-sivustolle.

Kuva:

(click to show/hide)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa LoneFox

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1123 : 15.08.17 - klo 12:30 »
Itsellä on ollut jo vuosia todella paljon ongelmia magicin kotisivujen kanssa. Esimerkiksi linkkaamassani kuvassa en pysty "laajentamaan" sivua painamalla "See more results"-nappia. (Voin painaa sitä, mutta mitään ei tapahdu.) Tämä ongelma esiintyy Chromella ja Firefoxilla, mutta ei Edgellä tai Operalla. Puuttuuko multa esim. selaimesta jotain? Toisaalta Wotcin sivut on ainoat, jotka kenkuttelee. (Linkki: http://magic.wizards.com/en/content/deck-lists-magic-online-products-game-info)
Jos HTML5 local storage on pois päältä, se aiheuttaa tuollaisen ongelman. Toisaalta sen puuttuminen rikkoo muitakin sivuja (mm. twitch, yle.fi ja poromagian kredutussivut)...
God is a crazy woman. When you understand that, the Universe suddenly starts to make sense.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1124 : 15.08.17 - klo 21:03 »
Itsellä on ollut jo vuosia todella paljon ongelmia magicin kotisivujen kanssa. Esimerkiksi linkkaamassani kuvassa en pysty "laajentamaan" sivua painamalla "See more results"-nappia. (Voin painaa sitä, mutta mitään ei tapahdu.) Tämä ongelma esiintyy Chromella ja Firefoxilla, mutta ei Edgellä tai Operalla. Puuttuuko multa esim. selaimesta jotain? Toisaalta Wotcin sivut on ainoat, jotka kenkuttelee. (Linkki: http://magic.wizards.com/en/content/deck-lists-magic-online-products-game-info)
Mulla Kauppalehden sivut tekee usein samaa - sekä kotikoneella että työkoneella, joissa on eri selain.
Usein sivun uudelleen lataaminen ja vasta sitten, kun sivu on kokonaan latautunut eikä selain muutekaan ole "rasittunut", see more - klikkaus tuo esille lisää linkkejä.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Etheraven

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1125 : 07.09.17 - klo 13:39 »
Luulenko vain vai onko mtgsuomi jotenkin vähän hiljentynyt?

Poissa Harvestman

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1126 : 13.10.17 - klo 17:25 »
Mihinköhä kuppilaan uskalttaa Savolaeset männä pelloomman korttia Helsingissä? Miellueten Maminkartnolla päen.

Poissa Kauppiasfoppa

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1127 : 14.10.17 - klo 00:14 »
Mihinköhä kuppilaan uskalttaa Savolaeset männä pelloomman korttia Helsingissä? Miellueten Maminkartnolla päen.

Kaislaan, joka tosin on keskustassa : )
Basaarin Djinni

Poissa yeou

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1128 : 02.11.17 - klo 20:42 »
haluan voittaa lotossa/eurojackpotissa edes sen 1000 e. kysyn rngesusta siunaamaan minut. kysyisin muutaki, muttei kehtaa, koska köyhä perse. kysymys ei siis maksa. se mitä siitä voi seurata maksaa ennemmin tai myöhemmin tasan varmasti.

Poissa yeou

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1129 : 29.11.17 - klo 11:50 »
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200566801_u0.shtml
"Valtio on alusta asti maksanut tekijän oikeuskulut. Jos uhrin vanhemmat häviäisivät jutun, he joutuisivat maksumiehiksi. "
Nyt on niin epärealistista tekstiä että minun on pakko kysyä:
Kannattaako valtio raiskauksia?
Jos raiskaajan oikeuskulutkin maksetaan tällä tavoin. Mun on vaikea käsittää, että jos mä lähden ja ryhdyn huligaaniksi, hajoitan pari liike-ikkunaa, lyön autoista valot pesäpallomailalla ja varastan karkkia, maksaako mulle valtio siitä? No ei taatusti. Ja jos maksaisi, se meinaisi sitä että valtio kannattaa minun toimintaani.
Mutta ei kai tässä uutisessa voi olla siitä kyse. Olisi kiva tietää, että minkä vitun takia raiskaajan kulut maksetaan valtion toimesta.
« Viimeksi muokattu: 29.11.17 - klo 11:53 kirjoittanut yeou »

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1130 : 29.11.17 - klo 12:18 »
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200566801_u0.shtml
"Valtio on alusta asti maksanut tekijän oikeuskulut. Jos uhrin vanhemmat häviäisivät jutun, he joutuisivat maksumiehiksi. "
Nyt on niin epärealistista tekstiä että minun on pakko kysyä:
Kannattaako valtio raiskauksia?
Jos raiskaajan oikeuskulutkin maksetaan tällä tavoin. Mun on vaikea käsittää, että jos mä lähden ja ryhdyn huligaaniksi, hajoitan pari liike-ikkunaa, lyön autoista valot pesäpallomailalla ja varastan karkkia, maksaako mulle valtio siitä? No ei taatusti. Ja jos maksaisi, se meinaisi sitä että valtio kannattaa minun toimintaani.
Mutta ei kai tässä uutisessa voi olla siitä kyse. Olisi kiva tietää, että minkä vitun takia raiskaajan kulut maksetaan valtion toimesta.

Näin se oikeus Suomessa käytännössä toimii. Ainoastaan erittäin rikkailla ja erittäin köyhillä on varaa käräjöidä, muille koittaa häviöstä vararikko. Systeemi on epäreilu, mutta sen korjaaminen on vaikeaa. Pitäisikö asianajajilla olla hintakatto? Pitäisikö heidän kaikkien olla valtion palkkalistoilla? Siinä vaiheessa vain iso osa tasokkaista juristeista varmaan pikkuhiljaa siirtyisi firmojen palvelukseen. Osittain tällä systeemillä halutaan estää pienimuotoinen käräjöinti (esim. joku parin tonnin juttu), mutta kyllähän se menee oikeustajua vastaan että et voi viedä asiaa oikeuteen kun selvä vääryys on tapahtunut.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Hopo

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1131 : 29.11.17 - klo 12:37 »
kyllähän se menee oikeustajua vastaan että et voi viedä asiaa oikeuteen kun selvä vääryys on tapahtunut.
Jos kyseessä on selvä vääryys, siitä tuomitaan ja tällöin kulut jäävät tuomitun riesaksi. Ei tuomion korotusvaatimuskaan voi olla automaatti, jossa uhrin vaatimus menee aina oikeuden päätöksen edelle.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1132 : 29.11.17 - klo 13:25 »
kyllähän se menee oikeustajua vastaan että et voi viedä asiaa oikeuteen kun selvä vääryys on tapahtunut.
Jos kyseessä on selvä vääryys, siitä tuomitaan ja tällöin kulut jäävät tuomitun riesaksi. Ei tuomion korotusvaatimuskaan voi olla automaatti, jossa uhrin vaatimus menee aina oikeuden päätöksen edelle.

No otetaan esimerkiksi talokaupat, joista aika usein uutisoidaan. Niissä aika usein ei tuomita yksipuolisesti toista osapuolta korvaamaan. Häviäjä maksaa oikeudenkäyntikulut toki oletuksena, mutta ei esimerkiksi aina silloin, kun tapaus on monitulkintainen.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa laakkeer

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1133 : 30.11.17 - klo 12:28 »
Muistanko jotain väärin, mutta nyt kun palasin draftin pariin niin tuntuu että palkinnot ovat huonontuneet? Eikö joskus aikaisemmin 2-1 tuloksella saanut uutta draftia vastaavan palkinnon? Harmittaa niin maan vietävästi kun olen melko tasainen 2-1 mies :(

Poissa Hopo

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1134 : 30.11.17 - klo 13:07 »
Jos kyseessä on selvä vääryys

No otetaan esimerkiksi talokaupat [....] kun tapaus on monitulkintainen.

IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa yeou

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1135 : 07.12.17 - klo 02:49 »
https://yle.fi/uutiset/3-9965399

HETKONEN.
Mistä lähtien USA on tehnyt Israelista siirtomaansa?
Eikö Israelilla ole mitään oikeuksia päättää omista asioistaan? HALOO HERÄTYS.
Tää on vähän niin kuin, you know...
Ruotsi yhtäkkiä päättäis, että Turku on Suomen pääkaupunki, eikä Helsinki?

Mitä vittua?
Trumpin pelleily on nyt mun kohdallani täyttäny mittansa. Meno on ollut naurettavaa jo pitkän aikaa, ja tämä on viimeinen niitti.
Olen tuon onnettoman ukkelin kanssa ihan eri mieltä asioista. Bookmarkkaanpa uutisen, jotta sen voi kaivaa esiin joka kerta, kun joku sanoo, että "Trump rules".

Poissa hall0n

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1136 : 07.12.17 - klo 09:23 »
Mistä lähtien USA on tehnyt Israelista siirtomaansa?
Eikö Israelilla ole mitään oikeuksia päättää omista asioistaan? HALOO HERÄTYS.
Tää on vähän niin kuin, you know...
Ruotsi yhtäkkiä päättäis, että Turku on Suomen pääkaupunki, eikä Helsinki?

Israel on julistanut Jerusalemin pääkaupungikseen vuonna 1949, mutta kansainvälinen yhteisö ei ole sitä tunnustanut (lähde: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/is.html).

Poissa yeou

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1137 : 07.12.17 - klo 14:51 »
Israel on julistanut Jerusalemin pääkaupungikseen vuonna 1949, mutta kansainvälinen yhteisö ei ole sitä tunnustanut (lähde: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/is.html).

Ok ::)
No jos mä nimeän mun pehmolelun Lilliksi, pitääkö suomen silloisen presidentin tulla virallistamaan asia?
Joo, oli pakko, älkää vastatko.

Poissa hall0n

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1138 : 11.12.17 - klo 18:22 »
Pitääkö kukaan* hillosipulista?

*älä vastaa jos olet indifferentti. Oletuksena on, että siitä joku pitää, koska muuten sitä ei olisi missään ruuassa ikinä (Harrison-Stetson et al 2017, 69).

Poissa Infrapunatulkku

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #1139 : 11.12.17 - klo 18:28 »
Pitääkö kukaan* hillosipulista?

*älä vastaa jos olet indifferentti. Oletuksena on, että siitä joku pitää, koska muuten sitä ei olisi missään ruuassa ikinä (Harrison-Stetson et al 2017, 69).

Hillosibale on saatanasta. Tai oikeastaan se on vain lievästi epämiellyttävä, mutta juuri riittävän pahaa etten sitä halua syödä.
Beep-boop, olen pösilö.