Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén  (Luettu 4912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poromagia

Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #1 : 16.11.11 - klo 08:05 »
Nyt on putki päällä! Hyvä, kun jaksat kirjoittaa. Toivottavasti tulee vielä jonkin ajan sisällä kakkososa englanninkieliseen artikkeliisi.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #2 : 16.11.11 - klo 11:32 »
On positiivista jos tuomarit ovat viimeinkin tajunneet jakaa noita Slow Play -warningeja enkä nyt tarkoita että se juuri tuossa tilanteessa olisi ollut oikeutettu tai oikeuttamaton. Usein on tilanteita joissa pelaajat miettivät aivan liian pitkään ja käyttävät omaan vuoroonsa jopa kaksikin minuuttia ilman että lopulta mitään merkittävää tapahtuu. Useimmiten nämä pelaajat eivät pelaa Onlinessä jossa pelaaminen ainakin opettaa pelaamaan tehokkaasti, joskin tosielämässä shufflauksiin menee aikaa mitä Onlinessä ei tapahdu (varsinkin Eternal formaateissa).

Itse olen aina pelannut vähän liiankin nopeasti, mutta olen yrittänyt viime aikoina Onlinessä miettiä jo kaverin vuorolla mitä tulen tekemään seuraavalla vuorollani riippuen nostanko äijän, spellin vai ländin ja muokkaan tätä suunnitelmaa sen mukaan mitä sitten nostin. Topdeck skaboissa sitä pakostikin toivoo että vastus kuorisi blankkoja ja itse kaasua, mutta se on vain luonnollista.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #3 : 16.11.11 - klo 11:38 »
Tuosta, että toivoo vastustajan nostavan tyhjää ja itsensä kaasua, kannattaa ehkä suhtautua niin, että miettii, mitä vaikutusta sillä on ja että voiko niiden vaikutusten ympäri pelata ja onko se ympäripelaaminen tarpeellista. Näin pystyy eliminoimaan sellaisia pelipuun osia, jotka eivät ole hyödyllisiä ja säästämään täten aikaa ja rauhoittamaan itseäänkin.

Poissa Limetti

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #4 : 16.11.11 - klo 14:58 »
Ihan kiva vekotin toi play history.
Total
Format Stats:    270-240-14
Byes:    23
--------------------------------    ------------
Win %:    51.53%
Loss %:    45.80%
Draw %:    2.67%

Haluaisin kuitenkin nostaa esiin erään hienon yksityiskohdan:
Aarne K. Halen    4-0-0

XD

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!

Poissa Poromagia

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #6 : 16.11.11 - klo 21:11 »
Ihan kiva vekotin toi play history.

http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,63091.0.html

Joo, onhan noista puhuttu. Imho tää toinen saitti vain on vähän kivempi, ja ajattelin ettei kaikki välttämättä partiksen topiceja seuraile.

-Aarne
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Poromagia

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #7 : 16.11.11 - klo 21:13 »
Nyt on putki päällä! Hyvä, kun jaksat kirjoittaa. Toivottavasti tulee vielä jonkin ajan sisällä kakkososa englanninkieliseen artikkeliisi.

Varmasti tulee, aihe on minulle lähellä sydäntä. Haluan kuitenkin tehdä sen huolella, jos himmeellä munkilla sais huomiota jostain. Ekaa artikkelia saa kommentoida lisää, se antaa hyvin mietiskeltävää toista osaa varten, joka on kuitenkin vasta aloitettu tässä vaiheessa.
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Sabo

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #8 : 18.11.11 - klo 13:56 »
Kiva artikkeli ja pisti reflektoimaan omaa play historyä. Tuli kaivettua PT, GP ja Euro Champs matsit vuosilta 1999-2003(!):

PT:t (5) wins 21 - losses 20   match win% 51%   --- 1 rahastus + 2 top128 + 2 horrible fail
GP:t (6) wins 40 - losses 20   match win% 67%   --- 1 top 8 + 2 rahastusta + 2 day2 + 1 horrible fail
EC:t (2) wins 14 - losses 10   match win% 58%   --- 1 rahastus + 1 fail

Aika pieni otos tietysti noissakin, kiinnostavasti mun gp match win% on jopa suurempi kuin koko play historyn match win% - toisin sanoen suomalaisissa turnauksissa saattaa olla jopa kovempi taso kuin GP:llä (+ mulla taisi olla kaikilla gp:illä väh. 2 byeä joka karsii vastaan tulevien turjakkeiden määrää)

Nämä tietysti aikoina kun GP:llä oli 300-700 pelaajaa


Poissa Sabo

Vs: Uusi artikkeli: Emävalheita ja selityksiä, Aarne Halén
« Vastaus #9 : 18.11.11 - klo 13:59 »
Unohtui vielä mainita, että oman pelin reflektointia on ilmassa muuallakin.