Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/W/r Control  (Luettu 2258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luigiggi

U/W/r Control
« : 26.03.10 - klo 11:19 »
Lands:
1x Celestial Colonade
4x Scalding Tarn
2x Arid Mesa
2x Terramorphic Expanse
4x Halimar Depths
3x Glacial Fortress
3x Mountain
3x Plains
3x Island

Creatures:
1x Baneslayer Angel
4x Wall of Denial
3x Sphinx of Jwar Isle

Enchantments:
3x Spreading Seas
2x Oblivion Ring

Instants:
4x Path to Exile
4x Lightning Bolt
3x Negate
2x Essence Scatter
2x Double Negative

Sorceryt:
2x Treasure Hunt
2x Earthquake

Planeswalkers:
3x Jace, the Mind Sculptor
1x Ajani Vengeant

Sideboard:
3x Kor Firewalker
1x Pithing Needle
3x Celestial Purge
3x Day of Judgement
4x Flashfreeze

Comments? Eteenkin manabasesta olen epävarma..


Poissa jatoen

Vs: U/W/r Control
« Vastaus #1 : 26.03.10 - klo 12:05 »
Celestial Colonade <- 3 lisää On vaan hyviä
Baneslayer Angel <- 1lisää  -||-
Double Negative <- 2lisää   Mielestäni parempi kuin negate/scatter
Earthquake <- 1 lisää       Tällä voitetaan
Ajani Vengeant <- 2 lisää  On vaan hyviä
Treasure Hunt <- 1 lisää   
Spreading Seas <- 1 lisää

Terramorphic Expanse <- 2 pois mieluummin täpissä tuleva manland tilalle
Sphinx of Jwar Isle <- 1 pois Enkeli tilalle
Halimar Depths <- 1 pois Man land tilalle et halua pelata näitä 4
2x Oblivion Ring <- 2 pois
3x Negate <-3 pois (sidelle)
Essence Scatter <-2 pois



Poissa Lege

Vs: U/W/r Control
« Vastaus #2 : 26.03.10 - klo 13:40 »
Vähän sivutakseni edellistä postausta voisin sanoa että Double Negativet voisi heittää vaikka kokonaan jorpakkoon. Eivät oikein toimi kolmivärisessä pakassa, etenkin kun punaista manaa on sen verran kuin sitä juuri nyt on. Jos haluat edes harkita käyttäväsi Path to Exileä/O-ringiä niin valmistaudu siihen että saat Double Negativen ammuttua aikaisintaan vuorolla 4 (koska sinulla on ~paljon täppiländejä ja manakusun mahdollisuus on aina olemassa niin tämä menee usein myöhemmäksikin). Muista countereista Essence Scatterit heittäisin sidelle aggroa ja vampyyria vastaan, niitäkin saisi olla kenties siellä 4 kappaletta.

Sfinksit ovat loistavia vekottimia, niitä ehdottomasti 2-3 joilla vetelee rauhassa loppupelissä vihollista turpaan kun pöytä on kontrollissa. Riittää jos nostat edes yhden pelin aikana ellei vastassa ole musta pakka säkkäysten kanssa odottamassa (jolloin hyvällä tuurilla pääset counteroimaan tai antamaan uhrilahjana seinän). Earthquakea lisää, naputtelee tarvittaessa viimeiset pisteet vihollista naamaan ja sweeppaa. Enkeleitä en lisäisi koska muut miehesi ovat shroudilla varustettuja, meinaten sitä että jos vihollisella on yksikin tappo kädessä niin enkelihän sen nappaa.

Sideboardilta ottaisin ehkä Firewalkerit pois (tuplavalkoisen manan ansiosta) ja lisäisin Pithing Needlet kolmeen-neljään. Kyllä siinä vihollisella naama venähtää kun nimeää Planeswalkerin, fetsin, manlandin tai edes sen perkeleen Putrid Leechin tai Luminarch Ascensionin. Lisäksi en pelaisi pelkästään yhtä kappaletta ihan puhtaasti sen takia että mahdollisuudet sen nostamiseen ovat häviävän pienet jos sen sitten päättää sidettää sisään.

Poissa Namiksu

Vs: U/W/r Control
« Vastaus #3 : 26.03.10 - klo 17:42 »
Baneslayer Angel pois, et tarvitse sitä, ja ainut mitä se sitten tekee on se, että se syö kaverilta poiston kädestä, jota Baneslayer kyllä yleensä muutenkin tekee.

Oblivion Ringejä et välttämättä tarvitse, mutta Spreading Seasit heti 4 kappaleeseen.
Path to Exileä et tarvitse noin montaa, etkä halua antaa kaverille muutenkaan hirveästi lisää manaa ennen vastustajan vuoroa 4.
Negatet voit vaihtaa suoraan Flashfreezeihin. Nyky metassa Flashfreeze on kuulemma mawton.
Kannattaa harkita Rupture Spirejä, helpottaa mana ongelmaa huomattavan paljon, etkä siinä paljoa menetä jos sen 2. vuorolla pelaat pöytään.
Vengeantit heti kolmeen kappaleeseen, on luultavasti hyvä hinustus dekeissä.
Day of Judgementit mainiin heti, 2 Earthquakea ei välttämättä riitä.

EDIT: Celestial Colonnadet heti täyteen settiin.