Kortit ja pakat > Spoileriarkisto

Innistradin punainen

(1/2) > >>

kivi:
Keskustelun herätystä ja arviointia Innistradin punaisista korteista. Kuvaspoileri löytyy täältä joten sieltä voi tarkistaa kupongin tarkemmat statistiikat.

Mythic

Balefire Dragon; Iso lohikäärme on iso. Iso kysymys onkin onko seitsemän manaa liikaa ja ajaako Inferno Titan saman asian? Isompia äijiä tällä ainakin saa rikki. Birthing Podilla ei liene ongelmia rämpätä tähän(kään) asti jos tarve on.

Past in Flames: Tämä tuskin jaksaa Standardissa. Isompi kysymys onkin pystyykö tällä tekemään rikkinäisiä asioita typeissä missä pystyy pelaamaan stormia ja punaisia rituaaleja.

Rare

Blasphemous Act: Neljä äijää pöydässä, tämä maksaa 4R ja pyyhkii todennäköisesti pöydän puhtaaksi. Mielenkiintoinen mekaniikka joka tapauksessa, limitedissä pommi.

Charmbreaker Devils: Kuusi manaa on paljon, mutta efekti on vahva. Sopivalla järjestelyllä pyörii esim. Time Walk/Warp ja saa pelata ihan itsekseen loppupelin.

Curse of Stalked Prey: Perinteinen kysymys, onko tämä kortti ns. Win More vai ei? Sopivassa R/x pakassa sanoisin että ei ole, varsinkin jos löytyy unblockable miehiä jotka hyötyvät jatkuvasta koon kasvatuksesta ilman häiriöitä.

Devil's Play: Äksää suuhun, mihinkäs muuhun. Flashbackillä myös. Hillitön limited pommi ja mahdollisuus constructed käyttöön on myös.

Falkenrath Marauders Jos ilmatila on auki, nämä karkaavat nopeasti käsistä. Alkukoko on hieman pieni mikä saattaa häiritä.

Heretic's Punishment: Toistettavaa polttoa kierteellä. Limitedissä ainakin voimakas joskin riskaabeli. Isoin ongelma ettei tee mitään sillä vuorolla kun pelataan.

Instigator Gang: Hirveän riippuvainen siitä onko werewolf mekaniikka luotettava vai ei. 8/5 trample mies neljällä manalla joka buustaa muita äijiä +3/0 on joka tapauksessa varteenotettava vaihtoehto nelosdroppi slottiin.

Kruin Outlaw: Lähes tulkoon samat sanat voi sanoa kuin edellisestä. Todella agressiivinen pieksijä.

Stromkirk Noble: Human ohitus voi olla merkittävä jos vastaan asettuu WW. Erinomainen ykkösdroppi.

Uncommon

Burning Vengeance: Perinteinen setin mekaniikkaa tukeva enchantmentti. Tällä kertaa tämä voi jopa olla käytännöllinen sopivassa draftipakassa. Vaatii tosin sen 6-7 flashback spelliä (mieluiten vielä edullisia ja hyödyllisiä) että toimii luotettavasti.

Curse of the Nightly Hunt: Pakotettu kilpajuoksu. Voi olla ihan kiva tuoda sidestä hidasta controllipakkaa vastaan limitedissä.

Desperate Ravings: Random särähtää tässä aika pahasti.

Hanweir Watchkeep: Kolmen manan 5/5 jos saa werewolf puolen pärähtämään. Limitedissä varmasti pelataan.

Into the Maw of Hell: 6cc ländi ja äijä paskaksi.

Rage Thrower: Kuusi manaa tuppaa olemaan aika paljon.

Rakish Heir: Musta lentävä common vamppi pitää tästä kaverista.

Reckless Waif: Kääntyy usein ensimmäisellä vuorolla ja kahden spellin pelaaminen samalla vuorolla ei ole niin yleistä kuin luulisi joten yllättävän tehokas ykkösdroppi.

Rolling Temblor: Quakea kahdella, flashbackillä uudestaan. 9 manaa että saa neljän pisteen quaken onkin sitten aika raskasta.

Scourge of Geier Reach Ilman tramplea tämä kaveri on hieman tynkä.

Skirsdag Cultist: Niitä hyviä tapoja saada omat äijät hautuumaalle? Tässä olisi yksi.

Common

Ancient Grudge: Reprint. Mutta kelvollinen reprint.

Ashmouth Hound: 2cc 2/1 mies joka ottaa x/3 miehet alas ja ei kuole x/1 miehiin. Herq.

Bloodcrazed Neonate: Agressiivinen 2cc vamppi.

Brimstone Volley: Erinomainen poisto/burni.

Crossway Vampire: Tulemme näkemään usein rundin 2 Neonate, rundin 3 Crossway aloituksia.

Curse of the Pierced Heart: Saa nähdä tekeekö nämä yhtä paljon lämää kuin M12 gobbopingerit tuppaavat pelien aikana tekemään.

Feral Ridgewolf: Manalla saa ja sudella pääsee.

Furor of the Bitten: Merkittävintä lienee 1cc.

Geistflame: Se pakollinen flashback poltto.

Harvest Pyre: Ehdollinen poisto, tosin tällä kertaa mikä tahansa kortti pöntössä kelpaa.

Infernal Plunge: Rituaali joka vaatii äijän säkkäämisen. Yök.

Kessig Wolf: Kolmen manan kolme poweria joka saa lisämanalla etulyöntiä. Kelpaa.

Night Revelers: Perusäijää ehdollisella hastella.

Nightbird's Clutches: Perus äijät ei blokkaa spelli flashbackilla.

Pitchburn Devils: 5cc 3/3 äijä joka kuollessaan tekee pultin. Kelpaa.

Riot Devils: Vaniljaa.

Tormented Pariah: Huono hille -> Craw Wurm.

Traitorous Blood: Pakollinen tilapäinen control spelli. Saattaa kaikkien säccioutlettien takia olla ihan ok.

Vampiric Fury: Vamppipumppu.

Village Ironsmith: Werewolf sieltä heikoimmasta päästä.


Standardia miettien top 5 punaiset kortit, ei missään erityisessä järjestyksessä:

Balefire Dragon
Devil's Play
Instigator Gang
Kruin Outlaw
Stromkirk Noble

Limited näkökulmasta punaisella on paljon paremmat äijät kuin mustalla ja kohtuullinen määrä poistoa sekä messevät pommit.

Lochness:
Kaikealla kunnioituksella, mutta DevilŽs Play ei tule näkemään tippakaan peliä niin kauan kun Red SunŽs Zenith on metassa mukana eikä Zenithi ole nähnyt peliä nyt ollenkaan, mutta Innistradi näyttää onko Zenithistä mihinkään.

kivi:

--- Lainaus käyttäjältä: Lochness - 19.09.11 - klo 19:56 ---Kaikealla kunnioituksella, mutta DevilŽs Play ei tule näkemään tippakaan peliä niin kauan kun Red SunŽs Zenith on metassa mukana eikä Zenithi ole nähnyt peliä nyt ollenkaan, mutta Innistradi näyttää onko Zenithistä mihinkään.

--- Lainaus päättyy ---

Vinkki: Devil's Play on parempi kuin Red Sun's Zenith, arvaatko miksi?

Augustus:
Kyllä mä sanoisin että flashback on uusiokäytön kannalta paljon oleellisempi efekti kuin pakkaan shufflaaminen. Devil's Playlla voi kuitenkin saada ihan korttietuakin, kun toisen kerran ampuu. Paljon mieluummin mä ammun flashback-äksällä ne vipat lämät yhden kounterin läpi kuin toivon nostavani pakkaan sekoitettua korttia.

Lochness:

--- Lainaus käyttäjältä: kivi - 19.09.11 - klo 20:11 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Lochness - 19.09.11 - klo 19:56 ---Kaikealla kunnioituksella, mutta DevilŽs Play ei tule näkemään tippakaan peliä niin kauan kun Red SunŽs Zenith on metassa mukana eikä Zenithi ole nähnyt peliä nyt ollenkaan, mutta Innistradi näyttää onko Zenithistä mihinkään.

--- Lainaus päättyy ---

Vinkki: Devil's Play on parempi kuin Red Sun's Zenith, arvaatko miksi?

--- Lainaus päättyy ---

Flashback on nutsit, mutta näen Zenithiä parempana koska se on enemmän miespoisto kuin tapan sinut kortti ja harvemmin Blaze naamaan on hyvä plääni Standardissa (Olen pelannut vain puolitoista vuotta. Korjatkaa jos olen väärässä.). Lisäksi triplapunainen flashback on triplapunainen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta