Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset  (Luettu 121247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #30 : 24.05.12 - klo 06:02 »
Lainaus
Värit, yhy. Silmät vuotaa anaaliainesta.

Jostakin syystä en pysy logattuna kuin keskusteluissa. Etusivulla logatessa lennän keskusteluihin, josta uusiin listoihin pääsy heittää takaisin keskusteluihin jne. En voi siis tehä uusia listoja, enkä voi rarepikata päivän säkkiä. Itq.

Poissa t-m

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #31 : 24.05.12 - klo 06:54 »
Itsellä ainakin Chrome kirjaa automaattisesti ulos siirtyessä listojen puolelle, mutta ei tee tätä minkään muun osa-alueen kanssa. Kirjautuessa uudestaan sisään siirtyy sivusto automaattisesti etusivulle ja sama kierre jatkuu.
Olisi mukava kuulla, jos jollakin muulla olisi myös samanlainen ongelma.

Vanhoja listoja olisi myös mukava päästä muokkailemaan, kun en ainakaan mistään löytänyt edit nappulaa, ainakaan samanlaista joka kaikilla muilla osa-alueilla näyttäisi olevan. Tämän kautta kaikkien vanhojen yliviivausten, boldausten, fonttien suurentamisen yms. suora kopiointi mahdollistuisi, eikä tarvitsisi kaikkea tehdä uudestaan. Toki on jälleen mahdollista, että tämäkin ongelma esiintyy vain ja ainoastaan Chromessa / sysikusisella läppärilläni :)

Mulla tekee samaa. En pysty muokkaamaan uusia listoja ollenkaan kun loggaa ulos kun painaa forumin etusivulta listaosastoja.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #32 : 24.05.12 - klo 09:36 »
Jostakin syystä en pysy logattuna kuin keskusteluissa.

Kohtalainen sama. Mie yritin kirjautua sisään etusivulle. Kirjaus ei pysy voimassa sivuja klikkaillessa. Foorumikirjautuminen pysyy koko ajan voimassa. Ubuntu Linux 11.10, Unity (Gnome), Firefox 12.0, Canonicalin Firefox-Linux-käännös 1.0.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #33 : 24.05.12 - klo 10:07 »
Spoilerin sisällä oleva teksti on jostain syystä automaattisesti mustalla fontilla eikä näy mitenkään hyvin tämän värisellä taustalla.

Poissa Dark Knight

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #34 : 24.05.12 - klo 10:28 »
Tästä onkin jo ollut hieman puhetta, mutta toivoisin, että tuosta englannin kielestä pääsisi eroon, koska foorumi on kuitenkin suomalaisten käyttämä.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #35 : 24.05.12 - klo 10:31 »
Tästä onkin jo ollut hieman puhetta, mutta toivoisin, että tuosta englannin kielestä pääsisi eroon, koska foorumi on kuitenkin suomalaisten käyttämä.

Profile -> Account Settings -> Change Language -> Finnish.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Kide

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #36 : 24.05.12 - klo 10:54 »
Huomasin juuri, että kun kirjaudun sisään, siirryn automaattisesti foorumille. Sitten kun klikkaan itseni etusivulle pickatakseni päivän pickin, kertoo sivusto minulle, että minun tulisi kirjautua sisään. Parin yrityksen jälkeen ei muutosta.

Itse tykkäsin vihreistä sävyistä täällä, oranssikin menee, mutten valittaisi vaikka vaihtuisi.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #37 : 24.05.12 - klo 10:56 »
Huomasin juuri, että kun kirjaudun sisään, siirryn automaattisesti foorumille. Sitten kun klikkaan itseni etusivulle pickatakseni päivän pickin, kertoo sivusto minulle, että minun tulisi kirjautua sisään. Parin yrityksen jälkeen ei muutosta.

Tyhjennä cookiet, älä käytä vanhaa vaihdetaan.net linkkiä enää, mene suoraan http://mtgsuomi.fi ja kirjaudu. Ainakin minulla töissä tuo auttoi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #38 : 24.05.12 - klo 12:12 »
Kirjautumisongelman pitäisi nyt olla korjattu.

Jos tekninen selitys kiinnostaa, foorumilla oli sellainen asetus päällä, että kirjautumiscookien voimassaoloalue riippui siitä, miltä sivulta kirjautui. Jos kirjautui etusivulta, niin voimassaoloalue oli "mtgsuomi.fi/", mutta jos foorumilta, niin "mtgsuomi.fi/keskustelu", mikä vähemmän yllättäen johti siihen, että logautui ulos heti jos meni etusivun puolelle.

Edit: jos sinulla vielä esiintyy tämä ongelma, niin kirjaudu ulos ja sitten takaisin sisään.
« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo 12:22 kirjoittanut luma »

Poissa Polari

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #39 : 24.05.12 - klo 13:18 »
Eilen kirjautuminen toimi mulla ilman mitään ongelmia. Tänään kun yritän kirjautua sisään mistä tahansa päin sivustoa, päädyn keskustelualueelle, ja sen ulkopuolelle siirtyessäni olen taas ulkona. Foorumin sisällä kirjautuminen säilyy vaikka välillä kävisi esim. etusivulla, muilta osioilta voi yrittää kirjautua sisään ihan kuinka monta kertaa huvittaa ja aina päätyy samaan tilanteeseen.

Eipä mitään sittenkään, logout auttoi. Tulipahan vähän puun takaa kun ongelma ei esiintynyt "vielä" vaan ihan ensimmäistä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo 13:20 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa jace00

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #40 : 24.05.12 - klo 15:51 »
Kun kirjaudun sivulle menen keskustelu alueelle vaikka en halua ja kun yritän pois loggaudun ulos ja kalenteriin voisi lisätä muut turnaukset.. :'(

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #41 : 24.05.12 - klo 16:11 »
Kun kirjaudun sivulle menen keskustelu alueelle vaikka en halua ja kun yritän pois loggaudun ulos

Luepa pari viestiä ylempää...

Lainaus
ja kalenteriin voisi lisätä muut turnaukset.. :'(

Se vaatii sen, että turnauksen järjestäjä sen itse lisää kalenteriin. Minä en rupea muiden turnauksia sinne merkkailemaan, tekemistä on jo muutenkin tarpeeksi.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #42 : 24.05.12 - klo 18:25 »
Luepa pari viestiä ylempää...

Ei muuten toimi senkään jälkeen.

Poissa Puska

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #43 : 24.05.12 - klo 18:46 »
Luepa pari viestiä ylempää...

Ei muuten toimi senkään jälkeen.

Meikäläisellä ei ainakaan toistaiseksi ole tuota ongelmaa enää esiintynyt. Voi olla aika itsestäänselvä neuvo, mutta oletko kokeillut tyhjentää välimuistin ja poistaa evästeet korjauksen jälkeen?

Poissa rale

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #44 : 24.05.12 - klo 19:36 »
Näille väreille vois oikeasti tehdä jotain:-)

Etusivun kalenterissa vois päivän päältä hoveroidessa tulla näkyviin eventin nimi + paikkakunta tms. Helpottaisi vähän kalenterin katselua.
« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo 19:41 kirjoittanut rale »

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #45 : 24.05.12 - klo 19:42 »
Näille väreille vois oikeasti tehdä jotain:-)

Taustalle on ainakin mietinnässä tehdä jotain.

Lainaus
Etusivun kalenterissa vois päivän päältä hoveroidessa tulla näkyviin eventin nimi + paikkakunta tms. Helpottaisi vähän kalenterin katselua.

Hyvä ehdotus, pistetään todo-listalle!

Poissa Thalian

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #46 : 25.05.12 - klo 12:05 »
Sivuston etusivun sekä foorumin etusivun yläpalkissa on molemmissa "etusivu" -linkki. Ne kuitenkin tarkoittavat eri asioita, vaikka näyttävätkin samoilta. Usein painelen tuota "etusivu"-linkkiä foorumilla ja pääsen vain foorumin etusivulle, vaikka tarkoitus olisi päästä sivusto etusivulle. Tähän pitäisi saada joko identtinen toiminnallisuus (etusivua painamalla mentäisiin aina etusivulle) tai sitten niin, että jommassa kummassa paikassa tuon linkin nimi on eri, jotta sekaannusta ei pääse tapahtumaan.

Poissa Rancid-

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #47 : 25.05.12 - klo 13:35 »
Mun mielestä paras ratkaisu tohon yläpalkkijuttuun olisi ihan se, että etusivulla ja foorumilla olisi linkeiltään _ja_ toiminnallisuudeltaan identtiset yläpalkit.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Saimu

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #48 : 25.05.12 - klo 13:42 »
Pääsivulla vaihtopalaute näkuu suluissa ja keskutelualueella ilman sulkuja. Pieni yksityiskohta mikä ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään, kunhan pisti silmään.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa hall0n

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #49 : 25.05.12 - klo 17:16 »
Mun mielestä paras ratkaisu tohon yläpalkkijuttuun olisi ihan se, että etusivulla ja foorumilla olisi linkeiltään _ja_ toiminnallisuudeltaan identtiset yläpalkit.

Tämä. Yläpalkki vaihtuu, kun menee keskustelualueelle. Listoihin ei pääse keskustelualueen yläpalkista. Listaosaston yläpalkki taas näyttää olevan samanlainen kuin etusivullakin.

Ja jotain uuttakin: keskustelualueella ei voi suoraan hakea osumia omiin listoihin, vaan pitää olla esim. etusivulla tai lista-alueella.

Poissa Fogxanic

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #50 : 25.05.12 - klo 17:22 »
aina kun yritän kirjautua niin tämä hyppää forumin pääsivulle eli en voi päivittää listojani. Ja vain vieraana näen esim. vaihtoalueen ja siellä olevat listat.

Poissa freedfromthereal

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #51 : 26.05.12 - klo 08:35 »
Ilmeisesti mikäli foorumikieleksi on valittu suomi, niin  tuon "Ohjeet" valikon linkit johtavat wikisivuille joissa ei ole tekstiä. Englanninkieliset ohjeet vissiin löytyy. Ei niin että asia minua suuresti häiritsisi, ajattelin vain huomauttaa.

Suosittelen myös foorumin etusivun työkalupalkin linkin "etusivu" korjaamista muotoon "keskustelu" yhtenäisyyden saavuttamiseksi. Mielestäni olisi hyvä jos foorumin ja sivuston etusivujen palkit olisivat muuten samannäköisiä mutta foorumipuolella olisi vain lisänä nuo foorumijutut kuten "profiili", "yksityisviestit" yms. Tai sitten vaihtoehtoisesti olisivat ihan erinäköisiä käyttäjän hämmennyksen välttämiseksi. On vähän tyhmää kun samanniminen linkki eri sivulla johtaa eri paikkaan.
« Viimeksi muokattu: 26.05.12 - klo 08:44 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa JunioRcmf

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #52 : 27.05.12 - klo 15:10 »
Olisiko pakkaosioon mahdollista saada korttien automaattinen linkitys ominaisuus?

Poissa KukistajA

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #53 : 27.05.12 - klo 15:44 »
Missaanko jotain, vai onko vaihtoalueelle ja osto / myyntialueelle omat tunnarit? o.O

Joka kerta kun siirryn ko. alueille, saitti tarjoaa sisäänkirjautumista ylälaidassa. Jos navigoin takaisin pääsivulle, olen maagisesti logannut takaisin sisään. En siis pysty uusilla sivuilla kirjautumaan mitenkään sisään OM/ vaihtoalueille.

EDIT: Muutama log out / log in pääsivulla korjasi ongelman.
« Viimeksi muokattu: 27.05.12 - klo 15:46 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Assariah

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #54 : 28.05.12 - klo 13:58 »
promagian linkkikuva on sitten päättänyt asettua asumaan tohon yläpalkin päälle profiili/yksityisyviestien päälle ja estää kaikkien nappien käytön siitä oikealle. vissii poron pojat haluu akrsessiivista mainontaa ;) mutt jos ton sais korjattua jotenkin niin kiva joo
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Lightstorm

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #55 : 28.05.12 - klo 20:27 »
Nyt kun olen muutaman kerran muokannut myyntilistaa ja tallentanut, niin olen saanut tällaisen ilmoituksen:

Starting save
0.34867310523987 all done   (tuo numerosarja muuttuu aina vähän)

Muokkaukset ovat kyllä tallentuneet, mutta olisi kätevää jos sivu päivittyisi tallennuksen jälkeen äsken tallennettuun listaan.

Poissa luma

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #56 : 28.05.12 - klo 20:30 »
Nyt kun olen muutaman kerran muokannut myyntilistaa ja tallentanut, niin olen saanut tällaisen ilmoituksen:

Starting save
0.34867310523987 all done   (tuo numerosarja muuttuu aina vähän)

Muokkaukset ovat kyllä tallentuneet, mutta olisi kätevää jos sivu päivittyisi tallennuksen jälkeen äsken tallennettuun listaan.

Ohops, sen siitä saa kun commitoi muutokset poistamatta testijuttuja :D

Poissa Roinisto

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #57 : 29.05.12 - klo 15:43 »
Käyttäessäni Google Chromea ja "kutistaessani" ikkunan kokoa, käyttäytyvät etusivun yläpalkin linkit hassusti ja menevät piiloon:
http://i307.photobucket.com/albums/nn286/Ghazgul/MtG%20screenshots/etusivu.jpg

Ikkunan ollessa suuri (tai full screen) tätä ongelmaa ei näy:
http://i307.photobucket.com/albums/nn286/Ghazgul/MtG%20screenshots/etusivu_full_screen.jpg

Myöskään muualla kuin etusivulla tätä ei tapahdu.

Poissa jotudin

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #58 : 29.05.12 - klo 16:10 »
Käyttäessäni Google Chromea ja "kutistaessani" ikkunan kokoa, käyttäytyvät etusivun yläpalkin linkit hassusti ja menevät piiloon:
http://i307.photobucket.com/albums/nn286/Ghazgul/MtG%20screenshots/etusivu.jpg

Ikkunan ollessa suuri (tai full screen) tätä ongelmaa ei näy:
http://i307.photobucket.com/albums/nn286/Ghazgul/MtG%20screenshots/etusivu_full_screen.jpg

Myöskään muualla kuin etusivulla tätä ei tapahdu.


Sain toistettua ongelman Chromella kaikilla kokeilemillani sivuilla, mm. tällä, listoilla, kalenterilla.

Poissa Rancid-

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #59 : 29.05.12 - klo 19:03 »
Yläpalkista semmoinen ajatus vielä, että ite ainakin preferoisin Keskustelu-valinnan olemista vasemmanpuolimmaisena, Etusivu-valinta vois mun puolesta vaikka poistua kokonaan. Logosta pääsee jo ihan riittävän kätevästi etusivulle.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.