MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Legacy => Aiheen aloitti: vhirvela - 07.04.14 - klo 01:42

Otsikko: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 07.04.14 - klo 01:42
Pelaan ja omistan tämän legacy deckin:

4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide


Muut spellit
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex
(mikä yksi kortti mainiin jos vähennän yhden basic mountainin?)

21 x basic mountain
1 x barbarian ring

side:
3 x fearie macabre
4 x pyroblast
4 x pyrostatic pillar (pitäisikö vaihtaa siihen 2/2 creatureen joka tekee saman tyylisen efektin?)
4 x Searing bridge

---

Tottakai aion vaihtaa 1 x figure of destiny pois mainista ja tilalle 1 x chain lightning jos vaan jostain saan! (ovat kiven alla!)
Mutta sitten pari kysymystä:

1. Onko ländejä oikea määrä?
2. Kannattaako pelata 1 vai kahta barbarian ringiä? Miksi?
3. Voiko price of progressien kanssa edes pelata barbarian ringejä? Tykkään pricen ideasta ja se on hyvin palvellut deckistä joten mielummin cuttaan pois barbarian ringit jos on pakko!
4.Mitä figure of destiny korttien tilalle sideen?
5. Miten parantaisin deckkiä entisestään?
6.Kertokaa pelivinkkejä mono red deckkiin...tuntuu pelaavan aika automaatiolla eli ..."bultti päähän sun vuoro" Mutta minkälaiset tilanteet on vaikeita tai semmosia turnaus peli tilanteita missä mono red pelaajat pelaa yleensä väärin?
7. Kuinka tehokas tämä deckki tyyppi on nykyisessä legacyssä tai vielä tarkemmin tampereen metassa?  (Mielestäni tylsä pelata mutta halpa rakentaa! ja kiva opettaa sillä kavereita pelaamaan turnauksia joten ihan frendejä ajatellen aikoinaan kasasin)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Co - 07.04.14 - klo 03:15
Jos pelaisin itse burnia, tekisin seuraavat muutokset.

-4 Hellspark
+4 Grim Lavamancer

-4 Flame Rift (tätä ei voi pelata, koska et voi ottaa nykyään ottaa hirveästi päähän delverit, D&T, ...)
+4 Searing Blaze
+1 Sulfuric vortex

-10 Basic mountaina
-1 Barbarian ring
+10 fetchiä

Flame Rifit sidelle hitaita matchuppeja vastaan, lisäksi mukaan jotain comboja vastaan: esim. Mindbreak Trap ja Sneak and show:ta vastaan mahdollisesti Ensnaring bridge. Jos D&T on yhtään metassa, niin Sulfur Elementaleja pari. Pois sideltä Fearie macabre ja figuret. Side on tosi metariippuvainen.

1. Yhden tai kaksi voisi ottaa pois.
2. Nolla, koska Lavamancerit syövät laput.
3. Ei ole ongelma, mutta selitys kohdassa 2.
4. Sidetystä ratkottu ylempänä.
5. Fetchit ja Lavamancerit on must.
6. Kunhan muistat ampua pultit päähän! Ei saa tehdä sitä virhettä että ammut joskus miiehiä. Tämä korostuu entisestään, kun cuttaat Hellspark Elementalit ja tuo esille burnin vahvuuden, joka on boardista piittaamattomuus.
7. Fetchejä lukuunottamatta decki on halpa, mutta mielestäni sitä ei kannata pelata - etenkään ilman fetchejä. Ei ole formaatin huonoimpia deckejä, mutta ei vaan ole riittävän hyviä matchuppeja top tier deckeille. 
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Anssi - 07.04.14 - klo 08:00
En suosittele pelaamaan burnia legacyssa. Se on vaan underdog kaikkea vastaan. Dekki on hyvä modernissa ja standardissa.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 07.04.14 - klo 12:56
1. Pultissa kannattaa maksimissaan pelata 20 landia, 22 on ehdottomasti ihan liikaa. Et sie mihinkään consistentteihin 4 lääniin nelosvuorolle halua pyrkiä.

6. Yleensä kyllä ammutaan ne pultit päähän, mutta joskus on parempi hommautua pois siitä Stoneforge Mysticistä joka on pudottamassa Batterskullin. Tietty jos uskot saavasi damagea tarpeeksi sisään ennen kuin se germi pääsee hyökkäämään, niin ei siitä sitten kannata välittää. Toinen tilanne on se, että jos vastus reissaa sut omalla kellollaan ennen ku saat viimeset damaget sisään, niin kyllä sen pultin voi uhrata jos se tarkoittaa että vastuksen kello siirty tyyliin 6:lla vuorolla taaksepäin. Pitää muistaa laskea damagea koko ajan, miten paljon tarvitset nostaa damagea, miten paljon aikaa sinulla on, voitko ignorata vastustajan Delverin/Stoneforge Mysticin/muun pahan kellon (kuhan ei ole kokoluokkaa Tarmo). Välillä joutuu uhraamaan sen Fireblastin siihen Batterskulliin, ja se ei ole välttämättä väärin vaikka ajattelisi että tilanne on +-0 kummalla tavalla vaan. Germin tappaminen vaan syö siltä vastustajalta enemmän aikaa bouncata ja uudelleenpelata Batterskull siinä missä päähän ampuminen ei vaikuta boardiin ollenkaan.

Välillä näkee myös sitä että kaikki instantit vaan pelataan omalla vuorolla koska "eihän instatteja voi pelata vastustajan vuorolla". Todellista syytä en tiedä miksi pultinpelaajat tekevät niin ilman syytä, mutta lähes poikkeuksetta se on väärin.

7. Se on totta että pultilla on hankalia matchuppeja Legacyssä. Mutta ei todellakaan ole underdog kaikkea vastaan. Ja ei niitä hankalia matchuppeja oikeasti ole niin paljon kuin ihmiset antaa ymmärtää. Ja yllättävän usein nämä ihmisten mainitsemat "huonot matchupit" sisältää tyyliin sen 54 ihansamamitäkuraa-korttia, 4 stoneforge mysticiä, 1 Jitte ja 1 Batterskull. Ja jos ei näe noita mainittuja 6 korttia, niin aika säälittävää räpellystä se on minun silmiin vaikuttanut. Tämä "muutaman" matsin kokemuksella. Sitten on erinäköset Delver deckit. En sano että ne olisivat helppoja matseja, mutta ei ne huonojakaan ole. BUG Delver tietty voittaa jos sieltä nousee hymn-tupla Tarmo-usean countterin backup -nutsit, mutta luulisi että se olisi ihan mitä muuta deckkiä vastaan myös todella hyvä. Yleensä tämäkin matchup on realistisesti racettavissa. RUG delver on kokemuksen perusteella tuikempi racettaa kuin BUG Delver.

Oikeasti huonoja matchuppeja on nopeat ja konsistentit combot joiden nopeuteen ei vain kerkeä mukaan. Tosin Ad Nauseam on aikamoinen gamble riippuen monennella vuorolla mennään.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin ainoat legacyturnaukset jotka olen voittanut olen voittanut pultilla. Yhden 8-man single elimination legacyn, jossa matchupit olivat Belcher, Rug Delver ja UW Stoneblade (ja jaksan tästä vieläkin muistuttaa Miroa ;)) ja toinen oli Poromagialla pidetty Legacyturnaus. Myönnettäköön että se ei ollut iso turnaus, mutta olkoot turnaus miten pieni vain, jos sattuu hyvät matchupit kohdalle niin kuka tahansa voi voittaa. Omani tässä turnauksessa oli BUG delver (voitto), 2x UWR Delver (2x voitto) ja sitten joku muu jota en muista (voitto siitäkin). Omalla kokemuksella voin sanoa ettei pultti oikeasti ole underdog jokaisessa matsissa.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: chlb - 07.04.14 - klo 14:09
Oma lainapoltto on seuraavanlainen. Lista on aikoinaan Patrick Sullivanilta matkittu.

(click to show/hide)

Riippuu metasta ja tuurista, miten burnilla pärjää lekaturnauksessa. Hevosenkenkä pyllyssä keskellä nonbasicien merta voi olla ihan kivaa, muuten kyyti on yleensä kylmempää.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 02:00
vastaus: Co ja CHLB miehille.

Sori mutta nyt mennään esteettisillä arvoilla;) Siinä vaiheessa kun fetcheistä printataan full-artit ja niitä saa foileina voidaan alkaa miettiä tuota lavamanceria!:P
Nimitäin nyt on ostos listalla full art zendikar foili montainit  tai normi montainit ja niilllä mennään kun ne vaan on niin hienoja!:)
Jos joku osaa neuvoa pakan rakennusvinkkejä niin, että se pelaa max 1 tai 2 nonbasic landia niin sitten bueno juttu!:)

Siitä buildista nyt en kuitenkaan luovu.
ja mitä tulee Masa88 kirjoitukseen niin YHDYN!

Pelattiin tuossa kaken kanssa hänen bug delveria vastaan.  Hulllu deckki jonka tyyppisellä hän on pärjännyt hyvin jopa ulkomailla isossa turnauksessa joskus... on tarmot on phyrexian dreadnought ja stifflet ja delverit.

yllätyin kuinka monta peliä voitin ja kuinka moni peli meni tosi vähän.
Ei todellakaan mikään selvä vaan tosi tiukkoja matseja lähes jokainen.
Myönnän, että ite joudun mulligoimaan huomattavasti useammin kuin kyseinen kallis laatu deckki ja sitä kautta ehkä häviän hitusen enemmän pitkässä juoksussa mutta turnauksessa olisi kyllä nykytietoni mukaan todella mieluinen match up!

Sitten taas oma oops all spells on ihan helvettiä!:P En voita juuri koskaan burnilla ja peli on oikeastaan ratkaistu usemmiten mulligoinnin jälkeen. Joko oops all spells pyörähtää (70-80% kerroista) tai punainen voittaa...:P ei vaihtoehtoja.

tää on älytön simplifikaatio mutta auttaa ehkä hahmottamaan legacy dynaamiikkaa.
Magickissä on neljänlaisia deckkejä

"reiludeckki"Agro deckki" burn deckki"
combo.
controlli.

Combo voittaa reilun deckin (kuten mun mono red agro deckin)
reiludeck voittaa controlli deckin
Controlli voittaa  combo deckin.

Kaikille perus tyypeille on siis hyviä ja huonoja matchuppeja isossa turnauksessa! Eikä mikään ole oikeasti ylivoimainen aina!

Mutta sitten probleema on esim. bug delver joko sekoittaa eri tyyppejä... on fow, daze, stiffle jotka tuo controlli elementin deckkiin
on tarmo, delver ja mongoose jotka tuo vahvan reiludeckin piirteet.
On phyrexian dreadnought, joku pirun phasettava instantti ja stifflet jotka tuo combo piirteen.
(ok kukaan/moni ei varmaan tuota komboa sinne deckkiin laita mutta se sopii ja sen voi pelata mainissa jos haluaaa jännää sisältöä)

Niinpä tuo deckki ei häiviä suoraan yhtään mihinkään ja on consistenssisti tosi kova! 

Ei silti enää ns. deck to beat nyky metassa. Mutta pärjää hyvin.


ärsyttää tuo ihme masis ajattelu legacyssa. :P
että joku deck olisi aina underdog.:P Punainen burni ei ole underdog aina edes ilman fetchejä ja en ole edes vielä vakuuttunut että fetchillinen versio olisi oikeasti oleellisesti parempi.:P

 
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Nekron - 12.04.14 - klo 07:31
Noh, itse pelasin lekapurnia aikoinaan ja se ei oikeasti ole power leveliltään suhteessa muuhun metaan riittävän hyvä, mutta toki lähde pelaamaan dekkiä ja kokeile ja opi ja näe niin sittenhän tiedät =)

Mutta joo, jos haluat paremman dekin, niin pistä MAXIMISSAAN 20 ländiä! Joista vähintään puolien olisi hyvä olla fetchejä. Mitä noihin muihin kortteihin tulee niin barbarian ring ei välttämättä oo voittava palanen, mutta testaa toki, grim lavamancer taas on voittava palanen joten pelaa niitä ja hieman jos kommentoisin tuota priceä, niin todella meta riippuvainen myös, mutta in general pitäisi olla vähintään se 4 päähän jolloinka on ihan hyvä.

(Nyt tässä lopuksi suositteleven vaihtamaan dekin kokonaan johonkin vaikkapa stormiin)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: chlb - 12.04.14 - klo 10:59
Landeistä sen verran vielä, että laskin tuohon alle todennäköisyyksiä nostaa joko tasan 2 tai 2-3 landia aloituskäteen.

Koodia: [Valitse]
Landejä     Nosta 2     Nosta 2 tai 3
12          29.26%      40.35%
13          30.98%      44.19%
14          32.30%      47.68%
15          33.22%      50.77%
16          33.74%      53.43%
17          33.90%      55.63%
18          33.70%      57.35%
19          33.18%      58.59%
20          32.37%      59.35%
21          31.31%      59.63%
22          30.02%      59.46%
23          28.56%      58.84%
24          26.94%      57.81%

Taulukon pohjalta pidän itse edelleen 21 landiä "oikeana" määränä, koska sillä määrällä on suurin todennäköisyys nostaa niistä 2 tai 3 aloituskäteen.

EDIT: Onpa tuossa code-tagissä hirveät värit. Noh, selvän saa kunhan maalaa tekstin ensin.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 11:36
hmm aika mielenkiintoista!

Mä aina ajattelin, että haluan pelata vähän enempi landejä a) koska en käytä fetchejä ja pääse näin thinnaamaan omaa deckkiä. (en oo kyllä ees varma ajattelinko oikein koska yleensähän fetchit varmaan fixaa mana basea kun hakee landeja pöytään joista saa useampaa väriä joka ei ees auttaisi mua tässä deckissä.)

b) koska pelaan paljon kortteja joiden alternative cost on saccaa kaksi landia ja joissain harvoissa tapauksissa haluan vielä mahdollisesti recoverata jos jotain ihmeellistä tapahtuu ja saccaan viimeiset ländini ja vihu ei kuolekkaan oletetusti.

Mutta pitäisköhän yksi landi sitten dropata.

Mitä tilalle?

Grim lavamancereiden yksi heikkous on mun mielestä stiffle ....ja kun tiedän oikeasti, että suomessakin hyvät mtg pelaajat jotka pelaavat burnia ja oikeasti miettivät näitä asioita osa pelaa tätä fetchitöntä versiota vaikka omistaisikin fetchit ja tyyliin tässäkin ketjussa fetchillisen version suosittelijat huutavat perään vaihda deckkiä.

Voin luvata, jos joskus ostan/lainaan fetchit niin samalla vaihdan deckkiä. Mutta nyt mennään tällä ainakin jonkin aikaa
Ja kysymys on edelleen miten saisin paremman siden tai mainin. päivitän alku viestin deck listin nykyiseen.
jos cuttaan yhden mountainin niin mitä tilalle?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Korento - 12.04.14 - klo 12:52
Fetchit antaa dekille paremmat mahdollisuudet nostaa kaasua, kun thinnaat pakkaa. Tässä ei tarvitse manaa fiksata.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 13:09
niin eli toisin sanoen, tämä deckki tyyppi, ei edes hyödy pelillisesti fetcheistä niin paljoa kuin monet muut pakat missä thinnaus on etu ja myös fixaus!:P
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: luma - 12.04.14 - klo 13:48
Muistutetaanpa jälleen kerran siitä, etteivät fetsit oikeasti thinnaa pakkaa niin että sillä olisi jotain väliä. Jos en ihan väärin muista niin "thinnausefekti" on yhden noston luokkaa kymmenen käytetyn fetsin jälkeen. Jostain päin foorumia löytyy tarkemmat laskelmat.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 14:10
ei mua tartte muistuttaa! XD fetchien hankkiminen tähän deckkiin on f****g terrible idea!!:P
Se on  hyllytetty jo ennen kun se täällä ehdotettiin. Ja siitä ei tarvitse tämän deckin kohdalla mun puolesta enää yhdenkään viestillä kommentoida puolesta tai vastaan. Rahan tuhlausta ja allaround terrible idea.
Voiko joku vihdoin pysyä aiheessa:P
Ja ottaa kantaa tai keskustella tästä FETCHITTÖMÄSTÄ red AGRO deckistä:P
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: syfilisx - 12.04.14 - klo 14:28
Luma toi vain esille, että ainut syy pelata fetsejä tässä on Grim Lavamancer , koska thinnaus on myytti.
Lue muiden viestit ajatuksella jos haluat keskustella samasta asiasta kuin muut.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Ksanen - 12.04.14 - klo 14:42
ei mua tartte muistuttaa! XD fetchien hankkiminen tähän deckkiin on f****g terrible idea!!:P
Se on  hyllytetty jo ennen kun se täällä ehdotettiin. Ja siitä ei tarvitse tämän deckin kohdalla mun puolesta enää yhdenkään viestillä kommentoida puolesta tai vastaan. Rahan tuhlausta ja allaround terrible idea.
Voiko joku vihdoin pysyä aiheessa:P
Ja ottaa kantaa tai keskustella tästä FETCHITTÖMÄSTÄ red AGRO deckistä:P

Olisit kiitollinen saamistasi neuvoista ja siitä että ihmiset näkevät vaivaa. Täällä on paljon kokeneita pelaajia, jotka tuntevat formaatin.

Suosittelen siirtymistä casualin puolelle.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 14:52
Joo siis pahoittelen jos vaikutan tylyltä.
Olen oikeasti kiitollinen kaikista vinkeistä mitä ketjuun saan.
Haluaisin kuitenkin tukea keskustelua aiheesta laajemmin kuin vain ja pelkästään, joka viestissä sama sisältö hommaa (fetchit ja lavamacer). Tai sitten ironista hyväntahtoista piikittelyä siitä, että mulla ei oo rahaa. (sulkujen sisällä viestin lopussa:  suosittelen vaihtamaan toiseen deck tyyppiin)

Ehkäpä tässä tulla älykkyyden määritelmään.  Älykkyys ei tarkoita, että olisi aina oikeassa mutta se tarkoittaa useassa tapauksessa sitä, että osaa ja on valmis paremmin puolustamaan omaa näkemystään ja harvemmin/vähemmän harkitsee muita vaihtoehtoja.
vertaa: älykäs kristitty on vaikea puhua ateistiksi ja toisinpäin.

tämä siis koskee minua ja muita keskustelijoita mielestäni yhtä lailla. Ite en oo valmis harkitsemaan lavamancereita. Ja jos fetcheillä ei olisi drawbackkia (lifeloss ja stiffle) ja kaikki "ison rahan" mono red agrot pelaisi niitä niin fine. Keskustelu voisi olla tässä ja minä menisin kiltisti kauppaan ostamaan fetchini.

sanotaan vaikka alleviivaamaan pointtiani tämä: Seuraavan kerran kun isossa legacy turnauksessa tampereella tai suomessa missä pelataan useampaa mono red deckkiä. Kaikki mono red pelaajat pelaa lavamanceria niin oon ensimmmäinne joka myöntää olleensa täysin pihalla ja kategorisesti väärässä!
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: QPaCK - 12.04.14 - klo 18:03
Oletko harkinnut käyttää ball lightningeja tai chain lightiningeja?
Blood mooneja harkitsisin myös sideen.
Lavamancer on hyvä kortti jota kannattaa myös harkita.
Cursed scroll tai isocronic scepter toimii myös.

Ländeistä vielä, älä pelaa 22 ländiä. 21 tai 20 on hyvä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.04.14 - klo 18:58
kiitos tosi paljon qpack!
Mä oikeasti mietin noita ja tutkin kortteja koska ne oli ihan tuntemattomia mulle!:P

Chaineja mulla onkin mainissa 4 ja ne on kyl hyviä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: tuulisiipi - 12.04.14 - klo 19:18
Hei,
itse pelaan mono red burnia ja Pariisin gpllä menin recordilla 6-3 häviten vikan kierroksen win and in matsin.
Listani on:
4x Goblin guide
4x Grim Lavamancer
4x Lightning Bolt
4x Chain Lightning
4x Lava Spike
4x Rift Bolt
4x Price of Progress
4x Searing Blaze
4x Fireblast
3x Sulfuric Vortex
1x Ensnaring Bridge
9x mountain
11x Fetch
Side board vaihtelee, yleensä siellä on x määrä smash to smithereens, ensnaring bridege, pyroblast, combo hate, grave hate

Ja sit tärkeimmät, eli perustelut.
-Ländien osalta olen todennut, että 20 on hyvä määrä, ja 9/11 split toimii itellä hyvin. (fetchejä voi olla n. 10-12).
Missään nimessä en pelaisi dekissä yli 20 ländiä, näilläkin pääsee joskus flood yllättämään. Dekki pelaa main 4 kolmen manan spelliä ja loput on sitten halvempaa.
-Grim lavamancer on tärkeä osa burnin pelistrategiaa. Nykyinen meta on täynnä D&T, Elves, u/w/r delver ja  Bug. Lavamancer tekee vahinkoa pelaajaan ja tappaa tärkeimmät hate/life gain creaturet vastustajalta. Näin ollen spellit voi ampua päähän. Jokainen missattu vahinko voi olla kohtalokas. Fetchien ansiosta grim on aktiivinen vuorolla 2. Fetchit mahdollistavat lisäksi Searing Blazen pelaamisen landfallilla. Creature pakkojen ollessa metassa voimakkasti läsnä searing Blaze on iso apu voittamisessa.
- Burnissa en pelaisi muita creatureita kuin Goblin guide(haste, paras kortti comboa ja controllia vastaan) ja Grim Lavamancer(vahinkoa pelaajaan ja creatureihin KAASUA top deck modessa). Muut creaturet ovat life gainia vastustajan deathrite shamaanille.

Burn on oikeasti ihan hyvä decki, mutta sen optimisti pelaaminen todella vaikeata. Burnin mainetta tahraavat pelaajat, jotka pitävät sitä halpana ja helppona dekkinä.
Fetchillinen ja guide&grim build on selvästi parempi kuin fetchitön ja enemmän creatureita sisältävä build TÄMÄN hetken metassa.
(triviana Gp pariisissa kierroksella yksi tuli vastaan fetchitön ja creature painotteinen burn, voitin sen 15minuutissa ja sen turnaus meni 2-7)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Co - 13.04.14 - klo 16:38
Ajattelinpa nyt kirjoittaa vielä viimeisen viestini tästä aiheesta.

Ei tarkoitukseni ollut missään vaiheessa loukata sinua tai rahatilannettasi, vaan neuvoa sinut kohti parempaa deckiä. Oletan että turnauspakat alaosioon laitetut ketjut ovat budjetittomia. Olisit voinut ilmoittaa jo aloitusviestissä, että näin ei ole ja pakka tehdään budjetilla johon fetsit eivät mahdu, niin aiheesta ei olisi tarvinnut jankata 10 viestin verran.

Tässä nyt omia mietteitä burnista deckinä, joten älä nyt tästä vedä hernettä nenään. Burni on hassu decki, joka ei itseasiassa ole Legacyä ollenkaan. Itse en ainakaan saa sen pelaamisesta samaa iloa, koska deckistä puuttuu Legacylle uniikkejaä/tyypillisiä interaktioita. Burn voi olla hyvä metacall, varsinkin isoissa turnauksissa, joten kilpapelaamisessa se tulee aina olemaan mukana. Burnia vastaan minulla ei ole sinänsä mitään vastaan - harmittaa vaan kun sen pelaajat menettävät ison osan formaatin hienouksista. Tämän takia suosittelen burnin pelaamista muissa formaateissa, joissa se on lisäksi myös paljon kilpailukykyisempi ja 'syvempi' decki.

Palatakseni oikeaan aiheeseen, eli deckin tekemiseen. Jos haluat vahvistaa matchuppiasi delvereitä vastaan, suosittelen edelleenkin seuraavia muutoksia.

-4 Flame Rift Laita sidelle.
+4 Searing Blaze On parempi creaturepainotteisessa metassa.
-1 Mountain
+1 Sulfuric vortex
 
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Wrakis - 13.04.14 - klo 16:52
Haluaisko pakka pelata Skullcrackeja Batterskulleja ja Jittejä vastaa?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 13.04.14 - klo 17:46
oon miettinyt tuota. Mielestäni skullcrack on legacyyn imho liian hidas ja
Sulfuric vortex
ajaa saman asian paljon paremmin ja yleishyödyllisemmin.
Mutta toki näkemys eroja.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Vilhis - 13.04.14 - klo 17:55
Burni on hassu decki, joka ei itseasiassa ole Legacyä ollenkaan. Itse en ainakaan saa sen pelaamisesta samaa iloa, koska deckistä puuttuu Legacylle uniikkejaä/tyypillisiä interaktioita. Burn voi olla hyvä metacall, varsinkin isoissa turnauksissa, joten kilpapelaamisessa se tulee aina olemaan mukana. Burnia vastaan minulla ei ole sinänsä mitään vastaan - harmittaa vaan kun sen pelaajat menettävät ison osan formaatin hienouksista. Tämän takia suosittelen burnin pelaamista muissa formaateissa, joissa se on lisäksi myös paljon kilpailukykyisempi ja 'syvempi' decki.

Minä sen sijaan pelaan Burnia legacyssä juuri siksi, ettei silloin joudu osaksi "formaatin hienouksia"  :P  Jos ei tykkää formaatista, niin suosittelen pulttia. Pulttia ei kiinnosta Wasteland eikä FOW.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: karju - 14.04.14 - klo 16:47
Eilen pärjättiin burnilla Starcitygamesin Dallasin turnauksessa: Joel Lively oli 308 pelaajan joukosta kuudes.

http://www.mtgtop8.com/event?e=7098&d=240765&f=LE (http://www.mtgtop8.com/event?e=7098&d=240765&f=LE)

Tuo versio näyttää olevan 19 ländillä (17 basic mountain ja 2 Barbarian Ring).
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Co - 14.04.14 - klo 17:15
Mielenkiintoisena lappuna myös tuo Young Pyromancer, joka ei ole tuota ennen hirveästi nähnyt peliä legacyn burnissa.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Frost - 14.04.14 - klo 21:38
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: JuGe - 14.04.14 - klo 21:41
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??
Show and Tell

Ja miksei vaikka Hypergenesis jos joku sitä vaikka pelaisi.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: chlb - 14.04.14 - klo 21:42
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??

Show & Telliä varten. Saattaisin itse pelata mieluummin 3x Ensnaring Bridge, koska sen pystyy itse castaamaan ja auttaa myös muissa matchupeissa.

EDIT: JuGe oli nopeampi.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: kivi - 14.04.14 - klo 21:49
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??
Show & Telliä varten. Saattaisin itse pelata mieluummin 3x Ensnaring Bridge, koska sen pystyy itse castaamaan ja auttaa myös muissa matchupeissa.

S&T:tä vastaan tuo onkin parempi vastaus, muissa matchupeissa siististi cool EB on parempi vaihtoehto. Täysin metariippuvainen valinta, itse valitsisin sillat.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Co - 14.04.14 - klo 22:57
Ei saa unohtaa että Bridge on kuollut lappu Omnitelliä vastaan, Ashen Rider taas ei.

Pitää haistella myös onko metassa enemmän Sneak&Show'ta vai Omnitelliä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 15.04.14 - klo 04:57
wow toi on kyllä mielenkiintoinen tuo tänne postattu buildi. Identtinen omani kanssa paitsi että pelaa 3 landia vähemmän ja sitten 2 barbarian ringiä joka on wasteland altis joten thinnillä manabasella mennään. Mutta myös young pyromancer ja satyr ovat mielenkiintoisia.
Voisiko toimia jos olisi 2 satyria ja 1 pyromancer.

Pyromancer lisää agroa kun taas satyr toimii poistoina ukoille.  kivoja efektejä ja ehkä kuitenkin on niin paljon deckkejä nyky tampere metassa jotka ei pelaa mitään äijäi ekaan 4 vuoroon, että perustellusti voisi pelata vaikka 3 young pyromanceria vai mitä ootte mieltä?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: tuulisiipi - 15.04.14 - klo 07:22
Molemmat noista on järkyttävän huonoja burnissa. Eivät tee damagea sillä vuorolla kun tulevat pöytään. Todella "hienoja" top dekkejä. Young pyromancer ei kuulu missään nimessä legacy burniin. Sen oikea paika on ur dekissä, joka pelaa probeja ja countereita. Se, että joku pärjää listalla jossa on surkeita kortteja ei tarkoita, että niitä pitäisi itse pelata. Esimerkkinä doug honeycott scg openissa pelasi young pyromancer koska kaveri jonka piti tuoda lappuja teki oharit. Burnin ideana legacyssä on tehdä mahdollisimman nopeasti ja paljon dmg. Jokaisen kortin dekissä pitää siis tehdä dmg tai olla muuten erittäin tärkeä. Pelaamalla burnissa ukkoja jotka eivät tee mitään häviät burnille arvokasta virtual card advantagea. Vastustajan kuolleet kortit dekissä ovatkin yhtäkkiä time valkeja.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.05.14 - klo 01:31
4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide
1 x Young pyromancer
1 x  Satyr firedancer

Muut spellit
1 x Isochron scepter
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex


18 x basic mountain
1 x barbarian ring

side:
2 x Ashen rider
3 x searing bridge
2 x Pyroblast
1 x red elemental blast
1 x smash to smithereens
1 x guerilla tactics
3 x pyroclasm
2 x skullcrack

Okei nyt oon testaillut deckkiä ja miettinyt myös tampereen legacy metaa!
Mainin 1 x isochron scepter, 1 x young pyromancer ja 1 x satyr firedancer on puhtaasti place holdereita koska pelaan kaikkia 1 punainen mana 3 päähän tai 2 punainen mana 4 päähän spellejä jotka on laillisia! enkä keksi oikein mitä haluisin pelata mainissa noilla flex sloteilla.
any ideas?

Nyt on järkevä side ja perustelen sitä vähän.
ashen riderit + searing bridge. En sinäänsä koe sneak showta pahana vatuksena mutta se on vaan niin epic trickki pistää asheni pöytään ja toisaalta searing bridget toimii myös tarmoja yms vastan ihan kivasti!:)

pyroblast ja red elemental blast. toimii counterspellejä ja miksei vaikka boltina kääntyneeseen delveriin:P epic!

smash to smithereens ja guerilla tacticts.   Vähän one offeja mutta hymn of tourachin pelaaja saattaa miettiä kaksi kertaa pelaako sitä spelliä minua vastana jos napsahtaa käsille. Voin sitten randomisti pelata fiililksen mukaan 1 tai 2  guerillaa ettei tämän tempun auki jakaminen tee koko side trickkia turhaksi. koska eihän hymnin pelaaja oiekastaan voi tietää pelaanko 1 vai neljää..jos kerran läpsähtää sormille.

pyroclasm. Pispa hikoili minua vastaan kun otti 1 matchin turpaan ja voitti kuitnekin  white human mother of runes, cavern of souls/karakas deckillään mun burnin. sanoi, ettei oo koskaan hävinnyt punaiselle burnille! Time to put the hate on those white weenies!!

skullcrack saattaa pelastaa pelin jos vastassa on lifegain trickki kuten jitte tai se ihme living artifact jonka nimi ei muistu mieleen!:P

3 viime tampere legacy turnauksesa olen pelannut vain yhtä zombie deckkiä vastaan joka jotenkin landfall kikkaili hautuumaalla eikä vastassa ole kertaaan tullut edes reanimatoria joten grave vihaa en nyt pelaa!:)

Mitä tykkäätte? Mitä muuttaisitte?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 12.05.14 - klo 02:55
Mainin turhat laput (vink: ne one-offit) voit korvata vaikkapa Skullcrackilla. Ne on ihan hyviä lappuja mainissa ei pelkästään sen lifen eston takia vaan sillä estetään preventaatio. Todennäköisimmillään tulet tätä puolta näkemään Protectionin muodossa Mother of Runesissa ja True-Name Nemesiksessä. Guide onkin yllättäen parempi aktiivista mutsia taikka TNN:ää vastaan. Voitin itseasiassa Crackin avulla Burreton Forge-Tenderin läpi, tosin eri vormaatissa. Itse olen myös tottunut pelaamaan 20 landia tällä hetkellä. Jos tuntuu että 20:lla ländillä floodaa, niin laita mountainin sijaan toinen Barbarian Ring. Kahdella ei pitäisi vielä liikaa niitä Ringejä nostella mutta nostat todennäköisyyttä nostaa sen tarvittavan yhden edes jossain vaiheessa peliä. Cuttaisin Hellspark Elementalin sen edestä, koska se on heikoin jäljelle jääneistä spelleistä + on vähän antisynerginen Barbarian Ringin kanssa. Lisäksi annat mahdollisuuden vastustajalle saada lifeä Deathrite Shamaanilla. Jos pelaisit Fetchejä, niin sitten Hellsparkit olisi kannattanut korvata Grim Lavamancereilla.

-1 Satyr Firedancer
-1 Isochron Scepter
-1 Young Pyromancer
-1 Hellspark Elemental

+3 Skullcrack
+1 Barbarian Ring

Tällä lisäyksellä vapautat sideltä myös sen kaksi slottia (jos pelaat anti-lifegainia sidellä, niin ota sen crackin tilalle edes Vortex. Mutta luulisi 2 Vortexin ja 3 Skullcrackin riittävän lifegainia vastaan.)

Sidestä:

Pelaa joko Ashen Rideriä taikka Ensnaring Bridgeä. Sinulla kuitenkin on jo Pyroblastit ja Red Elemental Blast + valitsemasi Show & Tell -viha. Itse luultavasti pickaisin noista kahdesta sen Bridgen. On vähän monipuolisempi lappu kuin Ashen Rider. Ja Omnisciencen pelaaja voi kuitenkin vastata tuohon Rideriin pelaamalla Cunning Wish -> Stifle/trickbind

Blastit toimii counterspellejä vastaan mainitsemisen arvoisesti vasta silloin kun yrität forcettaa PoPia taikka Fireblastia läpi. Muuten Blasti olisi voinut olla vaikka se boltti. Blastit on lähinnä UW Miraclesia + Show and telliä vastaan. Miraclesia, koska sillä pystyy counteroimaan/tuhoamaan (hyvällä tuurilla) Counterbalancen taikka Jace 2.0:n. Jacesta ei muuten hirveästi tarvitse välittää, mutta niillä ei tuppaa olemaan muuta consistenttia + nopeaa voittokeinoa.

Smash to Smithereens... Näitä ei ole syytä olla pelaamatta sidellä vähintään kolmea. On kuitenkin tälle deckille parhaimpia sidelappuja (Jitte ja Batterskull käy pidemmän päälle turhan raskaaksi)

Guerrilla Tactics on aika jätettä, sitä ei kannata pelata sidellä. Vaikka sitä discardia pelataan jonkin verran, ainut mikä siihen realistisesti osuu on Lilianan +1. Ja Liliana ei nyt hirveästi muutenkaan tee mitään tätä deckkiä vastaan. Täsmädiscardit ei oikein osu tuohon (koska aina ne ottaa jonku muun kuin tacticsin). Hymn saattaa osua, mutta tuolla one-offilla en laskisi hirveästi sen varaan.

Pyroclasm ei ole sidekorttina sitä mitä haluat. Jos haluat pelata sweeppiä, niin joko Volcanic Fallout taikka Flamebreak ovat olleet parhaimpia tässä hommassa, koska ne myös edistää omaa pelisuunnitelmaasi. Jos pelkäät Thalian nostavan sweepin costia liikaa ja mikään muu aggro ei huoleta, niin sitten Sulfur Elemental on paljon parempi kuin Pyroclasm. Ei enää mummut hypi silmille (jotka muuten estää pyroclasmin osittain), tappaa aikalailla relevantit ukot, on instant-speed, lyö tyhjässä pöydässä kolmea ja maksaa edelleen sen 3 manaa vaikka Thalia on pöydässä. Jos olisit Fetchejä myös pelannut, niin sitten Searing Blaze olisi myös toiminut tässä slotissa. Ilman Fetchejä se ei ole niin hot.

Viimeisiin slotteihin voit sijoittaa jotain jotka helpottaa stormia vastaan pelaamista. Joko Mindbreak Trap taikka Eidolon of the Great Revel. Näistä kahdesta suosittelen jälkimmäistä. Tietty jos stormia ei pelata Tampereella, niin storm hate on vähän turhaa. Jos näin on, niin suosittelen silti pelaamaan sitä Grave hatea, vaikka se näyttäisi siltä ettei siellä sellaista tarvitse. Dredge pärjää parhaiten varautumattomassa metassa. Plus se grave hate toimii osittain myös Stormipakkoja vastaan (Past in Flames) ja toimii se myös Oops, All spellsiä vastaan (tätä vastaan tosin haluat joko Faerie Macabren taikka Surgical Extractionin). Itse preferoin Faerie Macabrea Grave vihana, koska se ei vaadi manaa, on instant speed, ihmiset eivät yleensä odota sitä ja counterspellit (muut kuin Stifle) ei osu siihen, joka on aika relevantti seikka Reanimatoria vastaan jos sellainen tulee vastaan. Dredgeä se hidastaa sen verran että saat ne tarvittavat pari lisävuoroa jotka tarvitset voittoon.

-2 Ashen Rider
-1 Guerrilla Tactics
-3 Pyroclasm
-2 Skullcrack

+2 Smash to Smithereens
+3 Volcanic Fallout/Flamebreak/Sulfur Elemental
+3 Valitsemasi graveviha/Stormiviha
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 12.05.14 - klo 03:34
Kiitos erittäin paljon! luen vielä huolella huomenna uudestaan läpi ja manissä toteutan ideasi. Sidessä mietin jotain juttuja.

Kerrohan mitkä on pros ja cons. volcanic fallout vs flamebreak?
Jos yleensä volcani tekee tehtävänsä niin tottakai se sitten mutta jos monet creaturet tai hinta on jotenkin relevantti niin kai flamebreak on parempi.
Itelle tulee mieleen, ettei tuo 3 costi kyllä varmasti ole liian raskas + aika usein kuitenkin tuommoisen sweepperin haluaakin vasta pelata vuorolla 3 tai neljä. jopa viisi jos peli jotenkin pitkittyy mutta yleensä kyllä ite pyrin voittamaan vuoro 6 mennessä tai todennäköisyydet että voitan tippuu aika nolliin:P
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Anssi - 12.05.14 - klo 06:12
Kannattais varmaan pelata 4 Eidolonia mainissa kun kortti on melko hyva. Eikohan kohta kuitenkin kuulla argumentteja siita etta ei voi pelaa, otan liikaa paahan omista spelleista...
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: tuulisiipi - 12.05.14 - klo 09:50
Hienoa sarkasmia Anssi  :D  ps. Se eidolon tosiaan kuuluu sidelle, jos sinnekkään.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 12.05.14 - klo 14:42
Kiitos erittäin paljon! luen vielä huolella huomenna uudestaan läpi ja manissä toteutan ideasi. Sidessä mietin jotain juttuja.

Kerrohan mitkä on pros ja cons. volcanic fallout vs flamebreak?
Jos yleensä volcani tekee tehtävänsä niin tottakai se sitten mutta jos monet creaturet tai hinta on jotenkin relevantti niin kai flamebreak on parempi.

Nykyisessä metassa pelaisin mielummin sitä Voclanic Fallouttia. Mana costilla ei noiden kahden kortin välillä ole tässä deckissä koska molemmat maksetaan RRR manoilla. Mutta koska
1. Volcanic Fallout on instant (joten osuu myös Mishra's Factoreihin ja muihin pelattuihin mieslääneihin)
2. Se osuu myös lentäviin (Delver ja Clique taitavat olla oivallisista kohteista niitä pelatuimpia)
3. Pääset suolaamaan jos vastus heittää siihen FoWin (koska Fallouttia ei voi counteroida)
4. Sillä pystyy paremmin estämään yllätysalfastriket (Esimerkiksi letaalien tiputtaminen Vialista endissä)
5. Volcanic Fallout on parempi Combo Elffiä vastaan



yleensä kyllä ite pyrin voittamaan vuoro 6 mennessä tai todennäköisyydet että voitan tippuu aika nolliin:P

Voittamisen todennäköisyys ei suoranaisesti tipu sitä mukaa mitä peli venyy. Joskus se tipahtaa suoraan 0% jos näet Land Grantin ja tarpeeksi manaa Belcheriin ja aktivointiin :P

Mutta joskus hyvin voitettavissa oleva peli venyy vuorolle 15 eikä oikeasti ollut vielä häviämisen vaaraa. Tästä esimerkkinä erinäiset Standstill versiot (nykyisin taidetaan pelata vain sitä Ihonen.decciä eli BUGstilliä) ja UW Miracles. Pultilla voittamisen todennäköisyys ei ole vuorojen etenemisestä kiinni vaan ihan siitä matchupista, aivan kuten muillakin reiluilla deckeillä. Belcherillähän on sitten asia erikseen.

Mitä tulee Eidoloniin, sidekamaa se ainakin on. En ole päässyt testaamaan korttia mainissa, joten mainin pelattavuutta en osaa vielä sanoa. Flame Riftin kanssa sitä en kuitenkaan pelaisi, toisaalta itse en pelaa Flame Riftiä ollenkaan.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Telkku - 18.05.14 - klo 02:13
4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide
1 x Young pyromancer
1 x  Satyr firedancer

Muut spellit
1 x Isochron scepter
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex


18 x basic mountain
1 x barbarian ring

side:
2 x Ashen rider
3 x searing bridge
2 x Pyroblast
1 x red elemental blast
1 x smash to smithereens
1 x guerilla tactics
3 x pyroclasm
2 x skullcrack

Okei nyt oon testaillut deckkiä ja miettinyt myös tampereen legacy metaa!
Mainin 1 x isochron scepter, 1 x young pyromancer ja 1 x satyr firedancer on puhtaasti place holdereita koska pelaan kaikkia 1 punainen mana 3 päähän tai 2 punainen mana 4 päähän spellejä jotka on laillisia! enkä keksi oikein mitä haluisin pelata mainissa noilla flex sloteilla.
any ideas?

Nyt on järkevä side ja perustelen sitä vähän.
ashen riderit + searing bridge. En sinäänsä koe sneak showta pahana vatuksena mutta se on vaan niin epic trickki pistää asheni pöytään ja toisaalta searing bridget toimii myös tarmoja yms vastan ihan kivasti!:)

pyroblast ja red elemental blast. toimii counterspellejä ja miksei vaikka boltina kääntyneeseen delveriin:P epic!

smash to smithereens ja guerilla tacticts.   Vähän one offeja mutta hymn of tourachin pelaaja saattaa miettiä kaksi kertaa pelaako sitä spelliä minua vastana jos napsahtaa käsille. Voin sitten randomisti pelata fiililksen mukaan 1 tai 2  guerillaa ettei tämän tempun auki jakaminen tee koko side trickkia turhaksi. koska eihän hymnin pelaaja oiekastaan voi tietää pelaanko 1 vai neljää..jos kerran läpsähtää sormille.

pyroclasm. Pispa hikoili minua vastaan kun otti 1 matchin turpaan ja voitti kuitnekin  white human mother of runes, cavern of souls/karakas deckillään mun burnin. sanoi, ettei oo koskaan hävinnyt punaiselle burnille! Time to put the hate on those white weenies!!

skullcrack saattaa pelastaa pelin jos vastassa on lifegain trickki kuten jitte tai se ihme living artifact jonka nimi ei muistu mieleen!:P

3 viime tampere legacy turnauksesa olen pelannut vain yhtä zombie deckkiä vastaan joka jotenkin landfall kikkaili hautuumaalla eikä vastassa ole kertaaan tullut edes reanimatoria joten grave vihaa en nyt pelaa!:)

Mitä tykkäätte? Mitä muuttaisitte?

Miun dekissä on aika vähä valkosta ja ei oo caverneja, Maverick siis. Burni on hyvä MU koska monta jitteä, 4 x DRS, Ooze, Thalia etc. Ja oon hävinny kyllä burnille treenipeleissä, mutten turnauksessa (vielä). Ja burnilla on kyl 1 hyvä MU, jund.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Yan - 24.06.14 - klo 01:32
Joko ne Lavamancerit löytää tiensä vhirvelänkin deckkiin, kun niiden kanssa harjailtiin viime yönä SCG openin ykköseks?! Eikös se tunnetusti ole hyvän deckin ja oikeiden valintojen merkki, kun siellä menestyy?  :)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 11:53
Koska mä niin hirveesti haluan avata mun manabaset stfileille jotka on legacyssa juttu. Ja vieläpä ilman järkevää syytä! useamman värin pelaaminen samassa deckissä voisi olllä järkevä syy mitä 4 off lavamancer ei todellakaan ole!

niin.....mä käytin nekin fetchi rahatrecruittereihin:P

Mutta hätä ei ole tämän näköinen, menin viime burn turnauksessa 3-1 palkinnoille:P ihan ilmankin fetchejä
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: JuGe - 24.06.14 - klo 11:58
Itse varmaan alkaisin juhlimaan jos vihu jättää t1 Stiflen auki sen sijaan että pelaa Delverin, Ponderin tai jotain vastaavaa.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Ilkka_s - 24.06.14 - klo 12:07
Koska mä niin hirveesti haluan avata mun manabaset stfileille jotka on legacyssa juttu. Ja vieläpä ilman järkevää syytä! useamman värin pelaaminen samassa deckissä voisi olllä järkevä syy mitä 4 off lavamancer ei todellakaan ole!
Mutta 0-4 off stifle on järkevä syy olla pelaamatta niitä?

Ja samalla perustelulla Sä et vois pelata niitä recruitereita kun senkin etb-abilityn voi stifletä...
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 12:42
anteeksi huono artikulaatio.
Ei ollut tarkoitus väittää, että recruitter > fetchi  tai toisinpäin. (koska ????? ketä kiinnostaa?)
vaan ihan osoittaa, että olen sirtynyt pelaamaan toisen tyyppistä deckkiä, eikä tästä aiheesta kiinnosta tapella sitä vähääkään mitä kiinnosti aikaisemmin.

pitäkää burni fetchinne:)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 24.06.14 - klo 12:46
Kyllä ne Lavamancerit oikeesti on niiden fetchien arvosia tässä deckissä, se T1 Lavamancer vaan voittaa pelejä joissain matseissa (Kuten combo Elffit, DnT, Merfolk jos sitä enää näkee ja kyllä se vielä overkillaa Goblinit vaikka gobbot on muutenkin helppo matchup. Ja kyllä se helpottaa elämää Maverickkia vastaan) Ja kyllä se niitä stifle deckkejä vastaan myös tekee asioita kuten tappaa ne delverit, pienentää Tarmoa ja pahimmassa tapauksessa chumppaa Tarmon. Lavamancer on parempi kuin Guide vuoroista 3 eteenpäin, jolloin luulisi että vihulla on blockkeri Guidea varten. Tässä vaiheessa Lavamancer ampuu vielä damagea päähän.

Ei kannata kuvitella että Stifle olisi ilman fetchejä kuollut kortti. Sillä voi kriittisen Vortex triggerin counteroida taikka sillä voi counteroida Rift Boltin (huom, jos Stiflen pelaa vain oikein. Olen itseasiassa pelannut kerran vastustajaa vastaan joka pelasi Stiflen väärin ja Rift Bolt tuli vain vuoron myöhemmin :P). Ja aivan kuten JuGe sanoi, jos Delverin pelaaja jättää Stiflemanat pulttia vastaan auki, on se varmaan jo valmiiksi tehnyt jotain väärin. Delverin pelaaja jos antaa pultille aina vaan enemmän ja enemmän aikaa, se on vaan pultille parempi. Se matsi on kuitenkin racettamista. Oikeesti ne Stiflet ei oo niin pahoja kuin mitä sie annat ymmärtää. Lavamancerin abilityn stiflaaminen tuntuu vähintäänkin yhtä hyvältä Lavamancerin pelaajana kuin Magma Jetin FoWitus: Kertoo, että vastustaja ihan oikeasti on epätoivoinen.

Ja mitä Eidoloniin tulee... Jos sitä haluaa pelata mainissa, niin mielestäni 3 on sopiva määrä. Jos sitä haluaa pelata playsettiä, niin sen viimesen kopion voi laittaa sidelle. Jos sitä taasen pelaa vaan sidellä, niin se 4 on parempi kuin 3. Ja Eidolonin yli ei oikeastaan kannata pelata muuta stormihatea. Miksi? Koska:

1. Pyrostatic Pillar: Noh, luulisi olevan itsestäänselvää miksi Eidolon on vain suoraan parempi (molempiin osuu enchantment hate, mutta combo pelaa yleensä Chain of Vaporia, Abrupt Decaytä ja M15:n julkasun jälkeen Void Snarea, jotka kaikki osuu sekä Pillariin että Eidoloniin). Koska samat antihatet osuu molempiin relevanteissa matseissa, niin vertailun voittaa se joka yksin tekee damagea vaikka vastus ei pelaakkaan mitään eli Eidolon.

2. Mindbreak Trap: Tämä on parempi vain, jos metassasi on Belcherin pelaaja. Ja hyvällä tuurilla Belcherin pelaaja outplayaa Trapin (joko miljoona manaa + 2 voittokeinoa tai se todennäköisempi "Mox, Mox sun. Land Grant, Guide, Belcher sun. Activate ftw). Muita comboja vastaan tää ei oikeesti melkeimpä tee mitään (Silence, duress, therapy, thoughtseize, Pact of Negation, Force of will, onhan noita joilla estetään Mindbreak Trap helposti)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Mal - 24.06.14 - klo 12:54
Ja samalla perustelulla Sä et vois pelata niitä recruitereita kun senkin etb-abilityn voi stifletä...
Puhumattakaan mitä stifle tekee grindstone aktivoinnille. ;)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Gagis - 24.06.14 - klo 13:20
Laavamankelin ainut merkittävä huono puoli on se, että aktiivinen Deathrite Shaman tekee siitä huomattavasti epäkonsistentimman kuin se tyhjiössä olisi.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 13:41
Juttu on mielestäni myös se (ehkä tästä lienee voida kiistellä), että monet deckit pelaavat mainissa jotain ratkaisuja creatureja vastaan. Esim poistoja tai ite pelaan bridgeja mainissa eräässä nimeltä mainitsemattomassa;) combo deckissä.

Niin, se, että teet näistä yleensä löytyvistä korteista hyödyttömiä tai lähes hyödyttömiä pelaamalla joko yhden hitin creatureja tai vaan suhteessa enemmän burnia voi olla juttu koska vihulla voi teoreettisesti olla tyhjiä kortteja kädessä. en tiedä sitten....
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Hopo - 24.06.14 - klo 13:42
Laavamankelin ainut merkittävä huono puoli on se, että aktiivinen Deathrite Shaman tekee siitä huomattavasti epäkonsistentimman kuin se tyhjiössä olisi.

Miten niin? Shamaani voi syödä yhden kortin per vuoro instant-nopeudella, manceri ampuu kortit gravelta vieläkin nopeammin.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Ilkka_s - 24.06.14 - klo 13:48
Juttu on mielestäni myös se (ehkä tästä lienee voida kiistellä), että monet deckit pelaavat mainissa jotain ratkaisuja creatureja vastaan. Esim poistoja tai ite pelaan bridgeja mainissa eräässä nimeltä mainitsemattomassa;) combo deckissä.

Niin, se, että teet näistä yleensä löytyvistä korteista hyödyttömiä tai lähes hyödyttömiä pelaamalla joko yhden hitin creatureja tai vaan suhteessa enemmän burnia voi olla juttu koska vihulla voi teoreettisesti olla tyhjiä kortteja kädessä. en tiedä sitten....

Monet pakat pelaavat myös mainissa countereita, usein jopa montaa kappaletta...
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 14:01
Jep ja siksi mm. lands on juttu!
sun pointti?

onko se niin, että jos joltain interaktiolta ei voi täysin puollustautua niin pitäisi luovuttaa ja avata vaan kaikelle häirinnälle kaikki ovat?
en ihan ymmärrä tätä logiikkaa
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: WoRMaSTeR - 24.06.14 - klo 14:15
Ja mitä Eidoloniin tulee... Jos sitä haluaa pelata mainissa, niin mielestäni 3 on sopiva määrä. Jos sitä haluaa pelata playsettiä, niin sen viimesen kopion voi laittaa sidelle. Jos sitä taasen pelaa vaan sidellä, niin se 4 on parempi kuin 3. Ja Eidolonin yli ei oikeastaan kannata pelata muuta stormihatea.
Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?

Sideltä voikin sitten pelata Mindbreak Trappia koska matchup stormia/nopeaa comboa (varsinkaan turn 1 deckejä) vastaan ei ole edes 4 Eidolonilla kovin mieluinen.

Void Snare tulee näkemään muuten 0 peliaikaa Chain of Vaporin yli. Vapor on instant jolla bouncataan hate EOT ja Vapor on parempi rakentamaan stormia kun bouncea ei tarvitse.

Fetchit toimivan muuten hyvin myös Searing Blazen kanssa eli ne eivät ole pelkästään Lavamanceria varten. Sanoisin että tuo Starcityn voittava deckilista on aika optimibuildi tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 14:45
http://www.starcitygames.com/magic/standard/21541_StarCityGamescom_Open_LA_Legacy_Burn_Report.html


puhutaanko tästä deckistä?
ei ainakan ole 4 x eidolonia missään?
optimi buildi vai ei?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: WoRMaSTeR - 24.06.14 - klo 14:46
Juu aika ihmeellistä olisi jos kyseinen lappu esiintyisi vuoden 2011 deckilistassa. Tästä voitaisiin puhua: http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=69131 (http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=69131)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: vhirvela - 24.06.14 - klo 15:00
Aika hauska kun tuosta eidolonistakin oon niin paljon väitellyt kaikkien kanssa.
Mielestäni hyvä lappu ja parempi kuin sidellä aikaisemmin pelaamani pyrostatic pillar. Monet kaverit olleet sitä mieltä, että kun se on cretu niin liian hidas tai nopee vihata pois jollain poistolla joka osuu marginaalisesti paremmin cretuun kuin ecnhamenttiin.:P

Pitääpä testaa noita mainissa tuon pelaamani hellspark elementalin (mikä lie tilalle)
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 24.06.14 - klo 15:56
Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?

Sideltä voikin sitten pelata Mindbreak Trappia koska matchup stormia/nopeaa comboa (varsinkaan turn 1 deckejä) vastaan ei ole edes 4 Eidolonilla kovin mieluinen.

Void Snare tulee näkemään muuten 0 peliaikaa Chain of Vaporin yli. Vapor on instant jolla bouncataan hate EOT ja Vapor on parempi rakentamaan stormia kun bouncea ei tarvitse.

Fetchit toimivan muuten hyvin myös Searing Blazen kanssa eli ne eivät ole pelkästään Lavamanceria varten. Sanoisin että tuo Starcityn voittava deckilista on aika optimibuildi tällä hetkellä.

Ei se Eidolon nyt niin nutsit kaikkea vastaan ole. Esimerkiksi ei se ole niin hyvä Delver deckkejä vastaan, koska 4/5 Tarmo on aika kiusallinen jos sulla on Eidolon tiskissä. Mutta jos sitä Tarmoa ei ilmene piakkoin Eidolonin jälkeen, niin kyllä se Delver deckki on aika kusessa sen Eidolonin kanssa. Siksi 3 tuntuu minun mielestäni sopivammalta, kuitenkin suhteellisen hyvä tsäänssi nostaa yksi pelin aikana.

Edelleen, Mindbreak Trap on hyvä vaan belcheriä vastaan, koska muut combot ovat testipelien perusteella ainakin yhden vastauksen näyttäneet Trappiin (En ole pelannut trappia koskaan, mutta ennen combotusta tulleet discardit ja Silencet vastaavat ihan tarpeeksi hyvin mielestäni siihen trappiin.) Ja jos tarkoituksesi oli perustella trappia sillä että siinä on Eidolon kaverina, niin edelleen se Eidolon sitä comboa on yksin voittamassa, ei se Mindbreak trap. Jos lisävihaa haluaa sidelleen, niin suosittelen mielummin niitä Pillareita kuin Eidoloneja.

Uskallan väittää että Void Snare näkee aikaa stormien sidellä one-offina. En väittänyt koskaan niiden menevän Chain of Vaporien yli. Jos aikaisemmin pelattiin kolmea Chainia, niin nyt saattaa näkyä 2 chainia ja 1 Snare. Vai väitätkö ettei stormi halua pelata Wishattavaa bouncea?

Unohdin mainita juurikin tuon Searing Blazen. Fetchien kanssa nimenomaan haluaa pelata sekä Lavamanceria että Searing Blazea, kuten mainitsit. Ja tuohon listaan täytyy kyllä katsella läpi jos se on se paras lista tällä hetkellä.

EDIT: Lista kyllä tosiaan näytti aika hyvältä, itse tykkään että kerrankin lista jossa ei pelata Flame Riftiä. Ihmettelen vain sitä että listassa kuitenkin oli vain 7 fetchiä. Oliko tämä metavalinta vai puuttuiko pelaajalta vain fetchejä että olisi voinut pelata haluamaansa määrää fetchejä?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: WoRMaSTeR - 24.06.14 - klo 16:20
Eiköhän se 4/5 Tarmo ole paha burnille oli Eidolon tai ei. Delver matchupeissakin Eidolon on hyvä playltä, drawlta voisin jopa sidettää vähän Delver deckistä riippuen niitä ulos. Se että on olemassa tilanne jossa niitä voi sidettää ulos ei tarkoita että niitä ei kannata silti pelata se 4 mainissa. Ne tekevät kuitenkin ennen suurinpiirtein mahdottomien (kuten Elves) matchuppien voiton ihan mahdolliseksi.

Sidetät varmaan Force of Willit myös ulos combomatchupeissa koska ne ovat huonoja discardia vastaan? Perustelusi Mindbreak Trapin huonoudelle ovat kyllä vähintäänkin ala-arvoiset. Mindbreak Trap on hyvä Belcheriä, Stormia ja Oops all spellissiä vastaan nyt muutaman mainitakseni. Nämä deckit kaatuu siihen Mindbreak Trappiin jos se on kädessä. Toki he ne pelaa siihen vastauksia, mutta niin ne pelaavat Eidoloniin/pillariinkin. Se pillari ei myöskään paljon auta siinä kohtaa kun häviää vuorolla 1.

Burning Wish on toki järkevä perustelu miksi Void Snare voi sidelle mennä, tämä toki koskee vaan deckejä jotka pelaa Burning Wishiä. Tämäkin kuullostaa vähän raskaalta ainakin noin teoriassa että pitäisi Wishata bounce, pelata se ja sitten vielä combottaa samalla vuorolla. Toki mahdolliselta.

Edit. Veikkaan että fetchien vähyys johtuu siitä että Eidolon tekee myös itseen sitä damagea ihan hyvin. Samassa turnauksessa tuli 9. burn joka oli muuten käytännössä sama lista, mutta useammilla fetcheillä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 24.06.14 - klo 17:43
Eiköhän se 4/5 Tarmo ole paha burnille oli Eidolon tai ei. Delver matchupeissakin Eidolon on hyvä playltä, drawlta voisin jopa sidettää vähän Delver deckistä riippuen niitä ulos. Se että on olemassa tilanne jossa niitä voi sidettää ulos ei tarkoita että niitä ei kannata silti pelata se 4 mainissa. Ne tekevät kuitenkin ennen suurinpiirtein mahdottomien (kuten Elves) matchuppien voiton ihan mahdolliseksi.

Ei, se yksinäinen 4/5 Tarmo ei oikeasti ole paha. Tarmon racettaminen ei ole niin hankalaa kuin ihmiset sen kuvittelee olevan. Mutta muuten olet kyllä tämän suhteen ihan täysin oikeassa.

Sidetät varmaan Force of Willit myös ulos combomatchupeissa koska ne ovat huonoja discardia vastaan? Perustelusi Mindbreak Trapin huonoudelle ovat kyllä vähintäänkin ala-arvoiset. Mindbreak Trap on hyvä Belcheriä, Stormia ja Oops all spellissiä vastaan nyt muutaman mainitakseni. Nämä deckit kaatuu siihen Mindbreak Trappiin jos se on kädessä. Toki he ne pelaa siihen vastauksia, mutta niin ne pelaavat Eidoloniin/pillariinkin. Se pillari ei myöskään paljon auta siinä kohtaa kun häviää vuorolla 1.

En ymmärrä logiikkaasi sen suhteen että FoWit olisi suoraan verrattavissa Mindbreak Trappeihin. Deckeissä, joissa FoWia pelataan, pelataan myös muuta comboa vastaan relevanttia disruptiota. Deckeissä, joissa pelataan Mindbreak Trappia, luotetaan siihen alotuskäden Mindbreak Trappiin. Jos combo näyttää sen discardin, niin se on aika lailla GG siinä vaiheessa. FoW-deckeille se ei suoraan ole GG, ellei sillä oteta sitä ainutta disruptia kädestä.

Taidampa sanoa sen vielä kolmannen kerran, että Mindbreak Trap on ainoastaan hyvä Belcheriä vastaan, joka puheittesi perusteella taisi mennä jopa kaksi kertaa ohi viestistäni. Itse en luottaisi Mindbreak Trappiin TESiä vastaan. Vai oletko sattumoisin testannut TESiä vastaan Mindbreak Trappien kanssa, ja todennut että se auttaa huomattavasti sitä matchuppia tällä deckillä pelatessa?

Vastaukset Mindbreak Trappiin on helpompi setupata kuin vastaukset Pillariin/Eidoloniin, varsinkin jos se toinen on tiskissä. Brainstorm + Bounce on jo 4 damagea, joka auttaa sinua voittamaan. Aina sekään ei tosin riitä.

Burning Wish on toki järkevä perustelu miksi Void Snare voi sidelle mennä, tämä toki koskee vaan deckejä jotka pelaa Burning Wishiä. Tämäkin kuullostaa vähän raskaalta ainakin noin teoriassa että pitäisi Wishata bounce, pelata se ja sitten vielä combottaa samalla vuorolla. Toki mahdolliselta.

Eihän sitä Burning Wishiä ole pakko pelata samalla vuorolla kuin sitä bouncea, jolloinka tarvitset combottamiseen vain +U manaa (ja jos bouncetettava asia on Thalia, niin raskaaksi menee viuhuminen samalla vuorolla). Toki jos on manaa kuin roskaa niin sitähän sitten voi wishata ja bouncettaa samaan syssyyn.


Edit. Veikkaan että fetchien vähyys johtuu siitä että Eidolon tekee myös itseen sitä damagea ihan hyvin. Samassa turnauksessa tuli 9. burn joka oli muuten käytännössä sama lista, mutta useammilla fetcheillä.

Voi tietty olla että liiallinen määrä fetchejä sattuu liikaa Eidolonin kanssa. Itse kyllä varmaankin mielummin pelaisin useampaa fetchiä saadakseni paremmat landfall mahdollisuudet Searing Blazelle ja saadakseni enemmän ruokaa Lavamancerille. Tietenkin vähemmillä fetcheillä on vähemmän haavoittuvainen Stifleille, jos niitä metasta sattuu löytymään läjäpäin.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: WoRMaSTeR - 24.06.14 - klo 18:01
En ymmärrä logiikkaasi sen suhteen että FoWit olisi suoraan verrattavissa Mindbreak Trappeihin. Deckeissä, joissa FoWia pelataan, pelataan myös muuta comboa vastaan relevanttia disruptiota. Deckeissä, joissa pelataan Mindbreak Trappia, luotetaan siihen alotuskäden Mindbreak Trappiin. Jos combo näyttää sen discardin, niin se on aika lailla GG siinä vaiheessa. FoW-deckeille se ei suoraan ole GG, ellei sillä oteta sitä ainutta disruptia kädestä.

Taidampa sanoa sen vielä kolmannen kerran, että Mindbreak Trap on ainoastaan hyvä Belcheriä vastaan, joka puheittesi perusteella taisi mennä jopa kaksi kertaa ohi viestistäni. Itse en luottaisi Mindbreak Trappiin TESiä vastaan. Vai oletko sattumoisin testannut TESiä vastaan Mindbreak Trappien kanssa, ja todennut että se auttaa huomattavasti sitä matchuppia tällä deckillä pelatessa?

Vastaukset Mindbreak Trappiin on helpompi setupata kuin vastaukset Pillariin/Eidoloniin, varsinkin jos se toinen on tiskissä. Brainstorm + Bounce on jo 4 damagea, joka auttaa sinua voittamaan. Aina sekään ei tosin riitä.
Eivät ne ole suoraan verrattavissa. Yritin vaan selvittää että vaan koska "disruptio x:ään on vastaus y" ei tarkoita että disruptio x:ää ei kannataisi pelata koska se vastaus y ei aina nouse. Väität siis että Mindbreak Trap ei ole hyvä sidekortti stormia ja oops all spellssiä vastaan? Väittäisin että ainakin oops all spellssiä ja belcheriä vastaan se on _paras_ sidekortti joka sulla voi monopunasella olla. Stormiakin vastaan se kannattaa sidettää koska jos heillä ei ole sattumalta siinä pelissä sitä discardia niin pystyt mahdollisesti voittamaan pelin, jos se Mindbreak Trap olisi ollut pultti et olisi voittanut sitä peliä (näin ollen se pultti kannattaa vaihtaa Mindbreak Trappiin kun voittoprosenttihan siinä nousee). Se ei machupista tee vieläkään hyvää, mutta se tekee siitä paremman.

Mikään näistä mainituista deckeistä ei kyllä pelaa siitä Trapista ympäri (normaalitilanteessa) eli heillä tarvitsee siihen vastaus olla.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: syfilisx - 24.06.14 - klo 22:11
SCG Open listan pelaaja sanoi, että laittaisi muutaman fetsin enemmän dekkiin, mutta ei ollut niitä turnausta varten hankkinut, eli syy fetsien määrään oli korttien saatavuus. Tämä siis pelaajaesittelystä.
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Masa88 - 24.06.14 - klo 22:43
Osaatko muuten sanoa mistä tämä kyseinen pelaajaesittely mahtaisi löytyä?
Otsikko: Vs: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!
Kirjoitti: Yan - 24.06.14 - klo 22:55
Minä osaan:

http://www.starcitygames.com/events/coverage/2702_legacy_open_top_8_profiles.html