Landejä Nosta 2 Nosta 2 tai 3
12 29.26% 40.35%
13 30.98% 44.19%
14 32.30% 47.68%
15 33.22% 50.77%
16 33.74% 53.43%
17 33.90% 55.63%
18 33.70% 57.35%
19 33.18% 58.59%
20 32.37% 59.35%
21 31.31% 59.63%
22 30.02% 59.46%
23 28.56% 58.84%
24 26.94% 57.81%
ei mua tartte muistuttaa! XD fetchien hankkiminen tähän deckkiin on f****g terrible idea!!:P
Se on hyllytetty jo ennen kun se täällä ehdotettiin. Ja siitä ei tarvitse tämän deckin kohdalla mun puolesta enää yhdenkään viestillä kommentoida puolesta tai vastaan. Rahan tuhlausta ja allaround terrible idea.
Voiko joku vihdoin pysyä aiheessa:P
Ja ottaa kantaa tai keskustella tästä FETCHITTÖMÄSTÄ red AGRO deckistä:P
Burni on hassu decki, joka ei itseasiassa ole Legacyä ollenkaan. Itse en ainakaan saa sen pelaamisesta samaa iloa, koska deckistä puuttuu Legacylle uniikkejaä/tyypillisiä interaktioita. Burn voi olla hyvä metacall, varsinkin isoissa turnauksissa, joten kilpapelaamisessa se tulee aina olemaan mukana. Burnia vastaan minulla ei ole sinänsä mitään vastaan - harmittaa vaan kun sen pelaajat menettävät ison osan formaatin hienouksista. Tämän takia suosittelen burnin pelaamista muissa formaateissa, joissa se on lisäksi myös paljon kilpailukykyisempi ja 'syvempi' decki.
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??Show and Tell
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??
Miks ton burnin sidellä on 3x Ashen Riderii..??Show & Telliä varten. Saattaisin itse pelata mieluummin 3x Ensnaring Bridge, koska sen pystyy itse castaamaan ja auttaa myös muissa matchupeissa.
Kiitos erittäin paljon! luen vielä huolella huomenna uudestaan läpi ja manissä toteutan ideasi. Sidessä mietin jotain juttuja.
Kerrohan mitkä on pros ja cons. volcanic fallout vs flamebreak?
Jos yleensä volcani tekee tehtävänsä niin tottakai se sitten mutta jos monet creaturet tai hinta on jotenkin relevantti niin kai flamebreak on parempi.
yleensä kyllä ite pyrin voittamaan vuoro 6 mennessä tai todennäköisyydet että voitan tippuu aika nolliin:P
4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide
1 x Young pyromancer
1 x Satyr firedancer
Muut spellit
1 x Isochron scepter
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex
18 x basic mountain
1 x barbarian ring
side:
2 x Ashen rider
3 x searing bridge
2 x Pyroblast
1 x red elemental blast
1 x smash to smithereens
1 x guerilla tactics
3 x pyroclasm
2 x skullcrack
Okei nyt oon testaillut deckkiä ja miettinyt myös tampereen legacy metaa!
Mainin 1 x isochron scepter, 1 x young pyromancer ja 1 x satyr firedancer on puhtaasti place holdereita koska pelaan kaikkia 1 punainen mana 3 päähän tai 2 punainen mana 4 päähän spellejä jotka on laillisia! enkä keksi oikein mitä haluisin pelata mainissa noilla flex sloteilla.
any ideas?
Nyt on järkevä side ja perustelen sitä vähän.
ashen riderit + searing bridge. En sinäänsä koe sneak showta pahana vatuksena mutta se on vaan niin epic trickki pistää asheni pöytään ja toisaalta searing bridget toimii myös tarmoja yms vastan ihan kivasti!:)
pyroblast ja red elemental blast. toimii counterspellejä ja miksei vaikka boltina kääntyneeseen delveriin:P epic!
smash to smithereens ja guerilla tacticts. Vähän one offeja mutta hymn of tourachin pelaaja saattaa miettiä kaksi kertaa pelaako sitä spelliä minua vastana jos napsahtaa käsille. Voin sitten randomisti pelata fiililksen mukaan 1 tai 2 guerillaa ettei tämän tempun auki jakaminen tee koko side trickkia turhaksi. koska eihän hymnin pelaaja oiekastaan voi tietää pelaanko 1 vai neljää..jos kerran läpsähtää sormille.
pyroclasm. Pispa hikoili minua vastaan kun otti 1 matchin turpaan ja voitti kuitnekin white human mother of runes, cavern of souls/karakas deckillään mun burnin. sanoi, ettei oo koskaan hävinnyt punaiselle burnille! Time to put the hate on those white weenies!!
skullcrack saattaa pelastaa pelin jos vastassa on lifegain trickki kuten jitte tai se ihme living artifact jonka nimi ei muistu mieleen!:P
3 viime tampere legacy turnauksesa olen pelannut vain yhtä zombie deckkiä vastaan joka jotenkin landfall kikkaili hautuumaalla eikä vastassa ole kertaaan tullut edes reanimatoria joten grave vihaa en nyt pelaa!:)
Mitä tykkäätte? Mitä muuttaisitte?
Koska mä niin hirveesti haluan avata mun manabaset stfileille jotka on legacyssa juttu. Ja vieläpä ilman järkevää syytä! useamman värin pelaaminen samassa deckissä voisi olllä järkevä syy mitä 4 off lavamancer ei todellakaan ole!Mutta 0-4 off stifle on järkevä syy olla pelaamatta niitä?
Ja samalla perustelulla Sä et vois pelata niitä recruitereita kun senkin etb-abilityn voi stifletä...Puhumattakaan mitä stifle tekee grindstone aktivoinnille. ;)
Laavamankelin ainut merkittävä huono puoli on se, että aktiivinen Deathrite Shaman tekee siitä huomattavasti epäkonsistentimman kuin se tyhjiössä olisi.
Juttu on mielestäni myös se (ehkä tästä lienee voida kiistellä), että monet deckit pelaavat mainissa jotain ratkaisuja creatureja vastaan. Esim poistoja tai ite pelaan bridgeja mainissa eräässä nimeltä mainitsemattomassa;) combo deckissä.
Niin, se, että teet näistä yleensä löytyvistä korteista hyödyttömiä tai lähes hyödyttömiä pelaamalla joko yhden hitin creatureja tai vaan suhteessa enemmän burnia voi olla juttu koska vihulla voi teoreettisesti olla tyhjiä kortteja kädessä. en tiedä sitten....
Ja mitä Eidoloniin tulee... Jos sitä haluaa pelata mainissa, niin mielestäni 3 on sopiva määrä. Jos sitä haluaa pelata playsettiä, niin sen viimesen kopion voi laittaa sidelle. Jos sitä taasen pelaa vaan sidellä, niin se 4 on parempi kuin 3. Ja Eidolonin yli ei oikeastaan kannata pelata muuta stormihatea.Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?
Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?
Sideltä voikin sitten pelata Mindbreak Trappia koska matchup stormia/nopeaa comboa (varsinkaan turn 1 deckejä) vastaan ei ole edes 4 Eidolonilla kovin mieluinen.
Void Snare tulee näkemään muuten 0 peliaikaa Chain of Vaporin yli. Vapor on instant jolla bouncataan hate EOT ja Vapor on parempi rakentamaan stormia kun bouncea ei tarvitse.
Fetchit toimivan muuten hyvin myös Searing Blazen kanssa eli ne eivät ole pelkästään Lavamanceria varten. Sanoisin että tuo Starcityn voittava deckilista on aika optimibuildi tällä hetkellä.
Eiköhän se 4/5 Tarmo ole paha burnille oli Eidolon tai ei. Delver matchupeissakin Eidolon on hyvä playltä, drawlta voisin jopa sidettää vähän Delver deckistä riippuen niitä ulos. Se että on olemassa tilanne jossa niitä voi sidettää ulos ei tarkoita että niitä ei kannata silti pelata se 4 mainissa. Ne tekevät kuitenkin ennen suurinpiirtein mahdottomien (kuten Elves) matchuppien voiton ihan mahdolliseksi.
Sidetät varmaan Force of Willit myös ulos combomatchupeissa koska ne ovat huonoja discardia vastaan? Perustelusi Mindbreak Trapin huonoudelle ovat kyllä vähintäänkin ala-arvoiset. Mindbreak Trap on hyvä Belcheriä, Stormia ja Oops all spellissiä vastaan nyt muutaman mainitakseni. Nämä deckit kaatuu siihen Mindbreak Trappiin jos se on kädessä. Toki he ne pelaa siihen vastauksia, mutta niin ne pelaavat Eidoloniin/pillariinkin. Se pillari ei myöskään paljon auta siinä kohtaa kun häviää vuorolla 1.
Burning Wish on toki järkevä perustelu miksi Void Snare voi sidelle mennä, tämä toki koskee vaan deckejä jotka pelaa Burning Wishiä. Tämäkin kuullostaa vähän raskaalta ainakin noin teoriassa että pitäisi Wishata bounce, pelata se ja sitten vielä combottaa samalla vuorolla. Toki mahdolliselta.
Edit. Veikkaan että fetchien vähyys johtuu siitä että Eidolon tekee myös itseen sitä damagea ihan hyvin. Samassa turnauksessa tuli 9. burn joka oli muuten käytännössä sama lista, mutta useammilla fetcheillä.
En ymmärrä logiikkaasi sen suhteen että FoWit olisi suoraan verrattavissa Mindbreak Trappeihin. Deckeissä, joissa FoWia pelataan, pelataan myös muuta comboa vastaan relevanttia disruptiota. Deckeissä, joissa pelataan Mindbreak Trappia, luotetaan siihen alotuskäden Mindbreak Trappiin. Jos combo näyttää sen discardin, niin se on aika lailla GG siinä vaiheessa. FoW-deckeille se ei suoraan ole GG, ellei sillä oteta sitä ainutta disruptia kädestä.Eivät ne ole suoraan verrattavissa. Yritin vaan selvittää että vaan koska "disruptio x:ään on vastaus y" ei tarkoita että disruptio x:ää ei kannataisi pelata koska se vastaus y ei aina nouse. Väität siis että Mindbreak Trap ei ole hyvä sidekortti stormia ja oops all spellssiä vastaan? Väittäisin että ainakin oops all spellssiä ja belcheriä vastaan se on _paras_ sidekortti joka sulla voi monopunasella olla. Stormiakin vastaan se kannattaa sidettää koska jos heillä ei ole sattumalta siinä pelissä sitä discardia niin pystyt mahdollisesti voittamaan pelin, jos se Mindbreak Trap olisi ollut pultti et olisi voittanut sitä peliä (näin ollen se pultti kannattaa vaihtaa Mindbreak Trappiin kun voittoprosenttihan siinä nousee). Se ei machupista tee vieläkään hyvää, mutta se tekee siitä paremman.
Taidampa sanoa sen vielä kolmannen kerran, että Mindbreak Trap on ainoastaan hyvä Belcheriä vastaan, joka puheittesi perusteella taisi mennä jopa kaksi kertaa ohi viestistäni. Itse en luottaisi Mindbreak Trappiin TESiä vastaan. Vai oletko sattumoisin testannut TESiä vastaan Mindbreak Trappien kanssa, ja todennut että se auttaa huomattavasti sitä matchuppia tällä deckillä pelatessa?
Vastaukset Mindbreak Trappiin on helpompi setupata kuin vastaukset Pillariin/Eidoloniin, varsinkin jos se toinen on tiskissä. Brainstorm + Bounce on jo 4 damagea, joka auttaa sinua voittamaan. Aina sekään ei tosin riitä.