Ei nyt niinkään ongelma mutta itseäni huvittava tarina. Saa muuten kommentoida mitä olette itse mieltä.
Tilasin lajitelman kortteja ja mieltymysteni vaikeuden takia niitä piti tilata useammalta eri myyjältä, jolloin tietysti mahdollisuuksien mukaan preferoin myyjiä jotka voivat tarjota minulle useamman kuin yhden kortin. Tilasin siis eräältä myyjältä saksalaisen Pithing Needlen ja Sower of Temptationin. Paketti sisälsi kuitenkin saksalaisen neulan sijasta englannin kielisen, josta kerroin myyjälle ja painotin olevani saksalaisten korttien keräilijä, jolloin tämä kortti on minulle käytännön pahviroska ja lisää työtä. Pyysin refundia tai asianmukaista korttia. Lupasin jopa lähettää väärän kortin takaisin hänen kustannuksellaan. Vastauksena sain ehdotuksen, että voi palauttaa puolet virheellisen kortin hinnasta. Kyseessä oli 3€ maksanut kortti ja odotin lähinnä pahoittelua ja asian nimellistä korvaamista. Postikulujen korvaaminen olisi ollut jo kohtelias ele, koska jouduinhan nyt tilaamaan uuden neulan toiselta myyjältä. En kuitenkaan ollut sillä tuulella, että jaksaisin asiasta vääntää, joten annoin paketoinnista 'very good', overalista 'good' (menihän siinä edes kalliiimpi kortti oikein) ja description of itemistä annoin 'neutral' (50% sisällöstä meni metsään). Kommenttikenttään kirjailin, että yhden kortin kieli oli väärä, jonka hinnasta sain puolet takaisin.
Tästä käynnistyi paskamyrsky tyyliin "why you take my money and still give bad feedbackssss". Yritin kaverille selittää, että eihän mikään rahasumma muuta sitä mitä paketti sisälsi, tämän voisi tietysti korjata lähettämällä ne oikeasti tilatut kortit. Siltikin jättäisin kommenttikenttään kuvauksen tapahtumasta, onhan se vain ja ainoastaan reilua muille ostajille. Vastaukset oli auttavalla englannilla edelleen tasoa, että refund=lahjus ja kaikkihan sen tietää, että jos otat lahjuksen vastaan niin se on pakko antaa very good joka kohtaan ilman mitään selityksiä (käytettiin siis ihan oikeasti sanaa bribe). Pyysi myös 1,50€ palautustaan takaisin. Käkättelin vain hiukan. Tätä viestien vaihtoa jatkui jonkun aikaa, kunnes totesin, että tuulimylly ei nyt kaadu ja "customer is always right".
Eli mielipideosastolle, onko totuudenmukaisen palautteen antaminen hyvien käytöstapojen vastaista? Tämän kaverin mukaan 99% ihmisistä olisi osannut tässä tilanteessa antaa "
" ( hänen käyttämänsä ilmaisu)
Asteikolla 1-5, kuinka huono ihminen olen tämän takia?