Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)  (Luettu 367734 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #510 : 25.11.13 - klo 19:08 »
Ehkä vähän turha viesti, mutta kiitos kaikille vastauksista. Pitänee soitella vakuutusfirmoihin ja kysellä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Ninave

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #511 : 27.11.13 - klo 13:09 »
Ja niin, jotkut vakuutukset eivät korvaa keräilyesineitä (esim. kotivakuutuksessa voi olla tämmöinen ehto), mutta mtg-kortit eivät ole keräilyesineitä koska sellaisia ovat vain vanhat rahat, postimerkit, taide ja antiikki (saattoi olla jotain muutakin, mutta ei keräilykortteja) :).

Itse kyselin kotivakuutuksen osalta lapuista ja If:llä ne lasketaan kokoelmaksi, joissa sitten on vakuutuskohtaisia ehtoja minkä arvoisi kokoelmia korvataan ja miten kokoelma tulee dokumentoida. Oma kotivakuutuksemme myös kuulemma (vakuutushenkilön mukaan) korvaa jos lainaa kaverille matkalle jotain ja se varastetaan / menee rikki, jos kaverin matkavakuutus ei korvaa.

Poissa Kertsu

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #512 : 07.12.13 - klo 12:19 »
Kertokaa viisaammat, onko nämä työvuorot laillisia autonkuljettajalle. Itse en tyhmänä tajua tuota lainsäädäntöä.

5.12. KLO 23.00-5.30
6.12. KLO 17.00-5.30
7.12. KLO 16.00-4.30

Poissa FailSafe

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #513 : 07.12.13 - klo 14:02 »
Kertokaa viisaammat, onko nämä työvuorot laillisia autonkuljettajalle. Itse en tyhmänä tajua tuota lainsäädäntöä.

5.12. KLO 23.00-5.30
6.12. KLO 17.00-5.30
7.12. KLO 16.00-4.30

http://www.tyosuojelu.fi/upload/ajolepoajat.pdf

"Vuorokautinen ajoaika saa olla enintään 9 tuntia. Sitä voidaan viikon aikana kahdesti pidentää 10 tuntiin"
"Neljän ja puolen tunnin ajon jälkeen kuljettajan on pidettävä vähintään 45 minuutin tauko"
"Vuorokausilevon tulee olla yhdenjaksoinen ja vähintään 11 tuntia jokaista 24 tunnin jaksoa kohden.
Työhönsidonnaisuusaika eli ajoaika, muu työaika, odotusaika ja ruoka-, yms. tauot yhteensä voivat olla enintään 13
tuntia."
"Viikolevon tulee olla yhdenjaksoinen vähintään 45 tuntia viimeistään kuudennen (6) vuorokautisen ajoajan jälkeen"


Näiden perusteella sanoisin, että jos kyseessä on yhtämittainen ajovuoro, niin alkaa kaksi viimeistä vuoroa mennä laittoman puolelle ajon pituuden puolesta. Sen sijaan, jos vuorossa on muuta aikaa mukana, kuten odottelua, lastausta tms., niin vuoron pituus on lain puolesta hyväksyttävä.

Kannattaa toki ottaa huomioon, että ammattiliitolla voi olla tästä oikeampi näkemys, kun tuo pdf on päivätty vuodelle -06 ja omakohtaiset tiedot on vielä vanhempia...ensi kädessä siis kannattaa ottaa yhteys liittoon, jos vuorojen pituus alkaa askarruttaa.

Poissa Humppaporo

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • You may rest, but rust never sleeps.
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #514 : 07.12.13 - klo 23:38 »
Ihan normaalia kuljetusalalla. Tuskinpa tuo kokonaan ajoa on.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #515 : 10.12.13 - klo 21:33 »
Ihan normaalia kuljetusalalla.

Niin siis kuljetusalalla on ihan normaalia, että työvuorojen kestosta vähän tingitään, nopeusrajoituksista tingitään, lastin painosta tingitään ja lastin kiinnityksestä myös. Mutta kysyjä kysyi vissiin jotain ihan muuta kuin normaaliutta.

Poissa Etheraven

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #516 : 10.12.13 - klo 23:03 »
Tietääkö kukaan NES-konsoleista? Omistan eurooppalaisen vanhan koneen sekä muunmuassa Megaman 6 pelin.
Tätä koskien mietin että tuota kun ei ole euroopassa julkaistu eli tuo on amerikkalainen versio, jonka ei pitäisi toimia, mutta se kuitenkin toimii. Onko siis niin että koska tätä ei päätetty julkaista euroopassa, tehty niin että sitä voi pelata eurooppalaisilla koneilla, vai onko kenties sitten että tuo ihan sattumalta toimii, vai onko ainoa /todennäköisin vaihtoehto että joku on jossain vaiheessa modannut konetta (en ole sen alkuperäinen omistaja) mietin koska mietin muutamien pelien hankkimista mitä ei ole eurooppaversioina julkaistu/saatavilla.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #517 : 10.12.13 - klo 23:08 »
Asia on helppo tarkistaa. Itse modasin oman nes:ni näitten ohjeitten mukaan ja toimii.

http://www.retropelihuolto.com/asennus_laitteet_nes.htm

Eli katsot vain onko tuo yksi pinni katkaistu.
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Polari

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #518 : 11.12.13 - klo 10:57 »
Väärän alueen pelien pelaamiselle ei muuten ole mitään varsinaista estettä, vaan jokaisessa konsolissa ja pelikasetissa on keskenään keskustelevat chipit, joista koneessa oleva pakottaa laitetta boottaamaan jos kasetti ei huuda oikeaa koodia takaisin. Tuo Schembon linkkaamassa artikkelissa osoitetun pinnin katkaiseminen estää tämän.

Huomaa kuitenkin että NTSC-vehkeet pyörivät nopeudella 60 fps ja PAL 50 fps. Jenkkipelin sekunti on siis eurokonsolissa 1.2 sekuntia. Itsehän hommasin NTSC-laitteen että Battle Kidejä pääsi pelaamaan ilman hidastusta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa ramela

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #519 : 24.12.13 - klo 19:05 »
Hommasin TV:tä varten Subin ja 2 kajaria.

Kyseessä on karvalakkimalli joka laitetaan suoraan kuulokeliitäntään kiinni. Eivät tietenkään toimineet. Kuulokkeet toimivat normaalisti samassa liitännässä, joten oletin että myivät rikkinäiset.

Piruuttani kokeilin laittaa uudet kajarit kiinni läppäriin ja kas ihmettä, ne toimivat sittenkin normaalisti. Siis läppärissä, eivät vieläkään TV:ssä.

Summa summarum:

Kuulokkeet + Läppäri = toimii.
Kuulokkeet + TV = toimii.
Kajarit + Läppäri = toimii.
Kajarit + TV = ei toimi.

Onko kenellekkään tullut vastaan tällaista?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #520 : 24.12.13 - klo 20:00 »
Vastaus lienee "kuulokevahvistimen" hankkiminen telkkarin ja kajareiden väliin. Todennäköisesti telkkarin kuulokeliitäntä ei anna tarpeeks juissia kajareita varten.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa ramela

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #521 : 24.12.13 - klo 20:42 »
No, helvetti. Onko se virtajohto siinä Subwoofer/vahvistimessa vain näön vuoksi?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #522 : 24.12.13 - klo 22:14 »
No, helvetti. Onko se virtajohto siinä Subwoofer/vahvistimessa vain näön vuoksi?

Ei ole, mutta vahva veikkaus on että toi sun woofer/tweeter setti haluaa liitännältä tietyn ohmimäärän ja telkkari ei ole yhteistyössä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa ramela

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #523 : 25.12.13 - klo 09:24 »
No, ei sitten auta kuin mennä kiukuttelemaan kauppaan asiasta perjantaina, kiitos avusta.

Poissa ramela

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #524 : 28.12.13 - klo 20:16 »
Tämäpä tarina sai oudon päätöksen.

Soitin asian tiimoilta LG:n supporttiin, josta sanottiin samaa tarinaa mitä kivi iski yllä. Sama selitys tuli kuin apteekin hyllyltä kun kuvasin ongelmaa LG:n asiakaspalvelijalle.

No, ajattelin että ongelman voisi kiertää ottamalla TV:stä optisella kaapelilla äänen DA-convertterin kautta, josko sillä lähtisi. Porvoosta kyseistä konvertteria ei vain löydy, muuten kuin 350+ euron kotiteatteri vehkeistä. Samalla kauppias nauraa ettei ole 19 vuoden uransa aikana kuullu kertaakaan että Ohmeilla olisi mitään väliä.

Tämä pisti pään sekaisin, joten päätin että varmuuden vuoksi palautetaan vehkeet ja otetaan rahat takaisin. Myöhemmin sitten etsitään sopivan hinta/laatuinen vehjen johon saa optisella kaapelilla äänet töllöstä.

Olin ennen kaupoille lähtöä kokeillut vielä viidennen kerran tuloksetta että saako niitä toosia toimimaan kuulokeliitännästä, puljaamalla eri nappien kanssa ja töllön äänien testausrutiinin kanssa.

Palatessamme kaupasta kotiin, huomasin että olimme unohtaneet laitteet kiinni ja ne olivat alkaneet toimia poissa ollessamme.  :o

Ilmeisesti ongelman ratkaisuun riitti se että jättää piuhat kiinni pariksi tunniksi. Aiemmin oli vain kokeiltu jättää noin 15 min.

Elektroniikka on kyllä perseestä.

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #525 : 22.01.14 - klo 21:54 »
Veropulma. Sori oon vähän pihalla tästä. Oon lentämässä USA:han parin kk päästä MOCSia varten, turnaus kun on jenkeissä voitoista menee automaattisesti 30% veroa (+viel 10% Kaliforniaan). Jos oon oikein käsittänyt, mä voisin jotenkin maksaa verot tosta Suomeen USA:n sijaan, mutta onko siitä hyötyä? Meneekö tollainen ansiotuloksi? Jos oikein käsitin pystyn vähentämään lennot + hotellit ym.?

Kiitos.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Thalian

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #526 : 22.01.14 - klo 22:06 »
Veropulma. Sori oon vähän pihalla tästä. Oon lentämässä USA:han parin kk päästä MOCSia varten, turnaus kun on jenkeissä voitoista menee automaattisesti 30% veroa (+viel 10% Kaliforniaan). Jos oon oikein käsittänyt, mä voisin jotenkin maksaa verot tosta Suomeen USA:n sijaan, mutta onko siitä hyötyä? Meneekö tollainen ansiotuloksi? Jos oikein käsitin pystyn vähentämään lennot + hotellit ym.?

Olen ymmärtänyt, että urheiluvoitot (jotka mielestäni rinnastuvat tähän) menevät ansiotuloverotukseen ja silloin pystyt noista veroista vähentämään lentoliput jne tulonhankkimisvähennyksenä. Toki noissa on jonkinlaiset omavastuut, mutta lennot jenkkeihin kyllä helposti ylittävät nuo omavastuut. Tarkkaa proseduuria en kuitenkaan osaa sanoa, joten kannattaa käydä verotoimistossa kysymässä, että miten nuo hoidetaan käytännössä. Joutunet todennäköisesti maksamaan ennakonpidätykset itse ja silloin tarvitse siihen myös maksutiedot.

Poissa luma

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #527 : 22.01.14 - klo 22:35 »
Veropulma. Sori oon vähän pihalla tästä. Oon lentämässä USA:han parin kk päästä MOCSia varten, turnaus kun on jenkeissä voitoista menee automaattisesti 30% veroa (+viel 10% Kaliforniaan). Jos oon oikein käsittänyt, mä voisin jotenkin maksaa verot tosta Suomeen USA:n sijaan, mutta onko siitä hyötyä? Meneekö tollainen ansiotuloksi? Jos oikein käsitin pystyn vähentämään lennot + hotellit ym.?

Olen ymmärtänyt, että urheiluvoitot (jotka mielestäni rinnastuvat tähän) menevät ansiotuloverotukseen ja silloin pystyt noista veroista vähentämään lentoliput jne tulonhankkimisvähennyksenä. Toki noissa on jonkinlaiset omavastuut, mutta lennot jenkkeihin kyllä helposti ylittävät nuo omavastuut. Tarkkaa proseduuria en kuitenkaan osaa sanoa, joten kannattaa käydä verotoimistossa kysymässä, että miten nuo hoidetaan käytännössä. Joutunet todennäköisesti maksamaan ennakonpidätykset itse ja silloin tarvitse siihen myös maksutiedot.

Lisäksi tuplaverotusta ei tule, joten Jenkkilään maksetut 30% vähennetään suoraan Suomeen maksettavan veron määrästä (käsittääkseni näin päin huomattavasti helpompaa kuin yrittää saada Yhdysvaltoihin maksetut rahat takaisin itselleen).

Poissa Sabo

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #528 : 22.01.14 - klo 22:43 »
Veropulma. Sori oon vähän pihalla tästä. Oon lentämässä USA:han parin kk päästä MOCSia varten, turnaus kun on jenkeissä voitoista menee automaattisesti 30% veroa (+viel 10% Kaliforniaan). Jos oon oikein käsittänyt, mä voisin jotenkin maksaa verot tosta Suomeen USA:n sijaan, mutta onko siitä hyötyä? Meneekö tollainen ansiotuloksi? Jos oikein käsitin pystyn vähentämään lennot + hotellit ym.?

Olen ymmärtänyt, että urheiluvoitot (jotka mielestäni rinnastuvat tähän) menevät ansiotuloverotukseen ja silloin pystyt noista veroista vähentämään lentoliput jne tulonhankkimisvähennyksenä. Toki noissa on jonkinlaiset omavastuut, mutta lennot jenkkeihin kyllä helposti ylittävät nuo omavastuut. Tarkkaa proseduuria en kuitenkaan osaa sanoa, joten kannattaa käydä verotoimistossa kysymässä, että miten nuo hoidetaan käytännössä. Joutunet todennäköisesti maksamaan ennakonpidätykset itse ja silloin tarvitse siihen myös maksutiedot.

Lisäksi tuplaverotusta ei tule, joten Jenkkilään maksetut 30% vähennetään suoraan Suomeen maksettavan veron määrästä (käsittääkseni näin päin huomattavasti helpompaa kuin yrittää saada Yhdysvaltoihin maksetut rahat takaisin itselleen).

Jenkkien ja Suomen välillä on verosopimus eli vaihtoehdot ovat joko maksaa x% veroja Jenkkeihin tai hankkia IRS:n ITIN-numero (http://www.irs.gov/Individuals/General-ITIN-Information). Jos itsellä on Suomessa vain vähän verotettavia tuloja ja palkintosumma ei ole ihan pelkkiä pennejä, niin suosittelen ITIN:in hankkimista.

Ilman ITIN-numeroa tuo 30% napataan siis automaattisesti eikä sitä käsittääkseni enää nykyään voi hakea takaisin jälkikäteen. Jos ITIN löytyy, niin jenkkiverottaja ei nappaa summasta mitään.

Poissa yugular

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #529 : 07.03.14 - klo 11:40 »
Joku täällä on kuitenkin lukenut Dragonlancet niin kysytäämpäs että mikä on "oikea" järjestys lukea nuo suomennetut Dragonlance kirjat? Mitkä ovat ns. pääjuonen kannalta ne tärkeimmät kirjat/sarjat ja mitkä vain syventävät maailmaa/flavoria? Miten kronologinen järjestys eroaa suositeltavasta lukujärjestyksestä?

Kiitos!
paupertothepeople.proboards.com

Poissa ramela

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #530 : 07.03.14 - klo 15:25 »
Tässä lista suositeltavista kirjoista järjestyksessä:

Syyshämärän lohikäärmeet (1990) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Talviyön lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kevätaamun lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

Muita ei voi suositella...

Tässä lista jos oikeasti haluaa haaskata aikaansa.  :P

Poissa Retardi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #531 : 07.03.14 - klo 15:38 »
Tässä lista suositeltavista kirjoista järjestyksessä:

Syyshämärän lohikäärmeet (1990) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Talviyön lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kevätaamun lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

Muita ei voi suositella...

Tässä lista jos oikeasti haluaa haaskata aikaansa.  :P

Kyllä mielestäni tuohon perään myös Kaksosten xxx trilogiaa voi hyvin suositella.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Aldenwar

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #532 : 07.03.14 - klo 15:40 »
Joku täällä on kuitenkin lukenut Dragonlancet niin kysytäämpäs että mikä on "oikea" järjestys lukea nuo suomennetut Dragonlance kirjat? Mitkä ovat ns. pääjuonen kannalta ne tärkeimmät kirjat/sarjat ja mitkä vain syventävät maailmaa/flavoria? Miten kronologinen järjestys eroaa suositeltavasta lukujärjestyksestä?

Kiitos!

Elikkäs aloittaa kannattaa joko Raistlin kronikoista eli Hengen miekka ja Soturiveljet kirjoista tai tuosta ensimmäisestä sarjasta eli Kronikoista ( Syyshämärän lohikäärmeet, Talviyön lohikäärmeet sekä Kevätaamun lohikäärmeet), kuten Ramela mainitsi. Ensin mainitussa tutustaan paremmin Caramoniin ja Raistliniin, jotka ovat päähahmoja monissa tärkeimmissä kirjoissa, kun taas jälkimmäisessä on kaikki sankarit mukana saman tien. Minusta täysin oman maun mukaan päätettävissä kumman noista sarjoista lukee ensin, kronologisesti Raistlin kronikat ensin.

Sitten voikin siirtyä Sielujen sota- sarjaan. Ennen tätä voi kuitenkin lukea Viides aika- sarjan, joka on oman kirjaston puutteen vuoksi minulta vielä lukematta vaikka tapahtumat ovatkin tiedossa jotenkuten, tai Legendat- sarjaan jossa kerrotaan taas kerran lisää Raistlinista ja Caramonista. Näiden sarjojen jälkeen "suurimmat" tapahtumat ovatkin ohi.

Sarja on todellakin yksi omista suosikeistani vaikka lukemisesta onkin jo jonkin aikaa. Kaikki kirjat ovat luettavia jos sarjasta innostuu ja lisäävät mainiosti syvyyttä maailmaan. Ja vedänpä tällä hetkellä pöytäroolipeliäkin kyseisessä maailmassa. Yleisenä ohjenuorana voi pitää että Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin kirjat ovat niitä "tärkeimpiä" sillä hehän sarjan ovat luoneet. Ja voin kyllä itse suositella kaikkia kirjoja, itse pidän näitä fantasiakirjallisuuden klassikoina.

Poissa yugular

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #533 : 08.03.14 - klo 08:59 »
Osa noista onkin junnuna tullut luettua ja taitaa suurin osa näistä "pääkirjoista" ollakin omassa hyllyssä, mutta muistin virkistykseksi olen ajatellut kahlata nämä uudelleen läpi.

Legendat (Dragonlance Legends)
Kaksosten aika (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kaksosten sota (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kaksosten koetus (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Uusi sukupolvi (1996) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kesätulen lohikäärmeet (1996) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

Kuuluuko nuo uusi sukupolvi ja Kesätulen lohikäärmeet oikeasti tuonne? Muistaakseni olen nuo kolme ekaa lukenut ja tarina päättyi tuossa koetuksessa? Kesätulen lohikäärmeetkin on näemmä hyllyssä, mutta taitaa olla lukematta...

Älkää muuten spoilatko tapahtumia. En muista mistään mitään!
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Enterorrhexis

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #534 : 08.03.14 - klo 10:11 »
Täytyy kyllä sanoa, että viimeksi kun tahkosin kyseisiä kirjoja muistin virkistämismielessä läpi jokunen vuosi sitten niin turhauduin totaalisesti noiden kadonneiden kronikoiden kohdalla. Niiden merkitys varsinaisen tarinan kulkuun on vain niin täsmentävä/manipuloiva/alleviivaava liian lyhyestä hetkestä.. Etenkin kun noita kolmea keskeisintä kronikkaa lukeneena tuli se fiilis tuoreeltaan että täähän oli kokonaisuuteen katsoen melko merkityksetön osuus sieltä tapahtumien välistä ja nyt asiasta pitäis lukea kokonainen opus. Jos todella haluaa asiasta kirjan mittaisen täsmennyksen niin joku vois ens töikseen ainakin sen kääpiökuilun käydä merkitsemässä sinne varsinaisen kronikan keskelle kuulakärkikynällä milloin on hetki avata kyseinen.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #535 : 08.03.14 - klo 15:29 »
Osa noista onkin junnuna tullut luettua ja taitaa suurin osa näistä "pääkirjoista" ollakin omassa hyllyssä, mutta muistin virkistykseksi olen ajatellut kahlata nämä uudelleen läpi.

Legendat (Dragonlance Legends)
Kaksosten aika (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kaksosten sota (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kaksosten koetus (1993) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Uusi sukupolvi (1996) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
Kesätulen lohikäärmeet (1996) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

Kuuluuko nuo uusi sukupolvi ja Kesätulen lohikäärmeet oikeasti tuonne? Muistaakseni olen nuo kolme ekaa lukenut ja tarina päättyi tuossa koetuksessa? Kesätulen lohikäärmeetkin on näemmä hyllyssä, mutta taitaa olla lukematta...

Älkää muuten spoilatko tapahtumia. En muista mistään mitään!

Noi kaks vikaa sijoittuu parikymmentä vuotta kaksosten jälkeen.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Anssi

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #536 : 08.09.14 - klo 17:23 »
Voiko muuten nykyään tietokonepelejä enää edes myydä käytettynä, kun lähes kaikki pelit on sidottu erilaisiin tunnuksiin (Steam, Origins, Battle.net jne). Mietin vaan onko enää mitään syytä ostaa "pahvilaatikkoversiota".
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Co

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #537 : 08.09.14 - klo 17:34 »
Voiko muuten nykyään tietokonepelejä enää edes myydä käytettynä, kun lähes kaikki pelit on sidottu erilaisiin tunnuksiin (Steam, Origins, Battle.net jne). Mietin vaan onko enää mitään syytä ostaa "pahvilaatikkoversiota".

Jos sälä tai keräily ei kiinnosta, niin mielestäni ei ole. Itse en edes muista milloin olen ostanut fyysisen kopion pelistä. Steam ja GOG.com riittää oikein hyvin minulle. Eipähän tarvitse raahata persettä kauppaan.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #538 : 08.09.14 - klo 17:36 »
Voiko muuten nykyään tietokonepelejä enää edes myydä käytettynä, kun lähes kaikki pelit on sidottu erilaisiin tunnuksiin (Steam, Origins, Battle.net jne). Mietin vaan onko enää mitään syytä ostaa "pahvilaatikkoversiota".
Näin se nykyään menee että suurin osa PC peleistä sisältää kertakäyttöisen koodin ja sitä ei näin ollen voi enää myydä käytettynä. Yksi iso syy miksi konsolipelaaminen on mennyt PC pelaamisen edelle suosiossa. Latauspalvelut ovat siis käytännössä tappaneet isojen pelien tuotantoa PC:lle, esimerkkinä nyt vaikka huomenna julkaistava Destiny joka tulee kaikille muille isoille alustoille paitsi PC:lle. Toki piratismilla on myös kyntensä tässä asiassa. Pienet pelivalmistajat jotka pääsevät julkaisemaan pelinsä pelkästään latauspalveluiden kautta toki hyötyvät tilanteesta eli pienemmät pelit ovat kyllä vielä voimissaan ja voivat oikein hyvin.

Onhan ne pelien kopat ja manuaalit mukava olla kun niitä voi hypistellä, mutta jos niitä ei kaipaa niin suurimmassa osassa peleistä ei ole hyötyä ostaa fyysistä kopiota. Toki voi olla jotain collector's editioneita joissa tulee jotain fyysisiä herkkuja (patsaita, karttoja, sountrackejä ym.) mukana joita pelkästään digitaalisessa ei ole.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Kysy sitä ja tätä (ei Magiciin liittyvät)
« Vastaus #539 : 08.09.14 - klo 18:24 »
Käytettyjen PC-pelien markkinat ovat käytännössä jo kuolleet ja syylliset ovat vauhdilla kehittynyt digitaalinen myynti (ja varsinkin roimasti hyllyhintoja alemmat hintalaput) sekä pakollinen kytkentä näihin palveluihin (Steam, Origin, uPlay). Uusin konsolisukupolvihan yritti XBox Onen kanssa vähän samanlaista evoluutiota, mutta tuli pahasti teilatuksi joten konsoleilla bisnesmalli on enimmäkseen sama kuin ennenkin.

Henkilökohtaisesti en ole koskaan aiemmin ostanut niin paljon kuin teen nykyään, koska hinnat ovat huokeat ja on helpompi todeta että vitosen peli on paska viiden tunnin pelaamisen jälkeen kuin sanoa sama 60 euron pelistä ja pelata sitä hampaat irvessä että saa "valueta".
« Viimeksi muokattu: 08.09.14 - klo 20:04 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.