Tärkeintä areenassa on että alkupuoli ei kuse. Valitse siis mahdollisuuksien mukaan kuutisen kahden manan 2/3 tai 3/2 hemmoa. Jos tämä ei onnistu, koita saada korkea piikki 3:n manan ukkojen kohdalle kompensoimaan - jos aloitat toisena, on turn 2 coin 3 drop, turn 3 and 3 drop vähintään yhtä hyvä ellei parempi kuin normaali aloitus. Jos tämäkään ei onnistu, koita nyt ainakin dräftätä sweeppejä tai jotain pelinkääntäjää vuorolle neljä tai rukoilla ettei vastustajalla ole hyvää aloitusta ja te molemmat idlaatte heropowerilla ensimmäiset 3 vuoroa.
Manakurvi ei ole areenassa oikeastaan kiveen kaiverrettu. Tärkeintä on valita ukkoja ja spellejä niiden "value":n perusteella. Usein sankarille ominaiset class-cardit ovat voimakkaampia kuin neutraalit, joten näitä kannattaa priorisoida: Druid of the Claw, Truesilver Champion, Swipe, Wrath, Keeper of the Grove, Ancient of War/Lore, Ironbark Protector, Fireball, Frostbolt, Water Elemental, Flamestrike, Aldor Peacekeeper, Consecration, Guardian of Kings etc. etc.
Joten älä pickaa susihuonoja kortteja manakurvin vuoksi, vaan valitse ne jotka ovat oikeasti pelattavia tai muuttavat boardsteittiä välittömästi.
Helpoin hahmoluokka lienee maagi, sitten druidi tai paladin. Huntteri on hit-and-miss koska jos et saa komboja tai todella hyvälaatuisia pickejä, on se melko huono. Rogue on ihan jees mutta vaatii vähän enemmän taitoa. Warrior toimii vain jos onnistut dräftäämään TODELLA alkupuolivoimakkaan, aggressiivisen dekin. Priesti toimii vain jos rölli-taidot on kunnossa.