Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Bluudbroid has left the building  (Luettu 5586 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Bluudbroid has left the building
« : 09.09.11 - klo 21:41 »
Käyttäjä Bluudbroid on asetettu pysyvään porttikieltoon pöhelöstä trollauksesta. Annoin hänelle eilen yksityisviestillä varoituksen, jonka voitte lukea tästä:


Hei,

Tämä on kirjallinen huomautus, jos vastaavasta toiminnasta tulee jatkossa huomauttamista, on seuraava rangaistuskeino porttikielto.

Selvitys rangaistustoimiin ryhtymisestä:

Ole hyvä ja huomioi tulevissa postauksissasi foorumin säännöt, erityisesti kohta 1.0.2 "Käyttäydy kohteliaasti, asiallisesti ja perustele kommenttisi." Jos et pysty perustelemaan mielipidettäsi/kommenttiasi, niin sen postaaminen foorumille ei todellakaan ole tarpeellista. Alla on muutama esimerkki epäasiallisesta käytöksestä ja ennen kaikkea perustelemattomista nollapostauksista.

Tämä on perseestä

edit. mutta myös ihan hyvä juttu.

En näe yhdessäkään esimerkkilauseessa mitään vikaa.

Tämä lanka ansaitsee naamapalmun oikein kunnolla.

Ei kokeilla, koska tämä on League of Legends -lanka, ja sen lisäksi HoN on paska.

Ei kokeilla sillä HoN on paska.

Minun mielestäni Chaosworm on käyttäytynyt esimerkillisesti, te olette vain BUTTHURT kun hävisitte hänelle väittelyissä.


Yst.terv.Miika Miinin


Vastaukseksi sain mm.

HON fanipoju tunnistettu

Ei jäänyt mitään epäselväksi, yhdessäkään viestissäni ei ole mitään vikaa.

Lopullinen naulan tämän trollin arkkuun tuli seksismi-ketjuun postatuista flameista, joilla viimeistään varmistui, että kyseinen henkilö vain hakee porttikieltoa syystä tai toisesta.

Eli jätetään trollaus muille foorumeilla, kiitos!


Poissa Kertsu

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #1 : 09.09.11 - klo 22:36 »
Miksi minusta Bluudbroid vaikutti asialliselta käyttäjältä?

Poissa Rancid-

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #2 : 09.09.11 - klo 22:49 »
Koska oot ite turjake, joka vastailee ketjuihin aiheista, joista ylläpito on jo kertaalleen käskenyt lopettamaan keskustelun.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Augustus

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #3 : 10.09.11 - klo 15:58 »
Jaahas. Onko nyt sitten odotettavissa lähiaikoina ilmoitus, että käyttäjä jupu_ on siirretty uudelleenkoulutusleirille määräajaksi? Melko nopeasti nimittäin katosi kritisoiva kommentti, jonka asiasisältö ei ollut yhtään sen vähemmän perusteltu, asiaton tai muutenkaan sääntöjenvastainen kuin muutkaan jopa tässä samaisessa ketjussa. Ehkä käyttäjä poisti sen itse, en tiedä.

Mun fiilis tästä ja joistain muistakin vastaavista tapauksista on, että vittuilua, viisastelua ja "keskustelua edistämätöntä" kommentointia hyväksytään tietyiltä käyttäjiltä (lue: pro-pelaajat ja judget, oululaiset, sisäpiiriläiset ja omat kaverit, tai joiden kaveri joku haluaisi olla), kun taas toiset käyttäjät enemmän tai vähemmän ansaitusti otetaan silmätikuksi. Monet näistä tapauksista ovat olleet esimerkiksi ipanoita (lue: ikä < 18). Tulee vahva assosiaatio myös viime SM-kisojen tapahtumiin, joissa REL järjestyssääntöjen suhteen tuntui olevan kääntäen verrannollinen Magic-uran menestyksellisyyteen. For the record, mulla oli hauskaa LCQ:ssa ja itse kisoissa huolimatta tai jopa johtuen vastustajan promilletasosta, mutta silti tuli mieleen, että jollekin muulle olisi näytetty ovea varmasti paljon vähemmästä. Niin siellä kuin täälläkin epäyhtenäisyys sääntöjen soveltamisessa asettaa niiden legitiimiyden kyseenalaiseksi.

Mä olen seuraillut tätä foorumia aktiivisesti kohta viisi vuotta, joista parin, kolmen viimeisen vuoden aikana olen osallistunut aika paljon keskusteluihinkin. Monet ovat varmasti olleet aktiivisia paljon kauemminkin. Mulla ei ole myöskään mitään hinkua kapinoida auktoriteettejä vastaan, enkä tiedä johtuuko mun tuntemukset moderoinnin linjasta, käyttäjien tason laskusta vai mistä, mutta ilmapiiri on muuttunut täällä koko ajan sisäsiittoisemmaksi ja kyräileväisemmäksi, ja se on harmillista se. En tiedä, mitä asialle pitäisi tai voisi tehdä, mutta en usko olevani ainut, jolla on tällaisia fiiliksiä. Avauduin tästä aiheesta eräälle aktiivipelaajalle ja sain vastaukseksi: "jooh, en mä sinne sen takia viitti mitään kirjotellakaa". Kiteytti musta aika hyvin sen, millaisena foorumin ilmapiiri saattaa joskus näyttäytyä osalle porukasta.


Poissa Nastaboi

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #4 : 10.09.11 - klo 16:31 »
Jaahas. Onko nyt sitten odotettavissa lähiaikoina ilmoitus, että käyttäjä jupu_ on siirretty uudelleenkoulutusleirille määräajaksi? Melko nopeasti nimittäin katosi kritisoiva kommentti, jonka asiasisältö ei ollut yhtään sen vähemmän perusteltu, asiaton tai muutenkaan sääntöjenvastainen kuin muutkaan jopa tässä samaisessa ketjussa. Ehkä käyttäjä poisti sen itse, en tiedä.

Jupun viestissä lainattiin viestiä, jonka kirjoittaja oli toivonut poistettavaksi.

Lainaus
Mun fiilis tästä ja joistain muistakin vastaavista tapauksista on, että vittuilua, viisastelua ja "keskustelua edistämätöntä" kommentointia hyväksytään tietyiltä käyttäjiltä (lue: pro-pelaajat ja judget, oululaiset, sisäpiiriläiset ja omat kaverit, tai joiden kaveri joku haluaisi olla), kun taas toiset käyttäjät enemmän tai vähemmän ansaitusti otetaan silmätikuksi. Monet näistä tapauksista ovat olleet esimerkiksi ipanoita (lue: ikä < 18).

Itse kyllä näkisin tämän enemmän niin, että kuvatunlaista viestintää siedetään kaikilta jonninverran muttei keltään jatkuvasti. Vanhempien käyttäjien hyvän maun rajan ylittävät viestit yleensä poistetaan niin nopeasti, että suuren yleisön tietoon ei tämän tason moderointi tule. Sisäpiiriläisten huonosta käytöksestä pahentuessa kannattaa käyttää "raportoi"-painiketta.

Lainaus
Tulee vahva assosiaatio myös viime SM-kisojen tapahtumiin, joissa REL järjestyssääntöjen suhteen tuntui olevan kääntäen verrannollinen Magic-uran menestyksellisyyteen. For the record, mulla oli hauskaa LCQ:ssa ja itse kisoissa huolimatta tai jopa johtuen vastustajan promilletasosta, mutta silti tuli mieleen, että jollekin muulle olisi näytetty ovea varmasti paljon vähemmästä. Niin siellä kuin täälläkin epäyhtenäisyys sääntöjen soveltamisessa asettaa niiden legitiimiyden kyseenalaiseksi.
Nämä nyt eivät liity mitenkään toisiinsa muuten, kuin että minä ja Arttu satuimme olemaan molemmissa paikoissa töissä. Paitsi jos olet sitä mieltä, että erityisesti jompi kumpi meistä on toiminut kummassakin toimessa erityisen linjattomasti.

Lainaus
Mä olen seuraillut tätä foorumia aktiivisesti kohta viisi vuotta, joista parin, kolmen viimeisen vuoden aikana olen osallistunut aika paljon keskusteluihinkin. Monet ovat varmasti olleet aktiivisia paljon kauemminkin. Mulla ei ole myöskään mitään hinkua kapinoida auktoriteettejä vastaan, enkä tiedä johtuuko mun tuntemukset moderoinnin linjasta, käyttäjien tason laskusta vai mistä, mutta ilmapiiri on muuttunut täällä koko ajan sisäsiittoisemmaksi ja kyräileväisemmäksi, ja se on harmillista se. En tiedä, mitä asialle pitäisi tai voisi tehdä, mutta en usko olevani ainut, jolla on tällaisia fiiliksiä. Avauduin tästä aiheesta eräälle aktiivipelaajalle ja sain vastaukseksi: "jooh, en mä sinne sen takia viitti mitään kirjotellakaa". Kiteytti musta aika hyvin sen, millaisena foorumin ilmapiiri saattaa joskus näyttäytyä osalle porukasta.

Kun samat ihmiset keskustelee asioista foorumilla niin muutamassa vuodessa ehtii aika monesta mielipiteestä muodostua konsensus. Jokainen foorumi on aina jossain määrin sisäsiittoinen, ja mielestäni osa ihan aktiivisesti yrittää avata tätä laajemmalle. Tuota kyräilevyyttä en allekirjoita.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Random Turtti

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #5 : 10.09.11 - klo 17:02 »
noh tunnusdtan että itsekin tulee trollailtua/näsäviisasteltua jne, mutta paljon pienemmällä voluumilla. En ole kauhean tarkkaan seurannut banaania saaneiden ihmisten foorumikäyttäytymistä, mutta tässä on ilmeisesti kyse juurikin toistuvasta ja laajamittaisesta pätemisestä kyse, joka jatkuu varoitteluidenkin jälkeen. Ei muutama puolikuiva trollaus/näsäviisaus pahaksi varmaan ole, mutta jatkuva apinointi kyllä syö asiapitoista keskustelua semivakavissa aiheissa. Mutta valvojat/ylläpitäjät hallitsevat tätä foorumia, joten varoituksen saatuaan kyllä peruskäyttäjä jo tokenee ja korjaa käyttäytymistään.

Poissa Laava

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #6 : 10.09.11 - klo 18:36 »
Paljon asiaa.

Olen kyllä aika monesta mainitsemastasi asiasta samaa mieltä. Skenen sisäsiittoisuus on tiedostettu, ja täällä foorumilla siihen on koitettu ylläpidon toimesta puuttua viime vuosina. Ja tosiaan aika paljon sitä siistimistä tapahtuu ilman että peruskäyttäjä asiaa edes huomaa, kun kaatopaikka ei ole enää julkinen. Mutta käyttäkää sitä ilmiantonappulaa asiattomista viesteistä, vaikka kirjoittaja kuinka olisi Rancid- ja viestin sisältönä Erkki Siira & Kolme prinsessaa -klassikko.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Augustus

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #7 : 11.09.11 - klo 23:15 »
Jupun viestissä lainattiin viestiä, jonka kirjoittaja oli toivonut poistettavaksi.

No sepä on sillä sitten selvä. Tiedostan kyllä, että suuri osa moderoinnista tapahtuu perusfoorumistilta piilossa. Ei mulla ole toiveita saada joka viestin poistosta mitään oikeuspöytäkirjaa, mutta onhan sekin selvä, että osittaisen tiedon varassa toimiessa ihmisten päihin muodostuu milloin mitäkin mielikuvia. Jos kovin monesta tuntuu siltä, että moderointi on power tripillä ja eliitti jyrää, niin se on ilmapiirin kannalta melkein yhtä huono kuin jos todella näin olisi.

Lainaus
Itse kyllä näkisin tämän enemmän niin, että kuvatunlaista viestintää siedetään kaikilta jonninverran muttei keltään jatkuvasti.

Sen verran pitää viisastella, että jos sääntö "asiaa X ei saa tehdä" tulkitaan "asiaa X saa tehdä jonkin verran, muttei liikaa", niin silloin se ei ole enää sääntö vaan suositus. Tällöin tähän suositukseen perustuvat tuomiot ovat väistämättä subjektiivisia ja aiheuttaa jupinaa, kun kaikkien oikeustaju ei ole kuitenkaan samanlainen.

Lainaus
Nämä nyt eivät liity mitenkään toisiinsa muuten, kuin että minä ja Arttu satuimme olemaan molemmissa paikoissa töissä. Paitsi jos olet sitä mieltä, että erityisesti jompi kumpi meistä on toiminut kummassakin toimessa erityisen linjattomasti.

Liittyy ne sillä tavalla toisiinsa, että samaa porukkaa pyörii niin siellä kuin tällä foorumillakin. Samasta skenestä tässä on kyse. Tarkoitukseni oli kuitenkin vain selventää pointtiani tuoreen esimerkin keinoin, eikä mulla ole mitään valittamista sun eikä Artun linjasta.

On aivan hyvin mahdollista, että kaikki mun huolenaiheet johtuu vain väärinkäsityksistä ja taustojen tuntemattomuudesta. Kyllähän Internetissä on trolleja ihan oikeastikin. Tämän enempää mulla ei ole tästä sanottavaa.

Poissa Nastaboi

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #8 : 12.09.11 - klo 08:22 »
Ei kritiikkisi aivan aiheetonta ole. Omasta mielestäni vain skene on mennyt parin viime vuoden aikana ehdottomasti positiivisempaan, ei negatiivisempaan suuntaan mm. suhtautumisessa uusia pelaajia kohtaan.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa miinin

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #9 : 13.09.11 - klo 12:23 »
"Pysyvään porttikieltoon"? No eikö se sankari voi tehä vaan uudet tunnukset ja ta-da? Mikä sitä estää tulemasta takaisin? Ihan siis vaan ihmettelen että vaikka joku oiski pysyvässä porttikiellossa niin kai se voi jotenki itsensä vielä tänne nitkutella.

Porttikielto kattaa myös paljon muuta kuin tunnuksen, mm. useimmin käytetyt IP-osoitteet, sähköpostin jne. muut käyttäjät myös avustavat porttikiellossa olevien henkilöiden uusien tunnusten löytämisessä. Ennakkotapauksia löytyy, viimeisin eilen.

Poissa mahonen

Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #10 : 13.09.11 - klo 13:14 »
Mutta käyttäkää sitä ilmiantonappulaa asiattomista viesteistä, vaikka kirjoittaja kuinka olisi Rancid- ja viestin sisältönä Erkki Siira & Kolme prinsessaa -klassikko.

Ah, vitsi mä odotan innolla, että Rikola sais banaania. Harmi, ettei varmaan koskaan tuu tapahtumaan tällä foorumilla. Jokainen miettiköön oliko tämä viesti sisällötön vai eikö sittenkään?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Bluudbroid has left the building
« Vastaus #11 : 13.09.11 - klo 13:30 »
Aika paljon aiheettomia viestejä vaan kylmästi poistellaan ilman että ollaan tunkemassa banaania jokaiseen poskeen. Kannattaa muistaa että jos postaushistoria sisältää vain päätöntä uliuliuuta niin voi olla hieman herkemmässä lomailu kuin että on takana paljon asiaa ja sitten muutama posketon turahdus. Ja käytännössä aina ensin varoitetaan - se jos ei varoituksia ota vakavasti onkin jo merkki asenneongelmasta.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.