Poromagia

Kirjoittaja Aihe: red burn deckki ja vinkkejä sekä sen pelaamiseen, että kasaamiseeen kaivataan!  (Luettu 22006 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
wow toi on kyllä mielenkiintoinen tuo tänne postattu buildi. Identtinen omani kanssa paitsi että pelaa 3 landia vähemmän ja sitten 2 barbarian ringiä joka on wasteland altis joten thinnillä manabasella mennään. Mutta myös young pyromancer ja satyr ovat mielenkiintoisia.
Voisiko toimia jos olisi 2 satyria ja 1 pyromancer.

Pyromancer lisää agroa kun taas satyr toimii poistoina ukoille.  kivoja efektejä ja ehkä kuitenkin on niin paljon deckkejä nyky tampere metassa jotka ei pelaa mitään äijäi ekaan 4 vuoroon, että perustellusti voisi pelata vaikka 3 young pyromanceria vai mitä ootte mieltä?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa tuulisiipi

Molemmat noista on järkyttävän huonoja burnissa. Eivät tee damagea sillä vuorolla kun tulevat pöytään. Todella "hienoja" top dekkejä. Young pyromancer ei kuulu missään nimessä legacy burniin. Sen oikea paika on ur dekissä, joka pelaa probeja ja countereita. Se, että joku pärjää listalla jossa on surkeita kortteja ei tarkoita, että niitä pitäisi itse pelata. Esimerkkinä doug honeycott scg openissa pelasi young pyromancer koska kaveri jonka piti tuoda lappuja teki oharit. Burnin ideana legacyssä on tehdä mahdollisimman nopeasti ja paljon dmg. Jokaisen kortin dekissä pitää siis tehdä dmg tai olla muuten erittäin tärkeä. Pelaamalla burnissa ukkoja jotka eivät tee mitään häviät burnille arvokasta virtual card advantagea. Vastustajan kuolleet kortit dekissä ovatkin yhtäkkiä time valkeja.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide
1 x Young pyromancer
1 x  Satyr firedancer

Muut spellit
1 x Isochron scepter
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex


18 x basic mountain
1 x barbarian ring

side:
2 x Ashen rider
3 x searing bridge
2 x Pyroblast
1 x red elemental blast
1 x smash to smithereens
1 x guerilla tactics
3 x pyroclasm
2 x skullcrack

Okei nyt oon testaillut deckkiä ja miettinyt myös tampereen legacy metaa!
Mainin 1 x isochron scepter, 1 x young pyromancer ja 1 x satyr firedancer on puhtaasti place holdereita koska pelaan kaikkia 1 punainen mana 3 päähän tai 2 punainen mana 4 päähän spellejä jotka on laillisia! enkä keksi oikein mitä haluisin pelata mainissa noilla flex sloteilla.
any ideas?

Nyt on järkevä side ja perustelen sitä vähän.
ashen riderit + searing bridge. En sinäänsä koe sneak showta pahana vatuksena mutta se on vaan niin epic trickki pistää asheni pöytään ja toisaalta searing bridget toimii myös tarmoja yms vastan ihan kivasti!:)

pyroblast ja red elemental blast. toimii counterspellejä ja miksei vaikka boltina kääntyneeseen delveriin:P epic!

smash to smithereens ja guerilla tacticts.   Vähän one offeja mutta hymn of tourachin pelaaja saattaa miettiä kaksi kertaa pelaako sitä spelliä minua vastana jos napsahtaa käsille. Voin sitten randomisti pelata fiililksen mukaan 1 tai 2  guerillaa ettei tämän tempun auki jakaminen tee koko side trickkia turhaksi. koska eihän hymnin pelaaja oiekastaan voi tietää pelaanko 1 vai neljää..jos kerran läpsähtää sormille.

pyroclasm. Pispa hikoili minua vastaan kun otti 1 matchin turpaan ja voitti kuitnekin  white human mother of runes, cavern of souls/karakas deckillään mun burnin. sanoi, ettei oo koskaan hävinnyt punaiselle burnille! Time to put the hate on those white weenies!!

skullcrack saattaa pelastaa pelin jos vastassa on lifegain trickki kuten jitte tai se ihme living artifact jonka nimi ei muistu mieleen!:P

3 viime tampere legacy turnauksesa olen pelannut vain yhtä zombie deckkiä vastaan joka jotenkin landfall kikkaili hautuumaalla eikä vastassa ole kertaaan tullut edes reanimatoria joten grave vihaa en nyt pelaa!:)

Mitä tykkäätte? Mitä muuttaisitte?
« Viimeksi muokattu: 12.05.14 - klo 01:33 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Masa88

Mainin turhat laput (vink: ne one-offit) voit korvata vaikkapa Skullcrackilla. Ne on ihan hyviä lappuja mainissa ei pelkästään sen lifen eston takia vaan sillä estetään preventaatio. Todennäköisimmillään tulet tätä puolta näkemään Protectionin muodossa Mother of Runesissa ja True-Name Nemesiksessä. Guide onkin yllättäen parempi aktiivista mutsia taikka TNN:ää vastaan. Voitin itseasiassa Crackin avulla Burreton Forge-Tenderin läpi, tosin eri vormaatissa. Itse olen myös tottunut pelaamaan 20 landia tällä hetkellä. Jos tuntuu että 20:lla ländillä floodaa, niin laita mountainin sijaan toinen Barbarian Ring. Kahdella ei pitäisi vielä liikaa niitä Ringejä nostella mutta nostat todennäköisyyttä nostaa sen tarvittavan yhden edes jossain vaiheessa peliä. Cuttaisin Hellspark Elementalin sen edestä, koska se on heikoin jäljelle jääneistä spelleistä + on vähän antisynerginen Barbarian Ringin kanssa. Lisäksi annat mahdollisuuden vastustajalle saada lifeä Deathrite Shamaanilla. Jos pelaisit Fetchejä, niin sitten Hellsparkit olisi kannattanut korvata Grim Lavamancereilla.

-1 Satyr Firedancer
-1 Isochron Scepter
-1 Young Pyromancer
-1 Hellspark Elemental

+3 Skullcrack
+1 Barbarian Ring

Tällä lisäyksellä vapautat sideltä myös sen kaksi slottia (jos pelaat anti-lifegainia sidellä, niin ota sen crackin tilalle edes Vortex. Mutta luulisi 2 Vortexin ja 3 Skullcrackin riittävän lifegainia vastaan.)

Sidestä:

Pelaa joko Ashen Rideriä taikka Ensnaring Bridgeä. Sinulla kuitenkin on jo Pyroblastit ja Red Elemental Blast + valitsemasi Show & Tell -viha. Itse luultavasti pickaisin noista kahdesta sen Bridgen. On vähän monipuolisempi lappu kuin Ashen Rider. Ja Omnisciencen pelaaja voi kuitenkin vastata tuohon Rideriin pelaamalla Cunning Wish -> Stifle/trickbind

Blastit toimii counterspellejä vastaan mainitsemisen arvoisesti vasta silloin kun yrität forcettaa PoPia taikka Fireblastia läpi. Muuten Blasti olisi voinut olla vaikka se boltti. Blastit on lähinnä UW Miraclesia + Show and telliä vastaan. Miraclesia, koska sillä pystyy counteroimaan/tuhoamaan (hyvällä tuurilla) Counterbalancen taikka Jace 2.0:n. Jacesta ei muuten hirveästi tarvitse välittää, mutta niillä ei tuppaa olemaan muuta consistenttia + nopeaa voittokeinoa.

Smash to Smithereens... Näitä ei ole syytä olla pelaamatta sidellä vähintään kolmea. On kuitenkin tälle deckille parhaimpia sidelappuja (Jitte ja Batterskull käy pidemmän päälle turhan raskaaksi)

Guerrilla Tactics on aika jätettä, sitä ei kannata pelata sidellä. Vaikka sitä discardia pelataan jonkin verran, ainut mikä siihen realistisesti osuu on Lilianan +1. Ja Liliana ei nyt hirveästi muutenkaan tee mitään tätä deckkiä vastaan. Täsmädiscardit ei oikein osu tuohon (koska aina ne ottaa jonku muun kuin tacticsin). Hymn saattaa osua, mutta tuolla one-offilla en laskisi hirveästi sen varaan.

Pyroclasm ei ole sidekorttina sitä mitä haluat. Jos haluat pelata sweeppiä, niin joko Volcanic Fallout taikka Flamebreak ovat olleet parhaimpia tässä hommassa, koska ne myös edistää omaa pelisuunnitelmaasi. Jos pelkäät Thalian nostavan sweepin costia liikaa ja mikään muu aggro ei huoleta, niin sitten Sulfur Elemental on paljon parempi kuin Pyroclasm. Ei enää mummut hypi silmille (jotka muuten estää pyroclasmin osittain), tappaa aikalailla relevantit ukot, on instant-speed, lyö tyhjässä pöydässä kolmea ja maksaa edelleen sen 3 manaa vaikka Thalia on pöydässä. Jos olisit Fetchejä myös pelannut, niin sitten Searing Blaze olisi myös toiminut tässä slotissa. Ilman Fetchejä se ei ole niin hot.

Viimeisiin slotteihin voit sijoittaa jotain jotka helpottaa stormia vastaan pelaamista. Joko Mindbreak Trap taikka Eidolon of the Great Revel. Näistä kahdesta suosittelen jälkimmäistä. Tietty jos stormia ei pelata Tampereella, niin storm hate on vähän turhaa. Jos näin on, niin suosittelen silti pelaamaan sitä Grave hatea, vaikka se näyttäisi siltä ettei siellä sellaista tarvitse. Dredge pärjää parhaiten varautumattomassa metassa. Plus se grave hate toimii osittain myös Stormipakkoja vastaan (Past in Flames) ja toimii se myös Oops, All spellsiä vastaan (tätä vastaan tosin haluat joko Faerie Macabren taikka Surgical Extractionin). Itse preferoin Faerie Macabrea Grave vihana, koska se ei vaadi manaa, on instant speed, ihmiset eivät yleensä odota sitä ja counterspellit (muut kuin Stifle) ei osu siihen, joka on aika relevantti seikka Reanimatoria vastaan jos sellainen tulee vastaan. Dredgeä se hidastaa sen verran että saat ne tarvittavat pari lisävuoroa jotka tarvitset voittoon.

-2 Ashen Rider
-1 Guerrilla Tactics
-3 Pyroclasm
-2 Skullcrack

+2 Smash to Smithereens
+3 Volcanic Fallout/Flamebreak/Sulfur Elemental
+3 Valitsemasi graveviha/Stormiviha
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Kiitos erittäin paljon! luen vielä huolella huomenna uudestaan läpi ja manissä toteutan ideasi. Sidessä mietin jotain juttuja.

Kerrohan mitkä on pros ja cons. volcanic fallout vs flamebreak?
Jos yleensä volcani tekee tehtävänsä niin tottakai se sitten mutta jos monet creaturet tai hinta on jotenkin relevantti niin kai flamebreak on parempi.
Itelle tulee mieleen, ettei tuo 3 costi kyllä varmasti ole liian raskas + aika usein kuitenkin tuommoisen sweepperin haluaakin vasta pelata vuorolla 3 tai neljä. jopa viisi jos peli jotenkin pitkittyy mutta yleensä kyllä ite pyrin voittamaan vuoro 6 mennessä tai todennäköisyydet että voitan tippuu aika nolliin:P
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Anssi

Kannattais varmaan pelata 4 Eidolonia mainissa kun kortti on melko hyva. Eikohan kohta kuitenkin kuulla argumentteja siita etta ei voi pelaa, otan liikaa paahan omista spelleista...
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa tuulisiipi

Hienoa sarkasmia Anssi  :D  ps. Se eidolon tosiaan kuuluu sidelle, jos sinnekkään.

Poissa Masa88

Kiitos erittäin paljon! luen vielä huolella huomenna uudestaan läpi ja manissä toteutan ideasi. Sidessä mietin jotain juttuja.

Kerrohan mitkä on pros ja cons. volcanic fallout vs flamebreak?
Jos yleensä volcani tekee tehtävänsä niin tottakai se sitten mutta jos monet creaturet tai hinta on jotenkin relevantti niin kai flamebreak on parempi.

Nykyisessä metassa pelaisin mielummin sitä Voclanic Fallouttia. Mana costilla ei noiden kahden kortin välillä ole tässä deckissä koska molemmat maksetaan RRR manoilla. Mutta koska
1. Volcanic Fallout on instant (joten osuu myös Mishra's Factoreihin ja muihin pelattuihin mieslääneihin)
2. Se osuu myös lentäviin (Delver ja Clique taitavat olla oivallisista kohteista niitä pelatuimpia)
3. Pääset suolaamaan jos vastus heittää siihen FoWin (koska Fallouttia ei voi counteroida)
4. Sillä pystyy paremmin estämään yllätysalfastriket (Esimerkiksi letaalien tiputtaminen Vialista endissä)
5. Volcanic Fallout on parempi Combo Elffiä vastaan



yleensä kyllä ite pyrin voittamaan vuoro 6 mennessä tai todennäköisyydet että voitan tippuu aika nolliin:P

Voittamisen todennäköisyys ei suoranaisesti tipu sitä mukaa mitä peli venyy. Joskus se tipahtaa suoraan 0% jos näet Land Grantin ja tarpeeksi manaa Belcheriin ja aktivointiin :P

Mutta joskus hyvin voitettavissa oleva peli venyy vuorolle 15 eikä oikeasti ollut vielä häviämisen vaaraa. Tästä esimerkkinä erinäiset Standstill versiot (nykyisin taidetaan pelata vain sitä Ihonen.decciä eli BUGstilliä) ja UW Miracles. Pultilla voittamisen todennäköisyys ei ole vuorojen etenemisestä kiinni vaan ihan siitä matchupista, aivan kuten muillakin reiluilla deckeillä. Belcherillähän on sitten asia erikseen.

Mitä tulee Eidoloniin, sidekamaa se ainakin on. En ole päässyt testaamaan korttia mainissa, joten mainin pelattavuutta en osaa vielä sanoa. Flame Riftin kanssa sitä en kuitenkaan pelaisi, toisaalta itse en pelaa Flame Riftiä ollenkaan.
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Telkku

4 x Hellspark Elemental
4 x Goblin Guide
1 x Young pyromancer
1 x  Satyr firedancer

Muut spellit
1 x Isochron scepter
4 x Rift bolt
4 x Fireblast
4 x Flame Rift
4 x lightning bolt
4 x Price of progress
4 x lava spike
4 x chain lightning
2 x sulfuric vortex


18 x basic mountain
1 x barbarian ring

side:
2 x Ashen rider
3 x searing bridge
2 x Pyroblast
1 x red elemental blast
1 x smash to smithereens
1 x guerilla tactics
3 x pyroclasm
2 x skullcrack

Okei nyt oon testaillut deckkiä ja miettinyt myös tampereen legacy metaa!
Mainin 1 x isochron scepter, 1 x young pyromancer ja 1 x satyr firedancer on puhtaasti place holdereita koska pelaan kaikkia 1 punainen mana 3 päähän tai 2 punainen mana 4 päähän spellejä jotka on laillisia! enkä keksi oikein mitä haluisin pelata mainissa noilla flex sloteilla.
any ideas?

Nyt on järkevä side ja perustelen sitä vähän.
ashen riderit + searing bridge. En sinäänsä koe sneak showta pahana vatuksena mutta se on vaan niin epic trickki pistää asheni pöytään ja toisaalta searing bridget toimii myös tarmoja yms vastan ihan kivasti!:)

pyroblast ja red elemental blast. toimii counterspellejä ja miksei vaikka boltina kääntyneeseen delveriin:P epic!

smash to smithereens ja guerilla tacticts.   Vähän one offeja mutta hymn of tourachin pelaaja saattaa miettiä kaksi kertaa pelaako sitä spelliä minua vastana jos napsahtaa käsille. Voin sitten randomisti pelata fiililksen mukaan 1 tai 2  guerillaa ettei tämän tempun auki jakaminen tee koko side trickkia turhaksi. koska eihän hymnin pelaaja oiekastaan voi tietää pelaanko 1 vai neljää..jos kerran läpsähtää sormille.

pyroclasm. Pispa hikoili minua vastaan kun otti 1 matchin turpaan ja voitti kuitnekin  white human mother of runes, cavern of souls/karakas deckillään mun burnin. sanoi, ettei oo koskaan hävinnyt punaiselle burnille! Time to put the hate on those white weenies!!

skullcrack saattaa pelastaa pelin jos vastassa on lifegain trickki kuten jitte tai se ihme living artifact jonka nimi ei muistu mieleen!:P

3 viime tampere legacy turnauksesa olen pelannut vain yhtä zombie deckkiä vastaan joka jotenkin landfall kikkaili hautuumaalla eikä vastassa ole kertaaan tullut edes reanimatoria joten grave vihaa en nyt pelaa!:)

Mitä tykkäätte? Mitä muuttaisitte?

Miun dekissä on aika vähä valkosta ja ei oo caverneja, Maverick siis. Burni on hyvä MU koska monta jitteä, 4 x DRS, Ooze, Thalia etc. Ja oon hävinny kyllä burnille treenipeleissä, mutten turnauksessa (vielä). Ja burnilla on kyl 1 hyvä MU, jund.
« Viimeksi muokattu: 18.05.14 - klo 02:16 kirjoittanut Telkku »

Poissa Yan

Joko ne Lavamancerit löytää tiensä vhirvelänkin deckkiin, kun niiden kanssa harjailtiin viime yönä SCG openin ykköseks?! Eikös se tunnetusti ole hyvän deckin ja oikeiden valintojen merkki, kun siellä menestyy?  :)

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Koska mä niin hirveesti haluan avata mun manabaset stfileille jotka on legacyssa juttu. Ja vieläpä ilman järkevää syytä! useamman värin pelaaminen samassa deckissä voisi olllä järkevä syy mitä 4 off lavamancer ei todellakaan ole!

niin.....mä käytin nekin fetchi rahatrecruittereihin:P

Mutta hätä ei ole tämän näköinen, menin viime burn turnauksessa 3-1 palkinnoille:P ihan ilmankin fetchejä
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa JuGe

Itse varmaan alkaisin juhlimaan jos vihu jättää t1 Stiflen auki sen sijaan että pelaa Delverin, Ponderin tai jotain vastaavaa.

Poissa Ilkka_s

Koska mä niin hirveesti haluan avata mun manabaset stfileille jotka on legacyssa juttu. Ja vieläpä ilman järkevää syytä! useamman värin pelaaminen samassa deckissä voisi olllä järkevä syy mitä 4 off lavamancer ei todellakaan ole!
Mutta 0-4 off stifle on järkevä syy olla pelaamatta niitä?

Ja samalla perustelulla Sä et vois pelata niitä recruitereita kun senkin etb-abilityn voi stifletä...
« Viimeksi muokattu: 24.06.14 - klo 12:10 kirjoittanut Ilkka_s »

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
anteeksi huono artikulaatio.
Ei ollut tarkoitus väittää, että recruitter > fetchi  tai toisinpäin. (koska ????? ketä kiinnostaa?)
vaan ihan osoittaa, että olen sirtynyt pelaamaan toisen tyyppistä deckkiä, eikä tästä aiheesta kiinnosta tapella sitä vähääkään mitä kiinnosti aikaisemmin.

pitäkää burni fetchinne:)
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Masa88

Kyllä ne Lavamancerit oikeesti on niiden fetchien arvosia tässä deckissä, se T1 Lavamancer vaan voittaa pelejä joissain matseissa (Kuten combo Elffit, DnT, Merfolk jos sitä enää näkee ja kyllä se vielä overkillaa Goblinit vaikka gobbot on muutenkin helppo matchup. Ja kyllä se helpottaa elämää Maverickkia vastaan) Ja kyllä se niitä stifle deckkejä vastaan myös tekee asioita kuten tappaa ne delverit, pienentää Tarmoa ja pahimmassa tapauksessa chumppaa Tarmon. Lavamancer on parempi kuin Guide vuoroista 3 eteenpäin, jolloin luulisi että vihulla on blockkeri Guidea varten. Tässä vaiheessa Lavamancer ampuu vielä damagea päähän.

Ei kannata kuvitella että Stifle olisi ilman fetchejä kuollut kortti. Sillä voi kriittisen Vortex triggerin counteroida taikka sillä voi counteroida Rift Boltin (huom, jos Stiflen pelaa vain oikein. Olen itseasiassa pelannut kerran vastustajaa vastaan joka pelasi Stiflen väärin ja Rift Bolt tuli vain vuoron myöhemmin :P). Ja aivan kuten JuGe sanoi, jos Delverin pelaaja jättää Stiflemanat pulttia vastaan auki, on se varmaan jo valmiiksi tehnyt jotain väärin. Delverin pelaaja jos antaa pultille aina vaan enemmän ja enemmän aikaa, se on vaan pultille parempi. Se matsi on kuitenkin racettamista. Oikeesti ne Stiflet ei oo niin pahoja kuin mitä sie annat ymmärtää. Lavamancerin abilityn stiflaaminen tuntuu vähintäänkin yhtä hyvältä Lavamancerin pelaajana kuin Magma Jetin FoWitus: Kertoo, että vastustaja ihan oikeasti on epätoivoinen.

Ja mitä Eidoloniin tulee... Jos sitä haluaa pelata mainissa, niin mielestäni 3 on sopiva määrä. Jos sitä haluaa pelata playsettiä, niin sen viimesen kopion voi laittaa sidelle. Jos sitä taasen pelaa vaan sidellä, niin se 4 on parempi kuin 3. Ja Eidolonin yli ei oikeastaan kannata pelata muuta stormihatea. Miksi? Koska:

1. Pyrostatic Pillar: Noh, luulisi olevan itsestäänselvää miksi Eidolon on vain suoraan parempi (molempiin osuu enchantment hate, mutta combo pelaa yleensä Chain of Vaporia, Abrupt Decaytä ja M15:n julkasun jälkeen Void Snarea, jotka kaikki osuu sekä Pillariin että Eidoloniin). Koska samat antihatet osuu molempiin relevanteissa matseissa, niin vertailun voittaa se joka yksin tekee damagea vaikka vastus ei pelaakkaan mitään eli Eidolon.

2. Mindbreak Trap: Tämä on parempi vain, jos metassasi on Belcherin pelaaja. Ja hyvällä tuurilla Belcherin pelaaja outplayaa Trapin (joko miljoona manaa + 2 voittokeinoa tai se todennäköisempi "Mox, Mox sun. Land Grant, Guide, Belcher sun. Activate ftw). Muita comboja vastaan tää ei oikeesti melkeimpä tee mitään (Silence, duress, therapy, thoughtseize, Pact of Negation, Force of will, onhan noita joilla estetään Mindbreak Trap helposti)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Mal

Ja samalla perustelulla Sä et vois pelata niitä recruitereita kun senkin etb-abilityn voi stifletä...
Puhumattakaan mitä stifle tekee grindstone aktivoinnille. ;)
Legacy is like an onion. There are multiple layers and crying is involved.

Poissa Gagis

Laavamankelin ainut merkittävä huono puoli on se, että aktiivinen Deathrite Shaman tekee siitä huomattavasti epäkonsistentimman kuin se tyhjiössä olisi.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Juttu on mielestäni myös se (ehkä tästä lienee voida kiistellä), että monet deckit pelaavat mainissa jotain ratkaisuja creatureja vastaan. Esim poistoja tai ite pelaan bridgeja mainissa eräässä nimeltä mainitsemattomassa;) combo deckissä.

Niin, se, että teet näistä yleensä löytyvistä korteista hyödyttömiä tai lähes hyödyttömiä pelaamalla joko yhden hitin creatureja tai vaan suhteessa enemmän burnia voi olla juttu koska vihulla voi teoreettisesti olla tyhjiä kortteja kädessä. en tiedä sitten....
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Hopo

Laavamankelin ainut merkittävä huono puoli on se, että aktiivinen Deathrite Shaman tekee siitä huomattavasti epäkonsistentimman kuin se tyhjiössä olisi.

Miten niin? Shamaani voi syödä yhden kortin per vuoro instant-nopeudella, manceri ampuu kortit gravelta vieläkin nopeammin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Ilkka_s

Juttu on mielestäni myös se (ehkä tästä lienee voida kiistellä), että monet deckit pelaavat mainissa jotain ratkaisuja creatureja vastaan. Esim poistoja tai ite pelaan bridgeja mainissa eräässä nimeltä mainitsemattomassa;) combo deckissä.

Niin, se, että teet näistä yleensä löytyvistä korteista hyödyttömiä tai lähes hyödyttömiä pelaamalla joko yhden hitin creatureja tai vaan suhteessa enemmän burnia voi olla juttu koska vihulla voi teoreettisesti olla tyhjiä kortteja kädessä. en tiedä sitten....

Monet pakat pelaavat myös mainissa countereita, usein jopa montaa kappaletta...

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Jep ja siksi mm. lands on juttu!
sun pointti?

onko se niin, että jos joltain interaktiolta ei voi täysin puollustautua niin pitäisi luovuttaa ja avata vaan kaikelle häirinnälle kaikki ovat?
en ihan ymmärrä tätä logiikkaa
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa WoRMaSTeR

Ja mitä Eidoloniin tulee... Jos sitä haluaa pelata mainissa, niin mielestäni 3 on sopiva määrä. Jos sitä haluaa pelata playsettiä, niin sen viimesen kopion voi laittaa sidelle. Jos sitä taasen pelaa vaan sidellä, niin se 4 on parempi kuin 3. Ja Eidolonin yli ei oikeastaan kannata pelata muuta stormihatea.
Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?

Sideltä voikin sitten pelata Mindbreak Trappia koska matchup stormia/nopeaa comboa (varsinkaan turn 1 deckejä) vastaan ei ole edes 4 Eidolonilla kovin mieluinen.

Void Snare tulee näkemään muuten 0 peliaikaa Chain of Vaporin yli. Vapor on instant jolla bouncataan hate EOT ja Vapor on parempi rakentamaan stormia kun bouncea ei tarvitse.

Fetchit toimivan muuten hyvin myös Searing Blazen kanssa eli ne eivät ole pelkästään Lavamanceria varten. Sanoisin että tuo Starcityn voittava deckilista on aika optimibuildi tällä hetkellä.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
http://www.starcitygames.com/magic/standard/21541_StarCityGamescom_Open_LA_Legacy_Burn_Report.html


puhutaanko tästä deckistä?
ei ainakan ole 4 x eidolonia missään?
optimi buildi vai ei?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa WoRMaSTeR

Juu aika ihmeellistä olisi jos kyseinen lappu esiintyisi vuoden 2011 deckilistassa. Tästä voitaisiin puhua: http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=69131

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Aika hauska kun tuosta eidolonistakin oon niin paljon väitellyt kaikkien kanssa.
Mielestäni hyvä lappu ja parempi kuin sidellä aikaisemmin pelaamani pyrostatic pillar. Monet kaverit olleet sitä mieltä, että kun se on cretu niin liian hidas tai nopee vihata pois jollain poistolla joka osuu marginaalisesti paremmin cretuun kuin ecnhamenttiin.:P

Pitääpä testaa noita mainissa tuon pelaamani hellspark elementalin (mikä lie tilalle)
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Masa88

Sitä haluaa ehdottomasti pelata 4 kappaletta mainissa koska se tekee jokaista Legacy deckiä vastaan damagea ja vaikka se treidaisi poistoon se tekee silti 2 pistettä ja jättää mahdollisesti sun Lavamancerin/Guiden henkiin. Hitaat deckit ei voi jättää sitä henkiin koska se tekee niin paljon damagea usean vuoron ajan ja nopeat deckit ovat yleensä combodeckejä kuten storm/elves joita vastaan se on punaisen paras lappu. En siis kyllä keksi minkäänlaista perustelua Legacyn nykymetasta miksi sitä pitäisi pelata vähemmän kuin 4 mainissa?

Sideltä voikin sitten pelata Mindbreak Trappia koska matchup stormia/nopeaa comboa (varsinkaan turn 1 deckejä) vastaan ei ole edes 4 Eidolonilla kovin mieluinen.

Void Snare tulee näkemään muuten 0 peliaikaa Chain of Vaporin yli. Vapor on instant jolla bouncataan hate EOT ja Vapor on parempi rakentamaan stormia kun bouncea ei tarvitse.

Fetchit toimivan muuten hyvin myös Searing Blazen kanssa eli ne eivät ole pelkästään Lavamanceria varten. Sanoisin että tuo Starcityn voittava deckilista on aika optimibuildi tällä hetkellä.

Ei se Eidolon nyt niin nutsit kaikkea vastaan ole. Esimerkiksi ei se ole niin hyvä Delver deckkejä vastaan, koska 4/5 Tarmo on aika kiusallinen jos sulla on Eidolon tiskissä. Mutta jos sitä Tarmoa ei ilmene piakkoin Eidolonin jälkeen, niin kyllä se Delver deckki on aika kusessa sen Eidolonin kanssa. Siksi 3 tuntuu minun mielestäni sopivammalta, kuitenkin suhteellisen hyvä tsäänssi nostaa yksi pelin aikana.

Edelleen, Mindbreak Trap on hyvä vaan belcheriä vastaan, koska muut combot ovat testipelien perusteella ainakin yhden vastauksen näyttäneet Trappiin (En ole pelannut trappia koskaan, mutta ennen combotusta tulleet discardit ja Silencet vastaavat ihan tarpeeksi hyvin mielestäni siihen trappiin.) Ja jos tarkoituksesi oli perustella trappia sillä että siinä on Eidolon kaverina, niin edelleen se Eidolon sitä comboa on yksin voittamassa, ei se Mindbreak trap. Jos lisävihaa haluaa sidelleen, niin suosittelen mielummin niitä Pillareita kuin Eidoloneja.

Uskallan väittää että Void Snare näkee aikaa stormien sidellä one-offina. En väittänyt koskaan niiden menevän Chain of Vaporien yli. Jos aikaisemmin pelattiin kolmea Chainia, niin nyt saattaa näkyä 2 chainia ja 1 Snare. Vai väitätkö ettei stormi halua pelata Wishattavaa bouncea?

Unohdin mainita juurikin tuon Searing Blazen. Fetchien kanssa nimenomaan haluaa pelata sekä Lavamanceria että Searing Blazea, kuten mainitsit. Ja tuohon listaan täytyy kyllä katsella läpi jos se on se paras lista tällä hetkellä.

EDIT: Lista kyllä tosiaan näytti aika hyvältä, itse tykkään että kerrankin lista jossa ei pelata Flame Riftiä. Ihmettelen vain sitä että listassa kuitenkin oli vain 7 fetchiä. Oliko tämä metavalinta vai puuttuiko pelaajalta vain fetchejä että olisi voinut pelata haluamaansa määrää fetchejä?
« Viimeksi muokattu: 24.06.14 - klo 16:03 kirjoittanut Masa88 »
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa WoRMaSTeR

Eiköhän se 4/5 Tarmo ole paha burnille oli Eidolon tai ei. Delver matchupeissakin Eidolon on hyvä playltä, drawlta voisin jopa sidettää vähän Delver deckistä riippuen niitä ulos. Se että on olemassa tilanne jossa niitä voi sidettää ulos ei tarkoita että niitä ei kannata silti pelata se 4 mainissa. Ne tekevät kuitenkin ennen suurinpiirtein mahdottomien (kuten Elves) matchuppien voiton ihan mahdolliseksi.

Sidetät varmaan Force of Willit myös ulos combomatchupeissa koska ne ovat huonoja discardia vastaan? Perustelusi Mindbreak Trapin huonoudelle ovat kyllä vähintäänkin ala-arvoiset. Mindbreak Trap on hyvä Belcheriä, Stormia ja Oops all spellissiä vastaan nyt muutaman mainitakseni. Nämä deckit kaatuu siihen Mindbreak Trappiin jos se on kädessä. Toki he ne pelaa siihen vastauksia, mutta niin ne pelaavat Eidoloniin/pillariinkin. Se pillari ei myöskään paljon auta siinä kohtaa kun häviää vuorolla 1.

Burning Wish on toki järkevä perustelu miksi Void Snare voi sidelle mennä, tämä toki koskee vaan deckejä jotka pelaa Burning Wishiä. Tämäkin kuullostaa vähän raskaalta ainakin noin teoriassa että pitäisi Wishata bounce, pelata se ja sitten vielä combottaa samalla vuorolla. Toki mahdolliselta.

Edit. Veikkaan että fetchien vähyys johtuu siitä että Eidolon tekee myös itseen sitä damagea ihan hyvin. Samassa turnauksessa tuli 9. burn joka oli muuten käytännössä sama lista, mutta useammilla fetcheillä.
« Viimeksi muokattu: 24.06.14 - klo 16:25 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa Masa88

Eiköhän se 4/5 Tarmo ole paha burnille oli Eidolon tai ei. Delver matchupeissakin Eidolon on hyvä playltä, drawlta voisin jopa sidettää vähän Delver deckistä riippuen niitä ulos. Se että on olemassa tilanne jossa niitä voi sidettää ulos ei tarkoita että niitä ei kannata silti pelata se 4 mainissa. Ne tekevät kuitenkin ennen suurinpiirtein mahdottomien (kuten Elves) matchuppien voiton ihan mahdolliseksi.

Ei, se yksinäinen 4/5 Tarmo ei oikeasti ole paha. Tarmon racettaminen ei ole niin hankalaa kuin ihmiset sen kuvittelee olevan. Mutta muuten olet kyllä tämän suhteen ihan täysin oikeassa.

Sidetät varmaan Force of Willit myös ulos combomatchupeissa koska ne ovat huonoja discardia vastaan? Perustelusi Mindbreak Trapin huonoudelle ovat kyllä vähintäänkin ala-arvoiset. Mindbreak Trap on hyvä Belcheriä, Stormia ja Oops all spellissiä vastaan nyt muutaman mainitakseni. Nämä deckit kaatuu siihen Mindbreak Trappiin jos se on kädessä. Toki he ne pelaa siihen vastauksia, mutta niin ne pelaavat Eidoloniin/pillariinkin. Se pillari ei myöskään paljon auta siinä kohtaa kun häviää vuorolla 1.

En ymmärrä logiikkaasi sen suhteen että FoWit olisi suoraan verrattavissa Mindbreak Trappeihin. Deckeissä, joissa FoWia pelataan, pelataan myös muuta comboa vastaan relevanttia disruptiota. Deckeissä, joissa pelataan Mindbreak Trappia, luotetaan siihen alotuskäden Mindbreak Trappiin. Jos combo näyttää sen discardin, niin se on aika lailla GG siinä vaiheessa. FoW-deckeille se ei suoraan ole GG, ellei sillä oteta sitä ainutta disruptia kädestä.

Taidampa sanoa sen vielä kolmannen kerran, että Mindbreak Trap on ainoastaan hyvä Belcheriä vastaan, joka puheittesi perusteella taisi mennä jopa kaksi kertaa ohi viestistäni. Itse en luottaisi Mindbreak Trappiin TESiä vastaan. Vai oletko sattumoisin testannut TESiä vastaan Mindbreak Trappien kanssa, ja todennut että se auttaa huomattavasti sitä matchuppia tällä deckillä pelatessa?

Vastaukset Mindbreak Trappiin on helpompi setupata kuin vastaukset Pillariin/Eidoloniin, varsinkin jos se toinen on tiskissä. Brainstorm + Bounce on jo 4 damagea, joka auttaa sinua voittamaan. Aina sekään ei tosin riitä.

Burning Wish on toki järkevä perustelu miksi Void Snare voi sidelle mennä, tämä toki koskee vaan deckejä jotka pelaa Burning Wishiä. Tämäkin kuullostaa vähän raskaalta ainakin noin teoriassa että pitäisi Wishata bounce, pelata se ja sitten vielä combottaa samalla vuorolla. Toki mahdolliselta.

Eihän sitä Burning Wishiä ole pakko pelata samalla vuorolla kuin sitä bouncea, jolloinka tarvitset combottamiseen vain +U manaa (ja jos bouncetettava asia on Thalia, niin raskaaksi menee viuhuminen samalla vuorolla). Toki jos on manaa kuin roskaa niin sitähän sitten voi wishata ja bouncettaa samaan syssyyn.


Edit. Veikkaan että fetchien vähyys johtuu siitä että Eidolon tekee myös itseen sitä damagea ihan hyvin. Samassa turnauksessa tuli 9. burn joka oli muuten käytännössä sama lista, mutta useammilla fetcheillä.

Voi tietty olla että liiallinen määrä fetchejä sattuu liikaa Eidolonin kanssa. Itse kyllä varmaankin mielummin pelaisin useampaa fetchiä saadakseni paremmat landfall mahdollisuudet Searing Blazelle ja saadakseni enemmän ruokaa Lavamancerille. Tietenkin vähemmillä fetcheillä on vähemmän haavoittuvainen Stifleille, jos niitä metasta sattuu löytymään läjäpäin.
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa WoRMaSTeR

En ymmärrä logiikkaasi sen suhteen että FoWit olisi suoraan verrattavissa Mindbreak Trappeihin. Deckeissä, joissa FoWia pelataan, pelataan myös muuta comboa vastaan relevanttia disruptiota. Deckeissä, joissa pelataan Mindbreak Trappia, luotetaan siihen alotuskäden Mindbreak Trappiin. Jos combo näyttää sen discardin, niin se on aika lailla GG siinä vaiheessa. FoW-deckeille se ei suoraan ole GG, ellei sillä oteta sitä ainutta disruptia kädestä.

Taidampa sanoa sen vielä kolmannen kerran, että Mindbreak Trap on ainoastaan hyvä Belcheriä vastaan, joka puheittesi perusteella taisi mennä jopa kaksi kertaa ohi viestistäni. Itse en luottaisi Mindbreak Trappiin TESiä vastaan. Vai oletko sattumoisin testannut TESiä vastaan Mindbreak Trappien kanssa, ja todennut että se auttaa huomattavasti sitä matchuppia tällä deckillä pelatessa?

Vastaukset Mindbreak Trappiin on helpompi setupata kuin vastaukset Pillariin/Eidoloniin, varsinkin jos se toinen on tiskissä. Brainstorm + Bounce on jo 4 damagea, joka auttaa sinua voittamaan. Aina sekään ei tosin riitä.
Eivät ne ole suoraan verrattavissa. Yritin vaan selvittää että vaan koska "disruptio x:ään on vastaus y" ei tarkoita että disruptio x:ää ei kannataisi pelata koska se vastaus y ei aina nouse. Väität siis että Mindbreak Trap ei ole hyvä sidekortti stormia ja oops all spellssiä vastaan? Väittäisin että ainakin oops all spellssiä ja belcheriä vastaan se on _paras_ sidekortti joka sulla voi monopunasella olla. Stormiakin vastaan se kannattaa sidettää koska jos heillä ei ole sattumalta siinä pelissä sitä discardia niin pystyt mahdollisesti voittamaan pelin, jos se Mindbreak Trap olisi ollut pultti et olisi voittanut sitä peliä (näin ollen se pultti kannattaa vaihtaa Mindbreak Trappiin kun voittoprosenttihan siinä nousee). Se ei machupista tee vieläkään hyvää, mutta se tekee siitä paremman.

Mikään näistä mainituista deckeistä ei kyllä pelaa siitä Trapista ympäri (normaalitilanteessa) eli heillä tarvitsee siihen vastaus olla.

Poissa syfilisx

SCG Open listan pelaaja sanoi, että laittaisi muutaman fetsin enemmän dekkiin, mutta ei ollut niitä turnausta varten hankkinut, eli syy fetsien määrään oli korttien saatavuus. Tämä siis pelaajaesittelystä.