Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!  (Luettu 13821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Imperial Painter eli Ipainter on Legacy-formaatin monopunainen deckki, joka hyödyntää vahvoja värisynergioita.

Koska monilla muillakin väreillä, ei pelkästään
punaisella, on väreihin perustuvia houser-kortteja (esim. Blue Elemental Blast tai vaikkapa Persecute), niin
kaikenmoisia splasheja on yritetty väkerrellä. Lupaavin splasheistä on varmasti valkoinen, jossa avainkorttina
Enlightened tutor on monesti hakemassa puuttuvia winconeja deckistä.

Miksi pelata Ipaintteria?

Painter on jännä deckki! Se hyökkää nyky-Legacyn metaa vastaan jännällä tavalla. Sinistä pelataan paljon.
Sininen on vahva väri. Me Ipainter-pelaajat toivomme, ettei se enää kauaa olisi! Tai ainakin nauramme koko
matkan pankkiin niin kauan kuin tilanne pysyy nykyisellään. Ipainter on myös rahallisena sijoituksena
suhteellisen halpa, jos miettii “bang for you buck” -ratiota. Tällä hetkellä ainoa “kallis” kortti koko deckissä
on Imperial recruitter, joka on noin samoissa hinnoissa kuin tarmo (115e judge foil joka on siis tämän kortin
kohdalla halvin tapa hankkia se!) Tämän lisäksi manabasessa City of traitorsit maksavat 50e laaki, mutta jos
seuraat tarjouksia, voit saada huomattavasti halvemmalla. Kyseessä on eternal pelattava kortti, jolla ei ainakaan
Suomessa taida olla paljon kysyntää, omani kun ostin 35e kpl tai tradetin sisään.
Loput kortit ovat 5-10e luokkaa ja Imperial Recruitter mahdollistaa todella jännittävien ja mielenkiintoisten
cretujen, kuten Goblin wWlder ja Jaya Ballard task-mage, pelaamisen mainissa. Myös muutama Legacytasolla
melko roskaisa Planeswalker (Koth the Hammer ja Chandra the Pyromaster) ovat löytäneet kotinsa
tämän deckin mainissa! Eli siis itselleni ainakin pieni plussa on se, että saa pelata kivoja kortteja, eikä tarvitse
aina pelata tylsiä delvereita tai goyffeja.

+Mono red topiton versio helppo pilotoida!
+ Stompy manabase mahdollistaa 1 vuoron vahvan Blood Moon avauksen = saat ilmaisia suoria scooppeja
silloin tällöin!
+ Hinta kasata on deckin vahvuuteen nähden aika kivassa suhteessa!
+ Nykyisen metan tilanne ainakin jenkeissä on hyvin suotuisa deckille! http://www.channelfireball.com/
home/june-2014-legacy-metagame-analysis/
+ Yhden manan vindicatet ovat huippuhauskoja!
+ Saatat tulla ns. tutkan alta, koska tätä ei moni taida Suomessa pelata!
+ Hauska pelata!

Miksi olla pelaamatta Ipaintteria?

Jos mietitään perustellusti kombo-deckin vahvuutta, niin esimerkiksi Sneak and Show löytää kombopalansa
helpommin ja on siitä syystä paljon consistimpi kombo-deckki. Paintterissa on dynamiikkoja, jotka saattavat
yllättää kokeneemmankin pelaajan. Joten paintteria on aika vaikea pelata. Esim. aika randomisti Celestial
Purge Miraclen sidelta voi sotkea Ipainter-pelaajan peliä, jos paintter sattuu olemaan punaisella tai mustalla
(melko harvinaista), tai sitten kun monet Delver-deckit, joissa on punaista, pelaavat yhtä tai useampaa Red
Elemental Blastia sidellä, koska kuten aikaisemmin totesin sininen on Legacyssa ns. juttu. Nämä seikat voivat
haitata omaa peliäsi jne.

Yksi perusteltu negatiivinen seikka deckissä on, että se ei voi määritelmällisesti tulla koskaan “deck to beatiksi”,
koska recruittereita ei vaan riitä kaikille halukkaille.
Ja jos meta joskus muuttuu hirveästi, niin sinulle jää käteen 4 x yli sadan euron melko roskaisaa uncommonia,
joilla voi heittää vaikka vesilintua, koska mikään muu deckki ei (käsittääkseni) kyseistä korttia pelaa.
Toisin kuin esim. sijoituksena Volcanic Islandit tai vaikkapa tarmot ovat melko solideja. Niitä pelaavat useat
erilaiset deckit ja jos satut kyllästymään siihen, mitä juuri itse kasasit, niin voit kasata toisentyyppisen käyttäen
samaa Volcanicia tai helposti vaihtaa/myydä ne eteenpäin!

- Recruittereiden hinta!
- Ei mikään consistein kombo-deckki löytämään voittopalat - toisaalta valkoisen splashin Enlightened Tutor
auttaa tässä paljon!
- Ei paljon beattaa Death and Taxesia tai Burnia. Eli mono colored -deckit ovat suuri kompastuskivi!
- Voi olla aika vaikea välillä pelata optimaalisesti jos sisältää useampaa väriä ja tai toppeja, fetchejä yms.
-Et vain voin voittaa main deck show and tell deckiä perus kombolla vaan matchup on yleensä 1-2 kortin varassa esim. bridgen takana kykivä, koth tai jaya.

Mielestäni deckin sydän on 4 erittäin mielenkiintoista mekaniikkaa, jotka ovat:

1. Painter’s servant + Grindstone
2. Painter’s servant + Red Elemental Blast ja Pyroblast
3. Blood Moon, Ensnearing Bridge, Trinisphere etc.
4. Imperial Recruiter ja deckin otukset


1. Painter’s servant iskeytyy pöytään ja pelaaja nimeää värin. Kaikki kortit battlefieldillä ja muualla (deckki,
käsi, grave, exile jne.) ovat nimettyä väriä.
Hyvä puoli tässä kortissa on, että tämä värin nimeäminen ei ole triggered tai activated ability, joten sitä ei
voi mm. stiflettää. Se toimii myöskin korkeamman layerin kautta niin, että esim. humility, joka efektiivisesti
poistaa creaturejen tekstiboxin. Ei kuitenkaan vaikuta paintteriin toivotusti, vaan tekee ainoastaan painterista
1/1 servantin, joka edelleen manipuloi väriä. Värin nimeämisen kanssa on kuitenkin oltava varuillaan.
Sininen, joka on yleisin nimettävä väri, mahdollistaa minkä tahansa kortin pitchaamisen fowiin ja Protection
from Blue antava sword of fire and ice. Esimerkiksi voidaan edelleen equipata kelle vaan normaaliin tapaan,
mutta ei stickkaa vaan luiskahtaa otuksen kädestä, mikäli blue on nimetty paintteriin.
Sitten on tämä yksi kortti nimeltä Grindstone. Kun Grindstone on tiskissä ja sen aktivoi niin, koska deckissä
olevat landitkin ja muut kortit ovat nyt nimettyä väriä, niin efekti toistaa itseään niin kauan, että koko library
on millattu. Se on ihan sama pelaako vihu 60 vai 200 korttia isoa deckkiä. Painteri pöydässä yksi Grindstonemillaus
riittää! Myös deckki sisältää kikkoja, joilla suojata tätä komboa. Yleensä väriksi valitaan sininen,
jolloin main deck rebit ja Pyroblastit toimivat counterspelleinä vastustajan vihaan, jotka voi myös Force of
Will tyylisesti castata nollalla auki olevalla manalla, jos kädessä sattuu olemaan Simian Spirit Guide. Tämän
lisäksi Goblin Welder voi aiheuttaa seuraavan kikan: Pelaa Painter’s servant, se counteroidaan tai tuhotaan
myöhemmin, eli siis joutuu gravelle. Pelaa Grindstone ja aktivoi se. Responsena käytä Goblin Wielderia, ja
vaihda gravelta Painter’s servantin ja Grindstonen paikkaa keskenään. Painteri tulee pöytään ja nimeää värin
ja Grindstone-efekti tapahtuu stackista tappaen vihun. Easy peasy. Huom! Deckin on pakko pelata sidella 2-4
Tormod’s Cryptia, jos vastuksena sattuu olemaan Emrakul-deckki tai muu deckki, jossa on “when put outside
of game, shuffle it into the owners library” -tyyppisiä efektejä.

2. Sivusinkin aihetta jo, mutta Painter’s servant muuttaa main deckin 4x Red Elemental Blastin ja 3 x Pyroblastin
älyttömiksi housereiksi, jotka yhdellä punaisella manalla instantteina vindicatettavat tai counterspellaavat
ihan mitä vain! Lisäksi koska Legacyssa pelataan niin paljon sinistä (sininen on helposti pelatuin
väri Legacyssa), niin nämä loitsut harvemmin ovat blankkoja, vaikka servantti ei tulisikaan pöytään. Rebeillä
ja Pyroblasteilla voi sekä suojata omia permanentteja ja loitsuja stackissa, että vihata vastustajan permanentteja
kuten basic landeja! Miksi haluaisit vihata basic landeja, eivätkö dualit, joita formaatti on pullollaan tuota
paljon enemmän edgeä vihulle? No nimenomaan, ja tässä juuri syy, miksi basic landeja tulee vihattua. Katso
kohta kolme!

3. Ipainter on vähän kuin Legacy-deckkien “Liisa ihmemaassa”. Kaikki kääntyy nurinkurin tai ainakin hassusti!
Punaisesta väristä tulee counterspellejä viskova controlli-deckki. Ja myös basic landit nousevat arvossa
yli dualien. Dual landista saa kahta eri väristä manaa. Ja siksi niitä pelataan paljon Legacyssa, koska ne mahdollistavat
stabiilin manabasen. MUTTA samasta syystä Ipainter pelaa 6 x Blood moonia efektiä mainissa
(eli 4 x Blood moon ja 2-3 x Magus of the moon). Ensimmäisen vuoron Blood moon esim. City of traitors
+ Simian spirit guide on todella yleinen peli, johon pitäisi Ipainter-pelaajan sokkona aina alussa tähdätä.
Jotkin vähän techikkäämmät buildit pelaavat Moonien lisäksi tai sijasta esim. Ensnearing Bridgeja tai vaikkapa
Trinispherejä. Tarkoitus on vain jumittaa pöytätilannetta tarpeeksi, että deckki ehtii löytää kombopalat
ja voittaa. Joitakin deckkejä vastaan turn 1 Blood moon on niin vahva, että he voivat scoopata saman tien.
Toisia deckkejä, kuten monovärisiä tai väritöntä pelaavalle korkeintaan semisti hidastava. Hyödyntääkseen
tätä Blood mooneilla voitetua aikaa Ipainter pelaa usein Sensei’s divining toppeja ja fetchejä, jotta löytää
mahdollisimman nopeasti voittavat kombopalat. Riippuen vastuksesta nämä “jumipalat” voidaan sidetyksen
yhteydessä vaihtaa myös esim. Thorn of amethysteihin.

4. Deckki pelaa erittäin harvinaista (todellinen rare, vaikkei olekkaan rare rariteetiltaan) ja kallista (rahassa)
creaturea nimeltä Imperial painter, joka on kolmen manan tutori mihin tahansa creatureen deckissä. Se voi
hakea Painter’s servantin, Goblin welderin, Jaya ballard task magen, Spellskiten, Phyrexian revokerin tai vaikkapa
Vexing susherin. Voit aina tilanteen mukaan valita minkä creaturen tutoroit, ja esim. servantti pöydässä
muuttaa Jayan permanentteja tuhoavaksi megatappajaksi. Tässä deckissa onkin main deck -tilaa erilaisille
metaan perustuville vähän oudoimmille ukoille, kuten Spellskite tai juurikin esim. Vexing susher. Jos sinulla
on kädessä Vexing susher ja 3 ylimääräistä punaista manaa, niin mistä tahansa sinun spellistäsi tulee “can’t
be countered”. Valkoinen splashi pelaa tosiaankin Englihtened tutoria, jolloin Imperial recruiter voi noutaa
Painter’s servantin tai vaikkapa Spellskiten suojelemaan komboa. Ja taas Englihtened tutor voi hakea Spellskiten,
Painter’s servantin tai vaikkapa itse Grindstonen. Toisaalta Painter’s servant + Grindstone on niin
vahva kombo, että on myös paljon deckkejä (kuten vähän aikaa sitten Starcityn voittanut valkoinen controllideckki),
jotka eivät edes turvaudu puinaiseen ja Imperial recruitteriin, vaan pelaavat pelkkää Grindstone +
Servant -comboa tukeutuen erilaisiin muihin vahvoihin dynamiikkoihin löytääkseen kombopalat ja voittaakseen
pelin.

Tässä pelaamani deckki lista.

http://deckstats.net/decks/17405/99628-mono-red-painter-my-version/en

Tässä esimerkki vahvemmasta(?), mutta vaikeammasta pilotoida Red/white -versiosta. Kokeilin tätä ja tällä hetkellä pelaan Red/white manabasella mono redia jotta saan sideltä rest in peacet tarmoja, mongooseja vastaan ja leyline of sanctityt burni matseihin!
Voin tuonnempana julkaista nykyisen listani kun jaksan näpytellä!

Esimerkkilista:
http://www.mtgtop8.com/event?e=7410&d=242407&f=LE
https://www.youtube.com/watch?v=xkmBDKeK18s



Ajattelin itse tosiaan aluksi pelata useita satoja pelejä perus yksinkertaista Mono red -versiota ja sitten vähitellen
hommata fetchit ja eriväriset splashit, jotta voin kokeilLa eri versioita ja huomata mikä niistä on vahvin.
Sijoituksena Imperial recruitterit ovat kallis, eivätkä mahdollista moniakaan erityyppisiä deckkejä mutta
uskon, että niistä on enemmän iloa ja hauskuutta minulle kuin tarmoista. Toisalta uskon, että jos joskus alan
kyllästyä niin eriväriset splashit tuovat piristystä pelaamiseen ja muuttavat perusdeckkiä tarpeeksi, että pelaaminen
sillä on taas jännittävää ja mielenkiintoista.

Match up’s


Rug delver (as piloted by Ville Kaukoranta) Even.
Huh, kun on tasaista! Olen tottunut pelaamaan aikaisemmin täälläkin primerista tutulla “Oops all spells”
-deckillä, jonka tarkoitus on vuorolla 1 millata itsensä ja voittaa Laboratory maniacin avulla. Deckki on
supernopea ja sillä saa jopa 70-85% pyörähtämismahdollisuudet turn 1:llä jos olet playlla ja jos osaat mulligoida
oikein! Se lienee eniten, mitä yksikään turn 1 -consistentti combo-deckki Legacyssa pystyy tarjoamaan.
Filosofia deckissä on, että voitat jos nostat oikein ja vastustajalla ei ole näyttää Force of will -korttia. Muissa
tapauksissa häviät!

Tuon tämän esille siksi, että pelaaminen Rug delveria vastaan tavallaan välillä muistutti tätä Oops all spells
-dynamiikkaa. Vastustaja yritti ehdottomasti joka kerta game 1 mullata fowiin jos olin playlla, ja minä taas
turn 1 Blood mooniin. Jos sain esim. apina Pyroblast backupilla resolvattua turn 1 playlta Blood moonin, siirryimme
seuraavaan matsiin suoraan.

Koska Rug delver pelaa 8 bolttia, niin Magus of the Moon on aika turha kapistus, ja jos resolvasikin harvoin
pöytään, niin ei koskaan ollut millään tavalla relevantti minulle. Tällä tarkoitan, että se boltattiin hyvin pian
pois. Resolvattu Blood moon, samoin resolvattu Bridge, olivat ennen sidetyksiä varsin kiusallisia Rug delverille.
Rug delver ei pelaa yhtäkään basic landia, eikä myöskään yhtäkään kohdetta revokerille.
Sanoisin, että nopan voittamalla saa aivan järkyttävän edgen matsiin! Totesimme kumpikin että aloittaja
voitti reilusti suurimman osan ajasta ja yksittäisiä pelejä silloin tällöin saattoi voittaa myös drawilta, mutta
todella vaikeaa se oli.

Sanoisin kuitenkin, että match up on aikalailla 50/50. Ehkä ihan slightisti ennen sidetystä Ipaintterin etu.
Sidetys: Sidettäisin pois Magus of the moonit, koska ne eivät vaan pysy pöydässä/ole relevantteja. Lisäksi
sidetätisin ulos revokerit, koska niille ei vain ole kohteita koko mainissa. (Jotkut saattavat pelata Grim lavamanceria,
mutta nykyään harvemmin!)

Koth of the hammer toimi todella hyvin matchupissa, ja myös Welder oli aina pakko ampua heti pois kun sen
sai pöytään, eli ne eivät ole huonoja kortteja mutta uskon, että parempaakin löytyy! Laittaisin Rug delveria
vastaan 4 x Thorn of amethyst, koska Rug delver pelaa niin paljon counterspellejä, cantrippeja ja boltteja, että
vuoron 1 helpostikkin sol landilla castattu Thorn on kuin mini-Blood moon ja todella vahva play. En päässyt
tässä pelisessiossa vielä kokeilemaan tätä ideaa, mutta paperilla se tuntuu houkuttelevalta ja Trinisphere tai
Chandra eivät ainakaan tuntuneet tekevän oikein mitään tässä matchupissa.

ulos:

2x Magus of the moon ja 2 x Phyrexian revoker.
sisään:
4 x Thorn of amethyst.


Lisää matchuppeja ja päivitettyjä ajatuksia tulossa!
Olen nyt mennyt turnaukset 3-1, 3-1, 3-1 (hävisin vain landsile!) ja 0-4 (kokeilin tuota white red splashiä joka ei mielestäni ihan toiminut!)
Nykyinen kokoonpanoni tuntuu vahvimmalta siinä on valkoinen splashi manoille mainissa ja sidellä valkoista kamaa reilusti!:)

Julkaistu: 8.9.2014 Hopon  [Hämeenlinna] PoroTour Trial (sekä Lipevä-cupin kuudes turnaus) Legacy 7.9.2014 voiton kunniaksi!
Kiitos hopo kun sait minut kiinnostumaan tästä deckistä ja hankkimaan sen!
Onnittelut voiton johdosta!

Toivottavasti legacy meta pysyy meille suotuisana vielä porotour legacy tampere tampahtumaan asti!:)
« Viimeksi muokattu: 08.09.14 - klo 15:14 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Hopo

Vs: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!
« Vastaus #1 : 08.09.14 - klo 14:55 »
Koska muusan pestistä ei voi irtisanoutua, tyydyn esittämään huomioita asioista joiden tiedän olevan toisin kuin miten asiat yllä esitetään:

1. "Dekkiä on vaikea pelata." No ei se nyt homo sapiensille mitenkään erityisen vaikeaa ole. Olenpa sanonut niinkin, että dekki - siis mono-R - on niin suoraviivaisen helppo cantrippien ja topin puutteen takia että se on hyvä valinta pitkiin monen rundin turnauksiin. Ei tarvitse liikaa miettiä. Toki joskus voi nätisti väläytellä outplay-skillssejään mutta ei se Blood Moonin castaaminen mitään rakettitiedettä ole.

2. "Eldrazi-triggerit vaativat pelaamaan sidellä x hautavihaa." Tämäkin moneen kertaan toistettu väittämä on skeidaa. Noin voi tehdä mutta se ei ole järkevää. Järkevämpää on näitä dekkejä vastaan vaihtaa sisälle Ensnargin Bridget ja resolvata kortteja, jotka voittavat sen alla yksinään, esim. Koth, Jaya. Miksi näin? No koska kolmen kortin kombot ovat huonoja ja näistä vain yksi tekee asioita tullessaan peliin eikä sekään tarpeeksi. Tietoisku: Tinfinsiä vastaan Grindstone on jopa (marginaalisen) validi lappu.

3. "Et vain voin voittaa main deck show and tell deckiä jos et main deckkää rest in pieceja." Tämäkin on yksiselitteisen väärä väite. Bridge + Jaya = voitto,  molemmat siis maindeck-kortteja. Jos et pelaa näitä mainissa, pelaat todennäköisesti kehnoa listaa.


IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!
« Vastaus #2 : 08.09.14 - klo 15:12 »
harkittuani noita kommentteja oon kyllä samaa mieltä noista.
1.Aloitin artikkelin kasaamisen vähitellen jo ennen kuin sain deckin käsiini. ja vaikea pelata tuli lähinnä topillisesta versiosta jossa on fetchit yms. jota on jonkun verran vaikeampi pelata mutta allekirjoitan, että tuo monored build joka on artikelissakin linkattuna jota pelasin 3-1 useasti turnauksissa on kyllä helppo pilotoida!

2.totta.

3. oikeassa taas. tarkoitus oli pistää tuo muotoon, että et voi voittaa normaalilla kombottamisella ja nyt kun mietin niin voitton on tosiaan sen one off jaya tai koth varassa mutta toisaalta kokemukseni mukaan grindstone saa counterin niskaan 9 kertaa 10 näissä matchupeissa niin ainakin toimii batena!

korjaan noita juttuja vähän artikeliin oikeiksi sikäli mikäli se ei osoittaudu liian vaikeaksi.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Hopo

Vs: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!
« Vastaus #3 : 08.09.14 - klo 15:54 »

yt kun mietin niin voitton on tosiaan sen one off jaya tai koth varassa mutta toisaalta kokemukseni mukaan grindstone saa counterin niskaan 9 kertaa 10 näissä matchupeissa niin ainakin toimii batena!


Tuossa ei ole kyllä mitään mieltä. Oletusarvoisesti kukaan ei counteroi Grindstonea jos omassa pakassa on Eldrazi. Se on Tampereen ulkopuolella ihan yhtä todennäköisesti kuin että vihu Fowaa oman Brainstorminsa. Jos haluat oikeasti testata niin hankit pelikaverin joka osaa pelata. Sitten jauhatte tietyillä dekeillä niin pitkään että kumpikin tajuaa mistä matchupissa on kyse. Sitten pelaatte lisää ja vasta sen jälkeen alatte vetää johtopäätöksiä. Sitten teet saman kaikilla relevanteilla dekeillä joista haluat esittää punnittuja mielipiteitä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rancid-

Vs: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!
« Vastaus #4 : 08.09.14 - klo 15:55 »
jauhatte tietyillä dekeillä niin pitkään että kumpikin tajuaa mistä matchupissa on kyse
Tässä on sellainen tietty ongelma...
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: [Primer: Ipainter] Why Red is the new Blue in legacy!
« Vastaus #5 : 15.09.14 - klo 20:16 »
Juu siis pitää kyllä hinkata noita matchuppeja ja kirojoitella niistä lisää.
toivottavasti kuitenkin deckin idea vähän avautuu ja tämä herättää keskustelua optimi buildeista ja match-upeista muutenkin!:)
hain kirjoituksella vähän tätä ideaa mutta suomeksi ja tekstinä:
https://www.youtube.com/watch?v=u0pC7n7RClg

tuo taitaa olla vähän vanhentunut kuitenkin koska en ole koskaan turnauksissa nähnyt tuota beatdown plania että  pelattaisiin mainissa esim.
figure of destinya yms.

Halusin siis päivitetyn artikkelin kirjoittaa ja enemmän tämä täsmensi oma ajatteluani aiheesta.
Hienoa ja toivottavasti jatkossakin porukka on minua vastaan niin kujalla, että show and tell matchupissa counterspellaavat grindstonen. Toisaalta taas ite sain nyt jotain varmuutta näistä kommenteista ja osaan varrmasti lähestyä show and tell matchuppeja tuottoisammin eikä ne enää pelota ihan yhtä paljon. As in mulla on joku idea mitä recruitata jne...
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.