Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Old school mtg  (Luettu 48085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #30 : 17.01.18 - klo 22:57 »
Huomenna torstaina muuten pelaillaan Helsingissä. Pelit alkaa varmaan viiden-kuuden maissa, tosin itse pääsen liittymään joukkoon vasta seiskan jälkeen. Jos kiinnostaa, niin facebook Helsinki old school mtg, tai yksityisviestiä täällä.

Poissa Preacher

Vs: Old school mtg
« Vastaus #31 : 17.01.18 - klo 23:00 »
Jeah, mullekin voi laittaa viestiä! Ja lainapakkoja löytyy pilvin pimein, joten omien vanhojen korttien puute ei haittaa :)
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #32 : 21.02.18 - klo 08:20 »
Eilen taas pelatiin neljän pelaajan voimin, kiitos kaikille osallistuneille. :) Saatiin myös pelattua old school cubea (hillityllä voimatasolla Visionsiin asti). Todettiin, että green ramp ei ainakaan ole alitehoinen tuossa cubessa - tosin jos olisi ollut useampi pelaaja (wink wink) olisi isompi osa cubea tullut dräftättyä ja ehkä väritkin olisivat menneet vähän tasaisemmin. Muita dräftättyjä (G(r) rampin lisäksi) pakkoja oli WR tokens, UR fliers (?), ja BR aggro (?). Punainen näköjään kelpasi kaikille.

Pelattiin myös valmiilla pakoilla kasuaalisti. Eilen taisi pöydällä olla ainakin Enchantress combo, White Weenie, Erhnamgeddon, Underworld Dreams combo (?), RG Ape aggro (?), Artifact ramp/aggro, Unlimited Green ramp (?), BW midrange (?). Pelaamatta jäi ainakin UW control, Mono-black midrange ja Arabian aggro. Ja ne lukuisat pakat jotka eri pelaajilla ovat kortteina kansiossa. Itse taidan laittaa seuraavaksi kokoon Troll Discon ja ehkäpä Power Monolith combon.

On tämä kyllä hieno ja monipuolinen formaatti. Voin suositella varauksetta kaikille vanhoille pahveille. :)

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #33 : 26.04.18 - klo 20:09 »
Ollaanko me niin kovia setiä, että pelataan myös Oldest School pelejä jossain vaiheessa :D

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #34 : 26.04.18 - klo 21:20 »
Ollaanko me niin kovia setiä, että pelataan myös Oldest School pelejä jossain vaiheessa :D

Jaa, alphaa? :D

Multa ei taida löytyä alphaa kuin muutama craw wurm. Niistä ei oikein pakkaa saa kasaan, kun länditkin puuttuisi. (Edit: mutta jos sellaisen pakan pistät kasaan niin kyllä mielellään pelailen vastapuolella ja ihastelen kortteja)

Mutta muuten 93/94:sta kyllä. Onko missään muualla tiettävästi onnistuttu pelaamaan kuin Helsingissä? Täälläkin perhetapahtumien takia nyt vähän nikottelee peli-iltojen järjestyminen.
« Viimeksi muokattu: 26.04.18 - klo 21:27 kirjoittanut Azakael »

Poissa Preacher

Vs: Old school mtg
« Vastaus #35 : 26.04.18 - klo 21:32 »
Porissa kuulemma on joskus pelailtu :)

Ja mulle käy oldest school kyllä. Saan kasaan keskinkertaisen 60 kortin full beta-pakan, tai kohtuullisen hyvän klassisen 40 kortin ei rajoituksia a/b/u-dekin. Kuka lähtee mukaan? :)
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #36 : 26.04.18 - klo 22:07 »
Porissa kuulemma on joskus pelailtu :)

Ja mulle käy oldest school kyllä. Saan kasaan keskinkertaisen 60 kortin full beta-pakan, tai kohtuullisen hyvän klassisen 40 kortin ei rajoituksia a/b/u-dekin. Kuka lähtee mukaan? :)

A/B/U 40 kortilla ilman rajoituksia olis kyllä aika mauton... kuulostaa siis loistavalta. :D (nimim. vähintään neljännes pakasta boltteja)

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #37 : 26.04.18 - klo 23:26 »
Kyllähän se niin on, että oldest school on pelkkää Alphaa. Nehän oli n00bconin lämppärinä pelanneet ja suosio oli hurja. :D Olen ollut hieman telakalla 93/94 hankintojen kanssa, kun kyttäilin halpoja alphan commoneita. Mutta piru vie en ole ollut ihan ainoa. Nuo Wurmitkin painaa jo 15e tsibale :)

Poissa Preacher

Vs: Old school mtg
« Vastaus #38 : 27.04.18 - klo 00:53 »
Pelkkä alpha taitaa useimmille olla vähän turhan hardcorea, jos ei ole alunperin omasta takaa valtavaa kokoelmaa. Onneks köyhien beta-variantti toimii sekin ja itse pelailin tuolla monomustalla betalla pasianssia ja hauskaa olo. Hetken aikaa mulla oli kasassa myös 100% unlimited mono-g, mutta se osoittautui ainakin mulle turhaksi. Kovin on vaikea pelkästä alkuperäisestä perussetistä tehdä toimivaa monoväristä pakkaa, kun valintoja säätelee sekä saatavilla olevien korttien määrä että tosielämän budjettirajoitteet.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #39 : 27.04.18 - klo 10:04 »
Sehän tuossa ainakin itselle onkin yksi pääpointti, että pakka ei voi mitenkään olla täydellinen vaan siinä pitää painaa kaikella mitä irtoaa :D. Mullakaan ei ole kuin kaksi Alphan rarea, Bad Moon ja Veteran Bodyguard joten ihan maagisista pakoista ei tosiaan ole kyse..

Esim. suht edukkaasti voisi saada tyyliin pakan 12x Mon's Goblin Raiders, 3x Goblin King, 5x Disintegrate, 3x Firebreathing, 17x Mountain

edit 2: lisäksi noissa Alphan rareissahan olisi hurja keräilyarvo, niitä on vain sellainen tuhannen kappaletta per rare olemassa ja sekin arvio saattaa olla liian iso. Alphan commonitkin ovat harvinaisempia kuin unlimitedin raret. :)
« Viimeksi muokattu: 27.04.18 - klo 11:58 kirjoittanut theBrains »

Poissa Jemonov

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Hannah Montana -skeba, häh!
    • Gaspard Oil - progea kansalle
Vs: Old school mtg
« Vastaus #40 : 27.04.18 - klo 15:26 »
Tää voi olla hieman off topic, mutta mitenkäs mää erotan alphan ja betan toisistaan? Mulla on yksi Tranquility, jonka joku kaiffari vaihtoi mulle alphana 90-luvulla. Sittemmin olen miettinyt, että penskana ei ihan tiedetty välttämättä näitä eroja. Mustareunainen se on ja pyöreämpi nurkista kuin myöhemmät kortit. Ei mikään arvolappu tietenkään, mutta fossiilina itselle tärkeä.
Free-range chickens are primarily control deck players that slow the game down with board control cards.

Poissa Preacher

Vs: Old school mtg
« Vastaus #41 : 27.04.18 - klo 15:39 »
Pyöreämmät reunat on se Alphan tunnusmerkki. Lisäksi jossain korteissa on Betaan korjattu virheitä, mutta Tranquility ei niihin kuulu. Eli on se epäilemättä Alpha :)
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #42 : 03.05.18 - klo 16:24 »
Pääaiheeseen palaten: taas haluttaisi läiskiä vanhoja kortteja. Koska otetaan seuraava kerta ja millä saataisiin lisää pelaajia mukaan? Olisiko pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tai muuten uusia tulijoita jos aika saataisiin sovittua?

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #43 : 20.06.18 - klo 17:00 »
Ensi viikon keskiviikkona (27.6.) kokoonnutaan illalla Helsingissä taas pelailemaan old schoolia. Jos kiinnostaa niin laittakaa vaikka yksityisviestiä. Mukaan saa tulla powereilla tai ilman, 93/94-pakoilla Ice agella, miragella tai millä huvittaa. Ja jos ei omia pakkoja ole kasassa niin lainaan löytyy. Ei muuta kuin tervetuloa!

Poissa Lightstorm

Vs: Old school mtg
« Vastaus #44 : 21.06.18 - klo 09:25 »
« Viimeksi muokattu: 21.06.18 - klo 09:30 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #45 : 21.06.18 - klo 12:34 »
Olihan tuo aika herkullisen näköistä. Mutta pelien aikana ne basicit...

Poissa Lightstorm

Vs: Old school mtg
« Vastaus #46 : 21.06.18 - klo 12:38 »
Olihan tuo aika herkullisen näköistä. Mutta pelien aikana ne basicit...

Aikamoiset boosterit oli kyllä, 3 dualia, Time Walk, Time Vault, Moxi..

Voittajalla oli melkoisen kova dekki vielä kaikenlisäksi. Viihdyttävää oli, mutta basicit oli vääriä kieltämättä.

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #47 : 21.06.18 - klo 20:03 »
Kyllähän tuo vähän inspiroi kasaamaan draftisettiä unlimitedistä. Samat kortit, mutta valkoiset reunat. Betaan ei ole varaa, kun kaikki commonitkin maksaa nykyään maltaita. Mutta unlimitedistä ei mitään kovin kallista puutu että saisi esim. 1x kaikki raret, 2x uncommonit ja 3x commonit. Eihän se jakauma ihan tuo ole boostereissa, mutta olispa vähän herkullisempaa...

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #48 : 30.06.18 - klo 19:03 »
No voi hevon vittu suoraan sanottuna. Tein faceprofiilin ja hirveällä vaivalla kuvailin pakkoja ja liityin old school ryhmiin niin facebook sulki sen vaatien niille lähetettäväksi tunnistettavaa kuvaa jonka sitten poistavat sanojensa mukaan. Hävisivätköhän nyt postini ryhmistäkin samalla. ☹

Tarkoitus oli tehdä tili vain noita old school ryhmiä varten eikä muuten käyttää koko tuotetta.

Poissa Lightstorm

Vs: Old school mtg
« Vastaus #49 : 07.07.18 - klo 20:50 »
Tuli vastaan Svante Landgrafin sivusto jossa kattavia artikkeleita old school MtG:stä. Varsinkin tuo June/2018 oli melkoisen laaja.

https://endofturndrawacard.wordpress.com/about/

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Old school mtg
« Vastaus #50 : 19.07.18 - klo 13:41 »
Ensi tiistaina, 24.7, on taas Old School - pelailua. Pelaajilta löytyy sekä vahvempia että kasuaalimpia dekkejä, joten omat viritelmät kehittelyyn vaan. :)
Ja kuten Suomessa aina, moni pelailee revisedillä / 4th editionilla ja chroniclesillä tai Time spiral timeshiftedeillä (nonfoil), joitakin ruotsilaillisia pakkojakin näkyy. Kaikissa tärkeämpää on old school - henkisyys.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #51 : 23.07.18 - klo 23:25 »
n00bcon 11 lähestyy.. saataisko me ensimmäinen suomalainen mukaan tällä kertaa? :) Minua kiinnostaisi ensimmäisen päivän Oldest School Alpha only ja miksei sitä 93/94 formaattiakin voisi läiskiä päälle, jos vaan porukka olisi lähdössä.

Preacher voisi muuten hyväksyä minun old school helsinki ryhmäpyynön, jos tällaisia asioita siellä keskustellaan :)

Poissa Preacher

Vs: Old school mtg
« Vastaus #52 : 24.07.18 - klo 02:09 »
Hyväksyn heti kunhan menen facebookkiin seuraavan kerran pöytäkoneella (oon luddiitti eikä mulla ole sitä puhelimessa :)).

Noobconia varten pitäis kai järjestää jonkinsorttiset sm-kisat tms karsinnat. Itse en ehdi perhesyistä, mutta voin kysäistä mun ruotsalaisilta kontakteilta jos niillä on näkemys saataisiinko suomalaisille slotti tai pari. Jos lähtijöitä siis olisi.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #53 : 24.07.18 - klo 09:40 »
Voitaisiin kartoittaa varmaan olisiko kemuihin lähtijöitä ylipäänsä. Nuo olisi kyllä huikea kokea kerran elämässä, mutta ei tuonne jaksaisi itsekseen lähteä. Lisäksi olisi siistiä rakentaa joku täysin hämärä pakka idea, eikä lähteä voittomielessä pelaamaan :)

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #54 : 24.07.18 - klo 12:55 »
Mä olisin kyllä kiinnostunut lähtemään, sekä alphaan että 93/94:ään. Eiköhän asia ole perheenkin kanssa neuvoteltavissa. Mutta eikös ne kinkerit ole vasta ens pääsiäisenä?

Poissa theBrains

Vs: Old school mtg
« Vastaus #55 : 24.07.18 - klo 13:09 »
Olisipa kyllä hienoa päästä lähtemään kunnon nörttiporukalla. 😊 Kinkerit on pääsiäisenä, mutta organisaattori Magnus de Laval julkaisi jo ekan listan 93/94 ryhmässä. Luulisin että Alphaan ainakin mahtuisi. Laitoin privaa Magnukselle.

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #56 : 24.07.18 - klo 14:24 »
No niinpä, yhdessä olisi mukavampi mennä. Mutta tosiaan saa nyt nähdä onko suomalaisille tilaa, kun viime keväänä hassattiin paikat kun ei ollut lähtijöitä.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Old school mtg
« Vastaus #57 : 25.07.18 - klo 13:27 »
Se tunne kun häviää omiin Winter Orbeihin....

Ei siksi, että manasta olisi ollut pulaa. Vaan siksi, että 2 Orbia pöydässä antoi vastustajalle keinon olla untappaamatta City of Brassia, joten mun Icy Manipulator ei enää pingannutkaan yhtä päähän...
Yhdessä lifessä oleva vastus pystyi tämän vuoksi Copy Artifact-Icyllään täppäämään mun Will-o'-the-Wisp - blokkeria ja ajelemaan kahta vuorossa sen sijaan että joutuisi käyttämään Copy-Icyä mun Icyn täppäämiseen mun vuorolla -> olisi estänyt mun Icyn käyttämisen mihinkään hyödylliseen.

Jos Orbeja olisi ollut vain yksi, tilanteesta olisi vielä selvinnyt täppäämällä joka toinen vuoro omalla vuorolla oma Orbi (ai miten niin epäintuitiivinen voittokeino?) ja joka toinen vuoro City.

Ja vastuksen Guardian Beast esti Mana Vaultin täppäilyn upkeepissa tapahtuvan untap-triggerin jälkeen. Ei toiminut tämäkään pingausreitti.


Onneksi Chaos Orbista (93/94-formaattien vakioerrata: osuu vain yhteen target non-token permanenttiin) pääsi eroon, kun responsena sen käyttämiseen täppäsi vastuksen Timetwisteristään löytämän Guardian Beastin ja Orbi tuhoutui sittenkin omaan abilityynsä. Muuten yhden manan vindicate kerran vuorossa olisi ratkaissut grindauspelin aika nopeasti.

Jos jompi kumpi olisi tuosta ko. pelin toisesta resolvanneesta Twisteristä nostanut edes kaksi business spelliä, peli olisi ratkennut siihen. Nyt vastus sai yhden (Guardian Beast) ja mä 0,5 (se edellämainittu toka Winter Orb ensin aiheutti vastukselle pari lämää Mana Vaultin kautta ennen kuin muuttui mulle haitalliseksi).
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #58 : 25.07.18 - klo 21:55 »
Aivan, sen Mana Vaultinhan voi tapata sen jälkeen kun 4 on joko päätetty olla maksamatta tai (tässä esimerkissä) maksaa. Tätä en tullut ajatelleeksi. Guardian beast ei muuten käsittääkseni estä tappausta Icyllä. Muistaakseni ei suojaa abilityiltä tai targetoinnilta. Eli olisikohan se pingaus sitten toiminut? Tosin silloin olisin voinut omalla Icyn kopiollani tapata sun Icyn ennen omaa vuoroani. Olisikohan se sitten lopulta muuttanut jotain? Mahdollisesti, mutta board state oli sen verran monimutkainen aika-ajoin että ihan varma en voi olla.

Hienot pelit joka tapauksessa, ja yllättäen meni vähän pidemmälle teknisyydessä ja taktikoinnissa kuin ne perus "unstable mutation flying meniin ja ajetaan niin kovaa kuin lähtee" -pelit. Vaikka eipä sillä, kyllä mä niitäkin tykkäsin pelata. :)

Poissa Azakael

Vs: Old school mtg
« Vastaus #59 : 29.08.18 - klo 13:02 »
Ens viikolla olisi työreissua Tampereelle, niin onko siellä suunnalla ihmisiä joita kiinnostaisi pelata old schoolia? Tarkalla formaatilla ei niin väliä, kunhan ollaan samaa mieltä siitä että Shivan Dragon ja Serra Angel oli tosi kovia vielä vuonna '95. :)