Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Moi, minä lähden Tampereelle!  (Luettu 1672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jiipee

Moi, minä lähden Tampereelle!
« : 07.04.08 - klo 14:52 »
No kerron jotain Tampereen SMQ:sta.

Päivää aikaisemmin lähdimme kaverini kanssa junalla Oulusta kohti Tamperetta. Tarkoitus oli että meitä olisi Oulusta yhteensä kolme naskia pelaamassa ja ottamassa paikat kisoihin, mutta yksi joukkomme jäsenistä meni katsomaan Paris Hiltonia ensin Helsinkiiin ja jätti matkalla puhelimensa junaan, mistä hänen asiostaan päättävä diktaattorihallitus ei pitänyt ja hänet passitettiin maitojunalla Ouluun. Matkan aikana junassa meidän oli tarkoitus kääräistä tarvittavat kortit dekkeihimme 10:stä Morningtiden boosterista. Näin ei käynyt (no Colossus tuli, jota ei loppupeleissä tarvittu). Launtaina bussilla Lielahdesta sitten Herwoodiin. Koska emme tunne Tamperetta kaverini kanssa, menimme vähän väärällä bussilla, mutta bussikuski ohjasi meidät turnauspaikalle, jossa odottelimmekin oven avausta kylmissämme puolisen tuntia. Sähkösalissa porukkaa sitten ei ollutkaan aluksi paljoa, mutta hieman jälkeen yhdentoista lössiä ilmaantui yhtäkkiä noin 30 lisää. Minun dekkini oli BR goblins ILMAN Stenchskipperiä JA Profane Commandien ja yhden Bitterblossomin kanssa.

Kierros 1 UB Rogue
No kaveri ei ollut vielä kauan harrastanut taikakortteja, ja se näkyi hieman. Voitin nopanheiton.Aloitin hieman heikohkolla kädellä, kädessä jotain polttoja ja Mogg War Marshaleita, mutta onneksi vastustaja mulligoi. Hän pelasi ykkösvuoron Prickly Boggartin ja pelkäsin että kävelläänkö tässä yli prowlimalla, kun kädestä prowlittiin Noggin Whack ja discardin pari ländiä. Nostin vahvasti. No seuraavalla vuorolla tulin pelin mukaan itse lyömällä yhdellä goblintokenilla ja prowlimalla Earwig Squadin. Katsoin dekin läpi ja oli aikamoista jöötiä. En tiennyt mitä ottaa pois joten otin poistoja eli terroreita pois. Sitte polttelin vastustajaa ja ajoin ja vastustaja ei nostanut kuin Stinkdrinker Banditin joka sekin maistoi Incineratea.
1-0

Toinen oli mehukkaampi. Aloituskädessäni oli kaikki mitä tarvittiin, Gargadon, Mogg War Marshal, lääniä, polttoa, Earwig Squad. Vastustaja mulligoi viiteen vielä avustukseksi. Pelailin Gargadontin ja Mogg War Marshalin ja prowlin Squadin ensimmäisen kolmen vuoron aikana. Otin pois Terroreita ja Auntie's Snitchejä. Vastustaja joutui itse miesten puutteessa hardcastimään Squadin. Laitoin lopulta miehiä pönttöön ja ja ajoin Karkadontilla ja Earwig Squadilla voittoon.

Kierros 2 MERFOLK KALA

Vastustaja katsoi hieman oudosti, koska minulla oli harhautuksena merfolktokenit goblintokeneiden päällä. Löin aina tokenit siihen pelaajaan nenän eteen kuin näytille ja aiheutti vähän hämmästystä . No hävisin nopanheiton ja lähdin kädellä missä oli polttoa ja vasta viidennen vuoron mies eli Siege-Gang, mutta en uskaltanut mulligoida koska lääniä oli mukavasti kolme. No polttelin alussa ja sain hänet 10 lifeen ja sitten yritin cästia Siege-Gankkia. Vastustaja ei ollut pelannut mitään vielä joten en tiennyt että mitä tässä tapahtuu. Hän counterii Rune Snagilla, mutta minua ei haittaa toisen gänkin ollessa kädessä. Vastustaja ei pelaa vieläkään mitään ja antaa vuoron minulle. Yritän tietenkin pelata toista Commanderia, mutta se saa maistaa Cryptic Commandia, no ajattelin että voin sitte ajella vaikka Mutavaulteilla voittoon. Mutta seuraavalla vuorolla hän pelaa KALOJA. Adept, Adept, Reejerey, Banneret Atlantis kahden vuoron aikana. Tuli parissa vuorossa yli 20 naamaan. Siinä vaiheessa tuntui aika suolaiselta että kalatko uivat yli.
0-1
Toiseen peliin sidetin Cryoclasmit. Aloitin vahvemmin pelaan miehiä, Mogg Fanaticin ja Mogg War Marshalin muodossa.Sitten lyön Cryoclasmilla johon ei ole counteria. Seuraavalla vuorolla sitten prowlin Squadin ja näen dekin. Sieltä paljastuu paljon kalaa ja REVEILLARK?. Hän pelaa Banneretin ja ponderoi. Sitten lyön Cryoclasmilla johon ei ole counteria. Lyön miehillä ja Mutavaulteilla kunnes hänellä on 3 lifeä ja Adept ja Banneret pöydässä. Nostan Incineraten ja mennään seuraavaan.
1-1
Hän pohtii pitkään, että aloittaako, mutta päättää mennä. Minulla on myös heikompi käsi, kun ei näy miehiä, mutta Cryoclasm näkyy, joten päätin pitää. Hän aloittaa ponderoimalla. Roikutan Karkadontin ja annan vuoron. Hän pelaa läänin ja antaa vuoron. Minä topdekkaan Mogg Fanaticin ja pelaan sen. Seuraavalla vuorolla hän pelaa Banneretin ja ponderoi. Manatäpissä omalla vuorollani pelaan Cryoclasmin ja lyön. Hän ei nosta seuraavalla vuorolla lääniä ja antaa vuoron minulle. Topdekkaan toisen Wortin ja pelaan toisen. Hän counterii sen, sitten ajelen taas. Seuraavalla vuorolla hän ei nosta ländiä ja vaan pelaa jotain muuta. Ja minun vuorollani pelaan Wortin tiskiin ja lyön. Vastustaja nostaa kolmannen läänin, mutta alkaa olla myöhäistä kun pelaan omalla vuorollani Mad Auntien jota ei kounterita. Gobot lyövät ja hän pelaa kaloja tiskiin. Karkadon tulee postista ja pieksut ovat liian suuret.
2-1 Rikola suolasi, koska eihän kukaan Wortin abilityä voi muistaa.(Toinen Wort gravella)

Kierros 3 CounterElf

Häviän nopanheiton, lähden heikolla kädellä. Pelaan Gargadontin postiin ja Mogg Fanaticin. Hän aloittaa Wolf-Skull Shamanilla. Pieksut hyytyivät ja kinshippasi susia peliin. Sitten koitan pelata Worttia, joka saa käärmeestä. Hän tekee lisää susia ja sitten koitan pelata Siege-Gankkia ja sekin saa käärmettä. Kohta minulla on vastassa käärmeitä ja susia about 10 ja lusikoin.
0-1
Toiseen peliin sidetän Cryoclasmit. Aloitan hieman paremmin ja pelaan Mogg War Marshalin ja hän aloittaa uudestaan Wolf-Skull Shamanilla. Itken hiljaa yksikseni, mutta Cryoclasmi resolvaa ja yksi islandi menee rikki. Sitten hän counteroi taas miehiäni ja pistää käärmeitä tiskiin. Cryptic Commanditkaan eivät oikeen saa minua nauramaan ja viimeinen yritykseni pelastua on Profane Command mutta sekään ei auta.
0-2

Kierros 4 UR gargadoncrushervensersowercounterkaikkistandardinhyvätpunasinisetkortit.dec

Tässä matsissa taas vastustaja katsoo pitkään ja hitaasti merfolktokeneitani. Aloitan Mogg War Marshalilla ja poltoilla päähän. Hän vastaa Fanaticilla ja Marauderssilla. Melkein repesin nauruun, kun pelaan Wortin neljännellä vuorolla ja hän huudahtaa: " AI GOBLINEITA?JAAAAA". No Marauders ja Mogg Fanatic ei jaksa pitkään kun pelaan Mad Auntien ja nostan miehiä gravelta. Hän Psionic Blastii kerran Auntieni mutta otan sen seuraavalla vuorolla gravelta. Lopulta poltan ja pieksen voittoon.
1-0
Toiseen peliin en sidetä mitään. Hän aloittaa hitaanlaisesti, ja minä laitan Mogg War Marshalia ja kolme Karkadonttia postiin. Hän pelaa counteroi jotain gobboja ja minua se ei haittaa, lopulta saan pelattua vuorollani prowlin Squadin. Näen kaikki dekin mehut ja katson hänen heikkoa manabaseaan joka näyttää monosiniseltä joten otan kaikki Gemstone Minet remppaan. Hän ei nosta kuin Faerie Conclaveja enää ja kolme postimiestä tulossa hänen Venserinsä ei enää pelasta tilannetta.
2-0

Kierros 5 UB Faeries

Vastustaja pelailee ensimmäisen korttinsa kolmosvuoron Pestermiten muodossa ja responssaa Incineratella päähän. Pelailen Mogg Fanaticceja ja Marshaleita, mutta ne eivät jaksa isojen lentopieksujen ja lopulta Mistbind Cliquen jälkeen ja häviän törkeästi.
0-1
Toiseen peliin tulevat Cryoclasmit. Pelaan Gargadontit ykkösvuorolla ja sitten Mogg War Marshalia tuplaten ja hän pelaa peräkkäisillä vuoroilla Scion of Oonat. Siinä vaiheessa olin jo lähellä skoopata. Sitten pelaan Mad Auntien mutta se saa Cryptic Commandista. Itken ja annan vuoron. hän lyö neljää ja pässää. Sitten nostan Commandin ja pelaan sen, johon outoa kyllä ei ole counteria ja laitan pullotonttuihin lämää ja Mad Auntien tiskiin ja lyön tokeneilla kahdeksaa. Hänen vuorollaan hän lyö, pelaa Damnationin, minä säkkään miehiä Karkadontille. Hän pässää ja omalla vuorollani Karkadontti pöytään ja Mutavaultilla ajo ja voitto.
1-1
Lähden heikolla kädellä ja hän kounteroi toisen vuoron Fanaticcini Spritellä ja se ottaa nii pirusti päähän :E. Siihen vähän hyytyi ja jouduin pelaamaan Mogg War Marshaleita hänen kasvattaessa lentoarmeijaansa. Sitten miehet kuolevat jossain vaiheessa ja ajellaan vaan toisiamme Mutavaulteilla, kunnes koitan harcastia Squadin joka sekin saa Cryptic commandia. En voi mitään lentureille ja häviän.
ps. ois vissii voinu sidettää Magus of the Moonitkin.
1-2

Kierros 6 WUBGR ELEMENTALS

Vastustaja aloittaa nopeasti Smokebraiderilla ja Nova Chaserilla. Itse olin pelannut vasta Mogg War Marshalin ja Karkadontin ja joudun hardcastimään Rift Boltin tappaakseni Chaserin. Hän ei pelaa vuorollaan mitään vaan pässää, itse pelaan Mogg War Marshaleita ja endissä hän paukauttaa 'Tresherin. No se ei haittaa ja hän pieksee sillä kerran, kunnes prowlin Squadin ja hän skooppaa koska lifet vähissä ja minulla miehet tiskissä hän ei halua näyttää dekkiään.
1-0
Toinen peli, hän mulligoi ja pelaa Smokebraiderin. Itse pelailen Marshaleita ja Mogg Fanaticin ja säkin sen Smokebraideriin. Hän ei nosta lääniä ja minä pelaan miehiä postiin ja prowlin Squadin ja näen kaikki herkut. Naureskelen ja otan huvikseni pois vaikka Horde of Notionsit. Hän ei saa pelattua vieläkään mitään ja minä lyön vuoro vuorolta ja lopulta poltan voittoon. Hän paljastaa kädestään Supreme Exemplarin ja Nova Chaseria .
2-0

Menin siis 4-2 aika suolaiselle sijalle.

Plussaa

+ suolapussit
+ paljon tilaa pelipaikalla
+ mehuisat peliliikkeet
+ Pizzeria Napoli
+ KALA
+ Tampereen bussifirmat(REPA REITTIOPAS)
+ majoitus

Miinusta

- sää
- nostot
- väärät dekkilistat (ilmeisesti)
- turtti, joka lähti maitojunalla kotiin

Ps. Onhan se ny perseestä, jos pelas jotai gb-läjää ja sitte ilmoittaaki dekkilistassa pelaavansa kalaa...
Niin ja raportin laatuhan on ihan perseestä ja juttua on hyvin vähän ja heikosti ja virheitä on enemmän kuin kaloja meressä(dekissä), mutta oikeasti raportin skriivaaminen kuuluisi ystävälleni, joka sijoittui oikeasti suolasijalle. No hän ei moista jaksa vääntää, joten koitan vähän jotakin osviittaa nopeasti kirjoitella tapahtumista.

« Viimeksi muokattu: 07.04.08 - klo 15:17 kirjoittanut Jiipee »