Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa  (Luettu 4331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« : 07.04.08 - klo 20:46 »
Otsikko kertookin jo pitkälti homman nimen,eli 26.4.08 (LA) on joensuun fantasiapeleissä legacy turnaus.Turnaus on sanktioitu jos minimimäärä pelaajia saadaan paikalle vaivautumaan.
-Osallistumis maksu 5 €
-Turnaus alkaa klo 11
-Enakkoon voi ilmoittautua käymällä paikan päällä,soittamalla fantsuun (013) 284 314 tai s-postilla:[email protected]
-Pääpalkintona on 2 x Polluted delta sekä muille sijoille buustereita osallistujamäärän mukaan
-24 henkeä mahtuu  pelaamaan
« Viimeksi muokattu: 07.04.08 - klo 21:03 kirjoittanut miinin »
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #1 : 07.04.08 - klo 20:59 »
Sanon jo ennen kuin kukaan ehtii tulla vittuilemaan, eli tiedämme kyllä tuona viikonloppuna on myös prelikoita. Tämä päivä käy kuitenkin meille Joen_suulaisille parhaiten, joten sitä ei ruveta muuttelemaan. Ja prelikat voi käydä harjaamassa myös sinä toisena viikonloppuna, eiks je...

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #2 : 22.04.08 - klo 19:07 »
Muistutetaan nyt vielä tästä jos saataisiin vieläkin enemmän pelaajia kuin viimeksi.Muutama pakkakin on vielä lainaamatta + vehkeitäkin vielä löytyy lainaan
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #3 : 26.04.08 - klo 16:15 »
Tämäkin tuli pelattua ja tuloksena kolmas sija allekirjoittaneelle. Deckinä toimi uwg-standstill med humility. Voittajaksi selviytyi Jussi Ovaska, kakkosena oli ilmeisesti Sami Vartiainen.

Poissa VuRkka

Re: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #4 : 26.04.08 - klo 17:30 »
Mitäs muita dekkejä näky?
"Poets dream the verses of otherworldly stories.
Artificers dream the blueprints of otherplanar artifacts."

Poissa Genesis

Vs: Re: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #5 : 26.04.08 - klo 17:47 »
Mitäs muita dekkejä näky?

Kaikkia deckejä en muista mutta tässä jotain: Monob burn, deadguy-ale, r-w-g vial goblins, 2-land belcher, joku tendrils-combo, mono w aggro siinä jotain :)

Poissa Fumba

Vs: Re: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #6 : 26.04.08 - klo 17:55 »
Mitäs muita dekkejä näky?

Kaikkia deckejä en muista mutta tässä jotain: Monob burn, deadguy-ale, r-w-g vial goblins, 2-land belcher, joku tendrils-combo, mono w aggro siinä jotain :)

Tarkennetaan: Tendrils-combo oli oma Epic Stormini, jota pelasin ihan päin helvettiä koko turnauksen ajan. Ei ollut edes mitään hyvää tekosyytä, lähinnä yleinen turttius. Mono-W Aggro oli tämän kaltainen, tarkasta listasta en tiedä. MortarWombat (foorumin puolella Kiltamestari) pelasi Worldseista ja TaNpereen Legacystä tuttua Katsuhiron UBW-kontrollia. Genesis unohti mainita oman dekkinsä, eli UWG Landstillin, jota vastaan muuten pelasin ainoat pelit, joita en hävinnyt pelivirheisiin.

Sitten oli vielä jotain outoa kuraa, joka ei tainnut pahemmin arkkityyppejä muistuttaa.

Edit: Olihan se Mikonkin dekki näköjään tuossa ylempänä..
« Viimeksi muokattu: 26.04.08 - klo 18:25 kirjoittanut Fumba »

Poissa Sammakko

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #7 : 26.04.08 - klo 18:23 »
Millain tuo D&T (Mono-W Aggro) pärjäsi.. kiinnostaa, kun sellasen rakensin g-spläshillä tosin.

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #8 : 26.04.08 - klo 20:00 »
Seuraa huonoja vertauskuvia pullollaan oleva raportti, jos joku jaksaa tämän kahlata läpi niin onnea vaan. Tein tämän yhtä paljon itseäni varten, jos vaikka joskus pelaisi jossain oikeasti tärkeässä turnauksessa josta voisi kirjoitella.

Osallistujia oli 9. Pakkajakauma oli seuraava:
Goblins valkoisella splashilla
BG Deadguy
WW Armageddonilla
Teh Eeppinen Myrsky
Landstill Tarmoilla ja Humilityllä
RDW
casuaaliselta haiskahtava UB jonka kantavana ideana Underworld Dreams & Megrim
2-land Belcher
minä itse Katsuhiro Morin herkkupinolla joka kulkee vissiin myös nimellä TrinketStalker.

Alkuperäinen lista:

http://www.portalemagic.it/deck_proposto.asp?idmazzo=618

Oma versioni:

4x Flooded Strand
4x Polluted Delta
3x Bloodstained Mire
2x Underground Sea
2x Tundra
1x Scrubland
1x Ancient Den
3x Swamp
1x Island
2x Plains

3x Tombstalker (En sitten neljättä löytänyt mistään, mutta setti näitä olisi pitänyt olla)
3x Trinket Mage (Tutoroi toolboksista vastauksia ja joskus myös ajelee)
2x Exalted Angel (Osoittautui hyväksi ideaksi pelata mainilla näitä yhden Stalkkerin puutteessa. Alkuperäisessä listassa siis nämä sidellä. Ylimääräinen life oli monessa tilanteessa aika relevantti, kun pakka pelaa 11 Laava Darttia ja 4 shokkia omaan päähän)

4x Brainstorm
3x Duress
4x Thoughtseize
4x Hymn to Tourach
4x Swords to Plowshares
1x Enlightened Tutor (Alkuperäinen lista pelasi Bottled Cloisteria jonka tällä voi hakea, kuten myös E. Plaguen ja kaikki muutkin silver bulletit)

2x Engineered Plague
3x Engineered Explosives
1x Tormod’s Crypt (enpä kertaakaan tarvinnut, mutta luultavasti parempi niin)
1x Pithing Needle
1x Sensei’s Divining Top
1x Cursed Scroll

Side:
4x Hydroblast
3x Disenchant
2x Stifle
2x Engineered Plague
3x Extirpate
1x Duress

Jos joku ei jostain syystä listan perusteella hahmota pakan ideaa, kerrataan hieman. Runsaat fetsit fiksaavat ahkerasti manabasea joka todella tarvitsee usein kaikkia kolmea väriä toimiakseen tehokkaasti, mutta ennen kaikkea graven korttien lukumäärää kasvaa ja Delvehän siitä tykkää. Optimaalinen aloitus on esimerkiksi seuraavanlainen:

T1 fetch + Thoughtseize
T2 fetch + Hymn to Tourach
T3 fetch + Tombstalker.

Eniten tuossa Morin listassa ihmetytti ettei se muka ollut saanut needleä mahtumaan mainille, sillä needle avitti ainakin minua vähintään joka toisessa pelissä.

Turnausaamuna Fantsuun saapuessani huomaan liikkeen edustalla kolme haltijaksi naamioitunutta naisihmistä puhumassa larppauksesta, ja mieleni orientoituu Zenmäisesti fantasia(pelien) maailmaan. Sisällä realiteetit seuraavista tunneista iskevät naamalle kuin märkä rätti - joukko valmiiksi hikisiä miehiä ja nuoria miehiä odottaa mittelömme alkua. Kaikkien Joensuun turnauspelaajien kaveri Terho(Schembo), jolla on jostain syystä aurinkolasit sisällä päässä, antaa viimeiset tarvittavat laput lainaan. Viime hetkellä keksin tosin vielä, ettei ilman Stiflejä olla eeppistä myrskyä voittamassa ja otan nekin.



Round 1. Juha mikälie UB discard viritelmä

G1
Vastustajani on nahkahousuihin ja stetsoniin sonnustautunut rokkarimies, joka on ilmeisesti muille paitsi minulle tuttu. Aloitan ok tasoisella kädellä joka sisältää Stalkkerin, Duressin, EE:n ja fetsejä. Vastus päättää aloittaa ekan vuoron Duressilla ja jatkaa toisen vuoron petal + UW dreams. Ei näytä liian valoisalta, ja Brainstormaukseni sekä toisen UW dreamssin tiskiin tulon jälkeen lifetotal ei näytä enää hyvältä. Kaksi ekat yrittämääni Tombstalkeria saavat Recoileista eikä hautuumaa näytä enää delveen kelvolliselta. Ehdin tippua kolmeen lifeen, kunnes nostan Enkelin ja kahdessa lifessä päästään ekalle ajolle, jonka jälkeen peli onkin helppoa kauraa opponentin nostellessa ländejä ainakin 6 vuoroa putkeen.

G2
Sidetän creaturevihan ulos, ja ainakin Disenchantit sisään. Pääsen ekalla vuorolla kurkkaamaan seizellä käden jossa on Maze of Ith + 5 muuta ländiä ja Megrim. GG sir!
Disenchanttaan Megrimin, Pithing Needle syö Mazen ja mitään mielenkiintoista ei todella tapahdu.

2-0

Round 2. Sami RW Vial Goblins

G1
Samin kanssa testasimme ilman sideä hieman joskus taannoin, ja tiesin ettei ennen sideä ole juuri mahiksia ellei edes yksi maindeck Engineered Plague tule ajoissa. Mulligoin ekan käden, joka on 6x land ja STOP. Mulligointi ei ole mun juttu, ja seuraavat kuusi korttia ovatkin 5x land + EE. Pidän sen toivoen, että jostain kumman syystä Samin käsi olisi täynnä saman CC:n omaavia hiisiä. Näin ei ole ja ei siitä sen enempää.

G2
Sideän Hydroblastit ja loput Engineered Plaguet. Vastailen Samin hieman hitaanpuoleiseen alkuun stoppailemalla ja Hydroblastittamalla 1/per vuoro tulleita goblineja kunnes kolmas mana paljastuu ja Engineered Plague pääsee elementtiinsä.
Sami saa kuitenkin sen poistettua, ja poistaapa Rishadan Porttia nimenneen Needlenkin rehvastellen. Se taisi olla kriittinen virhe, sillä nostan uuden Plaguen ja ajelen pienien miesten yli isolla demonillani.

Tässä vaiheessa Sami sidettää lisää, ja minä esitän ”vastaavani” hänen sidetyksiinsä ihan kuin tietäisin yhtään mitä teen. Atte(Fumba) ilmestyy viereemme spectailemaan hävittyään 2-0 kuulemma hyvälle matchupille. Oli ahneuksissaan halunnut pyöriä lisää, vaikka olisi voinut tehdä 10 EtW tokenia ja voittaa suoraan.

G3

Sami pelaa vuoroilla kaksi ja kolme Piledriverit, jotka kummatkin Hydroblastaan. Atte tietää kertoa, että paalujuntalla on pro blue, johon minä tiedän kertoa että se ei varmaan hirveästi stäkissä päde. Vuoro neljä tuo tullessaan Dwarwen Blastminerin minulla ollessa pöydässä kolme landia joista kaksi nonbasicia. Kiroan, että olen nimennyt neulaan Wastelandin, mutta pelaan muina miehinä morphin. Atte kurkkii ja kysyy miksi pelaan Krosan Cloudscraperia(Wanha!). UW Sea menee seuraavalla vuorolla rikki, mutta onneksi Rishadan Portinkin joutuu Sami täppäämään maksuksi. Pelaan ländillä itseni enkelin morffausmanoihin, ja alan heittää löylyä Enkelillä rukoillen, ettei Sami nosta STOPPIA ainakin sadalta vuorolta tuntuvana ajanjaksona jona enkelini Samin lifetotalia nakersi. Teen vielä järkyttävän pelivirheen, kun en tapa blastmineriä heti kun nostan stopin vaan vasta kun jälleen yksi ländi on syöty. Johtui varmaan siitä kun Atte yritti varastaa huomiota hajoilemalla pelivirheeseensä Terhoa vastaan. Vieressä aftergameja Terhoa vastaan pelatessaan Atte toki voitti kaikki pelit. Sami foldasi lopulta, ja totesi että sidetti stoppinsa ulos, joten niitä ei olisi tarvinnut pelätä.

Pelit 2-1, matsit 2-0.

Hetken aikaa oli hyvä olo scoresta, kunnes tajusin ainoan toisen kaks-nollan olevan Terho, tuo mies joka on tunnettu siitä, että vie ne palkinnot jotka on tuonutkin. Olin siis hävinnyt pari viimeistä Extended turnausta juuri terholle.

Round 3 Terho Seppänen (Schembo) BG Berserk Deadguy tai jotain sinnepäin.

G1
Terho selkeästi hieman vittuili minulle mainitessaan, että joutui hieman improvisoimaan omaa dekkiään kun olin vienyt niin paljon kortteja lainaan. Aloitan ekan vuoron Duressilla joka vie Sinkholen(hitto että vihaan tuota korttia) ja näyttää käden jossa ei sitten muuta olekaan kuin manaa, Wasteland ja yksi confidant. Wastelandin ansiosta kummallakaan ei ole hetkeen ollenkaan ländiä pöydässä. Confidant saa vastapalloon stopista heti kättelyssä, ja sitten pelailen morphin. Terho Tekee peliliikkeen, ja pelaa EE:n kolmella ja käyttää sitä. Totean että mikäs siinä, ja valaisen hämmentynyttä miestä morffien manacostista. Minulla on paljon liikkuvia osia toiminnassa enkelin lisäksi, ja terho ei nosta mitään ratkaisevaa. 1-0

G2
En keksi juuri mitään sidetettävää, vaikka jälkiviisaana olisi pitänyt arvata, että Terho on keksinyt juuri minua varten jotain vihaa, kun pakkani tiesi. Kelmi mieheksi!
Terho tuhoaa taas minulta monen monta ländiä, mutta ei itse oikein nostele niitä myöskään. Vilauttaapa minulle vielä vahingossa kädestään Terminaten pelatessaan Compostin followed by toinen samanlainen. Ei mikään huono lappu minua vastaan, korttiedulla jos millä läjäni voitetaan. Punaista manaa Terholla ei ole, mutta jostain kumman syystä keksin, että Terminate on saatava pois, että juuri castaamani liha ei siitä tummu. Seuraa oppitunti: Hymnin castatessaan tietää, että jotain on mennyt pieleen, kun opponentti saa siitä hyvästä nostaa kaksi korttia:/ Terho onneksi noin muuten taisi jonkun kerran unohtaa ylimääräisiä lappuja nostaa, ja ei kolmea ländiä enempää saanut peliin ennen kuin Compostit saivat EE:stä. Lentävä lihani vei minut scoreen 3-0. Aftergameja pelatessamme hävisin reiluhkosti, joten lienee turvallista sanoa, että matsin voitto oli Terhon heikkojen nostojen ja kämmien ansiota.

Terho totesi, että taidan olla aika varmasti kiinni Deltoissa. Olin fiiliksissä ja melkein menin jo tiskille kinuamaan niitä, kunnes minut palautettiin maan pinnalle kierroksien lukumäärästä, joka on 4. Laskeskelin kuitenkin pro-tyylillä ääneen, että koska muita ei 3-0:ssa ole, on resistanssini melkoinen. (Ei, en tästäkään aiheesta oikeasti tiedä juuri mitään.)

Pelit 2-0, matsit 3-0

Round 4. Aulis (2-Land Belskeri)

G1

En edes tiennyt tällä miehellä ”oikeaa” dekkiä olevan, kun olen vaan Gatewayssa jollain casual-läjillä nähnyt miehen pelaamassa. Edellisenä iltana oli ilmeisesti oltu viihteellä, kaverinsa Juhan kanssa juttu lensi ja kovaan ääneen keskusteltiin siitä kuinka turnauksen jälkeen korkataan lisää. Ekan ja tokan vuoron Duress ja Seizen veivät jotain, castatut manakiihyt vei EE. Melko nopeasti Trinket Maagikko nouti minulle neulan joka ymmärrykseni mukaan on GG belskerille. Aulis ei kuitenkaan lanniStunut antamaan luovutusvoittoa, vaan jouduin hitsaamaan 2,333… vahinkoa vuorossa Maagilla ja Cursed Scrollilla. 1-0

G2

Sidetin ulos ukkovihat, ja sisään Hydroblasteja Extirpateja, Stiflejä ja Disenchantteja.
Oma käteni oli discard pitoinen, mutta Aulis laskeskeli hetken ja pelasi sitten ekan vuoron Land Grantin, pari muuta manavehjettä ja Belskerin. Käteen jäi SSG. Discardailin häneltä parhaani mukaan mahdollisia manantuottajia, ja Neula löytyi kiitettävän ripeästi. Sitten taas hitsailin hitaasti 2 vahinkoa vuorossa vauhtia, ja kysyin löytyykö pakasta jotain outteja. Kuulemma löytyi joten jatkettiin löylyn lyömistä lethaleihin saakka -.- Kai siellä yksittäinen Naturalize oli.

4-0

Tekipä hyvää olla parempi kuin kaikki muut, ja saada siitä kiitokseksi vielä kaksi Polluted Deltaa ja kaksi SHM pussia. Ensi kerralla lupaan sitten pelata ihan omilla korteilla!

Propseja:

+Terho - Järkkäili taas turneen hienosti ja minulle (Aten laskujen mukaan) noin 500€ edestä kortteja lainaan.

+Fantsu - Palkintopussit oli mahdollista creduttaa Shadowmooriksi ilmestymispäivänä.

+Pelaajat - Olin yllättynyt että saatiin näinkin monta. Meininki oli hyvä ja suolailut vähäisiä.

-Pelivirheet - vähintään kerran per matsi tein jotain typerää, mutta mahtava pakka pelasti huonot playt.

-Fantsun tilat - Siellä on vaan niin helvetin ahdasta, pöydillä hiekkaa ja random WoWinpelaajia kuluttamassa happea Oikean Pelin™ pelaaJilta.

-Miinin - data jumala lupasi aiemmin tulevansa, mutta perui viime hetkellä.


Pahoitteluni plagioinneista ja liiallisesta Englismien viljelystä.

edit - tagien korjausta
« Viimeksi muokattu: 26.04.08 - klo 20:04 kirjoittanut Kiltamestari »

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #9 : 26.04.08 - klo 21:06 »
Mun standstill ei oo tarmoja nähnytkää ;P

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #10 : 26.04.08 - klo 21:16 »
Mitä saatanaa, oisin voinu vaikka vannoa että jossai vaiheessa testasin sinua vastaan ja Tarmoja näin.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #11 : 26.04.08 - klo 21:17 »
Näin on taas pelailtu :) jos jotakuta sattuu jostain kumman syystä kiinnostamaan niin viskaan nyt tuon oman pakkanikin sekaan.Eli Deadgyu ala schembon sävellykset

Land (20)
3 Bloodstained Mire
2 Polluted Delta
4 Bayou
1 Forest
4 Swamp
4 Wasteland
2 Badlands

Mönkiäiset (12)
4 Tarmogoyf
4 Dark Confidant
4 Nantuko Shade

Muuta jöötiä (29)
3 Dark Ritual
4 Sinkhole
4 Rancor ---> Jos olisi ollut niin hymnejä(Jussi perkule)
4 Duress
2 Cabal Therapy
4 Pernicious Deed
2 Engineered Explosives
3 Terminate
2 Berserk

Aina ei voi voittaa,ei edes joka kerta.....Laseista sen verran että normi kakkulat jäi autoon kolmen korttelin päähän enkä jaksanut lähteä niitä hakemaan.
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #12 : 26.04.08 - klo 22:10 »
Mitä saatanaa, oisin voinu vaikka vannoa että jossai vaiheessa testasin sinua vastaan ja Tarmoja näin.

Tarmot oli kyllä jossain vaihees deckis, mut tilalle tuli humility ja kumppanit ;)

Poissa Fumba

Vs: Legacy turnaus 26.4.08 Joensuussa
« Vastaus #13 : 27.04.08 - klo 15:11 »
Sami pelaa vuoroilla kaksi ja kolme Piledriverit, jotka kummatkin Hydroblastaan. Atte tietää kertoa, että paalujuntalla on pro blue, johon minä tiedän kertoa että se ei varmaan hirveästi stäkissä päde.

Tämä on kyllä hieman harhaanjohtavasti kerrottu - kyseisessä tilanteessa näytti siltä, kuin olisit Hydroblastannut Piledriveriä end of turnilla o__O

No, turtti olen silti, eipä mahda mitään :/