Poromagia

Kirjoittaja Aihe: KuukkaConi  (Luettu 3188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaley

KuukkaConi
« : 14.04.08 - klo 00:00 »
Kirjotanpa vähän raporttia lauantain SMQ:sta. Turnaus lähti hyvin bye:llä joten eikun skouttaamaan mitä Rikola pelaa ja sit makoilee sohville.

Peli 2 Manninen ManaRamp ilman mustaa

Oli jo perjantain fnm:ssä tsekkaillu mitä Manninen pelaa joten olin ihan odottavilla fiiliksillä ennen ottelua. Aiemmin olin hävinnyt efleille ja rampeille Treetop Villageen ja siksi nyt olin splashannut larkiini Avalanche Ridersit.

Eka peli menee ihan suunnitelmien mukaan ja vastuksella vielä nousee heikosti ländiä ja peli päättyy tilanteessa jossa Mannisella on vain kaki Mountainia tiskissä. Ridersit tuntu toimivan.

Toinen peli olikin kinkkisempi. Manninen nostaa kaikki 3 sidettämäänsä ridersiä mutta se ei haittaa koska mulla ei muuta nouse kuin ländiä. Manaa on mut ei mitään pelattavaa.

Kolmas peli on melkosta vääntöä ja toisella lisävuorolla mulla on enään 6 lifeä ja commanderi ois tulossa tiskiin mut pacti pelastaa. Onneksi muistan pactin maksaa ja tasuri on valmis

1-0-1

Peli 3 KEIJUT!! Jan Moilanen

Jahas. Tähän matchuppiin löytyy sideltä 15 lappua. Eka matsi nopea skuup kun vastuksella keijut toimii. Teferit, Crovaxit ja muut sisään ja koitetaas uudestaan.

No menee aika paljon paremmin. Crovax, Ascendant Hero resolvaa ja alkaa keijujen ongelmat. Tapahtuu mm. seuraavaa: mulla tiskissä Poryphry Nodes ja Crovax, vastuksella Mistbind Clique jonka alla on Scion of Oona. No mun upkeepissä nodes triggeröityy ja Clique paskaks ja Cliquen champion triggeriin vastus responssaa pelaamalla toisen Scionin. ???? . No ”ok” sopii mulle. Kaks Scionia paskaks ja Crovax ajelee voittoon.

Toinen peli toistaa samaa kuvioo. Tiskissä on tosin Teferi, Crovax ja Nodes. Vastustaja kusessa ja yrittää hidastella tasuriin ja joudun huutamaan tuomariakin paikalle. Crovax ajelee vastustajan vähiin lifeihin. Teen vielä niin hienon virheen pelin loppupuolella että vaikka mulla on bouncattu Teferi hanskassa niin en pelaa sitä vaikka vastuksella on Ancestral Vision resolvaamassa. Vision siis resolvaa mutta vastuksella ei nouse mitään ja hunajainen voitto varmistuu. Vastuksen kortit lentävät pöytään kirosanojen saattelemana ja Erkka I. Moisio pääsee rauhoittelemaan.

2-0-1

Peli 4 KEIJUT Again! joku rokkari

No sama taas. Nopea skuuppaus kun näkee että keiju-engine on käynnissä. Side sisään ja uus yritys.

Toisessa pelissä Teferi resolvaa kun vastuksella on kaks Visionia postissa ja toinen niistä resolvaamassa seuraavalla vuorolla. Huudetaan Erkka paikalle ja Erkka vahvistaa sen että Visionit ei oo tulossa niin kauan kuin Teferi on tiskissä. Kohta pelaan Crovaxin ja sen jälkeen loppu onkin historiaa.

Kolmas peli ja vastus ilmoittaa pelin alussa ettei pelaa mitään ennekuin saa mun Teferin counteroitua. No siinä pelataan molemmin puolin useampi kierros pelaamatta muuta kuin landia. Sopii minulle hyvin. Noin vuorolla 5 vastus laittaa Visionin postiin. Johon kerkiän pelata Teferin ennen kuin se resolvaa. Myöskin onnistuu sellainen että kun vastus pelaa Bitterblossomin niin pelaan omalla vuorollani Nodesin. Toimii. Tiskiin tulee kuitenkin muita keijuja ja joudun paskomaan Blossomin omalla Wispmarellani. Crovaxia ei näy. Lopulta kun pöytä on tyhjä keijuista ja mulla on tiskissä vain nodes ja teferi näyttää uhkaavalta. Paitsi minusta tilanne on ihan ok. kädessä odottelee toinen Wispmare jonka pelaan upkeepissä Nodesin triggerin ollessa stäkissä ja Wispmare tiskiin ja Nodes paskaksi ja Wispmare samoin. Teferi säästyy. Pelin aikana vastustaja on muutaman kerran jäätäny aika pahasti ja olen harkinnut tuomarin kustsumista. En kuitenkaan tehnyt sitä ja tasuri tulee. Mulla ois ollu pakan päällä Crovax ja vastuksella oli muutama inhoittava keiju. Jos ois pelattu piirun verran nopeammin olisin voittanut muutamassa vuorossa, mutta ei voi mitään. Ilman sitä Crovaxia olisin tosin hävinnyt muutaman vuoron päästä. Mut joo. Tasurikin ihan jees.


2-0-2

Peli 5 Lark

No nopeasti selviää että pelataan mirroria. Vastus käy jatkuvasti ekan pelin aikan juomassa vettä. On kuulemma heikko olo. Voitan ekan pelin ja vastus kertoo skuuppaavansa seuraavassa pelissä kun on niin heikko olo. Käy mulle.

3-0-2

Peli 6 UR-Control

Hulluna burnia ja countteria ja gargadon postissa. Liian monta liikkuvaa palasta minulle.

Ekassa ei tapahdu juuri muuta kuin se että minulla manat kusee. Vastus countteroi kolmannella vuorolla tulleen Mind Stonen ja jään neljään manaan loppupeliksi. Käteen jäi yks Reveilarkki ja kaks Body Doublea. Marauders ja Fanatic viuhuu ja Incinerate ja Psi blast viimeistelee homman.

Toiseen peliin sidetän Teferit ja Pactit. Ei nouse kummatkaan. Ja nyt kriittisiin virheisiin. Gargadon oli postissa 8 countterilla. Vastuksella 8 landia ja yks fanatic. Minulla 11 elämää. No mulla tulee Cloudskate postista. bouncea konklaaviin ja Rifwing Cloudskate ajaa. VIRHE! Itselläni kädessä 1 countteri mut manat auki kahteen Rune Snagiin. Vastus pelaa landin omalla vuorolla ja ottaa kuus manaa pooliin ja säkkää ländit Gargadoniin. Gargadoniin jää yks countteri. Sit vastus säkkää Fanaticin Gargadoniin ois tulossa tiskiin. En näe muuta vaihtoehtoa kuin Rune Snagata Greater Gargadonia. Yks Rune Snagi gravella ennestään. Kaveri Rune Snagaa mun Rune Snagin ja pelaa psi blastin päähän. Hyvät pelit.

3-1-2


Hyvät oli pelit. Tyytyväinen olin omaan suoritukseeni. Omassa pelissäni ei tullut kuin kaksi isompaa virhettä joten voin olla ihan hyvillä mielin senkin suhteen. (vrt. PTQ tampereeseen Kostia vastaan pelattu peli.) Ja pakkavalintahan oli paska mutta kun muuta ei ole niin sain muokattua siitä omasta mielestäni ihan hyvän version. Tosin 2 voittoa 3:sta kun tulee olemattomasta vastustajasta niin hieman mietityttää miten olisi käynyt jos olisi ollut oikeat vastukset. Nyt näin jälkeenpäin korvaisin nuo Riftwing Cloudskatet varmaan kolmella Blinkillä ja yhdellä venserillä. Tässä vielä pakkalista:

Lands
    4 Adarkar Wastes
    4 Plains
    5 Island
    4 Vivid Creek
    4 Nimbus Maze
    2 Desert
    1 Mountain
    1 Shivan Reef

Creatures
    4 Mulldrifter
    4 Reveillark
    1 Mirror Entity
    3 Body Double
    4 Aven Riftwatcher
    4 Avalanche Riders
    4 Riftwing Cloudskate

Spells
    3 Wrath of God
    2 Mind Stone
    4 Rune Snag
    2 Coldsteel Heart
    2 Remove Soul

Sideboard

SB: 3 Wispmare
SB: 3 Crovax, Ascendant Hero
SB: 3 Teferi, Mage of Zhalfir
SB: 3 Pact of Negation
SB: 3 Porphyry Nodes


Plussat

+MTG-tapahtumaa Jyväskylässä. Kiitos Thalian ja Defreak!
+Paljon pelaajia
+Todella viihtyisät tilat ja onnistuneet järjestelyt
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo 12:52 kirjoittanut kaley »

Poissa elib

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #1 : 14.04.08 - klo 20:21 »
Pelit 4 & 6 olivat veljeksiä. (Huomaa hidas peli tyyli...)

Pelasin itse tuota Pelin Kuusi pakkaa...
Todellakin, mietin kauan tuota Gargadon ajoa ja sainkin siitä Post-Traumaattisen päänsäryn autossa (Taisin eläytyä liikaa Psionic Blastiin). Pakkani Floodasi armottomasti, ja olin laskujeni mukaan nostanut 11 landiä ja kuusi muuta lappua.
Peli taisi kaatua siihen että vastustaja ajoi kyseisellä Lokilla, jättäen Gargadonille suorat tiet.

Mielenkiintoinen Sideboard, Teferi ja Crovax olivat mielestäni hienoja ratkaisuja sideboardilla , joita ei tosin näkynyt pelissä.

Jyväskylän Qualifier oli hieno turnaus. Hyvät tilat ja kaupat lähellä. Miesten vessa tosin oli oma lukunsa...
Pitänee vielä mainita tällainen outo veto:
Olimme joutuneet pelissä kolme, isoveljeni kanssa (rokkari) vastakkain. Mietimme tilannetta ja päädyimme ottamaan Tasurin. Tämä ratkaisu  ilmeisesti myöhemmin esti TOP 4 tasuroinnin 5 & 6: pelissä ja antoi molemmille tasaisemmat mahdollisuudet päästä TOP 8.

Poissa masatyyn

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #2 : 14.04.08 - klo 21:20 »
Yritetään jotain reportaasia, vaikka en mitään muistiinpanoja tehnytkään. Jos joku vastustaja tunnistaa, että tarinointi menee ihan perseelleen, korjatkoon.

Pakka:

4 Harmonize
4 Wrath Of God
4 Oblivion Ring
4 Primal Command
3 Fertile Ground
3 Search For Tomorrow
3 Garruk Wildspeaker
3 Into The North
3 Mwonvuli-Acid Moss

3 Cloudthresher
1 Crovax, Ascendant Hero
1 Akroma, Angel Of Wrath
1 Chameleon Colossus

7 Forest (ei ole lumiversioita kun aloitin pelaamaan Lorwynin kohdalla, eipä haitannut)
3 Arctic Flats
3 Murmuring Bosk
2 Mouth Of Ronom
2 Brushland
2 Horizon Canopy
2 Snow-Covered Plains
1 Treetop Village
1 Urza's Factory

SB:
4 Condemn
3 Extirpate
3 Eyes Of The Wisent
2 Wispmare
2 Chameleon Colossus
1 Crovax, Ascendant Hero

Kierros 1: Axel Ekman, WR-Lark

Axelin dekki oli vaihtunut perjantai-iltaisesta BR-goblinsista, mistä olin iloinen. Tämä oli ilmeisesti vastaus metaan, en tiedä miten pärjäsi esim. keijuille. Ekassa pelissä heitin Oblivion Ringin Coldsteel Heartiin ja Acid-Mossasin alkupelissä, jolloin aikaa oli. Näin lähinnä Mirror Entityn, ja homma meni helposti.

Tokassa pelissä näin hieman enemmän. Reveillarkin kanssa oli jonkin verran vaikeuksia, ja Sacred Mesa oli oikeasti paha. Lisäksi pelailin tyhmästi, heitin Primal Commandilla pakan päälle snowlandia Scrying Sheetsin ollessa pelissä, vaikka tavallistakin oli tarjolla. Cloudthresher auttoi, ja O-ringien löydyttyä Mesoihin sain väännettyä voiton.

1-0

Kierros 2: Karri Kuula, Faeries

Karrin onnistuin voittamaan perjantaina Friday Nightissä. Pakka oli tehty puhtaasti keijuja vastaan, ja lauantainakin nousin ekassa pelissä vielä sillasta kahdella Primal Commandilla, mutta sidestä ilmestyneet Thoughtseize ja Extirpate tekivät seuraavissa peleissä pahaa jälkeä. Jäi sellainen olo, että pelatakin olisin voinut paremmin, mutta en tiedä olisiko se auttanut.

1-1

Kierros 3: Ville Suutari, Red Deck Wins

Ekan pelin Ville vei. Taistelin jonkin verran, mutta kyllä se Marauders vaan on kova vehje. Cloudthresher näytti, että se ei ole paras creature burnipakkaa vastaan.

Toisessa pelissä vastustaja muistaakseni floodi, ja ehdin tehdä temppuni. Voiton kuitenkin otin, ja mentiin kolmanteen.

Kolmannessa pelissä alkuvuorot sujuivat rauhallisesti, mutta Magus Of The Moon meinasi sulkea pelini. Topdeckasin Forestin ja pelasin Search For Tomorrow'n. Päätin hakea toisen Forestin Primal Commandia varten, vaikka kädessä oli valkoistakin. Seuraavalla vuorolla nousi Plains, ja hyökkäävä Magus Of The Moon sai Condemnista. Siitä lähtien olikin helppoa, Primal Command paikkaili life-tilannetta ja haki Akroman, joka hoiteli homman.

2-1

Kierros 4: Roope Oksanen, RGb Mana Ramp

Sain aloittaa ja kiskaisin kolmannen vuoron Acid-Mossin. Oblivion Ring Wall Of Rootsiin, ja vastustajan peli oli pilalla. Cloudthresher ja Treetop Village ajelivat nopean voiton.

Toisessa pelissä Acid-Moss ei satuttanut ihan niin paljon, ja Roope kaiveli Extirpatella pois ainakin Primal Commandit, mutta lopulta peli meni pitkälti samalla tavalla kuin ensimmäinenkin.

3-1

Kierros 5: Jere Moilanen, Faeries

Jerelle hävisin FNM-pelin edellisenä iltana. Takaraivossa kaiveli myös Lorwyn-releasedraftin finaalin kolmannessa pelissä topdeckattu Weed Strangle, johon hävisin. Ei mieluisin vastustaja.

Ekassa pelissä Acid-Moss tuli puskista, landitilanne minä 5, Jere 2. Mies taisteli, ei auttanut.

Tokassa pelissä olin yhdessä lifessä, herkkujä kädessä ja pelissä. Nyyppäsin ja hävisin Faerie Conclaveen.

Kolmannessa pelissä aloitin raivoisasti muistaakseni kolmannen vuoron Colossuksella, ja homma näytti hyvältä. Jere kuitenkin teki kiusaa, ja jossain vaiheessa alkoi tuntua, että homma valuu tulokseen 1-2 kuten perjantaina. Sain kuitenkin väännettyä voiton. Ratkaisevaa oli muistaakseni, kun Jere täppäsi manansa Soweriin pöllien Colossukseni, mutta minulla oli kädessä Cloudthresher.

4-1

Kierros 6: Henri Parviainen, Red Deck Wins

Yritin kerjätä tasuria, kun ajattelin että kolmetoista pinnaa riittää topkasiin. Parviaiselle ei käynyt, joten peliin mentiin. Pelitapahtumien valossa tämä oli kuitenkin, ilmeisen kovasta vastustajasta huolimatta, helpoin voitto koko päivänä. Acid-Moss antoi aikaa, sidestä tullut Condemn yllätti Mutavaultin, ja rohkea Primal Commandilla haettu Akroma palkittiin, kun kahdeksas mana nousi seuraavalla vuorolla. Voitin molemmat pelit, vaikka toisessa homma hieman vaikeutui hyvän alun jälkeen. Tämä oli varmaan eka peli, jossa koin pelanneeni hyvin.

5-1.

15 pistettä riitti SMQ:n voittoon, kun viereisessä pöydässä keijumirroria pelanneet Karri Kuula ja J. Wickstrand tasuroivat ajan loppumiseen. Palkintopusseista aukesi mm. foili Thoughtseize, joten päivä meni aika putkeen.

Menestyksestä lienee kiittäminen pakkavalintaa ja sitä, että Larkkia ei tullut vastaan. Testaaminen oli olematonta, joten en tiedä, miten olisin pärjännyt.
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo 05:10 kirjoittanut masatyyn »

Poissa Rancid-

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #3 : 15.04.08 - klo 00:07 »
Kuutoskierroksella Parviainen lähti pelaamaan sua vastaan, koska yritti auttaa tuttuja (mm. mua) teoreettisten top8-mahkujen kanssa. Noihin maindeck Acid-Mosseihin kilahteli aika moni  ;D
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa masatyyn

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #4 : 15.04.08 - klo 05:09 »
Kuutoskierroksella Parviainen lähti pelaamaan sua vastaan, koska yritti auttaa tuttuja (mm. mua) teoreettisten top8-mahkujen kanssa.

Joo, näin käsitinkin. Ymmärrettävää, ja pelaamisestahan näissä turnauksissa on kyse.

Acid-Moss oli kyllä pakan paras kortti.
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo 05:14 kirjoittanut masatyyn »

Poissa oze

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #5 : 15.04.08 - klo 17:36 »
Onko kenelläkään tuloksia/deckkilistoja SMQ:sta? Vois postailla menemään.
Kai Henrikin qualifoitu? Go sieni go!

Vs: KuukkaConi
« Vastaus #6 : 15.04.08 - klo 19:09 »
Onko kenelläkään tuloksia/deckkilistoja SMQ:sta?
Top8 on postattu tuonne toiseen ketjuun.
<VmprHntrD> magic: the gathering of lower lifeforms