Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #330 : 25.10.18 - klo 17:44 »
Tää ois 16.10 laittanut lähettäneensä mutta leima oli 22.10, kyseessä vielä suomalainen kaveri joka ei vastannut myöskään viestiin kun kyselin missä mahtaa olla lähetys. Tänään 25.10 tosiaan tuli perille ja kortit hyvässä kunnossa. Jos luet mtgsuomea niin kiitos korteista :D. Ehkä mä en taida jaksaa antaa mitään "sent 16.10 but stamped 22.10" kommenttia, kun olen ihan tyytyväinen.

Poissa cyctahoh

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #331 : 25.10.18 - klo 20:52 »
Kyllähän tuossa tilanteessa kannattaisi laittaa maininta. Tuo on aika ikävää kun tuota tehdään, niin ei tiedä kämmäileekö posti vai mitä on tapahtunut kun kirjeet viivästyy. Erityisesti tilanteessa kun ei vastata viestiinkään.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #332 : 26.10.18 - klo 17:06 »
Mulle kävi joskus noin - laitoin postiin samana päivänä kun tilaus tuli, mutta kirje seikkaili pitkin Postia pari viikkoa ja ostajakin ehti jo merkata "did not arrive" kunnes sitten lopulta tulikin ja leima oli ties mitä. Se, että viesteihin ei vastata, on kyllä aika suspektia.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Brandon

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #333 : 30.10.18 - klo 14:12 »
Ostin kortteja. Noin 100€lla. Viikko mennyt eikä ole lähetetty. Kuinka kauan yleensä annatte aikaa, että myyjä lähettää kortit ennen kuin otatte yhteyttä ja onko tuolla jotain sääntöjä minkä ajan sisällä kortit pitäisi lähettää?

Poissa Mozzam

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #334 : 30.10.18 - klo 14:25 »
Ostin kortteja. Noin 100€lla. Viikko mennyt eikä ole lähetetty. Kuinka kauan yleensä annatte aikaa, että myyjä lähettää kortit ennen kuin otatte yhteyttä ja onko tuolla jotain sääntöjä minkä ajan sisällä kortit pitäisi lähettää?

Laita asiallinen viesti ja kysy tilannetta. Mulla on ainakin joskus jäänyt sähköpostit huomaamatta ja tilaus on roikkunut tarpeettoman pitkään lähettämättä.

 - Jussi
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Migo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #335 : 30.10.18 - klo 16:21 »
Moro!

Tuosta Saksasta ja postivakuutuksesta - lähetin itse sinne juuri pari viikkoa sitten lähetyksen, jossa postarit olisivat olleet 45 e DHL:n välityksellä. Kysyin ostajalta haittaako jos löydän halvemman ja se saa erotuksen takaisin, yllättäen tämä ostajalle kävi :) kyselin sitten postissa postivakuutusta ja kirjausta, mutta Saksaan tosiaan ei voi lähettää postivakuutettuna.

Kuitenkin postin virkailija sanoi, että postin kirjaaminen riittää siihen, että Posti on velvollinen korvaamaan lähetyksen jos se matkalla jonnekin hukkuu tai muuten tärvellään. Tämä vähän hämmensi, koska miten lähetyksen sisällön arvon voisi sitten tarvittaessa todistaa? Joka tapauksessa lähetin lähetyksen kirjattuna, ostaja sai sen ja erotuksen refundin ja there was much rejoicing. Kertokaa muutkin jos postivirkailija on antanut tällaista tietoa!

ystävällisin terveisin
Mika

Poissa absurdimuukalainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #336 : 30.10.18 - klo 20:42 »

Kuitenkin postin virkailija sanoi, että postin kirjaaminen riittää siihen, että Posti on velvollinen korvaamaan lähetyksen jos se matkalla jonnekin hukkuu tai muuten tärvellään. Tämä vähän hämmensi, koska miten lähetyksen sisällön arvon voisi sitten tarvittaessa todistaa? Joka tapauksessa lähetin lähetyksen kirjattuna, ostaja sai sen ja erotuksen refundin ja there was much rejoicing. Kertokaa muutkin jos postivirkailija on antanut tällaista tietoa!

ystävällisin terveisin
Mika

Korvaavat varmaan kirjatun lähetyksen kulut postimerkeillä jos se katoaa. Eivät sisältöä.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #337 : 30.10.18 - klo 21:33 »

Kuitenkin postin virkailija sanoi, että postin kirjaaminen riittää siihen, että Posti on velvollinen korvaamaan lähetyksen jos se matkalla jonnekin hukkuu tai muuten tärvellään. Tämä vähän hämmensi, koska miten lähetyksen sisällön arvon voisi sitten tarvittaessa todistaa? Joka tapauksessa lähetin lähetyksen kirjattuna, ostaja sai sen ja erotuksen refundin ja there was much rejoicing. Kertokaa muutkin jos postivirkailija on antanut tällaista tietoa!

ystävällisin terveisin
Mika

Korvaavat varmaan kirjatun lähetyksen kulut postimerkeillä jos se katoaa. Eivät sisältöä.

Taitaa siinä olla joku 35 tai 50e minkä edestä posti korvaa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Brandon

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #338 : 31.10.18 - klo 15:16 »
Ostin kortteja. Noin 100€lla. Viikko mennyt eikä ole lähetetty. Kuinka kauan yleensä annatte aikaa, että myyjä lähettää kortit ennen kuin otatte yhteyttä ja onko tuolla jotain sääntöjä minkä ajan sisällä kortit pitäisi lähettää?

No nyt lähti kortit tulemaan. Riitti näköjään, että täällä kävi itkemässä :)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #339 : 14.11.18 - klo 12:25 »
Huoh. Myin Phyrexian Negator judgefoilin noin 7 eurolla. Ostaja valitti että se ei ollutkaan near mint, oli jotain naarmua ja mitälie. Koska tiesin etten ollut korttia kovin tarkkaan pakatessa syynännyt, tarjosin ostajalle parempaa versiota omasta kokoelmastani. Sovittiin että hän lähettää naarmuisen kortin takaisin ja minä uuden tilalle. Tarkistin toki, että kortti oli virheetön ja niin se mielestäni olikin.

Ja nyt ostaja taas valittaa että siellä on jotain naarmua ja itkee refundin perään. Olin joka tapauksessa luvannut korvata postikulut ensimmäisen negatorin takaisinlähettämisestä ja tässä alkaa olla jo vedätyksen makua. Sillä välin kortin hinta on pompannut lähemmäs 30 euroa...

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #340 : 14.11.18 - klo 13:37 »
Huoh. Myin Phyrexian Negator judgefoilin noin 7 eurolla. Ostaja valitti että se ei ollutkaan near mint, oli jotain naarmua ja mitälie. Koska tiesin etten ollut korttia kovin tarkkaan pakatessa syynännyt, tarjosin ostajalle parempaa versiota omasta kokoelmastani. Sovittiin että hän lähettää naarmuisen kortin takaisin ja minä uuden tilalle. Tarkistin toki, että kortti oli virheetön ja niin se mielestäni olikin.

Ja nyt ostaja taas valittaa että siellä on jotain naarmua ja itkee refundin perään. Olin joka tapauksessa luvannut korvata postikulut ensimmäisen negatorin takaisinlähettämisestä ja tässä alkaa olla jo vedätyksen makua. Sillä välin kortin hinta on pompannut lähemmäs 30 euroa...

Ite olisin vain ekassa casessa tarjonnut refundin (tyylin euron) ja vaihtoehtona tarjonnut, että jos laitat kortin takaisin, saat full refundin ja postikulut. Tohon nykyiseen vain sanoisin, että laita takas tulemaan niin saat refundin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #341 : 19.11.18 - klo 21:04 »
Okei, mitäköhän helvettiä. Tarjosin refundia 2 euroa ja ajattelin että se saa kelvata ja kattaa postikulut. Sieltä tuli perään "hei, saanko vielä postikuluistain korvauksen?" viesti. En vastannut siihen vielä. Tänään tuli MCM-viesti jonka mukaan ostaja on päättänyt maksaa mulle 1.40 EUR ylimääräistä? wtf?

(en varsinaisesti kysy tässä neuvoa, kunhan avaudun. aattelin jättää kyseisen lisämaksun lunastamatta ja toivoa ettei tyyppi osta multa enää ikinä mitään)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #342 : 19.11.18 - klo 22:16 »
Settings-menun alta löytyy onneksi blokkilista urpoja varten. Joskus sitä toivoo, että sinne voisi laittaa kokonaisia valtioita kerralla...
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #343 : 19.11.18 - klo 22:40 »
Settings-menun alta löytyy onneksi blokkilista urpoja varten. Joskus sitä toivoo, että sinne voisi laittaa kokonaisia valtioita kerralla...
Muistaakseni pystyy. Hämärä muistikuva, että mulla olis ollu koko Iberia pimennetty.

Löytyihän se: Selling - Selling Options - "This is the list of countries you accept to deliver to. If you don't want to deliver to any country, just uncheck it from the list below. Please note that your offers will no longer be visible to users from countries you unchecked."

Iberian niemimaata ei tueta. Kaikki muut saa palvelua.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #344 : 19.11.18 - klo 22:49 »
Okei, mitäköhän helvettiä. Tarjosin refundia 2 euroa ja ajattelin että se saa kelvata ja kattaa postikulut. Sieltä tuli perään "hei, saanko vielä postikuluistain korvauksen?" viesti. En vastannut siihen vielä. Tänään tuli MCM-viesti jonka mukaan ostaja on päättänyt maksaa mulle 1.40 EUR ylimääräistä? wtf?

(en varsinaisesti kysy tässä neuvoa, kunhan avaudun. aattelin jättää kyseisen lisämaksun lunastamatta ja toivoa ettei tyyppi osta multa enää ikinä mitään)

Tuo saattaa ekaa kertaa käytettynä olla hieman sekava, ja itsekin n00bina joskus vahingossa tarjosin rahaa kun yritin ilmaista haluni refundista.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #345 : 04.12.18 - klo 13:03 »
Missä tuolla on mahdollisuus blokata yksittäinen käyttäjä?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nekron

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #346 : 04.12.18 - klo 13:20 »
Missä tuolla on mahdollisuus blokata yksittäinen käyttäjä?

Klikkaamalla my account -> settins
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Cacodemoni

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #347 : 18.12.18 - klo 18:55 »


Nuno Vale, nimimerkki "Olifamano" MCM:llä. Portugalilainen myyjä. Tilaus tehty kesällä, on sen jälkeen ollut 'on vacation' eikä ole vastannut yhteenkään viestiin. Tilattu ilman kirjattua lähetystä, kortit eivät saapuneet koskaan. Onko tuttu tai onko kokemuksia?

Poissa NiZiTa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #348 : 19.01.19 - klo 13:41 »
Lähetin Ranskalaiselle ostajalle 'blackjj' kortteja. Kortit menivet perille aikapäiviä sitten ja tänään tuli viesti jossa ostaja väittää kortteja feikeiksi ja selkeästi yrittää scamata. Onko kellään kokemuksia tällaisista? Onko ideoita mitä tehdä? Suoraan vaan mcm:lle ilmoitusta? Kirjattu ja vakuutettu lähetys. Alla kopio viestistä.

-----
I came home Wednesday night, and I looked at the cards I got on Thursday.
Observing the Liliana of the Veil, one of the cards is clearly coloured with a black marker on the edges. Probably a poor card originally.
So I looked at the three other Liliana of the veil, and at the touch, we feel a difference, moreover the impression of the textbox and at the copyright level indicates that they are counterfeits.
I got confirmation tonight from friends who are used to recognizing fake cards.
I have not yet checked the other cards that seemed to me at first glance to be true. But now I doubt all your cards.

Poissa Nekron

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #349 : 19.01.19 - klo 17:04 »
Suoraan mcm aspaan viestiä. Se on helpoin tapa. Sitten he pyytävät kortit tältä ranskalaiselta sankarilta tarkempaa tunnustelua varten ja sitten jos sieltä tulee toteamus että ovat feikkejä niin sitten sinua on huijattu, mutta jos sieltä sanovat että eivät ole feikkejä niin sitten sinä saat varmasti rahasi ja tämä ranskalainen saa noottia.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #350 : 02.07.19 - klo 11:40 »
Hei,
ostin MCM:stä pari Assassin's Trophya ja kysyisin, onko GRN setissä ollut korttien haaleutta ongelmana?
Kortit tuntuivat samalta ja tarra ei näytä epäilyttävältä. Osaatteko neuvoa, onko haaleampi assassin's trophy aito?



Tumemman manasymbolit ja settisymboli



Haaleamman manasymbolit ja settisymboli


Poissa Suntelli

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #351 : 02.07.19 - klo 13:14 »
Sanoisin että aitoja, mutta tuolla green dot testillä varmistat

https://www.detecting-the-fakes.com/checking-details/green-dot-check/


Poissa SnowCrow

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #352 : 02.07.19 - klo 15:39 »
Ittellä on kanssa yks haaleempi Temple Garden, muistaakseni ihan boosterista tullut. Tuntuvat ihan samanlaisilta, vain värissä eroa. Eli väittäisin että tuo sun Trophy on aito.


Poissa SnowCrow

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #353 : 02.07.19 - klo 15:39 »
Joo eli tässä vielä oikee linkki:

Poissa Dredi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #354 : 02.07.19 - klo 20:32 »
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..

Poissa Mayza

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #355 : 02.07.19 - klo 23:09 »
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..

Jos on ulkomailta lähetetty niin Suomen Postissa seurannassa se näkyy vasta kun se on kirjattu Suomen Postin piiriin.

https://www.17track.net/fi on toiminu itellä hyvin. Myös MCM seurantakoodista klikattuna aukeaa ainakin sillointällöin lähetysmaan seuranta.

Poissa Dredi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #356 : 03.07.19 - klo 08:28 »
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..

Jos on ulkomailta lähetetty niin Suomen Postissa seurannassa se näkyy vasta kun se on kirjattu Suomen Postin piiriin.

https://www.17track.net/fi on toiminu itellä hyvin. Myös MCM seurantakoodista klikattuna aukeaa ainakin sillointällöin lähetysmaan seuranta.

Katsonut useammasta sivustosta. 17track 24track, saksan dhl..ei näy ei, noh katotaan mitä myyjä sanoo.

Poissa zeeAbe

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #357 : 09.07.19 - klo 22:20 »
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..

Jos on ulkomailta lähetetty niin Suomen Postissa seurannassa se näkyy vasta kun se on kirjattu Suomen Postin piiriin.

https://www.17track.net/fi on toiminu itellä hyvin. Myös MCM seurantakoodista klikattuna aukeaa ainakin sillointällöin lähetysmaan seuranta.

Näissä oli ennen sivuston päivitystä uuteen ulkoasuun se että pystyi klikkaamaan joko numeroa tai sen vieressä olevaa lippua ja toinen toi lähetysmaan toinen saapumismaan kuljetuspalvelun seurantasivun esiin.

Liittyen Trophy kysymykseen. Ainakin kuvien perusteella sanoisin aidoiksi. Jokaisessa setissä tulee olemaan kortteja eri väritummuuksilla, painoprosessin aikana värejä mitataan ja halutaan pysyä tietyssä haarukassa. Haarukka on kohtuullisen laaja, varsinkin kun saa verrokkikappaleita eri päistä käsiinsä.

Poissa HaccyZ

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #358 : 18.07.19 - klo 16:17 »
Tämän voisi määritellä kai positiiviseksi ongelmaksi. Kysyn neuvoa velvollisuuksistani kuluttajana, mutta moralisoidakin saa:
Tilasin saksalaisesta kaupasta MCM:n kautta boxin. Tämä ensimmäinen laatikko oli lähetetty väärään maahan, ja DHL sanoi, että myyjän pitää pyytää paketin palauttamista, eikä asia minun toimillani etene. Otin yhteyttä myyjään, ja sovittiin, että he lähettävät toisen boxin asap. Toinen paketti tuli perille, ja ajattelin, että kauppa oli suoritettu onnistuneesti loppuun. (MCM:n puolesta tilaus ehti mennä selvitysvaiheeseen, mutta paketti tuli pian sen jälkeen ja sinnekin sai ruksia tilauksen täytetyksi.)

Nyt kävi kuitenkin niin, että se ensimmäinen boxi tulikin minulle. Hain sen postista katsomatta sen tarkemmin etukäteen mikä paketti on kyseessä. Onko minulla oikeus pitää paketti ilman sen kummempia oikeudellisia näkökohtia, vai tulisiko minun ilmoittaa asiasta myyjälle?

Poissa cyctahoh

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #359 : 18.07.19 - klo 16:55 »
Tämän voisi määritellä kai positiiviseksi ongelmaksi. Kysyn neuvoa velvollisuuksistani kuluttajana, mutta moralisoidakin saa:
Tilasin saksalaisesta kaupasta MCM:n kautta boxin. Tämä ensimmäinen laatikko oli lähetetty väärään maahan, ja DHL sanoi, että myyjän pitää pyytää paketin palauttamista, eikä asia minun toimillani etene. Otin yhteyttä myyjään, ja sovittiin, että he lähettävät toisen boxin asap. Toinen paketti tuli perille, ja ajattelin, että kauppa oli suoritettu onnistuneesti loppuun. (MCM:n puolesta tilaus ehti mennä selvitysvaiheeseen, mutta paketti tuli pian sen jälkeen ja sinnekin sai ruksia tilauksen täytetyksi.)

Nyt kävi kuitenkin niin, että se ensimmäinen boxi tulikin minulle. Hain sen postista katsomatta sen tarkemmin etukäteen mikä paketti on kyseessä. Onko minulla oikeus pitää paketti ilman sen kummempia oikeudellisia näkökohtia, vai tulisiko minun ilmoittaa asiasta myyjälle?

Eikö tuo ole lähtökohtaisesti aika ikävä temppu vaan pitää ylimääräinen tuote itsellä ilmoittamatta myyjälle mitään?