Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] Mono Blue Skies aka KALA  (Luettu 7632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JunioRcmf

[GER] Mono Blue Skies aka KALA
« : 29.11.08 - klo 19:20 »
Bannilista niille, jotka eivät sitä tunne:
http://www.highlandermagic.info/index.php?id=bannedlist




Land - 34
1 [TSP] Academy Ruins
1 [TE] Ancient Tomb
1 [DIS] Azorius Chancery (foil)
1 [EX] City of Traitors
1 [RAV] Dimir Aqueduct (foil)
1 [MM] Dust Bowl
1 [GW] Faerie Conclave (foil)
19 [ZEN] Island
1 [GPT] Izzet Boilerworks
1 [REN] Mishra's Factory (French)
1 [MOR] Mutavault (Chinese)
1 [ONS] Riptide Laboratory
1 [MM] Rishadan Port
1 [DIS] Simic Growth Chamber
1 [CS] Snow-Covered Island (foil)
1 [TE] Wasteland

Artifact - 15
1 [DST] AEther Vial
1 [WWK] Basilisk Collar
1 [MRD] Chrome Mox
1 [5DN] Guardian Idol
1 [WL] Mind Stone (Japanese)
1 [ST] Mox Diamond (Chinese)
1 [SOK] Pithing Needle
1 [ALA] Relic of Progenitus (foil)
1 [DST] Sword of Fire and Ice
1 [DST] Sword of Light and Shadow
1 [MRD] Talisman of Dominance (foil)
1 [MRD] Talisman of Progress
1 [NE] Tangle Wire
1 [5DN] Vedalken Shackles (German)
1 [RV] Winter Orb

Creature - 27
1 [TE] Cloud Spirit
1 [EVE] Cold-Eyed Selkie
1 [LRW] Faerie Harbinger
1 [EVE] Glen Elendra Archmage
1 [WWK] Horizon Drake
1 [M10] Illusionary Servant
1 [FUT] Infiltrator il-Kor (Russian)
1 [SHM] Inkfathom Infiltrator (foil)
1 [BOK] Kira, Great Glass-Spinner
1 [TSP] Looter il-Kor (foil)
1 [PT] Man-o'-War
1 [UD] Masticore
1 [DCI] Mulldrifter (foil)
1 [LRW] Pestermite
1 [TSP] Riftwing Cloudskate (foil)
1 [MM] Rishadan Airship
1 [P2] Sea Drake
1 [FTV] Serendib Efreet (foil)
1 [LRW] Sower of Temptation
1 [LRW] Spellstutter Sprite
1 [PR] Spiketail Hatchling
1 [SHM] Sygg, River Cutthroat (foil)
1 [5DN] Trinket Mage
1 [MOR] Vendilion Clique
1 [FUT] Venser, Shaper Savant
1 [EVE] Wake Thrasher
1 [SHM] Wasp Lancer

Enchantment - 3
1 [UZ] Back to Basics
1 [4TH] Control Magic (Japanese)
1 [UD] Treachery

Instant - 19
1 [TE] Counterspell (Korean)
1 [DCI] Cryptic Command (textless foil)
1 [NE] Daze (Japanese)
1 [IN] Fact or Fiction
1 [PR] Foil
1 [AL] Force of Will
1 [LE] Force Spike
1 [FTV] Gifts Ungiven (foil)
1 [MM] Gush
1 [ZEN] Into the Roil (foil)
1 [DCI] Mana Leak (textless)
1 [HL] Memory Lapse
1 [UL] Miscalculation
1 [DCI] Psionic Blast (textless)
1 [RAV] Remand
1 [PS] Rushing River
1 [DIS] Spell Snare
1 [MRD] Thirst for Knowledge (signed)
1 [MM] Thwart

Planeswalker - 2
1 [JVC] Jace Beleren (foil)
1 [WWK] Jace, the Mind Sculptor




Puuttuvia kortteja:
Mana Drain



Tekstit uusitaan, kun vaan jaksan.

Kommentteja, ehdotuksia ja mielipiteitä otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 14.02.10 - klo 01:28 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa pyyhttu

Re: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #1 : 29.11.08 - klo 21:12 »
Eipä tuohon paljon lisättävää ole, ts. jos hankit tuon Sea Drakella alkavan listan ja osaat cuttailla budjetteja pois niin varmaan ihan OK kala tuosta tulee. Tuollaisenakin se saa jo pahaa jälkeä aikaan.

Ellet ole lukaissut jo Ihosen tarinaa kalasta: http://www.magicplayer.org/forum/index.php?topic=146.0 tai ihmetellyt Topelin MonoU-skiesiä (nopealla kurvilla), niin noista voit saada vielä ideoita.

Poissa JunioRcmf

Vs: Re: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #2 : 29.11.08 - klo 22:07 »
Eipä tuohon paljon lisättävää ole, ts. jos hankit tuon Sea Drakella alkavan listan ja osaat cuttailla budjetteja pois niin varmaan ihan OK kala tuosta tulee. Tuollaisenakin se saa jo pahaa jälkeä aikaan.

Ellet ole lukaissut jo Ihosen tarinaa kalasta: http://www.magicplayer.org/forum/index.php?topic=146.0 tai ihmetellyt Topelin MonoU-skiesiä (nopealla kurvilla), niin noista voit saada vielä ideoita.
Ihosen pari Kala raporttia olen täällä lukenut, mutta Topelin sKiesin listaa en ole aiemmin nähnyt.

Tein tuossa pakkaan seuraavan laisen muutoksen:
-1 Raven Familiar
-1 Solemn Simulacrum
-1 Psionic Blast-1 Deep Analysis (oliko tämän poistaminen väärin?)
-1 Cursed Scroll
+1 Guardian Idol
+1 Talisman of Dominance
+1 Talisman of Progress
+1 Winter Orb
+1 Tangle Wire

Edit: Toinen muutos perään.
-1 Lonely Sandbar
-1 Remote Isle
+1 Psionic Blast
+1 Snow-Covered Island


Tuosta Ihosen listasta nämä kortit vähän ihmetyttävät osittain itseäni:
Sygg, River Cutthroat, onko tämä todella tarpeeksi hyvä?
Loxodon Warhammer, kuusi manaa on paljon (pelaaminen + equippaus samalla vuorolla). Onko tämä sen arvoinen?
Propaganda ja Maze of Ith, tarvitseekö aggrohko deckki todella näitä?
Academy Ruins, onko tällä tarpeeksi targetteja vai onko Wasteland efekti vastustajan Ruinsiin vahva syy pelata tätä vähäisten targettien ohella?

Näiden pelaamisen voin ymmärtää, mutta...
Man-o'-War, ei ole vielä onnistunut vakuuttamaan minua pelattavuudestaan.
Kira, Great Glass-Spinner on kyllä sinäänsä hyvä, mutta cc3 2/2 joka hidastaa equipmenttien käyttöä vain on jotenki häiritsevä omasta mielestäni, koska massapoisto on kohtuu yleistä.
Back to Basics, hyvä, mutta vähän riski kortti. En ole varma viitsiikö tätä todella pelata. Vakuutakaa minut tämän toimivuudesta.
Control Magic, jotenkin cc4 enchantment ei vain kiehdo minua...
Daze, oman kokemukseni mukaan yhden maksaminen onnistuu melkein aina joten en itse ole tätä listaani lisännyt, harkitsemisen arvoinen kumminkin.
Rushing River, yleensä haluan mahdollisuuden osua myös lääneihin, mutta kahteen nonlandiin osuminen... harkittavissa oleva kortti.
Gush, itse testasin tätä, mutta sen tehokkuus ei vielä vakuuttanut minua. Teho voinut nousta nyt, kun lisäsin Tangle Wiren ja Winter Orbin pakkaan.
Gifts Ungiven, sama juttu kuin Gushilla.
Fact or Fiction, en ole testannut, mutta epäilen samaa kohtaloa kuin Gushilla ja Giftsillä.
Manaa maksavat counterit eivät myöskään ole vakuuttaneet minua tässä pakassa. Syy on varmaan se, että pelaan useita enemmän otuksia ja täppään manani omalla vuorollani usein.

Trinker Mage, itse olen testannut omassa buildissani, mutta ei oikein toiminut Sigilstä huolimatta. Tolaria Westistä sen sijaan olen pitänyt todella paljon...
Dominus of Fealty,itsekin olen miettynyt voisiko tämä kortti toimia. Onko kenellekään kokemuksia tämän kortin pelaamisesta?
« Viimeksi muokattu: 29.11.08 - klo 22:50 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa instiqma

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #3 : 30.11.08 - klo 13:04 »
Ihosen listasta, yhden turnauksen pelikokemuksella ja useamman turnauksen sivustaseuranneena:
Hyvät aggrolistat kävelee lentokalan yli melko ongelmitta jos ei ole minkäänlaista hatea niitä vastaan. Siispä Control Magic/Sower/Propaganda/Man-o-war/muut on aika kriittisiä. Maze of Ithistä en itsekään pitänyt. Gifts ja fakta ovat toki hyviä kortteja, mutta jotenkin tosi raskaita tässä dekissä, en pitänyt. B2B voittaa pelejä yksin, se on varmaan pakan top3 voittokeinoista. Kiran nomboilu equipmenttien kanssa on pieni haitta siihen nähden, että kaveri joutuu käyttämään kaksi spot removalia sun miehiin.

Lähes kaikki kortit joita olet listannut, on dekissä aggroja vastaan. Niitä on pakko olla, että olisi edes jonkunlaisia mahiksia. Controllit tapaa kaatua tuolla dekillä ihan kivasti.

Poissa Nastaboi

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #4 : 30.11.08 - klo 19:11 »
Upkeep-miehet ovat hirveimmistä hirveitä. Cantripit ovat myös huonoja, koska sen sijaan että maksat manan, nostat ukon ja pelaat sen voisit pelata suoraan sen uhan, jonka paikalla cantrip on. Jos et pelaa Kiraa, B2B:ta ja Dazea, et ansaitse voittaa yhtään peliä koskaan. Maze on cutattu ja Propagandakin oli viime buildista ulkona, mutta antiaggrovehkeitä täytyy olla.

Dominus oli jossain vaiheessa dekissä mutta ei tehnyt tarpeeksi. Landeista Skerry ja Crystal Vein osoittautuivat aikanaan hirveiksi, Svyenute Templea en koskaan edes harkinnut pelaavani. Ruins voi olla hyvä gifsin kanssa, parhaat vehkeet kun ovat artinakkeja.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa JunioRcmf

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #5 : 30.11.08 - klo 20:00 »
Upkeep-miehet ovat hirveimmistä hirveitä. Cantripit ovat myös huonoja, koska sen sijaan että maksat manan, nostat ukon ja pelaat sen voisit pelata suoraan sen uhan, jonka paikalla cantrip on. Jos et pelaa Kiraa, B2B:ta ja Dazea, et ansaitse voittaa yhtään peliä koskaan. Maze on cutattu ja Propagandakin oli viime buildista ulkona, mutta antiaggrovehkeitä täytyy olla.

Dominus oli jossain vaiheessa dekissä mutta ei tehnyt tarpeeksi. Landeista Skerry ja Crystal Vein osoittautuivat aikanaan hirveiksi, Svyenute Templea en koskaan edes harkinnut pelaavani. Ruins voi olla hyvä gifsin kanssa, parhaat vehkeet kun ovat artinakkeja.
Upkeep-miehet (Masticoret pois lukien) ovat kyllä osoittautuneet virheiksi, se täytyy myöntää. Niiden päätarkoituksellinen käyttötarkoitus on ollut mennä gravella Masticorejen upkeep costissa. Parhaillaan selailen ja etsin kortteja kokoelmastani millä korvata nuo.
Itse olen tykännyt cantripeistä tässä pakassa, koska niillä saa tongittua hyvät lihat ja ne pienentävät pakan kokoa halvalla. Niillä myös saa usein turhia läänejä pois pakan päältä enkä toistaiseksi omista paljoa hyviä miehiä mitä viitsisi lisätä tähän pakkaan.
Capsize on alkanut tuntua yhä huonommalta ja huonommalta, kun pakkaan on lisätty Winter Orbia ja Tangle Wirea ja muutenkin kuusi manaa on paljon. Rescind ei myöskään ole ollut kauhean vakuuttava. Molemmat ovat varmaan lähdössä, jos/kun saan parempia kortteja tilalle.

B2B täytyy myöntää olevan pommi. Testipelasin pakkaa proxyttamalla B2B:n ja se toimi hyvin, kun pelaa 20+ basic lääniä ja paria manakiveä. Daze on ilmainen counter ja siksi harkittava kortti, mutta yksi mana on edelleen todella helppo maksaa, mutta kaipa sitä pitäisi koitta pelata, koska Dazen tullessa puun takaa ei vastustaja aina osaa sitä yhtä manaa pitää auki.
Kira on edelleen niin ja näin mielestäni, mutta kaipa sitäkin pitäisi vähintään edes testata. Omassa metassani vaan massapoisto on vienyt voiton täsmäpoistosta jolloin Kiran abilitystä ei kauheasti ole hyötyä. Vähän sama homma ollut antiaggro korttien kanssa, kun control on aggroa suositumpi täällä päin. Soweria itsekin pelaan, mutta Man-o'-War cc3 2/2 ilman evaasiota ei vain tunnu vakuutavalta, mutta kaipa Control Magicia ja Riveriä voisi harkita pelaavansa. Sygg myös vaikuttaa vähän köyhältä, mutta kaipa sitä voisi blockerina ja nostovehkeenä koittaa pelata. Testaamalla asiat selviävät ja asioita oppii (ainakin toivottavasti).

Itselläni Skerry, Vein ja Temple ovat tähän mennessä toimineet ihan hyvin ja olen kyllä pitämässä ne sisällä ainakin toistaiseksi, kun en omista noita kalliimpia läänejä. Gifts ei edelleenkään oikein vakuuta minua tässä pakassa, voipi olla, että olen vain liian paisti pelaamaan sitä.

Pakassa muutos
-1 Drifter il-Dal
-1 Spindrift Drake
+1 Gush
+1 Cursed Scroll
« Viimeksi muokattu: 30.11.08 - klo 22:15 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Vilhis

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #6 : 30.11.08 - klo 20:49 »
Mainittakoon vielä, että kaverien kanssa pelatessa meillä on käytössä vain tavallinen mulligan, ei pokeri-mulligania.

Miksi?
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa JunioRcmf

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #7 : 30.11.08 - klo 20:58 »
Mainittakoon vielä, että kaverien kanssa pelatessa meillä on käytössä vain tavallinen mulligan, ei pokeri-mulligania.

Miksi?
Koska kaverit eivät tykkää siitä. Itseäni se ei haittaa, mutta ei sen pois jättäminenkään haittaa, en kumminkaan edes muistaisi sitä 90% ajasta.

Poissa pyyhttu

Re: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #8 : 30.11.08 - klo 21:26 »
Lainaus
tse olen tykännyt cantripeistä tässä pakassa, koska niillä saa tongittua hyvät lihat ja ne pienentävät pakan kokoa halvalla. Niillä myös saa usein turhia läänejä pois pakan päältä enkä toistaiseksi omista paljoa hyviä miehiä mitä viitsisi lisätä tähän pakkaan.

Mitä oon ite testannu kantapään kautta nopeata kalaa, niin noi paskat cantrip-diggerit: Serum Visions, Ponder, Sleight of Hand, Opt... ne vaan syö sun tempoa tässä buildissa ja pakan thinnaaminen ei sun tapauksessa ole tärkeätä. Pelaa vaan niitä uhkia jos löydät kansiostasi tarpeeksi hyviä miehiä/spellejä. Jos väkisin haluat cantrippeja kokeilla, niin Shadow of Doubt on länderissä hyvä.

Edit: Kannattaa opetella toi mulligan: se vaikuttaa jopa pakan rakennukseen.

Poissa JunioRcmf

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #9 : 04.12.08 - klo 19:49 »
Pakkaa muokattu kohtuu rankasti (cantripit edelleen sisällä).

Heitin Giftsin nyt tuonne sisään ja Stiflen korvaan luultavimmin Dazella, jos saan sen kaveriltani (vaihto olisi sovittu, mutta hänen pitäisi vielä viimeistellä oma vaihtonsa Dazesta). Onko Petrified Field pelaamisen arvoinen Giftsin ja Ruinsin kanssa? Yleensä Giftsillä hakiessa gravelle lähtee SoFaI ja Ruins, jos ne hakee, mutta Fieldin avulla Ruinsin voisi saada takaisin ja sillä sitten taas SoFaI:n. Fieldillä voi myös luonnollisesta pelastaa kuolleita manlandejä ja Ghost Quarterin (ja Wastelandin, jos sellaisen jostain saisin).

Suostuttelin myös kaverini käyttämään pokeri-mulligania tästä lähtien eli alan sitäkin sitten testaamaan heidän kanssaan seuraavasta pelikerrasta lähtien (joka on oletettavasti vasta maanantaina).
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo 19:55 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa KARSTODERM

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #10 : 05.12.08 - klo 00:09 »
Jännittävää, kun ei kukaan oo vielä maininnut, että countereita on tossa pakassa suht vähän. Tai mä näkisin asian niin, että tollasessa dekissä on hyvää just se, että voi pelata countereita. Muutenha vois periaatteessa pelata jotain muuta väriä kun sinistä, et sais hyviä ukkoja sen sijaan et pelaa runsaita 3 manan miehiä, joiden power/toughness on mana costiin nähden aika säälittävä. Ja ok, noilla sinisillä on evaasio, mut ei se oo mun mielestä riittävä game plan. Counterit täydentäis sitä plania tosi hyvin.

Siispä lisäisin ainakin seuraavat: Counterspell, Miscalculation, Mana Leak, Memory Lapse, Remand, Condescend. Ehkä myös Disrupting Shoal. Pois ottaisin niiden cantrippien lisäks ainakin Ghastlordin. Ja tietty se Daze sisään, jonka mainitsitkin.

Jos pelaa Giftsiä, niin Petrified Field on varmaan ihan ok. Ihonen jo sanokin, että tuo Crystal Vein lienee heikko, Fieldin vois laittaa esim. sen tilalle.

Poissa Nastaboi

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #11 : 05.12.08 - klo 19:27 »
Huomaa, että ninja on todella heikko ykkösen droppien lähdettyä. Kakkosen droppejakin on ainoastaan neljä, joista kahdella on jo ennestään ninjan kortinnostoabilityyn verrattava kyky.

Kahden manan counterit ovat oikeasti hyviä. Itse pidän Spell Snaresta Condescendia enemmän, mutta vain tässä pakassa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa JunioRcmf

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #12 : 05.12.08 - klo 23:20 »
Jännittävää, kun ei kukaan oo vielä maininnut, että countereita on tossa pakassa suht vähän. Tai mä näkisin asian niin, että tollasessa dekissä on hyvää just se, että voi pelata countereita. Muutenha vois periaatteessa pelata jotain muuta väriä kun sinistä, et sais hyviä ukkoja sen sijaan et pelaa runsaita 3 manan miehiä, joiden power/toughness on mana costiin nähden aika säälittävä. Ja ok, noilla sinisillä on evaasio, mut ei se oo mun mielestä riittävä game plan. Counterit täydentäis sitä plania tosi hyvin.

Siispä lisäisin ainakin seuraavat: Counterspell, Miscalculation, Mana Leak, Memory Lapse, Remand, Condescend. Ehkä myös Disrupting Shoal. Pois ottaisin niiden cantrippien lisäks ainakin Ghastlordin. Ja tietty se Daze sisään, jonka mainitsitkin.

Jos pelaa Giftsiä, niin Petrified Field on varmaan ihan ok. Ihonen jo sanokin, että tuo Crystal Vein lienee heikko, Fieldin vois laittaa esim. sen tilalle.
Countereita en pelaillut paljoa, ilmaisia lukuun ottamatta, koska manat yleensä menevät kiinni omalla vuorollani.
Muista countereista lisää alempana, mutta voisin mainita, että Shoal on koko ajan ollut pakassa ja Daze sinne menossa, jos vain kaverini saa sen vaihdosta (olemme sopineet jo yhden Dazen tulevan minulle päin, jos hän saa niitä ensin itselleen).

Ghastlord on pakassa, koska creaturejen määrää en haluaisi kauheasti vähentää ja se on sentään unblockable liha, joka antaa eräänlaista korttietua lyödessään. Myönnän, että ei mikään paras vaihtoehto pakkaan sopivista otuksista, mutta kuten ja aiemmin olen useaan otteeseen todennut, omistan köyhästi pakkaan sopivia hyviä otuksia niiden lisäksi, jotka ovat jo pakassa.

Otin yhdne Islandin pois Fieldin tieltä testiin, koska 23 Islandia + muut sinisen manan lähteet luulisi riittävän ihan hyvin ja itse olen tykännyt Crystal Veinistä.

Huomaa, että ninja on todella heikko ykkösen droppien lähdettyä. Kakkosen droppejakin on ainoastaan neljä, joista kahdella on jo ennestään ninjan kortinnostoabilityyn verrattava kyky.

Kahden manan counterit ovat oikeasti hyviä. Itse pidän Spell Snaresta Condescendia enemmän, mutta vain tässä pakassa.
Joo, ninjan heikkouden olen itsekin huomannut, mutta miehien määrän olen koittanut pitää lähellä 30 ja sen takia en ole niitä kauheasti viitsinyt vähentää, koska ei ole laittaa parempia tilalle omista korteista.

Kaipa jotain noita alkupelin countereita voisi pakkaan laittaa, kun varsinainen peli alkaa yleensä vasta kolmesta manasta eteenpäin. 1-2 manan countereita voisi siis harkita laittavansa sisään.

Mitkäs näistä ovat ihmisten mielestä pelattavia (omasta mielestäni nämä ovat harkitsemisen arvoisia halvosita countereista):
Condescend (sisältää cantript efektin)
Counterspell (aika perus counter)
Delay (tästä en oikeasti tiedä, sinäänsä 1U maksava counter, joka osuu mihin vaan on jees, mutta vastustaja saa spellin myöhemmin ilmaiseksi ja sitten sille pitäisi taas tehdä jotain... onko pelaamisen arvoinen?)
Disrupt (aika rajoittunut, mutta halpa ja korvaa itsensä uudella kortilla)
Force Spike (tätä olen oikeasti harkinnut itsekin jo jonkin aikaa)
Mana Drain (no okei, tämä oli selvä lisäys, mutta eipä ole minulla tähän varaa)
Mana Leak (aika perus counter tämäkin)
Memory Lapse (halpa ja hidastaa vastustajan tempoa)
Miscalculation (ei jää koskaan käteen turhaksi kortiksi)
Remand (tämäkin aika selvä valinta, jos countereita lisää, tempo-etua ja korvaa itsensä uudella kortilla)
Cursecatcher (counteroi rajoittuneesti, mutta on mies)

Sitten todella rajoittuneet vaihtoehdot:
Annul (useimmat pakat pelaavat niin artifacteja kuin enchantmentteja, mutta onko tämä pelaamisen arvoinen?)
Envelop (tätä en kyllä luultavasti pelaisi... otinpa vain esille)
Muddle the Mixture (transmute löytyy... mutta kakkos slotti aika tyhjä tällä hetkellä...)
Negate (osuu moneen asiaan, mutta ei otuksiin, silti vahva ehdokas)
Spell Burst (pelin venyessä pitkäksi uudelleen käytettävä counter... mutta helvetin kallis silloinkin, jos haluaa pyörittää tätä)
Spell Snare (osuu rajoittuneesti ja myöhemmin pelissä yleensä yhä vähemmän ja vähemmän käytettävissä)
Spiketail Hatchling (evasion mies + counter)
Spiketail Drakeling (evasion mies + counter)
Spiketail Drake (evasion mies + counter... kalliimman puoleinen tosin ja cc5 3/3 ei ole edes edusta hyvää hintalaatu suhdetta)

Kaipa noita cantrippejä pitäisi alkaa repimään pois tuolta pakasta noiden counterien tieltä...
« Viimeksi muokattu: 05.12.08 - klo 23:49 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Nastaboi

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #13 : 05.12.08 - klo 23:36 »
Itsehän fanitan Negatea ihan kympillä. Delaysta en tykkää, ja Annul ja Disrupt idlaavat kädessä vuorokaupalla kunnes vastustaja pelaa sen ainoan kohdespellinsä jouduttuasi täppäämään ulos johonkin. Muut ylemmästä listastasi ovat erittäin pelattavia. Disruptilla on tietenkin myös oma ihailijakerhonsa.

Spell Snare (osuu rajoittuneesti ja myöhemmin pelissä yleensä yhä vähemmän ja vähemmän käytettävissä)

Tuota jälkimmäistä perustelua en oikein ymmärrä. Eikö vastustajan todennäköisyys nostaa kakkosen ole sama alku- ja loppupelissä? Myönnettäköön, että Sakura-Tribe Elderin counterointi vuorolla 8 ei ole enää niin pop kuin vuorolla 2.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa JunioRcmf

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #14 : 05.12.08 - klo 23:48 »
Itsehän fanitan Negatea ihan kympillä. Delaysta en tykkää, ja Annul ja Disrupt idlaavat kädessä vuorokaupalla kunnes vastustaja pelaa sen ainoan kohdespellinsä jouduttuasi täppäämään ulos johonkin. Muut ylemmästä listastasi ovat erittäin pelattavia. Disruptilla on tietenkin myös oma ihailijakerhonsa.

Spell Snare (osuu rajoittuneesti ja myöhemmin pelissä yleensä yhä vähemmän ja vähemmän käytettävissä)

Tuota jälkimmäistä perustelua en oikein ymmärrä. Eikö vastustajan todennäköisyys nostaa kakkosen ole sama alku- ja loppupelissä? Myönnettäköön, että Sakura-Tribe Elderin counterointi vuorolla 8 ei ole enää niin pop kuin vuorolla 2.
Lähittä tuosta Snaresta hain pointtia, jonka osoitit, mutta muotoilimpa taas kerran lauseeni huonosti.

Mitäs mieltä olet Spiketaileista ja Cursecatcherista, jotka lisäsin listaan jälkikäteen. Niiden huomattava huono puoli on, että vastustaja osaa koko ajan varautua maksamaan seuraavasta spellistään sopivan määrän ja miehinäkin ne ovat aika pieniä eikä Cursecatcherilla ole edes evaasiota.
Silti mitä mieltä olet niiden pelattavuudesta nyt etenkin minun buildissani, kun nuo kalliimmat kortit puuttuvat pakasta.

Edit: Mitä mieltä ollaan myös näiden pelattavuudesta:
Legacy's Allure, Threads of Disloyalty ja Echoing Truth (halpa nonlandeihin osuva ja toimii hyvin toksuihin).
Edit2: Vielä yksi hyvin rajoittunut counter olisi Spellstutter Sprite. Pakassa on jo pari faerieta, mutta ei tarpeeksi, että tämä nousisi koskaan cc2 korkeampaan counteriin (ja usein pysyy yhdessä), mutta kyseessä olisi flash lenturi, joka saattaa joskus counteroida jotain.

Edit3: Seuraavanlainen muutos tehty pakkaan
-1 Brainstorm
-1 Opt
-1 Ponder
-1 Serum Visions
-1 Sleight of Hand
-1 Cursed Scroll
+1 Condescend
+1 Mana Leak
+1 Memory Lapse
+1 Miscalculation
+1 Remand
+1 Counterspell
Force Spikeja olen elämäni aika omistanut about 12 ja kaikki ovat kadonneet jonnekin...

Edit4: Nyt olen editointi tuulella. Päätin vielä testata tälläistäkin muutosta
-1 Dandân
-1 Ninja of the Deep Hours
-1 Stifle
-1 Relic of Progenitus (saatan haluta lisätä tämän joskus takaisin)
+1 Cursecatcher
+1 Spellstutter Sprite
+1 Spiketail Hatchling
+1 Spiketail Drakeling
« Viimeksi muokattu: 06.12.08 - klo 10:49 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa t-m

Vs: Kala [Highlander saksalaisittain]
« Vastaus #15 : 23.12.08 - klo 11:19 »
Mitenkäs Glen Elendra Archmage? Eikö tätä ole vielä kukaan ehdottanut?

4cc 2/2 evasionilla ja 2x negatella kuulostais ihan hyvältä.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mono Blue Skies aka KALA (Highlander saksalaisittain)
« Vastaus #16 : 19.03.09 - klo 22:36 »
Up! Eka postaus päivitetty kokonaan!

Poissa oze

Vs: Mono Blue Skies aka KALA (Highlander saksalaisittain)
« Vastaus #17 : 21.03.09 - klo 01:16 »
Itse en pidä noista Azorius Chancery, Simic Growth Chamber & kumppanit -landeista.
Eivät juuri konpota Cursed Scrollin, Gushin, Dazen, Thwartin ja Back to Basicsin kanssa. Ovat lisäksi liian kivoja targetteja ländituholle.
Sit tarviitko varmasti kaikki nuo equipmentit? Ja eikös tuo landcycling mies oo vähän turha?

Muuten vaikuttaa siistiltä dekiltä. Ehkä hieman liian 3cc-painotteinen?
Parhaat miehet tässä formaatissa: Spiketail Hatchling ja Vendilion Clique! Nyrkillä silmään.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mono Blue Skies aka KALA (Highlander saksalaisittain)
« Vastaus #18 : 22.03.09 - klo 10:56 »
Itse en pidä noista Azorius Chancery, Simic Growth Chamber & kumppanit -landeista.
Eivät juuri konpota Cursed Scrollin, Gushin, Dazen, Thwartin ja Back to Basicsin kanssa. Ovat lisäksi liian kivoja targetteja ländituholle.
Sit tarviitko varmasti kaikki nuo equipmentit? Ja eikös tuo landcycling mies oo vähän turha?

Muuten vaikuttaa siistiltä dekiltä. Ehkä hieman liian 3cc-painotteinen?
Parhaat miehet tässä formaatissa: Spiketail Hatchling ja Vendilion Clique! Nyrkillä silmään.
Itse pidän todella paljon pomppulääneistä, koska ne varmistavat land dropin usein ja auttavat manan saannissa pienelläkin lääni määrällä. Yleensä kumminkin pelin aikana nousee Islandeja ja manakiviä tarpeeksi, että B2B ei häiritse itseäni pahasti ja kyllä nuo muutkin ovat hyvin toimineet. LD:lle ei voi mitään, sen takia en jätä hyviä läänejä pelaamatta, koska kumminkin kohtuu harva pakka LD:tä pelaa suurissa määrin.
Equipmenteja on huikeat viisi kappaletta ja kaikki ovat hyviä ja mieluusti pelaan niitä. Ei ole vielä kertaakaan kaduttanut yhdenkään niistä nostaminen. Landcycling miestä pelaan yhden Islandin tilalla ja eilen pelatessa pidin siitä huomattavasti enemmän kuin yhdestä Islandista sen tilalla. Kyseessähän on periaatteessa cc2 manakivi joka voi floodin aikana olla kallis pihvi.
Cc3 painoitteisuus ei pahemmin hoittaa, koska se on pakan tärkein cc. Siihen rushitaan tuplamanalääneillä, manakivillä ja Viali aina laitetaan kolmeen nappiin. Pari ekaa vuoroa istutaan ja valmistellaan peliä tai sitten rushitaan suorilla kolmeen manaan ja aloitetaan pelaaminen. Chalice@3 kyllä satuttaa tätä pakkaa pahasti, mutta sen takia en ala kurvia muuttamaan.

PS. Chalicea voisi melkein harkita itsekin pelaavansa tässä pakassa, koska cc1 kortteja ei ole kuin kuusi kappaletta ja myöhemmin sen voi laittaa isommallekin nappimäärälle (X=2 tai X>=4).

Poissa Nastaboi

Vs: Mono Blue Skies aka KALA (Highlander saksalaisittain)
« Vastaus #19 : 22.03.09 - klo 11:47 »
Täppiländeillähän on synergiaa Scrollin kanssa - pystyy joskus vielä maksamaankin sen aktivointihinnan. Winter Orb -synergiaa ei tule väheksyä, eikä näitä yleensä pelata vuorolla 2. Vialkäsi kiittää kolmosen curvesta. Itse tulin siihen tulokseen, että 4 kiveä riittää, täppikiviä ei vain halua pelata lukuun ottamatta sitä, josta saa miehen. Archmage sisään. Melokun cuttaamista olen miettinyt, ja Spellstutterin lisäämistä - Riptide Lab meni jo sisään. Paljoa en ole kyllä pakalle aikaa uhrannut, koska perusta on suht kunnossa, eikä mitään mautonta ole julkaistu.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa JunioRcmf

Vs: Mono Blue Skies aka KALA (Highlander saksalaisittain)
« Vastaus #20 : 22.03.09 - klo 12:09 »
Täppiländeillähän on synergiaa Scrollin kanssa - pystyy joskus vielä maksamaankin sen aktivointihinnan. Winter Orb -synergiaa ei tule väheksyä, eikä näitä yleensä pelata vuorolla 2. Vialkäsi kiittää kolmosen curvesta. Itse tulin siihen tulokseen, että 4 kiveä riittää, täppikiviä ei vain halua pelata lukuun ottamatta sitä, josta saa miehen. Archmage sisään. Melokun cuttaamista olen miettinyt, ja Spellstutterin lisäämistä - Riptide Lab meni jo sisään. Paljoa en ole kyllä pakalle aikaa uhrannut, koska perusta on suht kunnossa, eikä mitään mautonta ole julkaistu.
Archmage edelleen epäilyttää minua edelleen, koska metani on hyvin aggro painotteinen (tosin onhan Archmage persist mies, että siinä mielessä ihan pätevä). Melokusta itse olen pitänyt juuri aggro metan takia.
Spellstutteria itsekin olen harkinnut ja joskus testasinkin ja se oli ihan ok. Takaisin sisään laittamista voisi harkita ja tuon Laboratoryn voisi myös hankkia pakkaan. Sen lisääminen tosin vaatii nonbasicin tai manakiven pudottamista, koska 20 Islandia on minimi tälle pakalle (ainakin omasta mielestäni).
Eli jotain tähän tyyliin:
-1 Wake Thrasher (pienet miehet chumppaa, jos ei saa Lekaa tai oikeaa Miekkaa, vastustajan vuorolla vain 1/1 = ei riitä)
-1 Coldsteel Heart
-1 Sky Diamond
+1 Spellstutter Sprite
+1 Island
+1 Riptide Laborotory
Archmagen tieltä en tiedä mitä ottaisin pois, jos sen haluaisin lisätä.