Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset  (Luettu 121196 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #60 : 30.05.12 - klo 00:29 »
Yläpalkista semmoinen ajatus vielä, että ite ainakin preferoisin Keskustelu-valinnan olemista vasemmanpuolimmaisena, Etusivu-valinta vois mun puolesta vaikka poistua kokonaan. Logosta pääsee jo ihan riittävän kätevästi etusivulle.

Täysin samaa mieltä. Jotenkin automaattisesti hakee tuolta vasemmalta kun haluaa juuri tuohon keskusteluosion "etusivulle" ja aina kun haluaa MtgSuomen etusivuille, niin tuleekin jotenkin mielenosoituksena mentyä sinne tuosta logosta :D

EDIT: Lisäksi itse saattaisin kokea parempana, mikäli yläpalkissa olisi suorat vaihtoehdot H/W-listoille ja O/M-listoille, jolloin jäisi yksi välilehti kokonaan pois siirtyessä tiettyihin listoihin. Ei suuri harmi tuokaan ole. Ja tämä siis oikeastaan vain jos etusivupainike katoaisi, jolloin yläpalkkiin tulisi hieman tilaakin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo 00:33 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa jotudin

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #61 : 31.05.12 - klo 10:20 »
Cachettaako listojen osumien haku jotain vai toimiiko muuten epämääräisesti? Itsellä esiintynyt tapaus, että listallani oli Griselbrand, jonka poistin vaihdettuani sen eteenpäin. Silti osumissa näkyy, että mulla sellainen olisi tarjolla. Listallani on tosin Hound of Griselbrand. Onko mahdollista, että se osumien haku täsmää yksittäisiin sanoihin jotenkin? Laput on tägätty oikein kuitenkin.

Poissa luma

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #62 : 31.05.12 - klo 11:17 »
Cachettaako listojen osumien haku jotain vai toimiiko muuten epämääräisesti? Itsellä esiintynyt tapaus, että listallani oli Griselbrand, jonka poistin vaihdettuani sen eteenpäin. Silti osumissa näkyy, että mulla sellainen olisi tarjolla. Listallani on tosin Hound of Griselbrand. Onko mahdollista, että se osumien haku täsmää yksittäisiin sanoihin jotenkin? Laput on tägätty oikein kuitenkin.

Kyllä cachettaa. Korttien tagaaminen ei vaikuta haun toimintaan, ja tuollaisia osittaisosumia ei pitäisi tapahtua (eli jos listalla on Hound of Griselbrand, niin systeemi ei laske siitä mukaan myös Griselbrandia).

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #63 : 31.05.12 - klo 21:16 »
Aaaargh, olen sen verran monta kertaa onnistunut klikkaamaan "etusivu" - linkkiä tavoitteenani päästä foorumin etusivulle, että ärsyttää.
Mtgsuomi.fi:n etusivulle sen sijaan olen aina mennut joko logosta tai klikkaamalla selaimen kirjanmerkkipalkin linkkiä painamalla, en etusivu-painikkeesta.

Voisikos tuon etusivu - linkin poistaa, jookoskookos?  8)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa jotudin

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #64 : 02.06.12 - klo 00:55 »
Olisiko mahdollista saada yksittäisen listan kohdalle optio nähdä osumat wantia vasten juuri siihen listaan? Usein tulee tarve selata juuri tiettyä listaa, mitä ei näy osumissa (ainakaan ekalla sivulla) ja nopeuttaisi hemmetisti, jos voisi vaan suodattaa osumat kerralla.

Poissa luma

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #65 : 02.06.12 - klo 06:18 »
Olisiko mahdollista saada yksittäisen listan kohdalle optio nähdä osumat wantia vasten juuri siihen listaan? Usein tulee tarve selata juuri tiettyä listaa, mitä ei näy osumissa (ainakaan ekalla sivulla) ja nopeuttaisi hemmetisti, jos voisi vaan suodattaa osumat kerralla.

On mahdollista ja olikin jo suunnitelmissa.

Poissa Oferon

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #66 : 05.06.12 - klo 14:00 »
Irkinkin puolella tätä jo toivoin; 1) vapaasanahaku wanttilistoille. Boostereita ei pysty nyt etsimään. Tai tokeneita, eurolandeja jne.
2) Saisiko päivän pick-boosterinselailuun napit 'ensimmäinen' ja 'viimeinen' ja selailun pysähtymään siihen uusimpaan/vanhimpaan boosteriin sen sijaan että lähtee kiertämään alusta/lopusta uudelleen. Lähinnä kosmeettinen korjaus siis.

Poissa SuperKessu

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #67 : 06.06.12 - klo 22:00 »
Osaako hakutyökalu vertaillessaan muiden listoja ottaa kantaa haluttujen/löytyvien korttien määriin/foilikkuuksiin/johonkin muuhun "erikoiseen".

Pitääkö listalla esimerkiksi korttien kappalemäärät olla jonkinlaisessa formaatissa, ja onko tästä ollut jossain ohjetta for dummies. Meille tyhmille.
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa luma

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #68 : 06.06.12 - klo 22:18 »
Osaako hakutyökalu vertaillessaan muiden listoja ottaa kantaa haluttujen/löytyvien korttien määriin/foilikkuuksiin/johonkin muuhun "erikoiseen".

Pitääkö listalla esimerkiksi korttien kappalemäärät olla jonkinlaisessa formaatissa, ja onko tästä ollut jossain ohjetta for dummies. Meille tyhmille.

Hakutyökalua ei kiinnosta muut asiat kuin listoilta löytyvät kortinnimet. Määriä, foilikkuuksia ja muuta vastaavaa se ei osaa ottaa huomioon. Kappalemäärien huomioiminen olisi vaatinut määrämuotoisen listan, jota en halunnut tehdä, koska käyttäjät eivät kuitenkaan olisi sitä tajunneet/osanneet/jaksaneet. Lista siis saa näyttää miltä tahansa, ja hakutyökalu ottaa huomioon vain listalta löytyvät oikein kirjoitetut (kirjainkoolla ei väliä) kortinnimet.

Poissa jotudin

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #69 : 06.06.12 - klo 23:05 »
Osaako hakutyökalu vertaillessaan muiden listoja ottaa kantaa haluttujen/löytyvien korttien määriin/foilikkuuksiin/johonkin muuhun "erikoiseen".

Pitääkö listalla esimerkiksi korttien kappalemäärät olla jonkinlaisessa formaatissa, ja onko tästä ollut jossain ohjetta for dummies. Meille tyhmille.

Hakutyökalua ei kiinnosta muut asiat kuin listoilta löytyvät kortinnimet. Määriä, foilikkuuksia ja muuta vastaavaa se ei osaa ottaa huomioon. Kappalemäärien huomioiminen olisi vaatinut määrämuotoisen listan, jota en halunnut tehdä, koska käyttäjät eivät kuitenkaan olisi sitä tajunneet/osanneet/jaksaneet. Lista siis saa näyttää miltä tahansa, ja hakutyökalu ottaa huomioon vain listalta löytyvät oikein kirjoitetut (kirjainkoolla ei väliä) kortinnimet.

Mihin tässä tarvitaan määrämuotoista listaa? Eikö tuo mene aika yksinkertaisella parsintalogiikalla? Jos rivi kerrallaan parsitaan indeksiin / kantaan / tms, niin yhdistää samaisella rivillä esiintyvän kokonaisluvun kappalemääräksi tai olettaa yhdeksi ellei ole mitään. Vastaavasti suppeahko synonyymisanasto varmaan osannee mätsätä erilaiset kirjoitusasut mm. judge foileille ja muille tilpehööreille, millä on vakiintuneet lyhenteet ja termit. Foilikkuus ei kuulosta myöskään pahalta vastaavalla logiikalla.

Helppo tietysti huudella, kun ei tarvitse itse toteuttaa tai tiedä miten haku on implementoitu nykyisellään.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #70 : 07.06.12 - klo 11:26 »
Käyttäjän paikkakunta saisi olla helpommin löydettävissä. Ja pakollinen kaikille...

Poissa Tervonaattori

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #71 : 07.06.12 - klo 11:48 »
Aika merkityksetön lisä ja itsekin laskettavissa, mutta voisiko Päivän pickissä näkyä prosenttien lisäksi valintojen kappalemäärä?

Poissa Rancid-

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #72 : 07.06.12 - klo 19:00 »
Yläpalkista semmoinen ajatus vielä, että ite ainakin preferoisin Keskustelu-valinnan olemista vasemmanpuolimmaisena, Etusivu-valinta vois mun puolesta vaikka poistua kokonaan. Logosta pääsee jo ihan riittävän kätevästi etusivulle.

Iso käsi tän toteuttamisesta, oon nyt jo useita kertoja klikannut vasemmanpuoleista linkkiä ja sekunnin murto-osan "menikssenytpieleen"-miettimisen jälkeen saanutkin eteeni juuri sen sivun mitä halusinkin <3
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Samulai

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #73 : 05.07.12 - klo 21:14 »
Tuo "Päivän Pickin Pohdiskelu" on melko vaikeaselkoinen topic. Parin päivän poissaolon jälkeen on semiturhauttavaa selata ja etsiä sitä kohtaa, missä aletaan puhua tämänpäiväisestä pussista. Voisiko k.o. topic vaikkapa tyhjentyä tai arkistoida vanhan sisältönsä kun uusi booster tulee?

Poissa tride

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #74 : 07.07.12 - klo 19:16 »
Tuo "Päivän Pickin Pohdiskelu" on melko vaikeaselkoinen topic. Parin päivän poissaolon jälkeen on semiturhauttavaa selata ja etsiä sitä kohtaa, missä aletaan puhua tämänpäiväisestä pussista. Voisiko k.o. topic vaikkapa tyhjentyä tai arkistoida vanhan sisältönsä kun uusi booster tulee?
Viesteissä lukee boldattuna otsikon alla "tänään" jos se on postattu samana päivänä. Eilen ei ole puhuttu tämän päivän pickistä. Viestit ovat myös aikajärjestyksessä, eli viimeisin on viimeinen. Selaushan on todella helppoa.

Poissa Augustus

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #75 : 17.07.12 - klo 13:39 »
Joko en vain osaa, tai sitten olen törmännyt omituiseen bugiin:

Automaattinen sisäänkijautuminen vaikuttaisi toivovan oikein, mutta kun klikkaan MtgSuomi.fi -logoa siirtyäkseni etusivulle ja sieltä Päivän pickiin, se toivottelee minulle, että "Tervetuloa Vieras" ja kehottaa kirjautumaan. Kun kirjaudun, siirryn automaattisesti keskustelualueelle. Jos yritän palata Päivän pickiin, olen taas Vieras ja pitäisi jälleen kirjautua. En siis pääse pickaamaan päivän korttia, koska sisäänkirjautumiseni ei pysy päällä :(

Selaimeni on Firefox 13.0.1.

Poissa luma

Re: Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #76 : 17.07.12 - klo 14:00 »
Joko en vain osaa, tai sitten olen törmännyt omituiseen bugiin:

Automaattinen sisäänkijautuminen vaikuttaisi toivovan oikein, mutta kun klikkaan MtgSuomi.fi -logoa siirtyäkseni etusivulle ja sieltä Päivän pickiin, se toivottelee minulle, että "Tervetuloa Vieras" ja kehottaa kirjautumaan. Kun kirjaudun, siirryn automaattisesti keskustelualueelle. Jos yritän palata Päivän pickiin, olen taas Vieras ja pitäisi jälleen kirjautua. En siis pääse pickaamaan päivän korttia, koska sisäänkirjautumiseni ei pysy päällä :(

Selaimeni on Firefox 13.0.1.

Tämä ongelma oli aivan uudistuksen tullessa, ja liittyy evästeiden. Ongelma pitäisi korjaantua siten, että kirjaudu foorumin puolella ulos, mene etusivulle ja kirjaudu sisään. Jos tämä ei auta, poista evästeet.

Poissa Rancid-

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #77 : 18.07.12 - klo 17:38 »
Oon sanonut jo irkissä mut sanotaan täälläkin:

Ottakaa pliis ignore-toiminnosta se "Näytä viesti" -linkki pois. Tulee vaan joka kerta paha mieli, kun se on siinä tarjoamassa itsesaboa jolle sitten aina joutuu.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nastaboi

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #78 : 01.08.12 - klo 11:52 »
Tuon HW (ja miksei OM)-listan muokkausruudun alareunaan voisi lisätä tyhjää vaikkapa kolmanneksen näytöstä. Alimman muokkausikkunan suurentaminen riittävän isoksi on nykyisellään turhan työlästä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Chaosworm

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #79 : 03.08.12 - klo 15:37 »
Tällä hetkellä kirjoittamieni viestien yhteydessä näyttää siltä, että olen poissa, vaikka paikallahan minä olen. Mistähän tämä johtuu?

EDIT: Nyt toimiikin taas, äsken ei toiminut.
aka. Awaclus

Poissa PerCinG

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #80 : 07.09.12 - klo 02:12 »
Päivän pickiä kattoessa voisi ne korttien kuvat olla sen verta isommat, että näkis jopa lukeakkin ne siitä ilman mitään hullua zoomaamista selaimella

Poissa Pepe

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #81 : 08.09.12 - klo 14:52 »
Päivän pickiä kattoessa voisi ne korttien kuvat olla sen verta isommat, että näkis jopa lukeakkin ne siitä ilman mitään hullua zoomaamista selaimella

Niitten päälle kun siirtään kursorin niin siihen oikealle puolelle ilmestyy ihan luettavan kokoinen versio kortista.

Poissa jhavuka

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #82 : 13.09.12 - klo 20:31 »
Jos listat järjestetään jonkin muun kuin päiväyksen mukaan ja vaihdetaan alasivua, tulee virheilmoitus 404. Esim. http://mtgsuomi.fi/listat/om/otsikko,ylos/2/

Poissa scor

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #83 : 15.09.12 - klo 14:46 »
Firefoxilla esiintyi nyt tällainen ongelma.

Tulen sivustolle, en ole kirjautunut sisään. Valitsen kirjautumisen ikuiseksi, kirjaudun sisään jonka johdosta siirryn automaattisesti foorumille. Suljen selaimen, avaan sivuston uudestaan ja en ole sisäänkirjautunut enää. Millään muulla sivustolla kyseistä vikaa ei esiinny ja aikaisemmin etusivulta sisäänkirjautuessa palasin automaattisesti takaisin etusivulle.

Poissa monkoosi

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #84 : 15.09.12 - klo 16:51 »
Sisäänkirjautumisongelman korjaa evästeiden poisto

Poissa scor

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #85 : 16.09.12 - klo 15:38 »
Sisäänkirjautumisongelman korjaa evästeiden poisto
Kokeilin, ei auttanut.

Poissa Lightstorm

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #86 : 16.09.12 - klo 20:03 »
Jos listat järjestetään jonkin muun kuin päiväyksen mukaan ja vaihdetaan alasivua, tulee virheilmoitus 404. Esim. http://mtgsuomi.fi/listat/om/otsikko,ylos/2/

Mulla tulee samanlainen virheilmoitus joka kerta kun muokkaan listaa ja tallennan sen. Tuon saa sitten korjattua, kun palaa selaimella takaisin ja tallentaa uudelleen.

Teksti on tällainen:
(click to show/hide)

Näkyykö muilla korttitägien takana olevat kortit siten, että siinä on aina rivi välissä ja sitten kun kursorin vie päälle se rivi häviää ja teksti tiivistyy alkuperäiseen muotoon? Vai johtuuko tämä jostain asetuksista? Aiemmin toimi kuitenkin ns. normaalisti ja nyt viikon aikana tuo vika tullut, koneelle ei kyllä ole tullut sen kummempia päivityksiä.

Poissa Polari

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #87 : 16.09.12 - klo 20:18 »
Voisko ihmisten profiilisivuille saada sellasen kätevän lisää tämä käyttäjä ignorelistalle -napin? Taas piti miettiä että mistä asetusten syövereistä tuo nyt löytyikään.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #88 : 02.10.12 - klo 15:25 »
Uusi-kuvake harrastaa mun Firefoxilla aina välillä tätä:

Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa scor

Vs: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #89 : 03.10.12 - klo 09:20 »
Firefoxilla esiintyi nyt tällainen ongelma.

Tulen sivustolle, en ole kirjautunut sisään. Valitsen kirjautumisen ikuiseksi, kirjaudun sisään jonka johdosta siirryn automaattisesti foorumille. Suljen selaimen, avaan sivuston uudestaan ja en ole sisäänkirjautunut enää. Millään muulla sivustolla kyseistä vikaa ei esiinny ja aikaisemmin etusivulta sisäänkirjautuessa palasin automaattisesti takaisin etusivulle.
Kyseinen ongelma on vieläkin, näköjään ainoastaan pöytäkoneellani.

Uusi-kuvake harrastaa mun Firefoxilla aina välillä tätä:
Kyseinen asia esiintyi itsellänikin eilen.