Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä rakentaisit tästä poolista? (Kaladesh)  (Luettu 3790 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Mitä rakentaisit tästä poolista? (Kaladesh)
« : 19.11.16 - klo 21:47 »
Pooli

Ensisilmäyksellä pooli on jätettä, tarkemmalla katsomisella se on edelleen jätettä. Sain siitä oletettavasti rakennettua (lähes) optimaalisimman pakan, mutta kiinnostaisi tietää setämiesten ratkaisut.

Bonuskyssäri: Miksi valitsit (tai et valinnut) Key to the Cityn?

Oma ratkaisuni:
(click to show/hide)

Poissa Druuge

Vs: Mitä rakentaisit tästä poolista? (Kaladesh)
« Vastaus #1 : 19.11.16 - klo 23:28 »
Hmm, joo. Boros tuli aluksi itelle mieleen, kun Motoristi pomppasi kuvasta silmille. Tarkemmin katsottuna, valkoisessa on hyvin poistoa, mutta rupesin miettimään, mikä sille kaveriksi: sininen, punainen vaiko vihreä. Itse asiassa punainen näyttäisi poistojen kannalta paremmalta, mutta vihreä ja jonkinlainen energy-teema kiinnosti myös. Bant oli myös mietinnän alla, mutta sitten taas oliko sinisellä muuta annettavaa kuin pari lenturia? Thopteri-Pia, Hellion ja Monitor kyllä poistojen kanssa tekevät punaisesta mielestäni vahvemman ja sopivamman kaverin valkoiselle.

Itse asiassa valitsemasi dekki vaikuttaa kovasti omaa Kaladesh prelin dekkiä, jolla pääsin ihmeen kaupalla 4-0 tulokseen. Erotuksena se, että itselläni ei ollut responderia vaan sen tilalla pelattiin sabotagea. Pari valkoista 3/4 lenturia oli myös sekä 4/5 menace punainen giantti, jotka oli loppupelin ratkaisijoita.

Tuossa valitsemassasi dekissä olisin itse ottanut sisään Hellionin, toisen Timingin ja Key to the cityn. Ulos Wonder, Torch Gauntlet ja Built to last. Mutta nämä todnäk ovat niitä pieniä makuasioita, mun mielestä Timing on vaan niin hyvä trickki/poisto Kaladeshissa. Ja Key olisi ollut mukana sen takia, että poolin creatureilla ei vaan muuten ole juuri minkäänlaista evasionia. Terror tai Mastodon avaimen kanssa olisi ollut aika hyvä kello loppupeleissä, joissa tilanteet saattavat muuten mennä tuijottelukisoiksi.

Cogworker's Puzzleknot kävi mielessä myös, mutta jätin sen sitten pois listalta, kun kuitenkin kaksvärisenä pakka toimii aika jees, eikä noita servoja välttämättä tarvitse mihinkään, kun ei ole niin paljon vehiclejä tai muita synergioita.
« Viimeksi muokattu: 19.11.16 - klo 23:30 kirjoittanut Druuge »

Poissa Rhianne

Vs: Mitä rakentaisit tästä poolista? (Kaladesh)
« Vastaus #2 : 20.11.16 - klo 00:13 »
Eihän tässä poolissa paljon vaihtoehtoja ole, pakko mennä boros aggroon ja katsoa mihin riittää. Itse olisin ottanut pois Ninth Bridge Patrolin joka ei aggropakassa juuri mitään tee, ja sekä Torch Gauntletin joka on mielestäni huono kortti. Fragmentize ois saattanut myös mennä sidelle. Sisään kaksi Built to Smashia ja Key to the City. Yhden manan trickit on vaan niin loistavia tässä formaatissa, ja varsinkin jos ja kun täytyy pelata 2/1 colorless äijiä, on +3/+3 ja trample erinomainen tapa saada damagea sisään ja pitää äijät elossa.

Key to the City nimenomaa auttaa voittamaan racet, ei tuon lootin takia vaan sen unblockablen takia. Kaiken kaikkiaan ei tämä mikään erityisen heikko pooli ole, ihan ok poistot joilla pääsee jo pitkälle, ja hyvä curve. Jos on poistot ja curve kohdallaan, ja pari combat trickiä, ei äijien power leveli tarvi olla korkea voittaakseen.

Poissa Rhianne

Vs: Mitä rakentaisit tästä poolista? (Kaladesh)
« Vastaus #3 : 20.11.16 - klo 00:18 »
Tuossa valitsemassasi dekissä olisin itse ottanut sisään Hellionin, toisen Timingin ja Key to the cityn. Ulos Wonder, Torch Gauntlet ja Built to last.

En kyllä ymmärrä millä järjellä oot ottamassa deckin parasta miestä pois; jos ois halpoja vaihtoehtoja niin curvesta voisi yrittää cuttaa viisdropit kokonaan pois mutta ei ole, ja ei näistä nyt ainakaan sitä parasta yksinään oteta pois varsinkin kun et halua tuoda sisään edes trickejä, vaan vähentää niitä.