Muuta > Hearthstone

Minkälainen manacurve arenalla?

(1/4) > >>

vhirvela:
Pelaan lähinnä arenaa mutta olen ihan sika huono ja yleensä pelit päättyy 1-2 voittoon. Parhaimillani olen pärjännyt 5-7 voittoa.
Minkä verran ja minkä hintaisia creatureja ja loitsuja pakassa olisi hyvä olla?
Montako isoa fininsher creaturea esim jotka maksaa sen 6+manaa?
Montako 2 tai alle droppia?

Riippuuko tämä myös kuinka paljon pelattavasta classista?

Jos haluaa pärjätä arenalla hyvin mikä on herojen pickkaus järjestys tai esimerkiksi helpoin hero pärjätä arenaalla?:)
Haluisin vaan pärjätä sen verta, että voisiin aina halutessani pelata pelkästään areenaa. (laittamatta enää enempää rahaa likoon oon jonkun 10e tuonne suoltanut enkä kyllä kadu mutta siltikin harmittaa että oon paska:P)

Käytän kyllä draftauksessa pick order listoja joten korttien voimasuhteista on kyllä jonkinmoinenn käsitys mutta musta tuntuu, että homma kysee siinä että mana curve on päin kettua aina. Joko liian halpoja kortteja pelkästään tai sitten puuttuu kokonaan loppupään finisherit:P

Vaikea myös valita esim 15 tai 20 kortin kohdalla kun rakentaa peliä että missä kohtaa lähtee pickkaamaan nitä kortteja mitä mana curven takia tarvitsee vaikka ne olisi susi paskoja vs. oikeasti tehokkaat kortit jotka on väärän hintaisia.

Anssi:
Oletuscurve on tyyliin 0-4-5-7-5-4 ja sit jotain spellejä.

Padishar:
Ykkösdroppeja ei sinänsä tarvitse, vaan tärkeät dropit alkaa kahdesta manasta. Toki jotain [hs]Worgen Infiltrator[/hs]ia ja [hs]Flame Imp[/hs]piä pikkailee, mutta ei kannata tosiaan mitään Argent Squireja lähteä forssaamaan vaan siksi, että saisi jotain pelattavaa ykkösvuorolle.

Tavallinen mana curve voisi olla seuraava:

Kakkosvuoron pelauksia olisi hyvä olla semmoinen 6-8 pakassa. Kolmen ja neljän manan lappuja kuutisen kpl kutakin, vitosia neljä, kutosia ja siitä kalliimpia 3-5.

hallava:
Tärkeintä areenassa on että alkupuoli ei kuse. Valitse siis mahdollisuuksien mukaan kuutisen kahden manan 2/3 tai 3/2 hemmoa. Jos tämä ei onnistu, koita saada korkea piikki 3:n manan ukkojen kohdalle kompensoimaan - jos aloitat toisena, on turn 2 coin 3 drop, turn 3 and 3 drop vähintään yhtä hyvä ellei parempi kuin normaali aloitus. Jos tämäkään ei onnistu, koita nyt ainakin dräftätä sweeppejä tai jotain pelinkääntäjää vuorolle neljä tai rukoilla ettei vastustajalla ole hyvää aloitusta ja te molemmat idlaatte heropowerilla ensimmäiset 3 vuoroa.

Manakurvi ei ole areenassa oikeastaan kiveen kaiverrettu. Tärkeintä on valita ukkoja ja spellejä niiden "value":n perusteella. Usein sankarille ominaiset class-cardit ovat voimakkaampia kuin neutraalit, joten näitä kannattaa priorisoida: Druid of the Claw, Truesilver Champion, Swipe, Wrath, Keeper of the Grove, Ancient of War/Lore, Ironbark Protector, Fireball, Frostbolt, Water Elemental, Flamestrike, Aldor Peacekeeper, Consecration, Guardian of Kings etc. etc.

Joten älä pickaa susihuonoja kortteja manakurvin vuoksi, vaan valitse ne jotka ovat oikeasti pelattavia tai muuttavat boardsteittiä välittömästi.

Helpoin hahmoluokka lienee maagi, sitten druidi tai paladin. Huntteri on hit-and-miss koska jos et saa komboja tai todella hyvälaatuisia pickejä, on se melko huono. Rogue on ihan jees mutta vaatii vähän enemmän taitoa. Warrior toimii vain jos onnistut dräftäämään TODELLA alkupuolivoimakkaan, aggressiivisen dekin. Priesti toimii vain jos rölli-taidot on kunnossa.

Karhumies:
3 manan miehiä tarvitaan kurviin loppujen lopuksi yllättävän vähän.

2 manan 3/2 treidaa nimittäin päikseen 3 manan 3/3 miehen kanssa, olipa siinä 3/3 minionissa melkeinpä mimmoinen teksti hyvänsä. Poikkeuksina Harvest Golem, 3 manan 2/3 joka tekee Deathrattlella 2/1 ukkelin sekä Scarlet Crusader joka on 3 manalla 3/1 Divine Shield. Nämä kaksi ovetkin 3 manan common minioneitten parhaimmistoa Areenassa.

Toisena mennessä voi myös The Coinilla hypätä 2 manan minionista turn 3 pelattavaan 4 manan mieheen, ja turn 4 toinen 4 manan mies perään. Koska 3 manan minionit eivät oikein mitenkään treidaa 4 manan miehen kanssa, niin se että pääsee kakkosena lähtiessä ekana pelaamaan 4 manan minionin pöytään on melkoinen tempo swing.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta