Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys  (Luettu 2304 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« : 04.03.08 - klo 16:53 »
Lukekaa, ihmetelkää, väittäkää vastaan: http://mtg.bore.org/article.php?id=235
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Kiltamestari

Vs: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« Vastaus #1 : 04.03.08 - klo 18:55 »
Toi pakkalistattomien limited turnausten sääntöuudistus jossa pakkaa saa muokata kierrosten välillä, on ihan kelpo muutos. On ikävää ilman pakkalistaa joka kierroksen välillä muistella mitä sitä tuli otettua ulos ja mitä laitettua sisään. Nyt ei tule vahingossakaan tehtyä laittomuuksia jos unohtaa pakan alkuperäisen rakenteen. Huonosti mennyttä draftiosuutta tämä ei tietenkään pelasta, mutta pakanrakennuksen pikkumokat kyllä.

Enpä ole muuten tiennytkään, että muistiinpanojen käyttäminen pakanrakennuksen/pelin aikana ei ole sallittua. Enkö siis saa vaikkapa opponentin revealatessaan kätensä ottaa ylös mitä kortteja siellä on vaikkapa tulevaisuudessa castattavaa therapya varten, vaan tuo informaatioko on muistettava ulkoa? Entäpä onko aiemmin pelissä revealatut käsikortit semmoista informaatiota, että jos kysyn mitä opponentti revealasi kun pelasin duressin kymmenen vuoroa sitten, on opponentin vastattava niin rehellisesti kuin osaa ja muistaa?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« Vastaus #2 : 04.03.08 - klo 19:00 »
Toi pakkalistattomien limited turnausten sääntöuudistus jossa pakkaa saa muokata kierrosten välillä, on ihan kelpo muutos. On ikävää ilman pakkalistaa joka kierroksen välillä muistella mitä sitä tuli otettua ulos ja mitä laitettua sisään. Nyt ei tule vahingossakaan tehtyä laittomuuksia jos unohtaa pakan alkuperäisen rakenteen. Huonosti mennyttä draftiosuutta tämä ei tietenkään pelasta, mutta pakanrakennuksen pikkumokat kyllä.

Enpä ole muuten tiennytkään, että muistiinpanojen käyttäminen pakanrakennuksen/pelin aikana ei ole sallittua. Enkö siis saa vaikkapa opponentin revealatessaan kätensä ottaa ylös mitä kortteja siellä on vaikkapa tulevaisuudessa castattavaa therapya varten, vaan tuo informaatioko on muistettava ulkoa? Entäpä onko aiemmin pelissä revealatut käsikortit semmoista informaatiota, että jos kysyn mitä opponentti revealasi kun pelasin duressin kymmenen vuoroa sitten, on opponentin vastattava niin rehellisesti kuin osaa ja muistaa?

Pelin aikana saa kirjoittaa muistiinpanoja ja tutkia niitä sen matsin aikana tehtyjä muistiinpanoja. Et kuitenkaan saa lukea aikaisemmin tehtyjä muistiinpanoja, eli et saa lueskella esimerkiksi kotona kirjoittamaasi sideboardausmuistilistaa, tai kaverin kirjoittamaa listaa vastustajan pakan sisällöstä. Saat siis kirjoittaa Duressilla nähdyt kortit muistiin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« Vastaus #3 : 04.03.08 - klo 19:18 »
Saanko mä kirjoittaa pelin aikana jotain ylös niin, että mun ei tarvitse sitä vastustajalle näyttää? (Pelaan vaikka Foreseen, ja pakassa on vähän kortteja. Haluan kirjoittaa ylös, mitä pakan pohjalla on missä järjestyksessä.)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jhavuka

Vs: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« Vastaus #4 : 04.03.08 - klo 19:29 »
Toi pakkalistattomien limited turnausten sääntöuudistus jossa pakkaa saa muokata kierrosten välillä, on ihan kelpo muutos. On ikävää ilman pakkalistaa joka kierroksen välillä muistella mitä sitä tuli otettua ulos ja mitä laitettua sisään. Nyt ei tule vahingossakaan tehtyä laittomuuksia jos unohtaa pakan alkuperäisen rakenteen. Huonosti mennyttä draftiosuutta tämä ei tietenkään pelasta, mutta pakanrakennuksen pikkumokat kyllä.

Itse en pidä tuota muutosta hyvänä, kun skouttailusta hyötyy aikaisempaa enemmän ja matsin ensimmäiseen peliin voi mennä vastustajan mukaan sidetetyllä pakalla. Ja voihan sen pakkalistan tehdä vaikka sitä ei vaadittaisikaan, jos kärsii orastavasta dementiasta. ::)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Maaliskuun Penalty Guide-päivitys
« Vastaus #5 : 04.03.08 - klo 20:02 »
Saanko mä kirjoittaa pelin aikana jotain ylös niin, että mun ei tarvitse sitä vastustajalle näyttää? (Pelaan vaikka Foreseen, ja pakassa on vähän kortteja. Haluan kirjoittaa ylös, mitä pakan pohjalla on missä järjestyksessä.)

Muistiinpanoja ei ole pakko näyttää vastustajalle, mutta sinun pitää pystyä todistamaan sekä vastustajalle että tuomarille, että ne muistiinpanot on tehty juuri tämän matsin aikana.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?