Poromagia

Kirjoittaja Aihe: 2006 Vintage kisat  (Luettu 2535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
2006 Vintage kisat
« : 24.08.06 - klo 08:02 »
Lueskelin tossa wizardsin raporttia.... ja taas mun on pakko todistaa tyhmyyteni ja kysyä että:
Millä/miten tää dekki voittaa? :)

Siis... joko oon nyt sokee ja en näe jotain korttia, mutta en taas hiffaa... luulin jo että olin oppinut lukemaan noita listoja, vaan ei..... :)

Poissa kolatatti

Vs: 2006 Vintage kisat
« Vastaus #1 : 24.08.06 - klo 08:19 »
Näyttäis vähän siltä että se voittaa pitämällä hallinnan niin ettei vastustaja tee mitään ja sitten vaikka hyökkäämällä ylimääräisillä weldereillä ja ampumalla uudestaan ja uudestaan barbarian ringeillä.

Ei minusta ainakaan näyttänyt siltä että tuossa olisi mitään insta-kill yhdistelmää. Ihmettelen kyllä miksei sieltä esim. Tinker-Colossus yhdistelmää löydy.

EDIT: Ai niin, voitonhan saa myös sillä nopeasti jos vastustaja kyllästyy tyhjän nysväämiseen ja luovuttaa. Sepä kai on Staksien idea.. :D
EHLO you say? I'm interested...

Poissa miinin

Vs: 2006 Vintage kisat
« Vastaus #2 : 24.08.06 - klo 12:12 »
Vastustajan pelatessa hyvin usein DSC:ta on Duplicant hyvin pätevä voittokeino.

Poissa Polari

Vs: 2006 Vintage kisat
« Vastaus #3 : 24.08.06 - klo 13:21 »
Onhan siinä kuusi miestä jotka osaavat ajaa, ja vielä Barbarian Ring + Crucible of Worlds -kombo päälle. Vintage-pakoissa kortit jotka toimivat pelkästään voittokeinona ovat yleensä varsin turhia. Useimmissa pakoissa muilla korteilla pystyy pääsemään niin paljon vastustajaa edelle, että 13 vuoroa Welder-pieksua on ihan riittävä voittokeino. Joku sanoi Meandeck Giftsistä että se voittaa 5% peleistä Tendrilsillä, 10% Colossuksella, ja 85% Yawgmoth's Willillä. Eivät varmaankaan olleet täsmälleen nuo prosentit, ja yleensä pakoissa on kuitenkin joku hieman Weldereitä nopeampi voittokeino, mutta... anyway.

Staxissa "voittokeino" tosiaankin on mätkiä lukkopalikkaa tiskiin, kunnes vastustaja ei enää mitenkään voi päästä mukaan peliin. Lisäksi pakka on täynnä eri korttien välisiä synergioita - Uba Mask + Bazaar of Baghdad, Crucible of Worlds + Strip Mine/Wasteland, Trinisphere + Mishra's Workshop, Smokestack + Crucible of Worlds... oikeastaan kun heität kourallisen artifakteja tiskiin ja annat niiden olla siinä pari vuoroa, vastustaja on käytännössä hävinnyt. Miten Tinker-Colossus sitten sopisi tähän kuvioon? Sillä voi toki satunnaisesti voittaa pelejä, mutta se ei edistä pakan varsinaista pelisuunnitelmaa mitenkään. Jos vastustajalla on ihan mikä tahansa vastaus (countteri, bounce, edicti, täpperi, Welder, StoP, Oath...), annoit vastustajalle vuoron rakentaa peliä ilman uusia lukkopalikoita, ilmaisen kaksi-yhteen -treidin, ja vielä poistaen itseltäsi jonkun oleellisen artifaktin. Ilman counter-backuppia tai muuten kontrollia pelistä, Tinker-Colossus on kaikki tai ei mitään, ja ei mitään useammin kuin voisi kuvitella.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)