Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kehnolla budjetilla casualhardcore Magicia Turussa  (Luettu 12797 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
http://www.magicspoiler.com/mtg-news/amonkhet-welcome-decks/

Yksi pommirare per läjä ja 30x korttia, joilla nyt edikasta riippuen ei hintaa löydy. Ihan hupimielessä voi mennä, mutta tiedä sit tarkemmin upgraden mahkuista, jos tälle linjalle lähdetään.

Puskaradio kertoo myös, että Mono R gobbot on hinnaltaan vajaata satkua, jos peilaa budjettipakan mahdollisuuksia edelleen FMN:ssa.
« Viimeksi muokattu: 10.02.18 - klo 02:59 kirjoittanut barros »
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Matrix2014

Mode-edit: ei tuplapostata, triplapostata tai varsinkaan quadropostata.
-- luma


Mode-edit 2: ihan oikeasti nyt hei.
-- luma


Paras ratkaisuhan tähän on, että koko keittiönpötäporukka alkaa pelaamaan pauperia. Formaatti on tavallaan lähellä legacyä (koska brainstorm ja kumppanit), eikä kukaan saa älytöntä etua omistamalla tonnien edestä kortteja. Jos tästä tykkää, niin porukka voi yhdessä hommata vaikka 2 pauper pakkaa per nuppi. Hyvää määtsikkiä formaatista saa irti vaikka kuinka paljon.

Paitsi siis jos tarkoitus on leveillä sillä kenellä on kalleimmat pahvit pöydässä, siihen suosittelisin Vintagea ja lottovoittoa.
Toki näin voin tehdä. Me ei tehdä niin. En kiellä muita aloittelijoita tekemään niin.

Keittiönpöytämäätsikki kehnolla budjetilla toimii, kun pelimuotona on Cube.

Tunkekaa jonnekin pelaamaan cubea, tai koostakaa kokeneimman pelaajan kokoelmasta kuutio.
Äh cubea on ehdotettu minulle ennen mutta en ole lämminyt ajatukselle. Me kuitekenkin enimäkseen pelataa joukkupeliä. Joskus harvoin ehkä kerran vuodessa eksyn Highlander kilpailuun itse mutta dekkini ongelma on että se on hidas ja sen takia tulee turhan paljon tasapelejä tulee kun aika loppuu viimeisessä pelissä. Meidän jengin peleissä ei ole aikarajaa.

Kyllä satasella pitäisi saada ihan pelattava pakka. Ei tietysti samanlaista kuin usealla tonnilla, mutta siis ihan pelattava pakka. Tezzerettiä vapaasti lainatakseni "Resources are limited, innovation is not". Jos minä olen saanut reanimaattorin tehtyä kympillä niin satasellahan saisi jo vaikka mitä. Eli sellainen pelattava runko johon sitten vähitellen voi hommailla niitä kalliimpia lappuja.

Pääasiassa kalliita kortteja on vain ne ihan ylimmän tierin laput (plus joku edh-roska), kun mennään vähänkin heikompaan niin ei maksa enää mitään. Hypoteettisesti voisi sanoa että jos on kaksi identtistä korttia, paitsi että toinen maksaa yhden manan enemmän niin hintaero voi olla 10€ vs 10c. Voi olla että se yksi mana tekee eron voiton ja häviön välille tiukassa legacyn metagamessa, mutta keittiönpöydälle ne kyllä kelpaavat.
Kyllä näin tästä olen samaa mieltä.

Se sanottuna no mercy meidän jengissä ei hyväksytä proxyja ja sillä sipuli. Ainoa poikkeus on jos haluat esim myydä kortteja Bayout voi olla siisti mapissa ja proxyat omistamasi dualit jne kunhan voit todistaa että omistat kortit.

Ymmärsinkö nyt siis oikein? Jos hankin ebaysta tarpeeksi uskottavan kiinaproxyn ja näytän sen sinulle kansiossani niin voin printata paperiproxyn ja heittää sen suojaan commonin kanssa jolloin voin testata kyseistä pakkaa rauhassa?
No meidän jengissä luotetaan toisiimme ja emme tee noin lyhyesti sanottuna. Miten itse teet ei kuullu meille kunhan et tuo niitä proxyja virallisiin kilpailuihin sellaisiin jossa ei sallita proxyja. Mitä se minulle kuuluu jos itse proxyat Black Lotus ja pelaat sen kanssa oman jengin kanssa ei kilpailussa? Tee miten haluat kilpailujen ulkopuolella.

Meidän jengi ei tee noin ja huomenna siis 3.3.2018 pelaan seuraavan kerran.


Edit: Lisätään nyt, että varmasti jokaiselle kävi jo selväksi kaikista näistä postauksista, että tässä jengissä pelataan semi hardcore casual rules pelejä ja deckeinä mm. antidredge sekä proxyt saa kyytiä mikäli niitä ei omista aitona ja säilytä niitä kansiossa. Eli keittiönpöytämätkyä. Siinä ei ole mitään vikaa, ei. Mut se käy selväksi vähemmästäkin. Eipä siinä.
Joskus keittiöpöytä. Joskus olohuoneen pöytä. Minusta taso ei ole niin umpisurkea kun on tullut joskus turn 1 kill all opponents multiplayer peleissä. Tietysti Force of Will voi silloin pelastaa vastaan combo pakkaa. On meillä yksi pelajaa joka pelaa Legacy tournament tasoisella Death and Taxes dekillä myös.
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 13:42 kirjoittanut luma »

Poissa Matrix2014

Vs: Kehnolla budjetilla casualhardcore Magicia Turussa
« Vastaus #32 : 03.04.18 - klo 14:46 »
Minulla on aloittelija ystävä ennen kun ehdin reagoida hän ehti ostaa 2 kaupan pakaa casualeja ovat. Möin hänelle ikivanhan siis ajallisesti voi kutsua DINOSAURUS jämä koko mustan deckin... mutta ei maksanut paljoa ja oli edullinen budjetti dekki.

Minun suosituksesta hän hankki siihen 4 Gatekeeper of Malakir + yksi musta Planeswalker en kerro mikä mutta budjetti planeswalker ei kallis euroissa ja ne on jo nyt ostettu mutta ei täältä foorumilta oli nimittäin tuttava joka ei halua enää pelata Magicia.

On minullakin ihan pari mukavaa CASUAL pakkaa ei me pelata kivenkovilla dekillä vain... Legacy säännöt mutta kukaan ei pelaa mitään ihan kovinta Legacy taso pakkaa.

Pääsiäisenä pelattiiin 6 player siis 3 vs 3 ja  4 player 2 vs 2... nuo 4 Gatekeeper of Malakir ja yksi Planeswalker tekee ikivanhasta monomusta dekistä paremman jonka möin hänelle.

Hahaa minun musta dekkini oli niin vanha että siihen aikaan ei edes tiedetty mistään Planeswalkereista ja se oli jämät siitä mutta 4 Gatekeeper of Malakir koko musta dekki vaikka ei ole Vampires theme deck on minusta vielä enemmän pelattava multiplayerissa jos pelaa koko mustalla dekillä.

Esim yhdellä ystävälläni on Enhcantress pakka Argothian Enchantress shroud jne niin Gatekeeper of Malakir with kicker and target player sacrifice a creature.

En suosittele aloittejoille kaupan valmiita dekkejä meillä oli 3 4 peliä Pääsiäsienä yksi duel ja yksi 6 player... 4 peleihin minun aloittelija ystävä otti noi kaupan valmiit casual dekit ja jokainen kerta se joukkue hävisi joka oli kauppa dekin puolella.

Kaupan dekit ovat lian heikkoja jopa moneen semi casual/hardcore pöytään.
« Viimeksi muokattu: 03.04.18 - klo 14:54 kirjoittanut Matrix2014 »