Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GW-Mana Ramp  (Luettu 2292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Larsson

GW-Mana Ramp
« : 20.07.10 - klo 11:37 »
4x Eldrazi Temple
2x Mystifying Maze
4x Khalni Garden
2x Stirring Wildwood
2x Kabira Crossroads
8x Forest
2x Plains
1x Tectonic Edge
1x Eye of Ugin

4x Rampanth Growth
4x Nest Invader
4x Cultivate
4x All is Dust
4x Path to Exile
3x Garruk Wildspeaker

4x Primeval Titan
3x Pelakka Wurm
3x Kozilek, the Butcher of Truth
1x Emrakul, the Aeons Torn

Sideboard:
3x Relic of Progenitus
3x Pithing Needle
3x Celestial Purge
4x Obstinate Baloth
1x Relic Crush
1x Tectonic Edge

Tällainen viritys, varmaan kehitettävää löytyy?


Poissa kurikka

Vs: GW-Mana Ramp
« Vastaus #1 : 20.07.10 - klo 12:12 »
Moi!

Cultivate on kortti, joka näyttää tässä pakassa esimerkiksi Explorea heikommalta kortilta. Pakka haluaa pelata kolmosvuoron garrukin tai tuplarampin, ja tätä cultivate ei auta millään tavalla. Jos pelaat kakkosvuoron rampin, jää kolmosvuoron cultivaten jälkeen manaa auki turhaan. Tämä mana voitaisiin käyttää voimakkaampiin ramppeihin, kuten Oracle of Mul Dayaan tai äsken mainittuun Garrukkiin.

Nest Invader on kiva kortti, mutta Lotus Cobra on ramppina voimakkaampi. Pakkaan voi laittaa Cobran myötä kortteja kuten Verdant Catacombs ja Marsh Flats, jotka Cobran kanssa tuottavat kolme manaa: yksi kun pelaat ländin, yksi kun haet ländin pakasta ja kolmas kun täppäät ländin.

Ramp-kohteita on aika paljon. Ilman minkäänlaista pakan manipulointia on suuri mahdollisuus, että joudut mulligoimaan monta kättä siihen, että kädessä on 3+ lihaa ja ländejä, eikä ramppeja. Ehdottaisin seuraavia muutoksia:

-1 All is Dust
-4 Cultivate
-4 Nest Invader
-1 Mystifying Maze
-3 Pelakka Wurm
-1 Kozilek
-1 Emrakul
-2 Kabira Crossroads
-4 Khalni Garden

+1 Garruk Wildspeaker
+4 Explore
+4 Lotus Cobra
+1 Tectonic Edge
+4 Oracle of Mul Daya
+1 Ulamog the Infinite Gyre
+2 Marsh Flats
+4 Verdant Catacombs

-myko

Poissa Larsson

Vs: GW-Mana Ramp
« Vastaus #2 : 20.07.10 - klo 13:12 »
Khalni Gardenit ja Nest Invaderit tarjosivat blokkereita ja muutaman kerran Path to Exile toimi kiihynä. Lotus Cobra kun ei halua blokata alku pelissä.
Explore vaatii suuren määrän lääniä toimiakseen hyvin, 26-27 ei taida riittää.
Kabira Crossroadsit olivat Titania varten lifegain. Pelakka oli lähinnä RDW:tä vastaan, mahdollisuus voittaa se eka pelikin.
Oracle on todella hyvä, mutta en pelaisi sitä ilman pakan manipulaatiota, Halimar Depths + Mind Sculptor + Fetch lands.
Muutoksien jälkeen dekki muistuttaa TurboLandia, mutta on testaamisen arvoinen.
Ulamog olisi kyllä hyvä lisä ja menee ehdottomasti dekkiin!
Monesti se yksi vaalea cultivate mana oli Pathia varten =D

KIITOS ideoista!
+voisikohan se Valakut toimia hyvin? Vaaleat kortit kun menee seuraavassa rotaatiossa.
 


Poissa Stefan

Vs: GW-Mana Ramp
« Vastaus #3 : 20.07.10 - klo 18:37 »
+voisikohan se Valakut toimia hyvin? Vaaleat kortit kun menee seuraavassa rotaatiossa.

Ei se oikeen millään, vaikka miten hitsais.

Jos haluut blokkereita pelaa Wall of Omensia, Lotus Cobra on silti ihan nutsit, samoin explore, ja kyl ne 26 ländiä vissiin riittää.

E: Siis älä oikeesti pelaa niitä Omensseja, mutta pelaa Cobraa.