Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mono white tempered steel aggro  (Luettu 2667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harold

mono white tempered steel aggro
« : 13.08.11 - klo 19:40 »
elikkä tässä ois pakka jota ajattelin kehittää, mutta haluaisin kysyä muilta mielipidettä ennen pakan rakentamista.

LANDS
15 plains
4 inkmoth nexus

CREATURES
4 ornithopter
4 memnite
4 vault skirge
4 steel overseer
4 glint hawk
4 blade splicer
4 porcelain legionnaire

SPELLS
4 dispatch
3 mox opal
4 tempered steel
2 glint hawk idol


mitä ehdotuksia olisi tuohon pakkaan.
otan ehdotuksia mielellään vastaan.

Poissa jupu_

Vs: mono white tempered steel aggro
« Vastaus #1 : 13.08.11 - klo 20:18 »
contesed warzone on jees. myös sinistä splashia kannattaa miettiä.

Poissa Stanku

Vs: mono white tempered steel aggro
« Vastaus #2 : 13.08.11 - klo 20:33 »
Moxit neljään, sanoisin. Ekan vuoron ylimääräinen mana on vaan rikki standardissa. Pois vaikka yksi tempered steel, lisää sekin vähän pakan nopeutta. Sinistä en splassaisi, ei tämä pakka counttereita tarvitse. Ja mitä muuta siniseltä voisi saada?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: mono white tempered steel aggro
« Vastaus #3 : 13.08.11 - klo 20:55 »
Pois vaikka yksi tempered steel, lisää sekin vähän pakan nopeutta.
Älä naurata minua. Tempered Steelejä haluaa aina pelata neljää kappaletta. Aina. Moxit pitäisin kolmessa koska Moxeja ei halua nähdä liikaa. Oma versioni on samanlainen paitsi että en pelaa Blade Splicereitä, Glint Hawkeja ja Ornithoptereita. Niiden tilalla olen pelannut Phyrexian Revokereja, Spellskitejä ja Shirneja. Laittaisin pakkaan kaksi valkoista Shrinea koska tällä tavalla selviät massatuhosta helpommin. Warzoneja voi laittaa pakkaan, mutta se riippuu ihan metasta. Jos metassa on paljon kilipäisiä aggroja niin Warzonet ovat huonoja, mutta vähän controlli metassa ne ovat hyviä. Tectonic Edgejä varmaan laittaisin neljää kappaletta dekkiin. Sinisen spläshääminen on mahdollista, muttei välttämätöntä.

EDIT: Unohdin Signal Pestit. Niitä ehdottomasti neljä mainiin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo 22:55 kirjoittanut Lochness »
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Deetwo

Vs: mono white tempered steel aggro
« Vastaus #4 : 13.08.11 - klo 22:04 »
Sinistä en splassaisi, ei tämä pakka counttereita tarvitse. Ja mitä muuta siniseltä voisi saada?

Preordainin tyypillisesti. Myös spellskiten aktivointia on joskus kiva maksaa ihan manalla. Spined Thopter on kanssa aika mukava kaveri, dekki kuitenkin tyypillisesti nojaa aika paljon evaasioon.

Mutta itse dekkiin.. Glint Hawk Idolit suosittelisin nostamaan ainakin kolmeen, mielellään neljään. Massapoistosta selviävät flyerit on usein aika kriittisiä.
4x Signal Pest, auto-include ehdottomasti.
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo 22:07 kirjoittanut Deetwo »

Poissa Laukkanen

Vs: mono white tempered steel aggro
« Vastaus #5 : 16.08.11 - klo 11:49 »
Tosiaan Shrine of loyal legions on mahtava, koska se vahvistaa dekkiä sweepereitä vastaan, ja vielä ei ole tullut eteen tilannetta jossa niillä ei tekisi mitään. Lisäksi shrinen kasvaminen rikkoo pattitilanteita paitsi jos pelaat dekkiä vastaan jossa voi olla consume the meek. Nykyään pelaan kolmea shrinea, ne lisäävät loppupeliin mukavasti muskelia. Kokeile niitä toki.

Glint hawk idolien määrää suosittelen myös kasvatettavaksi, sekin auttaa massapoistoja vastaan. Sanoisin 3-4 idol, 2 blade splicer. Itse pelaan 21 landia ja sinä pelaat yhdeksäätoista.

4 Signal pest pitäisi löytyä jokaisesta T-steel dekistä. Se on käytännössä lenturi ja boostii hyökkäyksiä.

Mox opalien 'sopiva määrä' on kolme, neljä jos haluat maksimoida dekin nopeuden. Huomautan kuitenkin että se nopeus ei useinkaan riitä, skuuppaat ekaan pyroclasmiin. Jos pelaat neljää opaalia tulee turhan usein topdeck multiple opal tiukassa paikassa. Tempered steeliä kasatessa iskee helposti vauhtisokeus, sitä haluaa dekistä mahdollisimman nopean..

Contested warzonea kohtaan mielipiteeni on voimakkaan negatiivinen. En pelaa niitä lainkaan vaikka olen kyllä kokeillut, ja olen varmasti hävinnyt omiin warzoneihin enemmän pelejä kuin voittanut. Koska pakassa on jo valmiiksi vähän landeja, ei ole hyvä asia jos ne vähätkin matkustaa vastustajan puolelle. Voittaminen on usein kiinni siitä että molemmat pelaajat lyö toisiaan ja sinä vain sait nopeamman alun. Tällaisessa tilanteessa warzone vain vie sinulta yhden landin, jota kumpikaan pelaaja ei voi käyttää koska se pysyy tapissa puolta vaihtaessaan. Minun puolestani warzonet voisi vaikka polttaa.

Sidelle ainakin pari oblivion ringiä koska se on mukava vastaus joka nappaa lähes kaiken, mm. mirrorissa vastustajan tempered steelit. Erittäin tärkeä kohde ringille on Gideon, jotta pääset lyömään normaalisti, jos joku siis Gideonia edes pelaa. Tilanteisiin joissa tarvitaan instantteja (esim UR splinter twin) tarvinnee muutaman dismemberin sidelle dispatchien tueksi. Maindeck neljä dispatchia ehdottomasti, se on  käytännössä formaatin paras poisto.

Oma tempered steel dekkini on tosin hivenen valtavirrasta poikkeava, se on viritetty enemmän luotettavaksi, paremmin kontrolleja ja massapoistoja vastaan toimivaksi kuin mahdollisimman nopeaksi. Minulta esim puuttuu glint hawkit ja ornithopterit. Kokeilu on toiminut ja en ole nykyversiolla hävinnyt kuin yhden mirrorin Poromagian turnauksissa (glint hawk-versiota vastaan huom. Kyseinen dekki hävisi sitten muut matsinsa, ja minä voitin muut matsini). Idea on dekissäni lyödä lentureilla ym. perusmiehillä ja legionnaire tai blade splicer blokkaavat maanpinnan tarpeen mukaan. Legionnaire on loistava myös hyökkäyksessä. Jos tulee massapoisto, otetaan shrinesta miehet vastustajan endiin ja lyödään omalla vuorolla kuudella, seitsemällä 3/3:lla. Jos kävisi niin hassusti että tulisi creeping corrosion (ainakin yksi kaveri on uhkaillut minua sellaisilla ;) ) niin ajetaan inkmoth nexuksella tempered steelin kera. Ainoastaan valakutia vastaan on nopeudella väliä koska sitä ei pysty samalla tavoin disruptaamaan, mutta sidelta saa avuksi esim. leyline of sanctityn joka antaa vähän hengitysaikaa. Titaaneihin löytyy dispatchit/o-ringit yms. Leyline on kiva myös mustaa discardia vastaan.
« Viimeksi muokattu: 16.08.11 - klo 11:56 kirjoittanut Laukkanen »