Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Jebajee  (Luettu 38253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samulai

Vs: Jebajee
« Vastaus #60 : 26.03.13 - klo 12:40 »
Pikavippitoimintaa siis.  >:(

Tietääkö kukaan, mitä laki sanoo tällaisesta?

Poissa Thalian

Vs: Jebajee
« Vastaus #61 : 26.03.13 - klo 12:49 »
Pikavippitoimintaa siis.  >:(

Tietääkö kukaan, mitä laki sanoo tällaisesta?

Kysymyksessä on selkeä petos.

Poissa luma

Vs: Jebajee
« Vastaus #62 : 26.03.13 - klo 13:47 »
Näyttää siltä, ettei kyseinen käyttäjä aio foorumilla asiaa selvitellä. Tuomio: pysyvä porttikielto.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #63 : 27.03.13 - klo 11:49 »
Jebajee vastasi sähköpostiin ja lupasi maksaa ensi viikon aikana rahat takaisin.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #64 : 27.03.13 - klo 13:41 »
Sama vastaus tuli myös minulle sähköpostilla, jotenkin vaan tässä vaiheessa selitykset ja ensi viikko lupailu ei oikein vakuuta.

Poissa Kavu

Vs: Jebajee
« Vastaus #65 : 27.03.13 - klo 15:08 »
jos vaikka maksaisi munkin "pikavipin" takaisin niin asia olisi mun osalta selvä.

Ei nyt kuitenkaan kannata mahdollisesti tehtyä rikosilmoitusta alkaa suosiolla luovuttamaan vaikka rahansa saisikin takaisin. Tietääkseni varkauksistakaan ei selviä ihan pelkästään palauttamalla tavarat ja pyytämällä anteeksi.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #66 : 27.03.13 - klo 18:40 »
Olis kiva itsekkin kysellä vippiä pois, jos jostain sais s-postin....

Huvittaa selitys mitä poliiseille on annettu, koska kaveri ei ole käynyt koko foorumilla aikoihin xD.

Meinaan edelleen vaatia rangaistusta, vaikka rahat tulisikin.

Poissa yugular

Vs: Jebajee
« Vastaus #67 : 27.03.13 - klo 23:36 »
Selvitelkää tosissanne asia poliisin kanssa loppuun saakka! Jos pääsee kerran pälkähästä voi vaikka yrittää toisen kerran etc.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #68 : 27.03.13 - klo 23:45 »
Kumma jos poliisit ei väkisinkin anna jo vähintään rikesakkoa tollasesta pelleilystä. Kaiken kukkuraks kaveri menee vielä valehtelemaan poliisille, että on yrittänyt ottaa yhteyttä ostajiin. Ei taida olla penaalin terävin kynä kyllä kyseessä.

Poissa luma

Vs: Jebajee
« Vastaus #69 : 28.03.13 - klo 07:41 »
Kumma jos poliisit ei väkisinkin anna jo vähintään rikesakkoa tollasesta pelleilystä. Kaiken kukkuraks kaveri menee vielä valehtelemaan poliisille, että on yrittänyt ottaa yhteyttä ostajiin. Ei taida olla penaalin terävin kynä kyllä kyseessä.

Petoksesta ei voi antaa rikesakkoa, eikä poliisi voi muutenkaan päättää tällaisen tapauksen rangaistuksesta, vaan tuomio tulee aina käräjäoikeudelta jos on tullakseen.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #70 : 28.03.13 - klo 08:06 »
Syyttäjä päättää yleensä ottaen ensin lähteekö syyttämään, toivottavasti lähtee kun tapauksia on useita.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Anrix

Vs: Jebajee
« Vastaus #71 : 28.03.13 - klo 09:52 »
Itsellä oli vuosia (ehkä joku 10v) sitten samanlainen tilanne näytönohjeimen saapumisen kanssa. Poliisi otti asian hoitaakseen ja sai yhteyden myyjään. Tämän jälkeen poliisi antoi minulle kaksi vaihtoehtoa: 1. rahat takaisin oikeusteitse tai 2. myyjälle tuntuvat sakot ja merkintä rikosrekisteriin. Noh kyseessä ei ollut kallis näyttis joten valitsin vaihtoehdon 2. Toimintatavat ovat ehkä nykyään muuttuneet..

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #72 : 28.03.13 - klo 09:57 »
Jos oikeuteen asti mennään, niin eiköhän pitäisi saada molemmat :O?

Poissa Antsi123

Vs: Jebajee
« Vastaus #73 : 02.04.13 - klo 11:58 »
Rikosrekisterimerkintää ei saa muuta kun vankeusrangaistuksesta ja sen muuntorangaistuksista

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #74 : 03.04.13 - klo 16:01 »
Jebajee maksoi tänään huijaamansa 32€ takaisin.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #75 : 03.04.13 - klo 16:13 »
Olen yllättynyt tästä kyllä, pitää itsekkin käydä katsomassa tiliä kun pääsen kotiin. Positiivista kehitystä kuitenkin havaittavissa.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #76 : 20.04.13 - klo 16:48 »
Jebajee maksoi eilen rahat takaisin. Ilmainen pikavippi ei minulle käy, joten vaadin edelleen rangaistusta poliisin toimesta tyypille.

Poissa Rei

Vs: Jebajee
« Vastaus #77 : 22.04.13 - klo 22:06 »
Mäki sain rahani takasin kun olin poliisilta ensin herran sähköpostin saanut.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #78 : 22.04.13 - klo 22:36 »
Meinaako kukaan muu vaatia rangaistusta? Mä teen tästä ainaki esimerkkitapauksen.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #79 : 02.06.13 - klo 20:47 »
Näin muutaman ajanjakson viiveellä tuli viestiä sähköpostitse poliisitädiltä - Jebajee on oletettavasti maksamassa vihdoinkin myös minulle rahat takaisin kaupasta.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #80 : 23.08.13 - klo 21:51 »
Ei varmaan ole mitään hyötyä antaa enään tilannepäivitystä tästä henkilöstä, mutta teen sen silti nostaakseni foorumilla käyvien ihmisten yleistä luottamusta poliisiin tämänkaltaisissa tapauksissa. Sainpahan rahani 21.8, eli miltein ~6kk vaihdon alkamisen jälkeen ja oletettavasti vaihtoni jebajeen kanssa oli viimeinen hänen tekemä huijaus tällä foorumilla.

Kuten on jo sanottu: Lain koura on pitkä (eikä mitenkään erityisen nopea), mutta sainpahan silti omani takaisin suhteellisen pienellä vaivalla, eli rikosilmoituksen tekemisellä.

Poissa Sigu7

Vs: Jebajee
« Vastaus #81 : 31.08.13 - klo 02:22 »
Ei varmaan ole mitään hyötyä antaa enään tilannepäivitystä tästä henkilöstä, mutta teen sen silti nostaakseni foorumilla käyvien ihmisten yleistä luottamusta poliisiin tämänkaltaisissa tapauksissa. Sainpahan rahani 21.8, eli miltein ~6kk vaihdon alkamisen jälkeen ja oletettavasti vaihtoni jebajeen kanssa oli viimeinen hänen tekemä huijaus tällä foorumilla.

Kuten on jo sanottu: Lain koura on pitkä (eikä mitenkään erityisen nopea), mutta sainpahan silti omani takaisin suhteellisen pienellä vaivalla, eli rikosilmoituksen tekemisellä.

Jääkös tuosta kuitenkin jonkinlaista merkintää miehen tietoihin yms.?

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #82 : 31.08.13 - klo 11:26 »
Ei varmaan ole mitään hyötyä antaa enään tilannepäivitystä tästä henkilöstä, mutta teen sen silti nostaakseni foorumilla käyvien ihmisten yleistä luottamusta poliisiin tämänkaltaisissa tapauksissa. Sainpahan rahani 21.8, eli miltein ~6kk vaihdon alkamisen jälkeen ja oletettavasti vaihtoni jebajeen kanssa oli viimeinen hänen tekemä huijaus tällä foorumilla.

Kuten on jo sanottu: Lain koura on pitkä (eikä mitenkään erityisen nopea), mutta sainpahan silti omani takaisin suhteellisen pienellä vaivalla, eli rikosilmoituksen tekemisellä.

Jääkös tuosta kuitenkin jonkinlaista merkintää miehen tietoihin yms.?

Lievästä petoksesta ei minun käsittääkseni jää jälkeä rikosrekisteriin, sillä sen maksimituomio on "vain" sakkorangaistus. Sakosta taasen jää jälki sakkorekisteriin, jos ei äkillinen dementia iskenyt juuri.

Sakkoa taasen ei anneta, jos rikosilmoituksen tekijä ei vaadi rangaistusta huijarille. Samoin käy jos hän kumoaa jälkikäteen rangaistusvaatimuksen jos/kun huijari maksaa omasta tahdostaan huijatun summan takaisin. Tietenkin tuo jälkimmäinen menettelytapa edistää rahojen takaisin saamista ilman käräjille menoa, mutta toisaalta taasen se merkintä jää uupumaan huijaustapauksesta.

Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä... sillä sitä oletettavasti olen.

Poissa Antsi123

Vs: Jebajee
« Vastaus #83 : 31.08.13 - klo 12:08 »
Rikosrekisterilain mukaan merkintä tulee vain vankeusrangaistuksesta, joten ei jää merkintää

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #84 : 31.08.13 - klo 13:08 »
Sain rahani takaisin ja vaadin silti rangaistusta. Minusti minulle olisi kyllä kuulunut vähintäänkin korko tälle "lainalle".

Sain kirjeen kuitenkin poliisilta, jossa syyttäjä ei katso aiheelliseksi nostaa syytettä. WTF?

Hassua että tämä kaveri on varmasti tehnyt saman tempun about kymmenelle joista osa ei ole jaksanut edes valittaa. Lopputulos on että huijari voitti...