Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Turku] Modern Champs 2016  (Luettu 11696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fantasiapelit Turku

[Turku] Modern Champs 2016
« : 18.01.16 - klo 13:05 »
Paikka: Turun Rientävän juhlasali (kartta).
Aika: La 23.04. klo 10:30. Ovet aukeavat viimeistään klo 10:00.
Formaatti: Modern.
Hinta: 25 euroa.
REL: Competitive.
Palkinnot: Palkintopoolissa takuupottina 1000 euron edestä lahjakortteja ja muita MtG aiheisia tuotteita, sekä tietysti tosi hienoja pokaaleja!

Muuta muistettavaa: Dekkilista ja Pelitarvikkeet (kynä, paperi, nopat, tokenit yms).
Koitamme taas tänä vuonna saada pelit streamattua livenä niille jotka eivät paikalle pääse.
Parkkipaikkoja on rajoitetusti, joten varaa aikaa paikan löytämiselle jos tulet autolla.

Tilaa on 100 pelaajalle.
Ennakkoilmoittautuminen MtGSuomen kalenteriin.

Paikalla pieni myyntikoju, mm. sleevejä, noppia.
Myös mahdollisuus järjestää 8-person draftejä pitkin päivää.
« Viimeksi muokattu: 18.01.16 - klo 15:34 kirjoittanut Fantasiapelit Turku »

Poissa Kaitsu

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #1 : 21.01.16 - klo 17:47 »
Tulevatko palkinnot olemaan paremmat (olettaen että sama pelaajamäärä) kuin viime vuoden Champseissa? Itse jätän ainakin väliin jollei ole, sen verran heikot palkinnot oli.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #2 : 21.01.16 - klo 17:52 »
Tulevatko palkinnot olemaan paremmat (olettaen että sama pelaajamäärä) kuin viime vuoden Champseissa? Itse jätän ainakin väliin jollei ole, sen verran heikot palkinnot oli.
Tarkoitatko määrällisesti vai tuotteiden laadussa paremmat?
Tänä vuonna on enemmänkin lahjakortteja poolissa, että voittajat itse saisivat määrätä mihin sijoittavat voitonsa.

Poissa Kaitsu

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #3 : 21.01.16 - klo 18:22 »
Määrällisesti. Muistelisin ettei 16. sijoittunut saanut edes omiaan takaisin.

Poissa deviant

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #4 : 21.01.16 - klo 22:25 »
Määrällisesti. Muistelisin ettei 16. sijoittunut saanut edes omiaan takaisin.

Itse en ymmärrä miksi top8 ulkopuolelle pitäisi ylipäätään jakaa palkintoja.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Salevanen

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #5 : 21.01.16 - klo 23:27 »
Määrällisesti. Muistelisin ettei 16. sijoittunut saanut edes omiaan takaisin.

Veikkaisin et myös top16 voidaan myös jakaa kohtuullisia palkintoja, mutta sitä tuskin kovin moni oikeasti haluaa. Ei ne palkinnot kuitenkaan tyhjästä tuu, vaan ne lähtevät suoraan top8 palkintopoolista ja ton tason turnauksessa hyvät palkinnot top kasille lienevät tärkeämpiä.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #6 : 21.01.16 - klo 23:33 »
Tämä "top heavy" versus "bottom heavy" palkintojakauma keskustelu on ikuinen. Muistelisin kans että alunperin lähdettiin sillä ajatuksella että annetaan Top 8:lle käytännössä kaikki mutta loppusuoralla huomattiin että Top 16:lle voidaan sitteenkin antaa edes jotain.

Kannustan aloittamaan (toisessa threadissä) keskustelu siitä mikä on vallitseva mielipide Suomessa. Halutaanko enemmän Bottom vai Top heavy palkintojakauma? Voimme toki reagoida sitten sen keskustelun lopputuloksen mukaan ja muokata palkintojakaumamme.

Poissa Anssi

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #7 : 21.01.16 - klo 23:51 »
En nyt usko että 8/16 on se mitä Kaitsu tässä haki, vaan se, millä hinnastolla palkinnot määritellään. En ole turun fantsussa käynyt, joten en tiedä onko siellä jotain alennuksia, mut en ainakaan itse olis kovin innoissani lahjakorteistakaan jos se tarkoittaa et sen voi käyttää 4.20€ boostereihin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #8 : 22.01.16 - klo 00:39 »
En nyt usko että 8/16 on se mitä Kaitsu tässä haki, vaan se, millä hinnastolla palkinnot määritellään. En ole turun fantsussa käynyt, joten en tiedä onko siellä jotain alennuksia, mut en ainakaan itse olis kovin innoissani lahjakorteistakaan jos se tarkoittaa et sen voi käyttää 4.20€ boostereihin.
Niin, firmamme on aina seurannut OVH hinnoitellessamme Magiciä, myöskin silloin kun muut pyytävät tuotteista vähän vähemmän tai jopa enemmän, koska tuote on halutumpi.
Minulla ei ole vain tarpeeksi tietoa että voisin sen enempää siihen keskusteluun lähteä. Lahjakortilla saa kuitenkin hankittua paljon enemmän kuin vain boostereita.
Ymmärrän ettei voi kaikkia mielyttää kun ei kerran rahaa saa jakaa, mutta tämä nyt oli mielestäni lähin mihin voidaan päästä.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #9 : 22.01.16 - klo 01:08 »
Ymmärrän ettei voi kaikkia mielyttää kun ei kerran rahaa saa jakaa, mutta tämä nyt oli mielestäni lähin mihin voidaan päästä.

Niin hetkinen. Miksi rahaa ei saa jakaa?
Muistan, että ainakin porojen turnauksissa on joskus saanut rahaa. Onko tähän tullut joku laki muutos?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #10 : 22.01.16 - klo 01:24 »

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #11 : 22.01.16 - klo 01:34 »
Lainaus kirjoituksesta:
"Voimassa olevaa epäselvyyttä voidaan purkaa esimerkiksi sillä, että rahaa yksinkertaisesti ryhdytään jakamaan turnauspalkintona, jolloin viranomainen ottaa asiaan ennemmin tai myöhemmin kantaa."
;)
edit: Mielestäni olisi suoraselkäisempää sanoa suoraan jos rahaa ei haluta jakaa. Eikä mulla sitä vastaan ole mitään. Pusseja on jaettu iät ja ajat. Mutta se (miltä asia vaikuttaa noin ilmaistuna), että piilotellaan "emme voi jakaa rahaa, voi kauheuksien kauheus no kai tässä tilanteessa on sitten pakko antaa pusseja kun kerta on mahdoton jakaa rahaa. Me niin mielelämme olisimme jakaneet rahaa jos sitä voisi!"
kuullostaa vähän suspektilta:P
Liioittelen tehokeinona. En siis väitä että sanoitte noin mutta väitän, että kannattaisi sanoa:  Meille taloudellisesti kannattavampaa on jakaa 4,20€ pusseja tai muuta produktia ja aiomme tehdä niin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.16 - klo 01:40 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Kaitsu

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #12 : 22.01.16 - klo 03:02 »
Kiitos Samssonille vastauksista.

Ilmaisin taatusti itseäni huonosti. Viime vuonna vain yksinkertaisesti tuntui että palkintojen yhteismäärä tuntui olevan mitoitettu puolet pienemmälle turnaukselle kuin montako pelaajaa oikeasti paikalle saapui (eli jos olisi ollut jonkinlainen venymä palkinnoissa niin upeeta). Minulla ei ole preferenssiä Bottom tai Top Heavyyn. Tämä on puhtaasti mielipide ja yhden miehen käsitys asiasta. Olen myös Anssin kanssa vähän samoilla linjoilla mutta ymmärrän firman linjan.

Poissa Retardi

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #13 : 22.01.16 - klo 03:10 »
Määrällisesti. Muistelisin ettei 16. sijoittunut saanut edes omiaan takaisin.

Itse en ymmärrä miksi top8 ulkopuolelle pitäisi ylipäätään jakaa palkintoja.

Anteeksi offtopic:

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että noin top15% palkitseminen on suurinpiirtein oikein (ja tämä sitten pyöristyy johonkin pelaajamäärään).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Farseer

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #14 : 22.01.16 - klo 04:28 »
Määrällisesti. Muistelisin ettei 16. sijoittunut saanut edes omiaan takaisin.

Itse en ymmärrä miksi top8 ulkopuolelle pitäisi ylipäätään jakaa palkintoja.

Anteeksi offtopic:

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että noin top15% palkitseminen on suurinpiirtein oikein (ja tämä sitten pyöristyy johonkin pelaajamäärään).

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ihan se ja sama kuinka palkitaan kunhan suuntaviivat ovat tiedossa etukäteen ja ennen reissua. Sekä palkintostruktuurin että palkintojen osalta ainakin noin suunnilleen. On vähän eroa "winner takes it allin" ja Helsingin Fantsun prellun välillä mis kaikki saa palkintoja.

Järkevä lienee näissä turneissa top10%-top20% välillä anyways. Nettipokerissa on helppo kun on valmiiksi prizestruktuurit kaikille pelaajamäärille, olisko niistä käyttöä tähän (8-max tai heads-up)? Jos palkinnot on lahjakortteja ainakin pääosin niin eikös se olisi aika helppo laskea vaikka lähimpään tasakreduun pyöristäen?

Täs nyt esimerkit, eräältä isolta pokerisivustolta pöllittynä:

Heads-up (sopii kun pelataan top8 / top4, esim. pelaajamääriä ja palkintojen välisiä eroja voi toki muuttaa):

(click to show/hide)

8-max (swississä mahdollinen vaihtoehto)

(click to show/hide)
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #15 : 22.01.16 - klo 11:13 »
Mielestäni olisi suoraselkäisempää sanoa suoraan jos rahaa ei haluta jakaa. Eikä mulla sitä vastaan ole mitään. Pusseja on jaettu iät ja ajat. Mutta se (miltä asia vaikuttaa noin ilmaistuna), että piilotellaan "emme voi jakaa rahaa, voi kauheuksien kauheus no kai tässä tilanteessa on sitten pakko antaa pusseja kun kerta on mahdoton jakaa rahaa. Me niin mielelämme olisimme jakaneet rahaa jos sitä voisi!"
kuullostaa vähän suspektilta:P

Kiitos näkemyksestäsi. Nyt kun kello ei ole "keskellä yötä" ja minulla on työkaluna muutakin kuin kännykkääni, voin avata tuota vastaustani pikkasen enemmän.

Itse ymmärsin Kaken vastaus, sekä kaikki muutkin aikaisemmat keskustelut asiasta mitä olen lukenut, toisella tavalla.
Annas kun poimin muutaman lauseen itsekin (merkkaukset omat);
"Isoin syy asioiden toimintaan siten kuin ne nyt toimivat on juurikin se, että aihe on vakaasti tutkan alapuolella"
"harrastustavaran jakaminen palkintona on ollut aiemmin ja nyt huomattavasti vähemmän huomiota herättävää kuin rahan maksaminen."
"Yritysten tai muutoin ammattimaisesti turnauksia järjestävien tahojen näkökulmasta olisi kuitenkin järkevää hakea asiasta maksullinen ennakkoratkaisu tai selvittää asia oikeusistuimessa. "

Minä järjestän yhden isomman turnauksen vuodessa. Fantasiapelit tukee minut toki tässä asiassa paljonkin, mutta turnaus on minun järjestämä. Minun EI KANNATA, toki ei rahallisesti, mutta etenkin en oikeustoimien pelossa lähteä tätä "vertauskuvallista ampiaispesää sohita, niin toimintaa voidaan jatkaa samoin seuraamuksin kuten ennenkin." Jos olisin taho, joka järjestää useamman ison tapahtuman vuodessa, voisinkin nähdä tarve selvittää tätä, mutta tän yhden tapahtuman takia en lähde oikeusistuimeen muuttamaan tätä "don't ask, don't tell" tilannetta, joka mahdollistaa kaikille status quon.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #16 : 22.01.16 - klo 11:24 »
Kiitos Samssonille vastauksista.

Ilmaisin taatusti itseäni huonosti. Viime vuonna vain yksinkertaisesti tuntui että palkintojen yhteismäärä tuntui olevan mitoitettu puolet pienemmälle turnaukselle kuin montako pelaajaa oikeasti paikalle saapui (eli jos olisi ollut jonkinlainen venymä palkinnoissa niin upeeta). Minulla ei ole preferenssiä Bottom tai Top Heavyyn. Tämä on puhtaasti mielipide ja yhden miehen käsitys asiasta. Olen myös Anssin kanssa vähän samoilla linjoilla mutta ymmärrän firman linjan.

Kiitos selvennyksestä.
Voisimme mahdollisesti harrastaa enemmän läpinäkyvyyttä mitä tulee tapahtuman menoihin, jolloin palkintomäärä ehkä saisi enemmän ymmärrystä. Jos verrataan esim Poromagiaan, minkä oletan olevan teille tutumpi paikka, niin me maksamme tässä tapahtumassa useamman satasen edestä vuokraa, meillä on ylimääräinen työntekijä paikalla koko päivän vain teitä varten sekä netin sun muun raudan vuokraaminen ei tule ilmaseksi. Uskoisin siis että meillä oli enemmän menoja kuin mihin olet tottunut.

Viime vuonna oli laskettu että takuupotti (1000€) saadaan "katettu" jos paikalla saapuu yli 60 pelaajaa. Turnauksessa oli 70 pelaajaa, joten nostin potin noin parilla sadalla. Venymä siis oli, muttei niin iso että pelaajat sen ehkä huomaisivat. Voin yrittää jonkinnäköisen palkintostruktuurin laatia etukäteen, mutta se toki tarkoittaa että osittain lukisten pois itseltäni mahdollisuuksia venyttää haluamani suuntaan itse paikan päällä.

Poissa Thalian

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #17 : 22.01.16 - klo 11:27 »
Viime vuonna vain yksinkertaisesti tuntui että palkintojen yhteismäärä tuntui olevan mitoitettu puolet pienemmälle turnaukselle kuin montako pelaajaa oikeasti paikalle saapui (eli jos olisi ollut jonkinlainen venymä palkinnoissa niin upeeta).

En tiedä, mikä viime vuonna oli palkintopotin koko, mutta jos laskee kylmästi lukuja, niin turneen sisäänostot olivat 1775 ja valistuneena arvauksena sanoisin, että turnauksen järjestäminen lienee maksanut useita satasia (pelkkä tila voi olla jo sen muutaman satasen). Niinpä palkintopotti ei voinut olla paljon yli luvattua tonnia, mikäli tilasta on siis pitänyt maksaa jotain.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #18 : 24.01.16 - klo 13:40 »
Ongelmahan tässä lienee, että pupujussi ajattelee että on täysin piilossa  kun pää on puskassa. Yhtälailla lakiteknisesti boosteri palkinnot voivat heittää homman arpajaisiksi koska rahalla pelataan ja hyötyä saadaan. Muutenhan voidaan mennä japanin pachinko mallilla että kun rahan vaihtaa pelomerkeiksi niillä voi ostaa pehmoleluja jotka taas voi myydä viereisesssä putiikissa rahaksi.  Tuohon siis on mielestäni huono vedota koska ennakkopäätöstä siitä että rahaa jakamalla toimii väärin ei ole sen paremmin kun että toimisi väärin jos jakaa pussi palkintoja tai lahjakortteja. Lahjakorteissa ollaan kuitenkin mielestäni askel kohti "tämä on suoraan rahanarvoinen hyvike" otettu.  Jees bisneksillä on kuluja eletään kuitenkin niin vahvasti kapitalismissa että jos tälläisiä juoksevia kuluja ei voida kuitata oheismyynnillä. Pikaruoka/kahvi produktit niin minä ainakin kuluttajana äänestän kunkarolla. En aio jatlossakaan maksaa 15e draftistä 5e "talolle" että hän voi palkata työntekijän joka muussakin tapauksessa olisi siinä tiskin takana. Ja jos näin ei ole kannattaa ehkä miettiä sitä kuuluisaa bisnesmallia.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Fal

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #19 : 25.01.16 - klo 13:37 »
En nyt ole ihan varma mihin tuolla äskeisellä kirjoitusvirheitä kuhisevalla sepustuksellasi pyrit. Kannattaa ehkä lukea ajatuksella tuo Samssonin aiemmin linkkaama Kaken lakipostaus, ja aiemmat vastaukset muutenkin.

Jees bisneksillä on kuluja eletään kuitenkin niin vahvasti kapitalismissa että jos tälläisiä juoksevia kuluja ei voida kuitata oheismyynnillä. Pikaruoka/kahvi produktit niin minä ainakin kuluttajana äänestän kunkarolla. En aio jatlossakaan maksaa 15e draftistä 5e "talolle" että hän voi palkata työntekijän joka muussakin tapauksessa olisi siinä tiskin takana. Ja jos näin ei ole kannattaa ehkä miettiä sitä kuuluisaa bisnesmallia.

Kai sinä tajuat, että tämä turnaus (Modern Champs 2016), ei ensinnäkään a) ole järjestetty Fantasiapelien tiloissa vaan vuokratiloissa ja b) siellä olevat ihmiset ovat pitämässä huolen siitä et turnaus järjestyy kunnolla? Luin vastauksestasi siis, ettet halua maksaa turnauksesta, jossa on työntekijöitä paikalla pyörittämässä sitä. Kerroppa minulle kuinka monta 70 pelaajan turnausta oletat tuomareiden ja scorekeeppereiden jaksavan järjestää ilman minkäänlaista kompensaatiota?

Jos tarkoitit jotain muuta, niin haluaisitko selventää vähän, että mitä sinä tarkoitat? Ja ihan selvällä suomenkielellä ilman pupujussivertauksia ja japanilaista arpajaiskulttuuria.

Poissa Taikakortti

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #20 : 26.02.16 - klo 11:36 »
Chippejä palkinnoiksi!

Latexiii

Poissa z3ro

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #21 : 26.02.16 - klo 23:11 »
Kuinka myöhään eventin oletetaan kestävän? Mietin vain että kannattaako jäädä Turkuun yöksi vai jaksaisiko vielä pitkän kotimatkan päivän päätteeksi.

Poissa Thalian

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #22 : 26.02.16 - klo 23:17 »
Kuinka myöhään eventin oletetaan kestävän? Mietin vain että kannattaako jäädä Turkuun yöksi vai jaksaisiko vielä pitkän kotimatkan päivän päätteeksi.

Jos menet päätyyn asti, niin ei suosittelen yöpaikan hankkimista. Joku 7 kierrosta + top8 kestää kuitenkin noin kellon ympäryksen.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #23 : 26.02.16 - klo 23:40 »
Muistelisin että viime vuonna oltiin valmiit about klo 22. Tosiaan jos finaaleihin asti pääsee niin kannattaa ehkä harkita yösijan varaaminen. ;)

Poissa Fantasiapelit Turku

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #24 : 04.04.16 - klo 17:55 »
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/banned-and-restricted-announcement-2016-04-04

Lonkerot poistettu Modernista. Milläs sitten voitetaan tän vuoden Modern Champsit? Tule näyttämään meille!

Poissa JockiBe

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #25 : 04.04.16 - klo 19:01 »
Milläs sitten voitetaan tän vuoden Modern Champsit?

Noo...Burn:illa...  :)

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #26 : 14.04.16 - klo 11:59 »
Reilut viikko aikaa Champseihin!

Selvittelen vielä yhteistä pizzatilausta KotiPizzan kanssa. Palataan asiaan kunhan varmistuu että voivat toimittaa niin isoa tilausta kerrallaan.

Poissa tko

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #27 : 14.04.16 - klo 13:00 »
Reilut viikko aikaa Champseihin!

Selvittelen vielä yhteistä pizzatilausta KotiPizzan kanssa. Palataan asiaan kunhan varmistuu että voivat toimittaa niin isoa tilausta kerrallaan.

Pizzatilaukset, nuo varsinaissuomalaisten MTG-turnausten nemesikset.

Poissa Prote

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #28 : 15.04.16 - klo 23:15 »
Olisko jossakin pk-seudulta lähtevässä ja pk-seudulle turnauksen jälkeen palaavassa autossa tilaa vielä yhdelle?

Poissa Salevanen

Vs: [Turku] Modern Champs 2016
« Vastaus #29 : 16.04.16 - klo 00:02 »
Olisko jossakin pk-seudulta lähtevässä ja pk-seudulle turnauksen jälkeen palaavassa autossa tilaa vielä yhdelle?


Oon tod.näk. lähös jostaipäi pääkaupunkiseutua autolla reissuun mut siinä kyydissä ei vielä oikein taida olla ketään et sil menemine vähä riippuu tuleeko porukkaa tarpeeks messii