Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.
Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua
Ei tietenkään, mutta väitätkö että tämän vaatiminen asiakkaalta on hyvää asiakaspalvelua? Jos näin, niin toivon ettet todellakaan vastaa kenenkään voittoa tavoittelevan yrityksen asiakassegmentistä. Jos tämä topic on firmalle kalliimpi kuin "ansaitut" 10 krediittiä.
Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa, mutta jos esitetään myös väite:
Mielestäni tälläinen menettely ei käy päinsä koska olen kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista kampanjan takia sekä kaupat on sovittu ja toimitettu kampanjan aikana. Se että olen käynyt heille lähtettämässä kredutuksen jo kampanjaa edeltävänä iltana ei mielestäni saisi evätä tätä kampanjabonusta josta he olivat jo tiedoittaneet silloin.
Väläytellään argumentteja "kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista" tai "ei saa evätä bonusta", mutta sitten kuitenkin loppukädessä vedotaan "tuli paha mieli ja nihekä fiilis"-argumenttiin. Tästä annettiin sellainen kuva, että kreduttajalla olisi jokin lain suoma oikeus saada juridillinen oikaisu Poromagian toimintaan. Sopimuksen- tai kuluttajan oikeuksien rikkominen ja huono palvelu -kokemus ovat erittäin eri asiat. Itse ainakin tahtoisin jonkinlaisen oikaisun tai edes pahoittelun tällaisien heittolausuntojen, jos kyseessä olisi oman organisaationi toiminnan laillisuuden kyseenalaistaminen.
Ajattelin jo kirjoittelun jättää tähän, kun porot reagoivat erittäin ammattimaisesti tähän minun kiukutteluuni. Kuitenkin kun olen täällä viestitellyt omalla nimelläni, en oikeen haluaisi jättää epäselväksi sitä että minulla oli alunperin nimenomaan kaksi eri asiaa joista kirjoitin. Väitin siis että kuluttajan onnistuin ihan oikeasti ymmärtämään porojen kampanjan väärin ja lähdin liikkeelle kreduttelemaan vähän liian aikaisin. Väitin samalla että en saanut sähköpostilla aivan niin laadukasta asiakaspalvelua kuin olen poroilta tottunut saamaan. Nämä asiat ovat olemassa yhtäaikaisesti eivätkä toisiaan poissulkevasti. Ymmärrtän että sinun kahdella aivosolullasi oli kovasti kiirettä näin kesällä ja tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ystävällisenä ihmisenä selvensin asiaa sinulle.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä kaikissa organisaatioissa sinä vastaat asiakaspalvelusta tai toiminnasta noin muutoin? Siksi kysyn että osaan jatkossa välttää ne kaikki järjestelmällisesti
En ymmärrä, että miksi sinun täytyy hyökätä ajatusmaailmastasi poikkeavien keskustelijoiden päälle hyvin epäkohteliaasti joka ikinen kerta? Sain postauksestasi sellaisen kuvan, että ikäänkuin Poromagia olisi jotenkin osittain syyllinen kredutustapahtumaan, joka meni osaltasi kuluttajana ikävästi mönkään ja että sinulla olisi tässä jokin perustavanlaatuinen oikeus vaatia oikaisua. Yleensä sanaa "kuluttaja" käytetään nimenomaan silloin, kun halutaan viitata kyseisen termin taloustieteelliseen merkitykseen ja sen tuomiin oikeuksiin ja vastuisiin. Tämä oli se argumentti, johon minä lähinnä vastasin, koska Poromagia toimi kertomuksesi pohjalta yrityksenä täysin oikein ja säntillisesti.
Se, että asiakaspalvelukokemus ei ollutkaan niin hyvä kuin halusit, vaan lähditkin siitä soitellen someen, on asia erikseen. En ota siihen kantaa onko se oikein tai väärin, järkevää tai tyhmää. Jokainen tietysti ymmärtää hyvän ja rehdin asiakaspalvelun perussäännöt, jotka ovat pitkälti maalaisjärjellä hahmoteltavissa (tähän viittasin myös itse aiemmassa postauksessani: "Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa"). Edellä mainitun sanan "toiminta" voi myös kääntää sanakasi "asiakaspalvelu".
Pidin siis itsekin nämä kaksi asiaa erossa toisistaan (mitä nyt muutama kirjoitusvirhe syntyi, joita partis ei antanut korjata jälkeenpäin). Jätin asiakaspalvelua koskeneen argumentin enempi huomiotta, koska se on asiakaspalvelua tuottavan organisaation ja asiakkaan välinen asia kuinka hommansa hoitavat.
Me kaikki tämän foorumin käyttäjät tiedämme varmasti myös erittäin hyvin, että kuinka paljon hyvää Poromagia on tehnyt koko Suomen magic- ja muulle harrastusskenelle. Vaikka elämmekin #metoo-kampanjoiden ja muun Internet-raivon luvattua aikakautta, niin voisimme kaikki silti hetkeksi pysähtyä miettimään ennenkuin alamme dumaamaan meille kaikille tärkeän harrastuksen merkittävintä suomalaista toimijaa.