Kortit ja pakat > Spoilerit

Kettujen War of the Spark Modern- ja Legacy-katsaus

<< < (2/3) > >>

mtg_96:

--- Lainaus käyttäjältä: jolssoni - 03.05.19 - klo 09:34 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Finnish-Flash-Flash - 03.05.19 - klo 03:46 ---Neoform Tier 4 - sehän jo mullistaa kohta ban-listoja ensimmäisen vuoron voitoilla modernissa?

--- Lainaus päättyy ---

Kettujen puolustukseksi video edeltää modon Griselbrand-villitystä noin viikolla. Pakka pyörähtää varsin nätisti, mutta samaan aikaan lahoaa usein mihin tahansa relevanttiin interaktioon ja voi vislata kesken korttien nostelun, jolloin Summoner's Pactiin häviäminen on myös mahdollisuus.

--- Lainaus päättyy ---

Voin sanoa nyt tota dekkiä pari päivää pelanneena (myös sitä vastaan), että dekki on kyllä tylsintä paskaa mitä oon ikinä pelannut Modernissa. Combon toteutus ei vaadi mitään taitoa, tajuttoman tylsä pelata, ja fizzlauksen riskit on todella pienet. Turn 1 pyörähdys tulee ihan tajuttoman usein, vuoro 2 onkin jo käytännön varma. Jos oot drawilla niin et pysty interaktaamaan combon kanssa mitenkään kun sut vaan combotaan pois ennenkuin ehdit pelaamaan mitään.

Mun testauksen pohjalta discardit (mielummin thoughtseize) ja spell pierce osuvat kaikista parhaiten tota vastaan. Mutta drawilta nämäkään eivät auta. Playlta tosin turn 1 seize aikalailla voittaa pelin ellei combo nosta toista palaa heti perään.

Sidetyksessä kannattaa muistaa että combo pelaa jokusen spellin samassa vuorossa eli osa Stormia vastaan toimivista korteista osuu myös täällä. Mindbreak Trap tuntuu yleisesti parhaalta, annat vaan combon viuhuttaa finaaliin, ja träppäät joko lab manin tai lightning stormin, dekki ei saa generoitua manoja molempiin winconeihin tuolla vuorolla. Mutta tuokaan ei aina edes riitä kun on näyttää pact of negation, eli mieluusti tarvitsee useamman träpin aloituskäteen.

Discardeja vastaan löytyy näyttää leyline of sanctity, chalice of the void ei riitä pysäyttämään (voi hyvällä tsägällä hidastaa), rule of law/vastaavat efektit on hyviä, mutta et ehdi resolvaamaan niitä, eidolon of the great revel tekee jotain, mutta sitäkään et hyvällä tuurilla ehdi pelata ja oon pyörinyt voittoon eidolon pöydässäkin (kiitos shoalien).

Dekki ainakin tuntuu ihan jäätävän consistentilta ja sitä vastaan on vaikea sidettää kun dekki ei käytä mitään tiettyä aluetta resurssina (esim graveyard yms). Toki, välillä dekki nostaa kuraa eikä tee mitään, tai olet playlla ja ehdit interaktaa, mutta nää pelit on liian harvassa. Ilman london mulligania dekin consistenttius tipahtaa hieman, mutta ei riittävästi mun mielestä. Dekki todellakin on liian nopea ja consistentti moderniin, siitä oon vakuuttunut.

kaMeli85:
Joo. Ihan varmat bannit saa tällainen dekki, joka hajoo about kaikkeen...

l33twash0r:
Grafdiggers cage toimii hyvin vastaan.

Yms:

--- Lainaus käyttäjältä: kaMeli85 - 03.05.19 - klo 12:44 ---Joo. Ihan varmat bannit saa tällainen dekki, joka hajoo about kaikkeen...

--- Lainaus päättyy ---

Niin, onhan myös banaanisaarilla mm. Splinter Twin, - jonka voi diskaa, counteroida ja poistaa ukon alta - ja KCI -jonka voi diskaa, counteroida ja poistaa kaikella faksivihalla ja gravehatekin osuu jotenkin, eikä unohdeta et ukotkin voi poistaa - jotka kuitenkin tekivät asioita lähinnä vuorolla 3 ja 4, vaikkakin konsistentisti. Tää tekee samat vuorolla 1 ja 2.

kaMeli85:
Tää nyt vaan on suurempi lasikanuuna kuin belskeri ja 00ps yhteensä, vaikkakin formaatti on eri...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta