Lähdimme siis matkaan silloin kun Veera saapui noin kello 16.30. Matkalla poikkesimme Yläneen toisessa kaupassa ostamassa juomaa, ruokaa ei seremoniamestarin mukaan tarvinnut ostaa. Olimme perillä noin viideltä, paikalla olivat jo Atte, VuRkka ja tietysti Terkko. Päätimme aloittaa draftaamisen välittömästi ja FS-pussit avattiin. Ja koska kyseessä oli Tarkonmökkidrafti kaikki kirjoittivat ylös kortit jotka halusivat pitää buusteristaan (draftattuja kortteja ei saanut pitää), tällä toimenpiteellä ehkäistiin turttien raretus. Itse draftaamisesta en muista muuta kuin, että Mahoney on pirun hidas siinä(kin) hommassa. Päätin toisen pussin kohdalla pelata punaista valkoisen lisäksi, ja pakka muotoitui seuraavanlaiseksi:
6x Mountain
8x Plains
1x Keldon Megaliths
3x Gathan Raiders
3x Knight of Sursi
2x Lucent Liminid
1x Mistmeadow Skulk
1x Fomori Nomad
2x Lumithread Field
4x Fatal Attraction
2x Ghostfire
1x Magus of the Moat
1x Sword of the Meek
1x Rebelpasifismi-aura
2x Augur Il-Vec
Xx jotain randomia varmaan
Ja ensimmäinen pelini oli Veeraa vastaan, hän pelasi vihreää ja jotain muutakin, mutta en muista. Veera pelasi jotain miehiä, mutta Fatal Attraction puri kuin veitsi kuumaan voihin. Ajoin sitten yli Gathan Raidersseilla ja Knight of Sursilla tehden jotain 12 lämää vuorossa. Toisessa pelissä keräsin kenttään lentureita ja iskin Moatti Maguksen, vastustajan pakasta ei löytynyt poistoaja peli oli sillä selvä.
Toinen peli oli Attea vastaan. Hän oli valinnut väreikseen G:n ja W:n. Ekalla rundilla tiskini eksyi Llanowar Reborn, itse löin landia tiskiin. Toisella 4/2 Blade of the Sixth Pride. Pelaan toisen landin ja Knihti of Stursin suspenaaliin ja Sixth Pride lyö neljä sisään ja Atte pelaa sen 1/3 miehen jonka targetointi maksaa 2 vähemmän. Omalla vuorollani isken pacifismin 4/2 mieheen. Sitten siinä otan läimää ja jään 4:ään elämäpisteeseen. Pakan päältä nousee Magus of the Moat ja voitan pelin. Toisesta pelistä en muista muutakuin että voitin sen.
Kolmas peli on Mahosta vastaan. Hänen pakkansa sisältää ultimate-konpon; Witch's Mist + Sprout Swarm, josta ei ollut kukaan osannut pelata ympäri. Pelaan kummassakin lentureita ja Fatal Attractioneita eikä Witch's Mist konpo toimi lentäviin äijiin. 2-0 voitto minulle ja seuraavaksi luvassa oli makkaraa, jossa oli lihaa jopa ~50%, maistui kyllä sinapin kanssa.
Neljäs peli Santtua ja WBGU-Sliveriä vastaan (joka oli techikäs pelaten Sliver Legionia ja Homing Sliveriä, ilman vehkeitä joista saisi punaista!). Poika aloittaa (en ollut saanut aloittaa kertaakaan koska nopat vihaavat minua) läänillä ja peli jatkuu normaalina kunnes Gathan Raidersit alkavat tehdä epäinhimillisiä määriä läiskää ja voitan ekan pelin. Toinen peli menee samalla tavalla, sillä niin techikäs kuin Pojan pakka olikin, se ei osannut pelata poistoa (poika vai pakka, siitä en tiedä).
Seuraavaksi VuRkkaa vastaan, joka oli taitavasti hävinnyt jokaisen pelinsä tähän mennessä. Hävisin nopanheiton, mutta sain aloittaa, koska VRK luuli voittojeni johtuvan siitä, että sain aloittaa. No voitan silti ja toista peliä en saa aloittaa. Toisesta pelistä muistan sen verran, että en saanut millään kolmatta landea ja Lost Hours vie Augurin pakan 3. kolmanneksi päällimmäiseksi. No voitan silti kun Sword of the Meekillä terästetty Augri ajaa läimää sisään.
Viimeinen peli Terkkoa vastaan, minun olisi hävittävä 2-0, että Atella olisi vielä jotain toivoa. Häviän ekan pelin kun Maelstorm Djinni ajaa epäinhimillisen määrän läimää sisään samalla kun Spin Into Myth vie kaikki miehet jonnekin. Toisen pelin onnistun voittamaan ja viimeisen taas häviän, no se riitti ja sain palkinnoksi Ramosian Revivalistin, Shah of Naar Islen ja Ghostfiren O.o.
Boonuksena vielä
kuva voittajasta hypistelemässä kansiotaan kateellisten katsoessa vierestä. Ja tuplaextraboonuksena vielä ehkä maailman hienoimpia
proksyja.
Loppukevennys:
Minä: Mä söin sen
Terkko: Mää söin sen kans!Kiitokset osallistujille ja niin edelleen.