Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijadraft  (Luettu 3691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maclay

Aloittelijadraft
« : 17.11.15 - klo 23:54 »
Oon noin vuoden pelaillut (erittäin) kasuaalisesti kavereiden kanssa lähinnä valmiilla pakoilla (olen myös itse väsäillään pakkoja, mutta en oo koskaan ostanut yksittäisiä kortteja jotain tiettyä pakkaa varten). Oon myös testannut draftia Magic Onlinesaa ja se vaikutti todella hauskalta.

Itse asun Espoossa, joten mietin että Pasilan Poromagian torstain casual drafti voisi olla hyvä paikka kokeilla oikeilla korteilla draftaamista. Minkälaista porukkaa siellä yleensä käy? Minkä tasoisia ja ottavatko yleensä mielellään uusia pelaajia vastaan? Kyseisessä kaupassa olen asioinut muutamaan otteeseen, mutta en ole kertaakaan uskaltanut ilmoittautua drafteihin. Tapahtuuko ilmoittautuminen sitten siinä kassalla?

Poissa RydeR

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #1 : 18.11.15 - klo 08:02 »
Torstain casual tai perjantain FNM ovat erittäin hyviä paikkoja kokeilla ensimmäisiä drafteja. Uusia pelaajia otetaan aina mielellään mukaan ja autetaan pääsemään mukaan juttuun.

Poissa Demppa

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #2 : 18.11.15 - klo 08:15 »
Ei suoranaisesti vastaa kysymykseen, mutta myös Myyrmannissa sijaitseva Oh My Game on kokemukseni mukaan hyvin aloittelijaystävällinen liike.

Poissa Maclay

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #3 : 26.11.15 - klo 17:13 »
Kiitos vaatauksista. Vantaalle päin sen verta hankalampi päästä niin taita se jäädä välistä.

Ajattelin kävästä ensi viikon torstaina tai sitten jo huomenna FMN draftiin jos aika sallii. Mihin aikaan olisi hyvä olla paikalla?

Poissa opadei

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #4 : 26.11.15 - klo 17:34 »
17:30 näyttää olevan fnm draft. Joten ei varmaan ennen viittä tarvi olla, mutta en suosittele jättämään viimehetkeen, koska jonoa on aina kassoille. Vähintään 10min ennen turnauksen alkua on kohteliasta pelin järjestäjiä kohtaan käydä maksamassa, ettei turnaus viivästy liikaa.

Mutta koska olet aloittelija, sulla tuskin on dci-numeroa. Suosittelen että meet jo vähintään viideltä, että kerkiät täyttämään tiedot pelaajatunnukselle.

Lisäksi suosittelen ottamaan mukaan tai ostaa suojia mtg-korteille, eli sleevejä, sekä jokin elämänpisteiden kirjausmenetelmä (kynä+paperi/noppia/jokin muu tähän soveltuva)

Eikä pahitteeksi ole tuoda omia tai ostaa noppia +1/+1-countereiksi ja basic-landeja, mutta poromagialta saa draftiin lainaan aina basicit.

Poissa Samsson

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #5 : 26.11.15 - klo 17:39 »
Mutta koska olet aloittelija, sulla tuskin on dci-numeroa. Suosittelen että meet jo vähintään viideltä, että kerkiät täyttämään tiedot pelaajatunnukselle.

Korjataan sen verran että ei tarvitse enää mennä paikan päälle täyttelemään mitään lappuja vaan kaiken voi tehdä oman kodin turvasta nykyään. Sivusto mistä saa DCI numeron on: DCI.wizards.com

Poissa eZecci

Vs: Aloittelijadraft
« Vastaus #6 : 02.03.16 - klo 15:14 »
Aloitin itsekkin mätkyn pelaamisen pari kuukautta sitten ja OMG on lähinpiste missä pääsee pelaa muittenkin kun kavereiden kanssa.

Erittäin aloittelija yställinen ilmapiiri ja usat pelaajat sielä näyttävät auttavan mielellään ja ovat kärsivällisiä kun opettavat pelaamaan. Suosittelen.

Toisaalta en suosittele. Sieltä ei pysty olee pois enään..