Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] Bant Goodstuff / Tempo  (Luettu 16407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jotudin

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #30 : 05.10.11 - klo 23:56 »
Eli Giftsin tilalle asettui playtestiin uusi Garruk. Mitä mieltä olisitte Spellskiten asemasta pakassa? Vaikuttaisi ihan pätevältä estämään mm. pultit, joita metassa esiintyy. Suurempi kysymys on, ovatko sisällä olevat pahvit parempia valintoja.

Poissa Zirenda

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #31 : 06.10.11 - klo 12:22 »
Ilman sen suurempaa tietoa en pelaisi Spellskiteä, ei minusta mahdu tälläiseen goodstuffiin. Äijä, joka ei itessään tee mitään ja mitä tärkeintä, ei lyö, tuntuu bantissa vähän heikolta, tosin jos kaikki pelaa pulttia niin tämä on itsestäänselvä valinta.

Poissa mike-a

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #32 : 02.11.11 - klo 08:54 »
Dismember sisään? Itse olen digannut kyseistä lapusta paljon. Porukat e tunnu täällä tuppaa tykkäävän dazesta. Kuitenkn bantissa joka menee usein täpouttiin ilmaiset gynärit o ollu kovia ja daze on ollut todella hyvä.

Yavimaya elder o myös osoittautunut todella tärkeäksi osaksi deckissä. 3 slotissa on paljon kilpailua ja korttietu on usein mennyt pelkän ajamisen edelle.

Oletko wrathia testannut? On useimmiten todella hyvä ja.melkein tekisi mieli.pelata kahta. Listassa en myöskään muista nähneeni beast withinnia? Poistot on näillä väreillä vähissä ja.lappu on ollut kohtuullisen hyvä.

Riptideä olen itsekkin miettinyt mutta tower of the magistrate on mennyt sen edelle.


Poissa jotudin

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #33 : 02.11.11 - klo 09:31 »
Daze tosiaan kehotettiin kippaamaan mäkeen. Vaikeahan sen tilata on mitään cutata ellei sitten mm. Miscalculation. Dismember houkuttaa kyllä, koska testipelien perusteella optiot tehdä mitään, jos uhka on päässyt pöytään asti, ovat pienet. Beast Within voisi myös olla kokeilun arvoinen.

Elder on kyllä mainio pahvi, mutta jotenkin en näe sitä näin edukkaan curven kanssa niin olennaisena kuin nyt jo sisällä olevat lihat. Voisihan tätäkin playtestata, niin osaisi sanoa paremmin. Muunlaisissa kasoissa olen pahvia pelannut ja hyvähän se ollut.

Yleensä omilla lihoilla ollut massaetu pelatussa metassa. Toki tulee hetkiä, kun kaipaa sweepiä, mutta usein kämmännyt manan kanssa, jotta tilanteeseen on päädytty. Wrathaaminen jatkaa peliä ehkä turhan pitkälle vuoroissa. Toistaiseksi en ole lisäämässä.

Tower olisi aika asiallinen, koska Wurmcoil. Voisin playtestata tätäkin, kunhan saan käsiini.

Kiitos asiallisista ja hyvistä kommenteista. Yritän seuraavaksi keksiä cutattavaa, jotta saan ainakin tilapäisesti kokeiluun pari em. poistoa ja Towerin.

Poissa mike-a

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #34 : 02.11.11 - klo 11:31 »
Dazea pelaan itse remandin ohi :)

Toweri on nimenomaan hyvä miekkoja vastaan. Harvemmin sillä protilla muuta tehdään kuin irrrotetaan miekka miehestä :)

Jos ihan wrathista ei pidä niin myös parallax wave on ollut ihan poikaa ja antaa aikaa hyökkäillä. Sillä saa myös enchantmentpoistojen kera sweepattua vihun pöydän.

Poissa jotudin

Vs: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #35 : 02.11.11 - klo 13:07 »
Täytynee haistella Dazelle paikkaa. En lähtisi Remandia leikkaamaan, koska on osoittautunut todella hyväksi ja tarjoaa parhaillaan time walk -efektin cantripina. Kokeilen varmaan muutamia pelejä, jossa korvaan em. Miscalculationin ja päättelen siitä oliko muutos parempaan vai ei.

Parallaxia pelasin aikaisemmin hyvälläkin tuloksella, mutta kokeilin uusimmassa buildissa ilman. Syinä siihen oli sekä kehoitus kommentoijilta että pahvin suuri tilannesidonnaisuus. Ei sillä tehnyt mieli ihan mitä vaan poistaa comes into play -triggereiden takia. Parallaxin kera pelasin myös Cataclysmiä, mutta samaisista syistä leikkasin nykyisestä buildista. Kyllähän ne parhaillaan tarjoavat enemmän korttietua kuin 1-vs-1 poistot. Ei vaan huvita yhden tai kahden pommin takia sweepata omia rivistöjä, koska usein jään tappiolle.

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #36 : 05.01.12 - klo 14:35 »
Taas tullut pakkaa pyöriteltyä ja muutamia muutoksia kaavaillut.

Olisiko filtterläänejä parempi option pelata Scarsin "dualeja"? Itse olen tähän vakavasti kallistumassa. Joskin jätän varmaan yhden helpottamaan tuplasinisen castaamista, tod. näk. U/G filtteri jää. Muut kaksi korvaisin Razorverge Thicketillä ja Seachrome Coastilla. Saisin paremman alkupelin, jota dekki todellakin kaipaa.

Monesti on tullut myös tarve massapoistolle. Puntaroin Engineered Explosivesin ja Wrathin välillä. Alkuun varmaan EE ja kaveriksi Trinket Mage sujahtavat pakkaan, kun keksi leikkauskohteen.

Rafiq on vaikuttanut sangen epäpätevältä kaverilta. Ainoa etu slotin muihin ehdokkaisiin (Obstinate Baloth, Thrun, Loxodon Hierarch) on, että sen saa upotettua FoWiin, johon sitä olenkin käyttänyt joka kerta kouraan eksyessään. Thrun etsii tosissaan paikkaa, koska haluan kurittaa kontrollin pelaajia. Muutaman pelin hävinnyt Mazeen ja kumppaneihin, kun vauhti ei olekaan riittänyt.

Kaipaisin mielipidettänne myös Moorland Hauntista, joka vaikuttaa ainakin paperilla kokeilun arvoiselta. Riptide Laboratoryn kanssa väännän peistä paikasta.
« Viimeksi muokattu: 05.01.12 - klo 14:37 kirjoittanut jotudin »

Poissa mike-a

Re: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #37 : 05.01.12 - klo 19:10 »
Voisin taas ”pitkästä aikaa” kirjotella pitkän kaavan kautta, kun paljo tullu viimeaikoina pelattua juuri banttia 

Aloitetaan miehistä:

CMC 1:

Olen päätynyt itse siihen että 4 manamiestä + GSZ on ollut keskimäärin riittävä. Itse pelaan BoP, Noble, Avacyn, Lanttu . Mutsi on ollut hyvä mutta nuo 2 muuta slottia olen säästänyt muille 1cmc spelleille. Manamiesten määrä riippuu paljon curvesta ja mm siitä haluutko itte pelaa wrathia?

CMC 2:

Suurinpiirtein samanlainen sisältö itselläni. Snapcaster kilpailee paikasta spellksiten kanssa, joka on osoittautunut oikein kelvoksi mieheksi tähän pakkaan. Imee vihulta poistoja ja usein vihu misplayaa kun se on pöydäss. Snapperi on välillä mietityttänyt randomisti sillä saa hyödynnettyä gynärin tai cantripin, parhaimmillaan controllimmissa buildessa ja mustan splashin kanssa.
Mutta missä on scavengin ooze? Erittäin kova mies ja ainoita gravepoistoja random animattoreita vastaan. Suosittelen kovasti tunkemaan ineen.

CMC 3:

Mitä cuttaisin:
Edric – kolemlla manalla saatava enempi valuet; ehdotus = harmonic sliver

Court Houssair – pidän miehestä mutta omassa metassa osoittautunut hitaaksi, pelaan Rhox War Monkkia tämän tilalla. Lifegaini on ollut ainoa mistä on joskus aggron kanssa jäänyt kiinni.
Muutoin nääyttää suhteellisen samanlaiselta. 3 CMC:ssä kova kilpailu, mutta nää muut nyt listalla olevat kyllä ansaitsee paikkansa.

CMC 4

Arvelluttavia:
vengevine – Joo, haste on kiva. Kuinka usein hyödyt siitä palautuvasta kyvystä? Suosittelen testaaman thrunia tässä slotissa, se on monelle deckille kompastuskivi.
Rafiq- Pidän miehestä paljon, mutta vaikka kuinka on testattu niin ei vaan jaksa  Balothia olen pelannut useimmiten tässä slotissa. Lifegain on kiva myös mirroreissa reissatessa.

CMC 5:

Olen huomannut, että bantin suurimpia ongelmia on CMC 5 kortit alkupelissä ja päätynyt itse karsimaan curvea alaspäin.

Acidic  Slime –Hyvä kortti, mutta usein liian hidasta. Itse päädyhin cuttaamaan curvea ja laitoin tilalle Wickerbough Elderiin.

Mulldrifter – Ihan kiva vekotin varsinkin podin kanssa, mutta omassa metassa Benkku on ollut paljon vahvempi ja muuttaa useimmissa matseissa pelin suuntaa enemmän. On myös burnin ja aggron painajainen.

CMC 6:

Primeval on vaan nuts siitä ei pääse mihinkään. Sun titan sen sijaan on usein alisuoriutunut. Toki on parit nutsit: Sun Titan –> P Image Titaanina -> jtn muuta kivaa. Olen testannut Censecrated Sphinxiä joka on osoittaunut kelvoksi veijariksi myös. Lentävät miehet on aina kivoja. Vihulla oltava ratkaisu heti tai peli kääntyy nopeasti, heikkoutena mainittakoon ettet halua vihun briberoivan tätä :D

Muut loitsut:

Planeswalkkerit. Pw:t on hl:ssä parhaimmillaan. Välillä oon pompotellu in / out Gideonia CMC 5 korttien suuren määrän takia. Välillä tilalla ollut= wrath, Treachery, Bribery. Yleisesti vahva kortti mikäli ei pelaa singleton wrathia.

Garruk Wildspeaker, on underperformannu paljon. Uusi garruk on niin paljon nutsimpi. Ainoa kyky millä tällä yleensä voittaa on overrun. Toki Occasional toksut kiva mutta uusi garruk tekee niitä ilmaiseksi ja poistaa miehiä. Päädyin cuttaamaan tämän.

Tutorit ja laputus näyttää muutoin samalta mutta kuten cmc:sessä sanoin laitoin slottiin 1 ponder + ancestral visions (nuts).

Gynääreistä:
Snare on underperformannu, pierce on puolestaan ollut nutsit.-> snare lähti ulos iteltä, välillä tilalla ollut dismember (ollut kiva magus of the moonia vastaan)
Cryptic Command? hmm tuntuis todella raskaalta. Aina kun testannut niin tuntunut huonommalta kuin paperilla. UUU on vaan niin :S testaa tilalla vaikka sitä mainitsemaasi wrathia ?

Manabase:
6 Dualia on aika must. Saa aina mitä haluu  filttereistä en pidä vaan oon pelannu enempi basicceja ettei kuse suoraan B2B ja Blood Moon plaanille. Pendelhaven -> cradle? Cradle on voittanut lukuisia pelejä, mauton Knightin kanssa.

Riptideä testailin, mutta tower of the magistrate vaan tekee aina enemmän. Värittömiä slotteja ei hirveästi manoille voi antaa tässä deckissä. Waste on must, Toweri ollut kiva ja eritoten primevalin kanssa olen tykännyt homeward pathista.On yllättävän hyvä myös mirroreissa 

Oma basic jako tällä hetkellä 4island 5 forest 2 plains.

Harkinnan alla sisään

- Maze of Ith -> hanki 36 ”landi” itselläni, must titaanin kanssa
- Dismember – ollut keskimäärin hyvä, varsinkin jos pelaa enempi lifegain nallea
- Trinket Mage + valikoima fakseja mm. Engineered Explosives, hakisi myös Topin – usein ei hae muuta kuin topin. Ollut liian hidas, parempi controllissa. Mielummin lyö uhkia tiskiin.
- Kira, Great Glass-Spinner – Ei vaan tee mtn 
- Impulse – 2 Manaa on paljon se -> ponder ollut parempi.
- Ponder
- Sea Gate Oracle – Sopii enemmän controllibuiildiin.
- Geist of Saint Traft – Testattu. Hyvä controllia vastaan, kusee aggroa vastaan. Keskimäärin liian epätasainen. Tempoversioon pakasta sopii hyvin.
- Harmonic Sliver – Nuts!
- Primal Command -  Useimmiten ollut taas overkill + 5cmc -> päätynyt cuttaamaan
- Loxodon Hierarch

Ajankohtaisia kysymyksiä
- Mitä tuumaattee poiston määrästä? Onko sellaisenaan riittävä?
Varmasti riittävä, kannattaa kokeilla sitä dismember + wrath yhdistelmää niin tietää sopiiko omaan metaan.

- Onko häirintä riittävällä tasolla komboa vastaan?
Kombo is not a deck atm  no ok, HULK ja Kiki-Jiki voi melkee laskee comboks mutta niidenki pitäis olla ihan favorable MU.

Olisiko filtterläänejä parempi option pelata Scarsin "dualeja"?
-   Tarviitko oikeesti ees filttereitä vai lisäätkö mielummi basicceja? Itse en koe että filuja tai scarslandeja (saatikaan lisää täpissä tulevia) tarvitaan enää tuohon manabaseen 

Monesti on tullut myös tarve massapoistolle.
-   Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan wrathia, se on parempi niissä pahemmissa MU:eissa kuten goodstuff mirroreissa. Maagipakettia on vaikea änkeä pakkaan ku vie niitä precious slotteja 

Tällasta tänään toivottavasti tuli ees jtn ajatuksia 

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #38 : 05.01.12 - klo 22:15 »
Tattis sisältörikkaasta kommentoinnista. Olisiko sulla laitella omaa dekkilistaa tähän ketjun jatkeeksi? Paljon tuli hyviä ajatuksia ja suunnittelen seuraavaa revisiota näiden pohjalta. Kohti parempaa mennään, mutta välillä nykybuildilla iskee "ei vaan jaksa".

Poissa mike-a

Re: [GER] Bant Goodstuff
« Vastaus #39 : 06.01.12 - klo 11:22 »
No laitetaas tänhetkinen buildi 

Eli:

Miehet

1 CMC:
Lanttu
Noble
Avacyn’s Pilgrim
BoP
Mother ofRunes

2 CMC:
Scavenging Ooze
Sakura Tribe Elder
Phantasmal Image
Qasali Pridemage
Wall of Roots
Stoneforge Mystic
Snapcaster Mage/ Spellskite silloin tällöin
FaunaShaman
Lotus Cobra
Tarmogoyf

3 CMC:
Trygon Predator
Kitchen Finks
Eternal Witness
Harmonic Sliver
Vendilion Clique
Rhox War Monk
Aven Mindsencor
Knight of the Reliquary
Mirran Crusader

4 CMC:
Obstinate Baloth
Sower of Temptation
Wickerbugh Elder
Phyrexian Metamrph
Thrun the Last Troll
Glen Elendra Archmage
Venser Shaper Savant

5 CMC tai yli:
Baneslayer Angel
Primeval Titan
Consecrated Sphinx

Muut Spellit:
Gideon Jura
Elspeth Knight Errant
Jace the Mindsculptor
Garruk Relentless

Sensei’s Divining Top
SOFAF
SOFI
Batterskull
Birthing Pod

Sylvan Library
Oblivion Ring
Treachery

Spell Pierce
Daze
Mana Leak
Miscalculation
Counterspell
ManaDrain
Bant Charm
FOW

Brainstorm
Ponder
Preordain
Ancestral Visions
Fact or Fiction

Path to Exile
Swords to Plowshares
Dismember
GSZ
Eladamri’s Call
Natural Order
Bribery



Landit:
9 Fetch
3 Dual
3 Shockdual
Treetop Village
Stirring Wildwood
Dryad Arbor
Celestial Colonnade
Gaea’s Cradle
Karakas
Horizon Canopy
Homeward Path
Tower of the Magistrate
Wasteland
2 Plains
4 island
4 Forest
Maze of Ith

Joskus deckissä piipahtaa näitä:
Garruk 1
Archon of Justice / benkun tilalla
Wrath
DOJ

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #40 : 19.01.12 - klo 22:48 »
Sainpa viimein omankin dekkilistan päivitettyä 1. postaukseen. Lisäilin samalla pari kommenttia ja kysymystä. Sekä päivitetyn ehkä-listan.

Kuten mainitsen ylempänä, niin metassani ei ole erityistä syytä Oozelle tai muulle gravevihalle. Turnauksia varten sujautan pakkaan tietysti. Spellskite voisi olla paljonkin relevantimpi, mutta tilaa pitäisi löytää.

Poissa Karjanvarastaja

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #41 : 20.03.12 - klo 23:02 »
Höö.

Tällä dekillä tykittelin Kuukkaconissa 4-0-2 päätyen kolmanneksi. Voitot mirrorista, Mono-U:sta, Goblinista ja GBW budjetista (meni kyllä turhan vaikiaksi, koska emäpaskat nostot ja failure). RUGia vastaan hikinen tasapeli nelosrundilla ja väsymyksestä johtunut ID vikalla (vastassa kuulemma ilkeä RG-aggro, joten sekin osaltaan sai jättämään väliin) tipautti pois Draineilta, mutta ehtiihän noita toistekin hakea.

Lista on käytännössä sama mitä pyörittelen EDH:ssa, parilla muutoksella.


LAND 35:

6 Fetch
3 Rav-dual
3 Dual
3 Filtter
2 Island
2 Plains
Forest
Karakas
Tower of Magistrate
Riptide Laboratory
Wasteland
Tectonic Edge
Ghost Quarter
Faerie Conclave
Celestial Colonnade
Horizon Canopy
Gaea's Cradle
Maze of Ith
Gavony Township
Dryad Arbor
Yavimaya Hollow
Treetop Village


1cc

Birds of Paradise
Noble Hierarch
Llanowar Elves
Avacyn Pilgrim
Mother of Runes

Green Sun's Zenith
Brainstorm
Ponder
Path to Exile
Swords to Plowshares
Spell Pierce
Sensei's Divining Top

2cc

Scavenging Ooze
Lotus Cobra
Fauna Shaman
Tarmogoyf
Gaddock Teeg
Snapcaster Mage
Qasali Pridemage
Stoneforge Mystic

Counterspell
Mana Drain
Impulse
Remand
Sylvan Library
Eladamri's Call

3cc

Rhox War Monk
Court Hussar
Vendilion Clique
Eternal Witness
Mirran Crusader
Yavimaya Elder
Knight of the Reliquary
Trygon Predator
Kitchen Finks

Beast Within
Bant Charm
SoLaS
SoFaI
Jace Beleren
Aura of Silence
Voidslime
Krosan Grip
Oblivion Ring

cc4

Phyrexian Metamorph
Thrun the Last Troll
Wickerbough Elder
Solemn Simulacrum
Glen Elendra Archmage
Rafiq of the Many
Venser, Shaper Savant
Sower of Temptation

Jace the Mindsculptor
Wrath of God
Elspeth, Knight Errant
Birthing Pod
Cryptic Command

cc5

Baneslayer Angel
Acidic Slime
Mulldrifter

Force of Will
Gideon Jura
Primal Command

cc6

Primeval Titan
Consecrated Sphinx


Erityisemmin ajatustyötä en tähän uhrannut. Sisään läpsähti Karakas, Jace 2, Wrath ja Spell Pierce, muutoin pyörittelin EDH:ta. Batterskull unohtui kotiin jääneeseen RW-dekkiin eikä keneltäkään tietenkään lohjennut paikan päältä lainaksi, onneksi ilmankin pärjäsi. SoFaFia en omista, joten tilalla tästä syystä SoLaS. Mitä nyt pelatessa tuli mieleen, niin:

1) Fetsejä liian vähän, värikästä manaa hivenen liian niukalti. Huomasin pari kertaa olevani vajaa vihreää manaa ja juutuin kerran pariin ländiin, koska ei riittävästi shuffle-efektiä Topille. Todennäköisesti lähden seuraavalla kerralla - filtterit, 1 plains + 2 forest, 2 fetch. Ländeissä ylipäätään ehkä liikaakiin pikkukivaa, mm. Yavimaya Hollow ja Gavony Township. Näihin slotteihin varmaan tulee etsittyä joko lisää basicia tai sopivampaa efektiä.

2) Toppi on perseestä. Pari peliä meni siihen kun molemmin puolin toppailtiin eikä mitään tapahtunut. Paska lappu, mutta pakko pelata...

3) Turhina pyörivät Aura of Silence, Krosan Grip ja Voidslime. Cryptikki oli kuraa. Tilalle varmaan sovittelen lisää Podista iskettävää miestä, kuten Mayor of Avenbruck, Harmonic Sliver, Master of the Wild Hunt näin pikaisesti esmerkkinä. Vitosen ja kutosen slottiin ehkä kaipaa yhden pommimiehen vielä.

4) Gaddock oli mies paikallaan muutamassa pelissä. Keräili kyniä ja poistoa sekä hidasteli vastustajaa. Karakaksella sai takaisin tassuun, kun piti pelata Podia ja voittaa.


Eipä muuta tule juuri nyt mieleen, kuin että hämmennyin Huntmaster of Fellsin hyvyydestä. Pelkästään tämän einarin takia taidan kokeilla ensi kerralla punaista spläshiä. Viimeisenä vielä lyhkäinen rapsautus.


Match 1 High Tide

G1: Standstill lojuu tiskissä hyvän aikaa ja molemmat nostelemme lappuja, Conclave kääntyilee vähän väliä. Lopulta mies toteaa saaneensa kouraan riittävästi pyöriäkseen. Asioita tapahtuu ja viimeisten manojen kääntyessä Palinchroniin upotan jantteriin tukun poistoja. Bribery vie pakastani Sphinxin ja väsyneenä syötän lappuja uudestaan ja uudestaan Jacella enkä ymmärrä ottaa miestäni takaisin. Pitkähkön pyörittelyn päätteeksi ryöstän Timewalk-pokemonin ja ajelen lethaleita.

G2: Standstill lojuu jälleen. Kenotan manländillä ja tykitän miestä tiskiin. Vastus pelailee asioita ja räjäyttää Oblivion Stonen omalla vuorollaan. Lappuja kerätessä tiskistä mies huomaa erheensä ja skuuppaa.

1-0


Match 2 GBW (budjetti)

G1: Manascrew ja yli puolen tunnin toppailua. Voitan lopulta jahka ammuskelin kolmesti Mana Drainilla hänen temppujaan.
G2: Ryssin tämän.
G3: Otan nopean käden, jossa Zenith, Crusader + Elspeth. Tokalla vuorolla isken Mirran tiskiin, samalla huudetaan aika. Lisävuoroilta lyön tasan 20 päähän.

2-0


Match 3 Goblins

G1: Nopea SoFaI, vastustaja luovuttaa.
G2: Pidempää mähinää, jossa heikot nostoni ja pari pelivirhettä kostautuivat.
G3: Lisää mähinää, lopulta Ooze stabiloi minut ja voitan.

3-0


Match 4 RUG

G1: Sulan Huntmaster of Fellsin mahtavuuden edessä.
G2: Olen jälleen kilisemässä, kunnes Elspeth + Jace2 stabiloivat ja Baneslayer Angel voittaa pelin.
G3: Aika huudetaan, keskityn pitämään vastuksen kurissa aikaisella Wastella sekä poistolla.


3-0-1


Match 5 Mirror

G1: Törkeän pitkä mähistely, jossa olen köhimässä kahden Trygonin edessä. Lopulta saan Podin tiskiin, jolla haen peliin Sphinxin sekä Baneslayerin. Minulla 2 lifeä, 3 blokkeria. Vastuksella Mirran, 2 Trygon ja 2 1/1 miestä sekä Maze. Olin jo luovuttamassa tässä kohtaa, koska tajusin virheeni siinä, etten pelannut Primalia, joka olisi pitänyt minut elossa ja odotin vain tappoiskua. Mies itse ei huomaa etulyöntiasemaansa vaan sortuu ylianalysointiin ja hajoilee heikkoihin lappuihin topista. Isken vettä myllyyn höpisemällä jonninjoutavia kaverin kanssa antaakseni kuvan siitä ettei minulla ole mitään hätää. Tämä naula veti, mies säkkää Sakuransa ja passaa vuoron. Bouncaan Mazen ja otan extrahipareita sekä tylyttelen itseni parissa vuorossa voittoon.
G2: Aika huudetaan taas, Wastean vastustajan ekan ländin ja stopitan myöhemmin Noblen.

4-0-1


Match 6 RG? Jund?

En tiedä mikä dekki lopulta olisi ollut vastassa enkä tuohon aikaan enää välittänyt. Halusin vain päästä pehkuihin, joten otan ID:n joka kelpasi paremmissa resistansseissa olleelle vastustajalleni.

4-0-2, kolmas sija sekä J-Foil SoFaI, joka vaihtui instanopeudella Poromagian tiskillä tavalliseen ja pieneen extrakivaan.
« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo 23:46 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #42 : 21.03.12 - klo 11:03 »
Match 5 Mirror
Mähinää, pelivirheitä ja väsymystä.

Pakka toimi huomattavasti paremmin kuin pelaaja. Vanha kunnon "takki auki pelaamaan" -asenne kostautui.

Päivitin vielä listani ekaan viestiin turnauksessa pelaamaani versioon.

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #43 : 11.05.12 - klo 22:06 »
Elikkäs. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä, mitä arvon herrat ovat mieltä Restoration Angelista ja Ulvenwald Trackerista. Mietiskelin, että molemmat voisivat pakassa toimia, mutta suunnattoman tuskaista keksiä niille tilaa.

Myös 8. revisio päivitetty listaan ja muutoshistoriaan.

Poissa Genesis

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #44 : 11.05.12 - klo 22:34 »
Elikkäs. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä, mitä arvon herrat ovat mieltä Restoration Angelista ja Ulvenwald Trackerista. Mietiskelin, että molemmat voisivat pakassa toimia, mutta suunnattoman tuskaista keksiä niille tilaa.

Myös 8. revisio päivitetty listaan ja muutoshistoriaan.

Itse laittaisin enkelin Wickerbough Elderin tai harmonic sliverin tilalle. Sliveri joutaisi pois kun siinä ei lue "may" tullessaan peliin. Samoin cuttaisin sphinxin sun titanin tieltä.

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #45 : 11.05.12 - klo 22:42 »
Elikkäs. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä, mitä arvon herrat ovat mieltä Restoration Angelista ja Ulvenwald Trackerista. Mietiskelin, että molemmat voisivat pakassa toimia, mutta suunnattoman tuskaista keksiä niille tilaa.

Myös 8. revisio päivitetty listaan ja muutoshistoriaan.

Itse laittaisin enkelin Wickerbough Elderin tai harmonic sliverin tilalle. Sliveri joutaisi pois kun siinä ei lue "may" tullessaan peliin. Samoin cuttaisin sphinxin sun titanin tieltä.

Harmonic Sliver on ollut aikamoinen yllättäjä. Tokihan siitä tuli kerralla paskempi, kun Pod menetettiin formaatista. Täytyy testailla kenties sen tilalla. Wickerboughilla on isompi ruho, joten siitä on myös lyömään. Pidän siitä enemmän.

CC6 miehet on olleet vaikea valinta, koska montaa ei viitsi pelata. Alkujaan Sun Titan oli Sphinxin tilalla, mutta Sphinx on voittanut pelejä suoraan nostamalla lappuja pari vuoroa ja hyvällä evaasiolla. Titaanilla ei tietty ole kuin iso kroppa ja jää blockaamaan. Eipä tästä osaa ilman testausta sanoa onko hyvä vai huono trade, mutta kallistun henk. koht. enemmän Sphinxille dekissä.

Poissa mike-a

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #46 : 11.05.12 - klo 22:54 »
Onko näillä banniliatoilla mtn syytä olla pelaamatta intuitio+loam pakettia :)? Itse testaillut sillä ja splashannut demonoc tutorin ja v. strongholdin parilla mustalla dualilla ja se tuntuu toimivan.

Kun podi on poissa niin muut midrange mu-pit paranee hieman varsinki ei siniset. Ongelmia saattaa tuottaa satunnaiset aggrot --> curve alas.

Uusista korteista playtestissa:
Double strike knight
Restoration Angel
Sigrada enkuli (nuts)

Sisään tungettu myös geist of saint traft ja rafiq jotta saa varmaa lämää nopeasti. Controlliplääni tuntuu heikenneen kun hyviä miehiä vaan printataan-> mind control efektit huononee vähän [itse testailen shacklesia ja tracherya vain]
Gynärien tilalla on usein halunnut miehiä ja niitäkin on kutattu miesten tieltä.

Testailtu:
Magr paketti yhä liian hidas
vial + crystal shard = hauska mutta ei tee tarpeeksi usein

Poissa jotudin

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #47 : 12.05.12 - klo 18:50 »
Restoration Angel on osoittautunut testipeleissä maukkaaksi. Hyvä suhde costilla ja saavutetulla efektillä. Välillä hyvä combat trick ja jättää manat auki kynäreille, bouncaa käyttis ETB miehiä ja piekseekin kovasti kuolematta pulttiin.

Intuition & Loam on käynyt mielessä, mutta ei riittävän vakavasti. Miten pyörinyt sulla? Mustan splashaaminen tuhoaa kyllä manabasen vielä enemmän levälleen. Tekisi kyllä mieli pelata sitten ainakin Inquisition of Kozilekia ja kenties Duressia ja Thoughtseizeä. Ja tuleehan sitä muutama muukin hyvä yhden mustan costin lappu mieleen.

Sigarda ja Baneslayer vääntävät kättä paikastaan dekissä. BSA johtaa, koska lifelink. Pieksupläänille tekisi mieli mennä itsekin ja varmasti testailen miten käy.

*
EDIT: Niin joo, nykyisellään kävelemään lähti Harmonic Sliver, jonka paikan Restoration vei.

Poissa Nastaboi

Re: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #48 : 12.05.12 - klo 20:19 »
Intuition & Loam on käynyt mielessä, mutta ei riittävän vakavasti. Miten pyörinyt sulla? Mustan splashaaminen tuhoaa kyllä manabasen vielä enemmän levälleen. Tekisi kyllä mieli pelata sitten ainakin Inquisition of Kozilekia ja kenties Duressia ja Thoughtseizeä. Ja tuleehan sitä muutama muukin hyvä yhden mustan costin lappu mieleen.

Rajansa ahneudellakin, vaikka Wahlroos mitä väittäisi. Stronghold ja Demonic ovat uniikkeja efektejä, joita et pysty pääväreillä paikkaamaan. En todellakaan splashaisi mitään muuta kuin nämä kaksi korttia mustalta (+ loppupelin kivuttomampi Dismember ja EE:n neljäs väri, jos näitä pelaa). Discard-efektit ovat kuitenkin vain yhdenlaisia vastauksia vastustajan kortteihin, joihin Bant pystyy vastaamaan jo countereilla, poistoilla, ylivertaisilla miehillä ja planeswalkereilla.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Karjanvarastaja

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #49 : 23.08.14 - klo 15:58 »
Törkeä necro, jotta voin pasteta paskapinon, jolla voitin pelimaton tänään.

Bant

4 Forest
4 Island
3 Plains

7 Fetch
Savannah
Tropical Island
Hallowed Fountain
Breeding Pool
Temple Garden

Treetop Village
Seachrome Coast
Flooded Grove
Karakas
Horizon Canopy
Dryad Arbor
Wasteland
Celestial Colonnade
Tectonic Edge
Maze of Ith
Brushland
Stirring Wildwood

Avacyn's Pilgrim
Noble Hierarch
Birds of Paradise
Llanowar Elf
Elvish Mystic
Deathrite Shaman
Mother of Runes
Soldier of the Pantheon
Ponder
GSZ
Stop
Path to Exile
Brainstorm
Preordain
SDT
Spell Pierce

Gaddock Teeg
Snapcaster Mage
Thalia, Guardian of Thraben
Grand Abolisher
Qasali Pridemage
Imposing Sovereign
Scavenging Ooze
Lotus Cobra
Fleecemane Lion
Sakura-Tribe Elder
Voice of Resurgence
Mana Leak
Miscalculation
Journey to Nowhere
Sylvan Library
Counterspell
Remand
Negate

Trygon Predator
Vendilion Clique
Knight of the Reliquary
True-Name Nemesis
Geist of Saint Traft
Courser of Kruphix
Eternal Witness
Loxodon Smiter
Mirran Crusader
Kitchen finks
Oblivion Ring
Krosan Grip
Detention Sphere
Solas
Sofaf
Beast Within

Sower of Temptation
Rafiq of the Many
Restoration Angel
Glen Elendra Archmage
Linvala,Keeper of Silence
Jace, the Mind Sculptor
Elspeth, Knight-Errant
Batterskull


Pakasta puuttuu paanuja, koska en jaksanut siirtää toisesta pakasta ja aamulla unohdin muokata manabasea valkoisemmaksi. Lisäksi en enää omistanut Tarmoa ja Tundraa. Silti 3-0 GG, TNN on tosi interaktiivinen paanu.

Tällaiset muutokset todnäk tekisin, jos voisin palata ajassa taaksepäin ilman kinostusmonokkelia:

Island -> Plains/Wooded Bastion
Grand Abolisher -> Mana Drain
Fleecemane Lion -> Tarmogoyf/hyödyllinen 2cc beater
Rafiq -> FoW
Tundra Seachrome Coastin tilalle
Gaea's Cradle jonnekin väliin
Reclamation Sage todennäköisesti korvaa Trygon Predatorin/Krosan Gripin
Avacyn's Pilgrim saa väistyä jonkun toisen (paremman?) manadorkan tieltä
Solas voisi olla Sofai tai Sowap jopa
Smiter voisi kääntyä 2cc lenturiksi, Aven Mindcensoriksi tai Torpolinnuksi


Poissa Fogxanic

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #50 : 23.08.14 - klo 19:41 »
Mieleen tulee pari sopivaa korttia tuohon pakkaan: Council's Judgment ja Edric, Spymaster of Trest. Itse pelaisisin näitä.

Poissa jotudin

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #51 : 24.08.14 - klo 01:13 »
Dekkilista ei ole ollut ihan hetkeen ajan tasalla täällä. Mukana on musta splash ja rutkasti muokattu dekki. Molemmat mainitut kupongit ovat mukana jo.

Poissa Prenger

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #52 : 30.08.15 - klo 21:55 »
Törkeä necro. KuukkaCon lähestyy, en osaa pelata ja voittaakin pitäis. Pitemmittä puheitta itse lista.

Creature:
1cc
Birds of Paradise
Avacyn's Pilgrim
Fyndhorn Elves
Noble Hierarch
Arbor Elf
Deathrite Shaman
Mother of Runes

2cc
Scavenging Ooze
Relic Seeker
Qasali Pridemage
Voice of Resurgence
Snapcaster Mage
Gaddock Teeg
Fauna Shaman
Thalia, Guardian of Thraben
Tarmogoyf

3cc
True-Name Nemesis
Monastery Mentor
Courser of Kruphix
Eternal Witness
Mirran Crusader
Reclamation Sage
Knight of the Reliquary
Aven Mindcensor
Vendilion Clique
Rhox War Monk
Edric, Spymaster of Trest
Geist of Saint Traft
Loxodon Smiter
Kitchen Finks
Brimaz, King of Oreskos

4cc
Rafiq of the Many
Restoration Angel
Thrun, the Last Troll
Venser, Shaper Savant
Glen Elendra Archmage
Wilt-Leaf Liege

5cc
Thragtusk
Sigarda, Host of Herons
Stonehewer Giant


Noncreature:
1cc
Path to Exile
Swords to Plowshares
Preordain
Ponder
Brainstorm
Green Sun's Zenith
Sensei's Divining Top

2cc
Counterspell
Remand
Memory Lapse
Miscalculation
Mana Drain
Mana Leak
Unexpectedly Absent
Sylvan Library

3cc
Council's Judgment
Sword of Feast and Famine
Sword of Fire and Ice
Detention Sphere

4cc
Jace, the Mind Sculptor
Elspeth, Knight-Errant
Garruk Wildspeaker

+5cc
Batterskull
Force of Will
Treasure Cruise
Dig Through Time


Läänit (34):
9 Fetch
4 Dual (Bayou)
3 Shock
1 Island
1 Forest
2 Plains
Dryad Arbor
Wooded Bastion
Mystic Gate
Horizon Canopy
Glacial Fortress
Sunpetal Grove
Hinterland Harbor
Mana Confluence
Celestial Colonnade
Stirring Wildwood
Karakas
Tectonic Edge
Wasteland
Maze of Ith

Kehitysehdotuksia ja -ideoita otetaan enemmän kuin mieluusti vastaan.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #53 : 05.04.17 - klo 21:51 »
Koska Mysticin unbanni häämöttää, niin pakkohan se on kiskaista naftaliinista vanha roisto. Lopputuloksena 3-0 optimoimattomalla läjällä ja ilman Mysticiä 12 hengen läpsyttelyissä.

36 land

9 Fetch
3 Dual
3 Shock Dual
5 Basic (2 forest, 2 plains 1 island)
1 Prairie Stream
1 Canopy Vista
1 Karakas
1 Horizon Canopy
1 Dryad Arbor
1 Stirring Wildwood
1 Celestial Colonnade
1 Gaea's Cradle -> Lumbering Falls?
1 Temple of Plenty
1 Wooded Bastion
1 Mystic Gate
1 Wasteland
1 Hinterland Harbor
1 Glacial Fortress
1 Sunpetal Grove
1 Botanical Sanctum

1cc

Birds of Paradise
Avacyn's Pilgrim
Fyndhorn Elves
Noble Hierarch
Arbor Elf
Deathrite Shaman
Mother of Runes
Llanowar Elves
Preordain
Green Sun's Zenith
Ponder
Spell Snare
Swords to Plowshares
Path to Exile
Spell Pierce
Brainstorm

2cc

Fleecemane Lion -> jotain muuta
Qasali Pridemage
Lotus Cobra -> turhake
Snapcaster Mage
Scavenging Ooze
Voice of Resurgence
Sylvan Advocate
Negate
Mana Leak
Mana Drain
Counterspell
Miscalculation
Remand -> vaihtuu Memory Lapseen
Smuggler's Copter
Sylvan Library

3cc

Eternal Witness
True-Name Nemesis
Reclamation Sage
Spell Queller
Vendilion Clique
Loxodon Smiter
Kitchen Finks
Knight of the Reliquary
Thalia, Heretic Cathar
Courser of Kruphix
Brimaz, King of Oreskos
Edric, Spymaster of Trest
Geist of Saint Traft
Tireless Tracker
Dismember
Council's Judgment
Banishing Light
Aethersphere Harvester
Oblivion Ring
Sword of Fire and Ice
Sword of Feast and Famine

4cc

Garruk Relentless
Elspeth, Knight-Errant
Jace, the Mind Sculptor
Tamiyo, Field Researcher
Restoration Angel
Palace Jailer
Glen Elendra Archmage

5cc

Force of Will
Thragtusk
Batterskull
Treasure Cruise
Archangel Avacyn


Valtaosin perinteinen lista. Kokeilin muutamia uudempia paanuja, Aethersphere Harvester oli erinomainen ja samoin Copter. Tuntui kerrankin hyvältä kuoria pakan päältä tonttuja, kun sai kääntää heti kärryyn ja kärryt kenoon. Tracker oli totutun tukeva, mutta Jaileria en kerennyt nostamaan. Oletukseni on, että mies on mehua. Uusi Tamiyo oli selvästi vanhaa toimivampi tapaus. Avacyn on hieman kiikun kaakun, että onko se oikeasti hyvä, niin harvoin pääsee sitä näkemään. Seuraavia muutoksia kaavailen ensi kerralle:

Gaea's Cradle -> Lumbering Falls
Remand/Negate -> Memory Lapse (myös Unsubstantiate käynyt mielessä)
Lotus Cobra -> Stoneforge Mystic (huoh)
Fleecemane Lion -> ??? (En ainakaan Teegiä jaksaisi, liian tylsä makuuni)
Archangel Avacyn -> Fleetwheel Cruiser
« Viimeksi muokattu: 05.04.17 - klo 21:54 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Genesis

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #54 : 06.04.17 - klo 17:55 »
Oiskohan poikaisaa lisätä vaan suosiolla listaan 1x underground se ja bayuo ja spläshätä se Demonic tutor? Shaman kiittää myös tästä. Miten jaksaa nämä pahvit:

Sylvan Advocate
Negate
Geist of Saint Traft
Brimaz, King of Oreskos

?

Toinen asia tuli mieleen että alkaako kohta olla liikaa jo crew-lappuja listassa uuden päivityksen myötä?

Poissa absurdimuukalainen

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #55 : 06.04.17 - klo 18:34 »
Oon ite siirtynyt Dark Banttiin kun mustan saa splashattua melko helposti. Saa Demonic Tutorin ja Tainted Pactin + Vindicate/Pulse/Lingering Souls/Siege Rhino/Tasigur...

Cryptic Command ja Dig Through Time on auto-includeja mun mielestä.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: [GER] Bant Goodstuff / Tempo
« Vastaus #56 : 06.04.17 - klo 21:17 »
Oiskohan poikaisaa lisätä vaan suosiolla listaan 1x underground se ja bayuo ja spläshätä se Demonic tutor? Shaman kiittää myös tästä. Miten jaksaa nämä pahvit:

Sylvan Advocate
Negate
Geist of Saint Traft
Brimaz, King of Oreskos

?

Toinen asia tuli mieleen että alkaako kohta olla liikaa jo crew-lappuja listassa uuden päivityksen myötä?

Höhhöh höö.

Mustan spläshäys olisi helppoa ja vaivatonta, todnäk toimivaakin, mutta en ole erityisen kiinnostunut itse lähtemään sille linjalle. Mieluummin pitäydyn kolmessa värissä.

Brimaz & Geist on henk.koht suosikkeja, siksi peluutan niitä. Negate oli lähinnä, koska tällä kertaa meta oli pääasiassa kontrollia ja Advocatea tesmailin, kun land count on korkeahko ja manlandeja löytyy jokunen. Ei oikein huvittanut sijoittaa Tarmoon, joka on mielestäni turha eikä mielekkäitä vaihtoehtoja erityisemmin ole.

En myöskään usko, että kolme crew-laitetta on vielä liikaa. Tosin siinä missä Copter & Harvester ovat jo todistaneet hyvyytensä, niin en ole vielä erityisen varma Fleetwheelistä.


Lainaus
Cryptic Command ja Dig Through Time on auto-includeja mun mielestä.

Ensinmainitun cuttasin, koska en nähnyt lappua enää oikeasti tarpeellisena. Disallow ja Venser on myös poistettu, sillä olen enemmän kiinnostunut pakasta miespohjaisena pieksuna kuin sinisenä kynäilynä. Digin cuttasin samalla kun pakasta häipyi Torrential Gearhulk. Täytyy katsoa, jos se jossakin tulevassa iteraatiossa löytäisi tilaa.

Arkkityypin ongelmahan on se, että hyviä lappuja on jo aivan liikaa. Jostain pitää leikata, jos tekee mieli kokeilla jotain edes marginaalisesti uutta.