Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Minä olen...  (Luettu 53677 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Minä olen...
« Vastaus #30 : 16.09.11 - klo 15:12 »
Mie oon 18-vuotias opiskelijamies Joensuusta

Mitä muuten olette yleisesti mieltä, ovatko lukiolaiset tai ammattikoululaiset opiskelijoita? Miksi, miksi ei?

miut tunnistaa helposti juuri nahka/niitti hanskojen ja rannekkeiden kautta.

Panohanskat huudettu.

Formaateista lähinnä sydäntä on Legacy, mutta jostain syystä sekään ei hirveästi enää nappaa.

Wuhú.

Poissa lurkki

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
Vs: Minä olen...
« Vastaus #31 : 16.09.11 - klo 15:28 »
Pidemmän Kaavan Kautta (tm). Olen 27-vuotias nainen. Kotoisin Mikkelistä, naimisissa jo 5 vuotta, kohta eronnut, asunut 6 vuotta Tampereella.

Magic tuli elämääni roolipelien kautta. Pikkuveli pelasi ja poikaystävä pelasi, kun kortit astuivat elämääni viidennen edition aikaan. Myös warhammeria pelattiin niin kaveriporukalla kuin Muppelan alakerrassakin. Pelaaminen loppui masquesin aikaan, kun samaan aikaan muutto ja ero vei molemmat peliporukat. Kavereita yritin saada pelaamaan, ketään ei kiinnostanut ellen itse lainannut pakkaa, selittänyt sääntöjä ja antanut voittaa. Onslaughtista ja 8. editiosta on vielä pari valmispakkaa, ei muuta. Jatkoin elämääni Diablo II voimin ja tietokoneen parissa.

20-vuotiaana tietokone jäi ja elämä alkoi lammikon yli Ruotsissa ja jatkui hetken Helsingissä. Parin mutkan kautta päädyin nörttiporukoiden sijaan hämmästyksekseni Naisten Maailmaan, vaihdoin maiharit korkkareihin ja rastat ja lävistykset hiustenpidennyksiin ja rakennekynsiin.

Monen mutkan kautta olen nykyään tanssiohjaaja ja -esiintyjä. Mut tunnistaa oranssista punaiseen liukuvärjätystä ponnarista sekä täyteen tatuoiduista käsivarsista. Magic tuli takaisin elämääni kesällä, kun edesmenneen isäni asunnosta löysin pari multa tai veljeltä jäänyttä korttia. Kaikkien näiden sirkusartistien, friikkien, tatuoitsijoiden, rocktähtien ja esiintyvien taiteilijoiden joukossa tunnen usein olevani ihan väärässä seurassa, ja magic tarjoaa mahdollisuuden taas haastaa itseäni älyllisesti ja pysähtyä miettimään muitakin haasteita kuin omien yritysten kirjanpitoa. Jotenkin sellainen olo, kuin olisi tullut kotiin, vaikka oon pihalla kuin lumiukko ja kaiken maailman Taiteilijoiden seurassa tottunut tiettyyn kovaäänisyyteen ja itsekorostukseen. Pohjaltahan pääsee vain ylöspäin ja motivaatiota on sentään taitoja enemmän.
« Viimeksi muokattu: 05.12.11 - klo 06:59 kirjoittanut lurkki »

Poissa Lunsku

Vs: Minä olen...
« Vastaus #32 : 16.09.11 - klo 15:57 »
30-v biokemisti. Väsään väitöskirjaa ja kirjoittelen siinä sivussa satunnaisesti peliarvosteluja. Vapaa-aikanani täytän IRC-keskusteluhuoneita kissakuvilla ja musiikilla josta et varmaankaan ole kuullut.

Magicia tuli naskina pelattua noin Revised Editionista Alliancesiin. Sitten lyhyen 13 vuoden tauon jälkeen kaverit saivat innostettua mukaan tosimies-sealediin josta taas syttyi innostus peliin. Turttailen melkeinpä ainoastaan Limitedin parissa, paperilla ja MTGO:ssa.

Poissa Namiksu

Vs: Minä olen...
« Vastaus #33 : 16.09.11 - klo 16:10 »
Ikää kirjoitushetkellä (vuosi 2011) 16, kotipaikkakunta Ristiina. Tällä hetkellä käyn lukiota satunnaisella menestyksellä.

Ensimmäiset kortit sain käsiini Ravnica -blokin aikaan, mutta itse pelaamisen aloitin vasta kun Lorwyn/Morningtide putkahti ulos. Nykyään korttia tulee lähinnä pelailtua Saksalaisen Highlanderin, Draftin, Sealedin ja Modernin muodossa. Aiemmin myös Legacy kuului repertuaariin. 
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo 13:14 kirjoittanut Namiksu »

Poissa Klemeesi

Vs: Minä olen...
« Vastaus #34 : 16.09.11 - klo 16:13 »
Herättelin uudelleen korttipeliharrastusta Alaran blockin aikoihin kun huomasin naamakirjasta että koulukaveri pelasi MtG:tä. Edelliset pelit olin pelannut kun Invasion julkaistiin.

Heeei muuten, miksi intouduit lopettamaan juuri Invasionin aikaan? Tyhjiössä ajateltuna tuntuu siltä, että Invasion oli parasta, mitä Magicille tai Magic-korttisuunnittelulle oli tapahtunut aikoihin. Erityisesti täytyy muistaa, että edellinen vuosi oli Mercadian Masquesin, ja lievästi sekin, että sitä edellinen vuosi Urza's Sagan.

Pelasin aika satunnaisesti 1-2 kaverin kanssa tuohon aikaan. FNM:stä en ollut kuullutkaan (asuin kyröskoskella) ja ikää oli muistaakseni 16-18 vuotta. Rahaa ei ollut liiemmin ja kortteja hommattiin ostamalla vähillä rahoilla boostereita. Pelaaminen oli todella casuaalia eikä lisätietoa tullut edes mieleen hankkia internetistä. Jossain vaiheessa muutin toiselle paikkakunnalle enkä nähnyt vanhoja kavereita kovin usein ja pelaaminen vain jäi.

Invaasiosta on kyllä hyviä muistoja. Cavern Harpy + Ravenous Rats ftw!

Poissa Triack

Vs: Minä olen...
« Vastaus #35 : 16.09.11 - klo 16:32 »
25 vuotias pitkätukka "hevari" amk logistiikan opiskelija Espoosta jonka työelämä imaisi liian nopeasti ja koulu on jäänyt vähän hitsaamaan. Olet saattanut nähdä minut häviämässä yhtä jos toistakin ptq finaalia, koska tästä alan olemaan jo surullisenkuuluisa.

Magiciin sain ensikosketuksen joskus n. 96-98 silloisen vartionjohtaja Antti "Mallu" Malinin kautta nassikkana, ja kavereiden kanssa tulikin pelattua paljon, vaikka yhtäkään omaa lappua en silloin omistanut. Nightmare ja Keldon Warlord oli aivan ylivoimaisia, vaikka Mallu joskus mulle yrittikin selittää kuinka halvoilla 2/2 ukoilla voi myös voittaa. En silloin oikein meinannut uskoa, mutta onneksi nykyään manakurve ja tempo on vähän tutumpia käsitteitä. Sen jälkeen on tullut useissa Ropeconeissa harjattua muita kasuaalimpia pelaajia lainadekeillä. Uudelleen aloitin kunnolla kun pari kaveria (ml. KalleMcNalle) innoitti pelaamaan MTGplaylla juuri kun Darksteel oli tullut. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoi korttien haaliminen ja voimakkaan kilpailuvietin myötä myös turnauksissa aktiivinen pelaaminen.

Tätänykyä pelaan kaikkia (turnaus)formaatteja, mutta paistikkaasti leka taitaa olla lähinnä sydäntä. Silloin kun en harjaa topkaseja tai tuskastele töiden/koulun kanssa, teen aikalailla samaa kuin 89% muista täällä eli nörtteilen koneella. Aktiivinen kilpakalpamiekkailu ja Kendo jäi ensin intin ja sitten töiden (8-13 h fyysisesti raskaat työpäivät vie hyvin mehut) takia vähäsen roikkumaan, mutta kunhan koulut on käyty niin olisi tarkoitus aloittaa taas muiden tökkiminen metallitikuilla siisteissä valkoisissa kuteissa.


Poissa Rancid-

Vs: Minä olen...
« Vastaus #36 : 16.09.11 - klo 16:55 »
Aktiivinen kilpakalpamiekkailu ja Kendo jäi ensin intin ja sitten töiden (8-13 h fyysisesti raskaat työpäivät vie hyvin mehut) takia vähäsen roikkumaan, mutta kunhan koulut on käyty niin olisi tarkoitus aloittaa taas muiden tökkiminen metallitikuilla siisteissä valkoisissa kuteissa.

Millä lätkäjengillä on siistin valkoinen peliasu? Eiku..
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Minä olen...
« Vastaus #37 : 16.09.11 - klo 18:18 »
Koska olen narsistinen paska paisti joka haluaa julkisuutta niin saatte kysellä millainen mies mie oon. http://www.formspring.me/ElDuce
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Tervonaattori

Vs: Minä olen...
« Vastaus #38 : 16.09.11 - klo 18:30 »
Olen Sami ja 21 vuotta nuori... ei jumaliste!! Oon pelannu suunnillee puolet elämästäni Mätäkkää :o Aloittelin vuoden 2000 tienoilla ja ensikosketus 7th Editioniin ja Odysseyyn. Tästä kiitos kaverin, joka syntyi Magic kortti kourassa.

Keittiöstä siirryin pelaamaan Puolenkuun Pelien hikiseen yläkertaan Dissensionin Prerelease turnausta ja siellä on tullut lähes aina oltua kun sarjaa julkaistaan/ennakkojulkaistaan. Muutamat kerrat muuallakin pelaillut ja hienointa oli päästä kokeilemaan SM -kisoissa RDW:llä muutama vuosi sitten, ei siitä sen enempää. Tai itseasiassa aika tasoihin menee kun tuosta vuosi aiemmin olin viimoisissa karsinnoissa pelaamassa SkredDeckillä. Melkeen pääsin!!

Muita harrastuksia on roolipelaaminen ja pelit muuteskii vähän. Koira löytyy, kuten myös kihlattu :D Niin! Leffoja haalin ku mikäki hullu.

Poissa tekintakka

Vs: Minä olen...
« Vastaus #39 : 16.09.11 - klo 19:04 »
Hei moi!

Olen 21-vuotias opiskelija Tampereelta ja löysin mtg:n uudestaan tuossa pari vuotta sitten, kun paikalliseen ammattikorkeakouluun päädyin - ensikosketus kyseiseen peliin tapahtui kuitenkin jo ennen Judgmenttia, mutta pelaaminen jäi moneksi vuodeksi teini-iän iskettyä. Luokkalaisista olen saanut näiden kahden vuoden aikana hyvää EDH- ja Cube-peliseuraa, joten vakavammin otettaviin formaatteihin ei ole SoM:n julkaisun jälkeen pahemmin tarvinnut koskea. Nykyään commanderin pelaamiseen käytämme vähintäänkin sen muutaman iltapäivän viikossa (mikä on noin 15-20h), joten pelisession aikana käytyyn vapaaseen keskusteluun ujuttautuu usein mukaan muutkin formaatit tavalla tai toisella - standard/leka-pakkojen suunnittelua, spoilerien analysointia ja muuta vastaavaa. Jos harrastuksiin käytetty vapaa-aika ei kulu jostain syystä mtg:n parissa, niin sitten jäljelle jää kesäisin frisbeegolf ja muina vuodenaikoina post-apokalyptiseen maailmaan sijoittuvat tietokonepelit, elokuvat & kirjat.

(click to show/hide)

- Aki

PS: Itsellä ei ole enään minkäänlaista aikomusta ottaa osaa DCI-sanktioituihin tapahtumiin, koska TTY:n tiloissa järjestetystä worldwaken prereleasesta muodostui kauheat traumat kaltaiselleni introventille ensikertalaiselle.

Poissa ADraw-

Vs: Minä olen...
« Vastaus #40 : 16.09.11 - klo 21:08 »
Olen 19-vuotias teekkarifuksi, ja muutin muutama viikko sitten Järvenpäästä Helsinkiin juurikin alkavien opiskelujen takia. Pelattua on tullut jostain Kamigawasta lähtien ja silloisista junioriturnauksista lähti kipinä kilpailupelaamiseen. Kesti kuitenkin aika kauan ennen kuin mistään aloin mitään tajuamaan, vaikka pääsinkin tsägällä SM-kisoihin heti ensimmäisellä yrittämällä (Solar Flare "näytti kivalta" ja olikin vissiin silloisessa formaatissa aika nutsit). Kilpailuvietti on aika kova ja pelaankin isommissa turnauksissa aina kun pystyn, sekä ulkomailla että Suomessa. Moninpelaaminen sen sijaan on mun mielestä about kamalinta paskaa ikinä ja EDH-ringit sun muut ei vois oikein vähempää kiinnostaa. Modossa tulee pyörittyä suht paljon, useimmiten constructed-puolella. MtG:n lisäksi kiinnostaa mm. yleinen nettituuttailu, ihmisen psykologia, opiskelijariennot, elokuvat/sarjat, kuntosali, kiipeily ja tytöt.

Poissa JunioRcmf

Vs: Minä olen...
« Vastaus #41 : 16.09.11 - klo 22:03 »
Olen Jani ja vuosimallia -91. Kotoisin olen Mikkelistä, mutta nykyään asun Jyväskylässä. Takana on lukio sekä intti ja parhaillaan on menossa amiksessa leipurin opinnot.

Magicin peluu alkoi vuonna 2003 Mirrodinin aikaan casualina ja Betrayers of Kamigawan prellu oli ensimmäinen sanktioitu turnaus, jossa pelasin. Nykyään tulee pelailtua eniten T2:sta, koska FNM sitä tarjoaa lähes viikottain, erilaisilla tier2 ja rogue pakoilla, mutta eniten panostan ja olen kiinnostunut saksalaisesta länderistä sekä Legacysta (jossa myös pelailen rogue pakkoja kuten Mono B Zombies ja Mono Brown Stax ;)). Draftaamisesta pidän, mutta sealedista en. Winner-takes-it-all-taittis on myös hieno formaatti.

Magicin ohella harrastuksiini kuuluu mm. sulkapallo, anime, manga, elokuvat sekä pienenevässä määrin PC- ja konsolipelit.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Minä olen...
« Vastaus #42 : 16.09.11 - klo 22:37 »
Moro moro!

Meikäläinen on Pasi, vuosimalli 1987, taskussa bioanalyytikko (AMK) paperit, työllistynyt koulutusnimikkeen harhaanjohtavan termin sijaan oikealla työnimikkeellä laboratoriohoitaja. Nykyisenä sijaintina Seinäjoen kuivakka MtG-skene. Kotoa löytyy vaimo ja yksi tyttölapsi, joten liityn myös tähän perheellisten joukkoon joka ottaa irtiottoja arkisesta työn ja kodin välin juoksemisesta harhautumalla Magicin ihmeelliseen otteeseen silloin tällöin.

Pelaamisen aloitin siinä 13 ikävuoden kohdalla ja Invasion-blokki tuli silloin tutuksi. Darigaaz, the Igniter on edelleen hotein kaikista, kun oli eka legendakortti joka aukesi buusterista ja tunnetusti legendaryt edelleen kiinnostaa keräilyksi asti. Taukoni pelaamisesta aloitin tuossa Betrayers of Kamigawan nurkilla ja pelaamista jatkoin juuri sopivasti Zendikarin tulemisen aikaan. Olen siis missannut todella hyviä vuosia välissä. Formaattina suosin kaikkein eniten EDH:ta, koska siihen annettiin syvä positiivinen vaikutus Turun EDH-skenen toimesta ja nyt on Seinäjoellakin muutama mukava jamppa löytynyt joka tykkää tätä lätkiä. Jostain syystä olen kuitenkin myös alkanut pitämään drafteista siinä määrin, ettei meinaa enää T2 maistua. :) Pelailenpa kuitenkin sitäkin, jos on tarjolla. Dekkini vaan eivät koskaan yllä tier ykköseen.. joka kertoo panostukseni määrästä. Kasuaalimies on kasuaalimies. Pelaajaprofiilini on puhtaasti Timmy-linjan edustus. Pelipaikkana on tällä hetkellä melkoisen vakiona Seinäjoen Fantasialinna.

Kunniamainintana vielä perään, että kaverit joiden kanssa aloittelin pelaamista vuonna 2000 ovat edelleen kasuaalisti mukana hengessä ja pelisessioita pelaillaan aina viikonloppumiittingeissä tuntitolkulla. Tämä oli osasyy siihen, että löydän itseni edelleen (ja eritoten nyt aikuisempana) aktiivisten joukosta.
« Viimeksi muokattu: 17.09.11 - klo 22:59 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Cloverdad

Vs: Minä olen...
« Vastaus #43 : 17.09.11 - klo 02:57 »
Tässäpä 28-vuotias Hovimestari ja yhden lapsen (toinen tulossa) isä Helsingistä. Magicia olen pelannut enemmän vähemmän aktiivisesti keittiönpöytäpelinä kaverien kanssa Tempestin ajoista eli 1997 lähtien, mutta keittiönpöytää kauemmas lähdin pelaamaan vasta noin vuosi sitten Scarsin tultua ulos. Muuataman turnauksen tässä on jotenkin päässyt jo voittamaankin, joskin se on tapahtunut lähinnä tuolla Magic Onlinen puolella.

Jotain laputtelua tulee pyöriteltyä päivittäin, ja turnauksissa pyrin käymään kerran viikossa tai kahdessa (perhe ja työ vievät aikaa :/ ), ja formaatteina limitedit, sekä standard. Onlinessä myös Modernia.

Poissa Lightstorm

Vs: Minä olen...
« Vastaus #44 : 17.09.11 - klo 03:16 »
Magicista tuli innostuttua veljen kanssa 1997 ennen Strongholdin julkaisua. Vieläkin suloiset muistot kuinka aina pyöräiltiin Myyrmanniin ostamaan Suomalaisesta kirjakaupasta Tempestin, Portalin, Miragen ym. boostereita. Lainaten Sliditankoa, niin itselle on jäänyt suureksi legendaksi mieliin Miragesta Spirit of the Night veljen omistaessa Commander Greven il-Vecin - ja voi sitä innostusta ja wuhuu-huutoa, kun hän sen boosterista sai :) Pelailu jatkui kavereiden kesken ja Safe Havenin "aloittelija" turnauksissa Stompylla, Suicidella, Bridge/Humility/millaus ja green control pakoilla. Muistan vielä, kun Jarnis istui kerran millauspakkaani vastaan yli 150 kortin pakalla. Invasion blockin aikoihin innostus laantui ja oma elämäntilannekin muuttui, niin MtG sai jäädä kuudeksi vuodeksi. Aloitin uudelleen kun innostuin ostamaan muutaman 10th editionin boosterin kesällä 2007. Nyt pelailua tulee harrastettua lähinnä kaveriporukalla. Turnauksissakin pyrin mahdollisuuksien mukaan käymään, jolloin formaatteina ovat Highlander ja limited. Pelailen myös satunnaisesti Modossa limitediä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo 01:04 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa jupu_

Vs: Minä olen...
« Vastaus #45 : 17.09.11 - klo 10:49 »
Olen 14 vuotias nassikka Heinolasta. Aina kun kaikki kuulevat ikäni he ovat ihmeissään ja joka kerta joku sanoo että "no se selittää kyllä noita sun juttujas". Magiccia olen pelannut 2 ja puoli vuotta vissiinkin? Ensimmäinen turnaukseni on m10 prellu jossa sain nutsikkaan poolin ja nykyinen kaveri kasasi minulle silloin pakan, taisin mennä sen 3-3, mutta pooli oli kyllä niin hyvä että olisi pitänyt mennä ainakin 5-1. Vituttaa kun sellassia avauksia ei enään tule. Mulla on kesken eräinen legacy pakka johon aina lainaan loput laput. Olen nyt opetellut pelaamaankin vähäsen sillä, mun pitäis pelata kavuja että voisin pärjätä :D, mutta ne tarmot ja dualit ei oikein tälläisen teinin lompakolle käy (on mulla affinity taas kasauksessa). Onnistun jäämään aina suolasijoille, tänä vuonna jäi ptQ suolasijalle ja hyvin alkanut 3-1 smQ päättyikin sitten 3-3 JA HÄVISIN JOLLEKKIN INFECTILLE! Heinolassa ei oikein ole pelaajia (varsinkaan hyviä) joten joudun pärjäämään lukemalla artikkeleita ja pelaamalla MWS:ssää joten kunnollinen testaus jää oikeastaan aina pois. MWS:ssä pelaaminen ei ole testausta se on vain hajoamista player losteihin ja kuinka progenitus on immuuni pelin säännöille. Kuuntelen metallia koska se on muotia nörttipiireissä :P. Muina harrastuksinani voisin mainita Warhammerin peluun, siinä pidän itseäni jopa suhteellisen hyvänä, mutta lelujen maalaus ei oikein nappaa ja rahaa ei ole palkkamaalauttaa armeijaa vaikka kaveri sen tekisikin parista saturaisesta. Mieluummin ostan leka vehkeitä. Ennen harrastin partiota mutta se järjestelmä on mennyt aikalailla päin helvettiä Heinolassa. Johtajakunta on keski-ikäistä akkaa ja kunnon kaupunkilaisia. En nyt tässä rupea asiasta avautumaan.

Poissa PertSa

Vs: Minä olen...
« Vastaus #46 : 17.09.11 - klo 22:00 »
Moro
Olen Pohjalainen 70-luvulla syntynyt lähes ikuinen magic-pelaaja. Aloittaminen tapahtui joskus niillä main, kun Mirage oli uusi sarja. Aloittamisen aikaiset pelikaverit, eli molemmat veljet ovat hekin vielä aktiivisti mukana (molemmat taitavat olla parempia pelaajia, kuin allekirjoittanut). Jätin lajin välillä noin vuodeksi välillä Torment - Legions, mutta sen jälkeen tasaisesti ollut pelaamisessa mukana. Formaateista pelaan suunnilleen mitä vain. Kakkosta tulee varmaan eniten lätkittyä. Commander pakkoja löytyy muutama ja lekaankin löytyy joku ns. pakka. Mutta jos puhutaan  parhaasta formaatista niin se on kyllä rochester-drafti. Tavalliset draftit ja siiledit menee tottakai myös.

Pelailemassa käyn, kun aika riittää, Seinäjoen Fantasialinnalla. Viime aikoina tosin perhe on vienyt aikaa korttien huiskinnalta. Toinen pelaamista rajoittava asia on asuminen 25km päässä lähimmästä peliseurasta. En ole ainakaan tietoinen muista Lapualaisista pelaajista. Menestystä ei MTG-uralle ole juuri mahtunut, mutta eräänlainen ennätys kaiketi tehtiin joskus kauan sitten (Invasionin aikaan), ja uusittiin tänä vuonna, kun kolme veljestä kaikki Qualifoituivat SM-kisoihin. No jaa Onpahan ainakin tullut oltua kauan mukana.

Poissa Retardi

Vs: Minä olen...
« Vastaus #47 : 18.09.11 - klo 14:17 »
Hei, olen Hannu, ja ole peliholisti.

Partakarvaa vaille kolmikymppinen elämäntapasluibaaja Vantaalta, mtg:tä olen pelannu vuodesta -96, kilpailumielessä vuodesta -97. Mtg:n lisäksi pelaan kaikkea mikä liikkuu tai on tarpeeksi tyhmä pysyäkseen paikallaan, lisäksi olen kova poika (penkki)urheilemaan. Olen yksinkertainen yliopisto- ja kaksinkertainen amk-dropout, pistäkääpä (tai oikeastaan älkää pistäkö) paremmaksi.

Kun en puuhastele jotain peleihin liittyvää niin yritän hankkia elantoni huijaamalla, varastamalla ja siipeilemällä.

(ei, en oikeasti huijaa enkä varasta)
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Nastaboi

Vs: Minä olen...
« Vastaus #48 : 18.09.11 - klo 18:00 »
Olen vajaa kolmikymppinen matikanopettaja Espoossa. Kotona korttien lisäksi vaimo ja kaksi kissaa. Turnausmagicin aloitin -02 kun muutin pk-seudulle opiskelemaan. Eniten tulee pelattua limitediä ja highlanderia sekä vintagea aina kun sitä on, mutta muukin menee paremman puutteessa. Competitive-tason turnauksissa minut näkee usein tuomaripaita päällä. Lisäksi rämpytän kitaraa ja urheilen työkaverien kanssa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: Minä olen...
« Vastaus #49 : 18.09.11 - klo 18:48 »
Sinänsä mielenkiintoista, minkä ikäisiä tänne kirjoittaneet käyttäjät tuntuvat keskimäärin olevan. Paljon ainakin vaikuttaisi löytyvän jo vakiintuneita suunnilleen kolmikymppisiä.
Mutta joo, itse olen juuri päässyt teiniydestä eroon täyttämällä 20. Ei sillä, monien mukaan kyllä olen edelleenkin ihan teinigootti-emo, mitä vain - you get the point (Varsinkin, jos satutte vilkaisemaan kuvaani siinä toisessa topicissa. Normaalisti tosin pukeuidun paljon mustemmin.) Olen harrastanut erilaisia nörtteilyjä ala-asteen lopulta. Silloin figuja, yläasteelta lähtien pöytäroolipelejä, silloin tällöin on tullut larpattua, lukion aikoihin taisin aloittaa Yu-Gi-Oh!:n ja Magiciin olen päätynyt yliopiston fuksivuotenani (kuten myös competitiveen Pokemonien treenaamiseen). Siis vajaa puoli vuotta sitten. Nörtteilyn lisäksi nautin eksentrisestä pukeutumisesta, ajattelumallien kyseenalaistamisesta (minkä suhteen olen oikealla alalla - nimim. filosofian opiskelija, Jyväskylä) ja rajua diskoissa heilumista. Vaikka olen hieman bilehile aina, kun mahdollisuus saapuu, en juo lainkaan alkoholia, vaan pidän tunnelmaa yllä kofeiinin voimalla. Olen vannoutunut ateisti ja tiedollinen fallibilisti, eli en usko minkään täydelliseen varmuuteen. Toki se koskee myös Jumalan olemassaolemattomuutta, mutta olen valmis hyväksymään kantani irrationaalisuuden, koska yhtä kaikki pidän sitä varmempana kuin oletusta yliluonnollisen olemassaolosta. Tosin, jos jumaluutta käsitellään esimerkiksi feuerbachilaisittain, olen valmis hyväksymään myös uskovaisen kannan sinänsä järkevänä.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Minä olen...
« Vastaus #50 : 19.09.11 - klo 00:38 »
Olen parin vuoden päästä reilu kolmekymppinen jota hymyilytti vajaa-kolmekymppisen Nastaboin kirjoitus.

Magicin pelaaminen alkoi partioleirillä pääasiassa Fourth Editionin korteista kyhätyillä pakoilla ja koukkuun taisin jäädä heti. Muutamaa viikkoa myöhemmin tuli ostettua ekat oma laput, Strongholdin prelikkaan uskaltauduin jo pelaamaan ja vuottan myöhemmin olin varsin vakionaama turnauksissa ja ainakin rokkiukoille käytännön bye. Näin piti olla myös siinä kaksislottisessa PTQ:ssa 2001 jonka about-huonoin pelaaja mun piti olla. Ja varmaan melkein olinkin. Joskus ne viiden manan kolmekolmoset vaan riittää - seuranneella PT:llä ei muuten riittäny. Turnauspelaaminen varmaan kiinnosti koska olen varsin kilpailuhenkinen - jos pelaan jotakin niin myös pelaan voittaakseni vaikka en peleissä liene se tiukkapipo kuitenkaan.

Vuodesta 2004 lähtien tuli joitakin kertoja jopa oikeasti pärjättyä. Vuodesta 2006 lähtien tuli pelattua kaikki isot turnaukset mihin pääsi ja pystyi lähtemään mutta usein aivan liian vähällä valmistautumisella. Kas kummaa, ei tullut menestystä. Sama jatkui monta vuotta, menestystä tuli usein silloin kun pelasin ns. parasta pakkaa mitä ite osasin pelata. Esimerkiksi WWtä, keijuja ja pultteja, niihin taidot riitti riittävän pienellä valmistautumisella. Kun yritin jotain omaa (moi monomusta aggro @ TSP-block, UG Infect @ pre-M12 Standard) niin ei voittoja tullut.

Opiskeluun meni välillä aikaa, välillä vähemmän aikaa, välillä vielä vähemmän. Silti valmistuin tradenomiksi ja työelämä on nyt 1,5 vuotta pitänyt otteessaan.

Kuten ylläkin mainittiin, partio on myöskin pitänyt otteessaan ja tulee pitämäänkin. Nuorempana enemmän viikkotoimintaa ja eräilyä, nykyään enemmän hallintoa ja yksittäisiä tapahtumia ja niiden settejä (nimim. pähkäilee maastoetsintäharjoituksen järjestämistä 15-18 - vuotialle). Ajoittain tulee myös oltua tapahtumissa jossa tarvitsee ihan puukkoa, kirvestä, kiipeilyvaljaita tai delegointitaitoja eikä läppäriä tai talousarviota.

Kumma kyllä, musta on tullut viime vuosina paljon urheilullisempi kuin aikaisemmin vaikkei liikuntatunnit mulle inhokkeja ollutkaan, olin vaan muita huonompi melkein joka lajissa. Nykykään kesät menevät urheillessa 3-4 kertaa viikossa (poislukien partioleirit, joissa hyötyliikuntaa tulee n. 18h/vrk) jalkapallon ja salibandyn parissa - nyt syksyllä urheiluun menee aikaa kerran-kaksi viikossa.

Kotona valveilla vietetty aika on muuten ajoittain vähissä. Jos se ei ylitä neljää valveillaolotuntia päivässä (kuten yleensä ei tee), ei mitään tapahdu.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Preesens

Vs: Minä olen...
« Vastaus #51 : 28.09.11 - klo 00:57 »
Parikymppinen opiskelija Itä-Suomesta, MtG:n pelailussa täysi aloittelija. Casual-pelaamisen ja parin mutkan kautta huomasin eräänä päivänä istuvani turnauksessa lainattu dekki kädessä. Koska peli lähti sujumaan ja säännötkin pikkuhiljaa painuivat mieleni uurteisiin, aloin hengailla muiden pelaajien seurassa. Vielä ei peli ole kaikkine hienouksineen minulle auennut, mutta kortit pysyvät jo sekoittaessa kädessä. Alkuhan se on tämäkin.

Muita harrasteita ovat liikunta ja erinäiset taideaineiksi luokiteltavat, roolipelaus sekä yleinen nörtteily. Elämä on ex temporea.
Study more.

Poissa syfilisx

Vs: Minä olen...
« Vastaus #52 : 01.10.11 - klo 19:17 »
25, mies, Tampereen keskustasta. Käyn Hervannassa yliopiston/vapaa-aikatalon lähellä sosiaalialan hommissa.
Aloittanut mätkyn uudestaan aikuisiällä tossa keväällä jotenkin innostaa taas ihan älyttömästi. Sanon aina tästä, kuten myös pleikkari ja longboard-harrastuksestani, että lapselliset harrastukset, mutta aikuisen miehen rahat, huomattavasti hauskempaa jotenkin näin.

Pelataan pienen porukan kanssa paljon kasuaalisti, uudet naamat myös tervetulleita mukaan jos jossain tutustutaan. Nyt kävin ekaa kertaa Innistrad-prellussa pelaamassa ja tuntui kivalta, että sealedia vois ainakin jatkossakin pelata. Tiistaina vois tulla jo yhden treidauksen takia käymään 931:ssä, mut jos sitä pelaiskin jos mukaan vaan mahtuu :)

FNM vois olla myös seuraavana kokeilussa constructedinkin osalta, katotaan nauraako noille pakoille kuopion puuhevosetkin.

t. Jani

Poissa Reanimatrix

Vs: Minä olen...
« Vastaus #53 : 18.10.11 - klo 13:14 »
niin moro vaan...

Olen 30-vuotias äijän alku täältä eteläsuomesta läheltä turkua, muttei turusta sentään huhhuh... ammattina on tuotantoinsinööri. Kotona odottelee ainakin toistaiseksi,1 vaimo, 2 poikaa ja 1 koira erilaisissa kokoonpanoissa riippuen päivistä...

Aloitin MtG ice agen aikoihin ja lopetin ennen kuin invasion tuli aloitin uudestaan RoEn aikoihin ja nyt enemmän tai vähemmän silloin tällöin pelailen. Formaateihin joita olen kahlannut/koittanut on standard, saksalainen, vintage, legacy ja tietty limitedin eri muodot koitimpa joskus pauperiakin...

vapaa-aikaan kuuluu talon rakennus, vaimon ojennus, lasten kasvatus... Tämän lisäksi olen innokas tietokoneenpelaaja ja hieman pelastushenkinen kaveri ja reippailen välillä


Poissa Hesfan

Vs: Minä olen...
« Vastaus #54 : 19.10.11 - klo 21:26 »
24-vuotias äijä Riihimäeltä. Magicia tullut pelattua useampi vuosi, ööö, ensin Nemesis-Onslaught, sitten pitkähkö tauko ja uusi innostuksen kipinä iski Worldwake / Rise of the Eldrazi aikoihin. Kotonamme asuu vaimo ja 3kk ikäinen tyttäremme, eläimiä ei minun lisäkseni ole (eikä tule).
Legacya ja Highlanderia käyn välillä pelailemassa leikillään, sekä Pre-release turnauksissa olen yrittänyt käyskennellä. Töitä teen ja kaljaa juon, muitakin pelejä pelailen sillontällön kun aikaa sattuu löytymään.

edit. hiukkasen updatea vanhan tiedon tilalle.
« Viimeksi muokattu: 13.09.12 - klo 02:12 kirjoittanut Hesfan »
Chub Toad, Chub Toad
At the door.
Run away quick
Or you'll run no more.
—Traditional children's rhyme

Poissa Unski

Vs: Minä olen...
« Vastaus #55 : 29.10.11 - klo 20:06 »
Pian 21-vuotias nainen Imatran suunnalta. Ammattikorkeakoulun kolmas ja viimeinen vuosi menossa, baariin toivon töihin pääseväni. Lappeenrannassa pelaillaan välillä avomies-poikaystävän kanssa, joka tutustutti MTG:hen appatirallaa vuosi ja risat sitten.
Standardipakat lähinnä riehuvat menemään, kerran kokeilin EDH:ta mutta siitä ei tullut mitään. Kaikkien rottakorttien kerääminen on jumahtanut joten olen siirtynyt kukkaruukusta muualle eli enkeleihin. Harrastuksiin kuuluvat myös kirjat, kirjoittaminen ja piirtäminen, tavoitteena päästä MTG:lle kuvittamaan kortteja. Idoleita Steve Argyle, J. K. Rowling ja Katikut -> katikut.deviantart.com

Poissa Dark Knight

Vs: Minä olen...
« Vastaus #56 : 31.10.11 - klo 22:41 »
Olen 24-vuotias turkulainen yliopisto-opiskelija ja laskelmieni mukaan aloitin Magicin peluun 13 vuotta sitten kesällä Urza-blokin aikoihin, kun kaverit "pakottivat" minut pelaamaan. Jälkikäteen on pakko todeta, että oikealle tielle minut ohjattiin.

Olen hupipelaaja henkeen ja vereen. En pelaa tätä peliä voittaakseni vaan pitääkseni hauskaa. Minulle tärkeintä pelissä on se, että saan toteuttaa mieltymyksiäni rakentamissani pakoissa ja tehdä niistä edes jollain lailla toimivia. Pelit ovat parhaimmillaan silloin, kun vastakkain olevat pakat ovat keskenään tasavertaisia ja molemmat saavat toimia. Toisen pelin estämisessä ei ole mitään hauskaa eikä myöskään vastustajan nopeassa murskaamisessa (ellei myös toisella ole nopeaa aggroa, jolloin pakat ovat taas tasapuolisia).

Turnauspeluu ei ole minua kiinnostanut, koska en ole kilpailuhenkinen ihminen. Suuret massamoninpelit sen sijaan ovat minusta parhautta, koska kaaoksessa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Samanhenkinen 10-20 henkilön peliporukka saadaan kasaan aina FNM:n ja ylläpitämäni hupipelikillan yhteydessä.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa mishrasfart

Vs: Minä olen...
« Vastaus #57 : 07.11.11 - klo 09:36 »
28-vuotias Insinörtti ja perheenisä. Mtg:ä on tullut pelailtua vuodesta ~94 asti kasuaalipohjalla.
Asuinpaikkakuntana toimii Loimaa, mutta en suinkaan ole Loimaalainen ::) Pelialueena toimii Aura / Turku. Jotkut saattaa tunnistaa vanhoista nickeistä:

Diablo 1 ja 2 -> Roy@l-@dvoc@te
Counter-Strike -> Nepenthe

Poissa AstroDude

Vs: Minä olen...
« Vastaus #58 : 23.11.11 - klo 20:02 »
Tervehdys maan asukit!

Minäkin olen vajaa, enkä aivan vielä kolmekymppinen miehenalku Tanpereen suunnassa. Synnyin hyvin nuorella iällä, ja asuin lapsuusvuoteni kotonani. Nyt siis kuitenkin vaikutan Mansessa avopuolisoni ja tyttäreni seurassa. Aktiivisuuteni on lähinnä luokkaa radio-, mutta joku saattaa olla minut Tampereen FNM-skenessä havainnut. Tuntomerkkejä on kyseenalaiset mutta taatusti omaperäiset standard -pakat, huonot jutut, kukkua täynnä olevat vaihtokansiot, sekä isommissa tapahtumissa musta kauluspaita + valkoinen kraka kombo. Yleensä kannan vaihtokuponkeja mukana turnauksissa, joten hihasta kiskomaan jos treidailu kiinnostaa. Yleensä havittelen kummallisia kortteja, joten antaa palaa vaan.

Periaatteessa osaan jonkin verran pelata, mutta tämän pyrin kaikin tavoin pimittämään todellisilta ihmisiltä, joita toisinaan näen.

Työkseni opetan Fysiikkaa & matematiikkaa. Lähinnä kierrän Tampereen alueen kouluja kuin sokea pääskysparvi kymmenen mikroteslan kestomagneettia.

Harrastan joitain toimintoja, asioita, sekä seikkoja.

Magicin pelaamisen aloitin joskus jääkauden aikoihin, ja jatkoin siitä keskeytyksettä käännyttäen siinä ohessa myös veljeni pimeälle puolelle.

Poissa Viikumi

Re: Minä olen...
« Vastaus #59 : 17.01.12 - klo 02:31 »
21-vuotias uusturkulainen opiskelija, aloittanut mtg:n joskus urza's blockin aikaan, lopetin masques blockin jälkeen ja tuli aloitettua uudestaan ravnican aikoihin, kun lukiokavereissa oli pari sellaista jotka olivat aiemminkin pelanneet ja saatiin lisää porukkaa kerättyä. Siitä asti sitten tullut pelattua, time spiralin aikaan standardipakkaa tuli väännettyä, mutta turnauksiin en ehtinyt, vaikka piti. Ihan kasuaalipelaaja, vintagerestrictioneilla tulee pelattua kavereiden kanssa.

Turkuun muutettua on tullut löydettyä eräs peliporukka ja toivon että heidän kanssa tulee olemaan yhtä mukavia pelejä.

Erään kaverin kanssa tullut kasattua kahdeksan hengen cube, jonka pelaaminen on aina yhtä mukavaa, kunhan vaan löytyisi oikeanlainen porukka.
Hauskimmat pelit löytyvät kun molemmilla pelaajilla on tasapuolisen vahva decki, ei mieluusti kuitenkaan täysin turnaustasoinen (Paitsi jos non-eternalista puhutaan). Turun pelaajia tulee varmaankin pre-releaseissa ja releaseissa nähtyä, kunhan tulee joku järkevä blocki, jollaisena innistradia en pidä kaksipuoleisten korttien takia.

Toivon myös jossain vaiheessa saavani kasaan legacypakan (tällä hetkellä kasauksessa high tide) jolla kehtaisi ihan jonkinmoisiin turnauksiin mennä.

edit: Ja pieni lisäys vielä, judgeksi oisi joskus kiva opiskella.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo 02:39 kirjoittanut Viikumi »
Osaaminen on taitolaji.