Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017  (Luettu 10849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #30 : 12.10.17 - klo 12:21 »
Luulen, että järjestävällä taholla on jo kädet täyttä työtä ilman erikoisia palkintokikkailuja. Ehdotan, että jätetään Mätsik turnausten yleisen palkintojenjakokulttuurin jatkokehittäminen toiseen kertaan.

Aiheesta on jo käyty aiemmin debattia ihan kyselyn kera, täällä voi jatkaa siitä aiheesta. On erittäin todennäköistä että tässä ketjussa käsiteltävän turnauksen palkintorakenteeseen ei enää puututa kun sellainen on jo kerran julkaistu.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #31 : 17.10.17 - klo 14:32 »
Perjantaina alkaa vlopun Magic karkelot!

FNM starttaa Gatorade Centerin ylimmässä kerroksessa ~klo 18.
Tarjolla on just sitä mitä te haluatte pelata! Itse ottaisin ainakin mukanani Moderni ja Highlander-pakat.
Paikalla on Fantasiapelien edustaja, myymässä mm. drafti boostereita ja oheistarvikkeita, eli draftaamaankin pääsee.

Nähdään siellä!

Poissa Miqa

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #32 : 18.10.17 - klo 10:20 »
Toivottavasti nyt tulee porukkaa. Itse otan ainakin Moderni pakan mukaan (en samaa jolla aion kilpailla Champseissa  8) ) ja varaudun mahdollisuuteen että draftia tulis kokeiltua taas (vaikka paska siinä olenkin)

/Mika

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #33 : 21.10.17 - klo 12:52 »
Meillä on paikalla 32 pelaajaa. Viisi kierrosta ja Top 8 siis tiedossa.

Pairings.fi käytössä, eli sieltä standingsit löytyvät.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #34 : 21.10.17 - klo 16:49 »
Ennen kuin joku kysyy; dekkijakauma ja -listat tulevat aikaisintaan ens viikon loppupuolella. (Keskiviikkona tentti jne.)
(Top 8) Pelaajat saavat mielellään itse jakaa listansa sitä ennen jos haluavat/jaksavat.

Poissa Miqa

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #35 : 23.10.17 - klo 09:05 »
Dekkejä muistista:
- Ainakin 4 fisudekkiä (Joka oli n. 3 enemmän kuin mitä odotin/toivoin)
- Erilaisia coco/chord dekkejä (Ainakin yksi ihan suora vizier/druid combo mutta myös niitä enemmän "value" orientoituneita variaatioita)
- Affinitya (2 ainakin, tais olla enemmän)
- Vähintään 1 Scapeshift (jota en onneksi kohdannut. Kamala matchup)
- Jundia ja Junkia ("pari" - ei tullut itsellä vastaan yhtään)
- Miellyttävän monta brewiä tai ainakin semibrewiä (Ne on aina kivoja ja kauhistuttavia samaan aikaan - voi tappio tulla nopeasti kun ei oikein tiedä mikä toisen wincon on)
- Burnia. Oltiin Turussa kuitenkin. Tottakai Burnia (Vähintään 3 jotka kaikki Turukulaisia)

Ite menin 9. asti (Eli pientä suolaa oli havaittavissa)
Pelasin melko perus E-tronia jota olin hieman säätänyt odotettuun metaan (Lähinnä sidessä enemmän poistoa Spatial Contortionin, Warping Wailing ja Dismemberin muodossa)

Matsit:
1. Nico Thoren ja fisut. Tappio tuli ihan kuten joskus tässä matchupissa tulee. 0-2.
2. Martti ja robotit (affinity) -
    Peli 1: Tuli poison counttereita kauhea läjä. Henki meni. Peli 2: Täydellinen käsi, natu troni, poistoa, äijiä. Martti piti mahdottoman käden ja hävisi
    itselleen. Peli 3. Melko hyvä käsi. Troni T3 ja ja jotain actionia. Martilla parempi käsi. Ei riittänyt. Isommat värittömät voitti. 2-1
3. Saku Valkamaa ja joku value dekki (oli chordia ja kaikenlaista äijää. En tiedä combosta - ei näkynyt)
    En muista oikeastaan tästä paljoa. Oisko mennyt 2-0 mulle? Tais olla jossain vaiheessa sellainen tyhmä topdeck vaihe kummallakin jossa löysin
    sitten jotain käyttökelpoista ennen vastustajaa ja sitten tapoin sen sillä.
4. Vili Arraste ja Vizier/Druid/Coco/Nahiri(!) läjä. 0-2.
    Ekassa pelissä tuli combo kasaan ja Ballista löyty. Toisessa pelissä tein pahan kömmin. Mulla oli Skysovereign, Matter Reshaper ja oisko Reality
    Smasher. Vastassa Devoted Druid, Nahiri, Duskwatch Recruiter ja seuraavalla vuorolla tarpeeksi manaa käyttää recruiteria kerran ja castia Vizier jos
    sellainen löytyy. Pistin Matter Reshaperin crewaamaan Skysovereignin ja ajoin. Skysovereigning 3 dmg nahiriin ja alus itse vastustajaa päin.
    Jätin siis Druidin henkiin ja vastustajaan kahteen (muistaakseni) - Noh, löytyhän se Vizier sieltä kolmen ekan kortin joukosta. Totta kai. Ainahan se.
5. Anton Koponen ja Burn. 2-1
    Eka peli oli niinkin jännä juttu kun kilpa-ajo e-tronin ja burnin välillä. E-tron pääsi maaliin ensin ja jäi vielä 2 elämäpistettä ylikin!
    Toisessa pelissä menikin vähän tyypillisemmin ja burn poltti.
    Kolmas oli vähän grindaavampi tarina. Sain Chalice of the Voidin yhdellä counterilla T2. Sitten sama tarina kahdella counterilla T4. Vastus responsina
    siihen pisti D-Revin siihen yhden laskijan chaliceen. Ei kuitenkaan riittänyt (Oli varmaan sidettänyt pois yhden manan spellejä kun aavisti että
    Chalice tulossa?)
    Jännä yksityiskohta: Jossain vaiheessa mulla oli 3 warping wailia (CMC2) kädessä ja Chalice = 2. Vastustajalla 2 Swiftspearia pöydällä. Aika tyhmä
    tilanne josta kuitenkin selvittiin isoilla Eldrazeilla lopuksi.

Kaiken kaikkiaan ihan kiva turnaus vaikka Top-8 jäi NIIIIIIIN lähelle ja se yks kämmi (josta tiedän!) kaivaa mieltä. Onneksi sentään mun ainoat tappiot tuli äijille jotka meni itse sitten sinne Top-8:aan. Eikös se ole joku lohtu kuitenkin?

/Mika

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #36 : 23.10.17 - klo 13:36 »
Top 8:n dekkilistoja

Pekka Kopra
(click to show/hide)

Tomi Leung

(click to show/hide)

Saku Valkamaa

(click to show/hide)

Samuli Sippu

(click to show/hide)

Nico Thorén

(click to show/hide)

Vili Arraste

(click to show/hide)

Joel Juuti

(click to show/hide)

Ville Kaukoranta

(click to show/hide)

Poissa Rancid-

Vs: [Turku] Modern Champs 2017 - 21.10.2017
« Vastaus #37 : 23.10.17 - klo 15:03 »
Virallisen Taksonomian (tm) mukainen jakauma topkasin osalta:

kala 3
kavu 2
jynkky 1
pultti 1
jarru 1
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.