Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131586 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peikko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #60 : 07.03.16 - klo 21:18 »
Mutta asiakaspalvelija vakuutti että lähetykset olisivat vielä nipin napin noudettavissa 14.3. vaikka kuori Tanskasta on lähtenyt liikkeelle jo 17.2.

Ei sillä ole väliä milloin kouri on matkaan lähtenyt, vaan sillä milloin se on päätynyt lähimpään postitoimistoon odottamaan jakoa, jolloin vasta aletaan ynnäilemään sitä kahta täyttä kalenteriviikkoa.

En ole ihan varma mitä tuolla "nipin napin noudettavissa" olevalla tekstillä mahdetaan tarkoittaa kun noita palautellaan normaalisti vain perjantaisin, joten jos kuori on maanantaina asiamiespostissa noudettavissa, sen pitäisi olla siellä koko sen viikon ajan aina perjantaihin asti.

Veikkaisin tässä tapauksessa kirjeen päätyneen paikalliseen asiamiespostiin joskus viikolla 8. Siitä kaksi täyttä kalenteriviikkoa tarkoittaa, että kuoren pitäisi olla reissaamassa takaisin 11.3, mutta kyseisessä toimipaikassa kuoret vissiin laitetaan palautukseen vasta maanantaina, joten silloinkin vielä ehtinee jos käy paikalla heti aamusta.

Poissa 326

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #61 : 08.03.16 - klo 14:09 »
Avauduinkin tästä jo ircissä suhteellisen kattavasti, mutta:

(click to show/hide)

TL;DR: Myyjä ei osaa mcm.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Yms

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #62 : 08.03.16 - klo 14:47 »
Avauduinkin tästä jo ircissä suhteellisen kattavasti, mutta:

(click to show/hide)

TL;DR: Myyjä ei osaa mcm.

Korttikauppojen ansakuoppana on nimenomaan se, että aina ei muista päivittää MCM-listaansa jokaisen traden jälkeen. Eikö sinusta ole ihan ymmärrettävää että kaupan peruu jos ei yksinkertaisesti omista enään myyntiartikkeliaan? Verrataan vaikka siihen, että olisin myyntilistaltani saanut kortteja liikkeelle kasvokkain ja unohdan päivittää sen partiksella.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa syfilisx

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #63 : 08.03.16 - klo 14:52 »
Varmasti olisi ihan ymmärrettävää jos tilanne ois simppelisti tämä, että "oho, meni jo, mutta onhan tuolla meressa kaloja", mutta tuntuu, että näitä peruutuksia tulee aina näillä verukkeilla tapauksissa, joissa kortin hinta on viimeaikoina noussut huomattavasti ja myyntihinta ei ole vastannut sitä. Tässäkin taitaa olla sellaiset taustat.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #64 : 08.03.16 - klo 14:53 »
Ite oon usein joutunut pyytämään ostajaa perumaan kaupan, kun se on ostanut jonkun kortin jonka listasin vuosia sitten ja on mennyt aikapäiviä sitten. Onneksi suurin osa ihmisistä on mukavia ja suostuu tähän. Tän takia itse aina hyväksyn myös kaikki cancellation requestit, myös silloin kun kortti on spikennyt.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #65 : 08.03.16 - klo 15:06 »
Jep, itsekin olen joskus unohtanut muuttaa MCM-saldoja muiden diilien jälkeen ja joutunut sen takia peruuttamaan muutamia kauppoja siellä. Mielestäni tämä on ihan normaalia ja ymmärrettävää, eikä ole tullut vastaan yhtään ostajaa joka olisi vetänyt tästä herneen nenään. Jos on isommasta kaupasta puuttunut yksi tuote, niin olen tarjonnut osittaista refundia tai ehdottanut että ostaja valitsee jotain muuta tilalle. Kerran, kun kyseessä oli puuttuva boosteri melko uudesta setistä, niin kävin sellaisen hakemassa Poromagiasta. Muutenhan mun myyntiartikkelit on vähän harvinaisempaa kamaa, että ostaja ihan varmasti saa tuotteen nopeammin kun ostaa itse jostain muualta, kuin että jos kävisi odottelemaan että minä hankin sen ensin jostain.

Hintojen heilahteluista johtuvat perseilyt on sitten toki asia erikseen.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #66 : 08.03.16 - klo 15:20 »
Ite oon usein joutunut pyytämään ostajaa perumaan kaupan, kun se on ostanut jonkun kortin jonka listasin vuosia sitten ja on mennyt aikapäiviä sitten. Onneksi suurin osa ihmisistä on mukavia ja suostuu tähän. Tän takia itse aina hyväksyn myös kaikki cancellation requestit, myös silloin kun kortti on spikennyt.

Virheitä sattuu mutta vaatii melkoista uskoa ihmisen hyvyyteen niellä näitä selityksiä uusien, spaikkaavien korttien kohdalla. Mahdollista totta kai, mutta mikäpä ei olisi. Tuossa 326:n tapauksessa vielä sitten myyjä raahasi vielä semantiikan keinoin neuvotteluasemansa altaan syvään päähän ja heitti kivillä perään.

Hajamielisyys on MCM-formaatissa aina myyjän moka joten luulisi olevan sitä kautta vähän kannustetta myös pitää listaa ajan tasalla. Itsellä ei ole mitään ongelmaa cancelöidä siitä johtuvia ostoja jos vain retoriikka vakuuttaa. Lähden itse siitä, että hiljattain spaikanneita lappuja takaisin vetävällä myyjällä ei ole lähtökohtaisesti puhtaat jauhot pussissa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.16 - klo 15:24 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa 326

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #67 : 08.03.16 - klo 22:11 »
Yllättäen iso osa näistä "öö sori lappu meni muualle no perutaan?"-tapauksista tuntuu sattuvan hintapiikistä ottaneiden lappujen kohdalla. Jos kyseessä olisi joku random Modern-lappu jonka saa samaan hintaan tilattua kymmeneltä toiselta myyjältä niin pistetään peruen, mikäs siinä. Tällaisessa tapauksessa on kuitenkin sen verran todennäköisempää että kyseessä on myyjän ahneus kuin rehellinen kämmi että tapaan Dispellata Cancelit.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa 326

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #68 : 10.03.16 - klo 21:10 »
Saaga saa (kai) päätöksensä.

(click to show/hide)

":D"
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Warma

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #69 : 12.04.16 - klo 10:30 »
Saaga saa (kai) päätöksensä.

Ihan mielenkiinnosta, miten tämmöiset maailmantuskan vuodattajat suhtautuvat tilanteeseen jos asiallisesti selität, että suuri osa MCM-myyjistä yrittää perua kauppoja hintaharppausta tekevien korttien kanssa, ja että olisit toivottoman naiivi uskoessasi jokaista, joka tämän johdosta kieltäytyy lappujaan lähettämästä?

Emme nyt näe omaa puoltasi kirjeenvaihdosta, joten on hieman vaikeaa sanoa haistatitko vain kaverille erilaisia vittuja, vai oliko viestiesi sävy kenties myös ostajan oikeuksia ja ongelmia alleviivaava.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #70 : 12.04.16 - klo 11:30 »
Mulle jäi epäselväksi, että oliko kortin hinnassa oikeasti tapahtunut jotain merkittäviä heilahteluja. Kun kyllä tuon tekstin perusteella mun sympatiat on edelleenkin sen myyjän puolella.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Salevanen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #71 : 12.04.16 - klo 12:45 »
Mulle jäi epäselväksi, että oliko kortin hinnassa oikeasti tapahtunut jotain merkittäviä heilahteluja. Kun kyllä tuon tekstin perusteella mun sympatiat on edelleenkin sen myyjän puolella.

Kyl siinä muistaakseni oli iha relevanttia heilahtelua näkynyt. Riki vois kyl iha tasapuolisuuden nimissä lyyä omanki puolen keskustelusta nähtäville, ettei nyt ihan turhaan haukuta myyjää.

Poissa 326

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #72 : 12.04.16 - klo 12:55 »
Omat viestini:
(click to show/hide)

Kortin hinta pompahti iirc ~viidestä eurosta kympin paremmalle puolelle. Oletan, että parikymmentä ostoa ja myyntiä suorittanut ja 1,5k artikkelia listannut myyjä tietää, miksi hintapiikin sattuessa kohdalle "sori meni jo" ei kelpaa vastaukseksi.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #73 : 12.04.16 - klo 13:01 »
Ai nytkö se olikin veteraanimyyjä?

Lainaus
Ostin Kantturan (Chandra, Flamecaller) mcm:stä. Myyjällä ei ollut ihan loputtomiin palautetta - parikymmentä myyntiä + ostoa - mutta päätin tukea uutta myyjää (ja säästää rahaa).

Ja  ::) noille sun viesteille. 
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa 326

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #74 : 12.04.16 - klo 13:19 »
Ai nytkö se olikin veteraanimyyjä?

Lainaus
Ostin Kantturan (Chandra, Flamecaller) mcm:stä. Myyjällä ei ollut ihan loputtomiin palautetta - parikymmentä myyntiä + ostoa - mutta päätin tukea uutta myyjää (ja säästää rahaa).
En kyllä mitenkään näe tässä ristiriitaa - myyjä on uudehko (vrt. 1k+ myyjät joilta laput mieluummin ostelee, therefore "mutta päätin tukea uutta myyjää") mutta tehnyt kauppaa sen verran, että mcm:n toimintatapojen pitäisi olla jo jollain tasolla tuttua.

Ja  ::) noille sun viesteille.
:)
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #75 : 19.05.16 - klo 13:20 »
Mitä MCM:ssä voi tehdä jos lähetys jää saapumatta? Ylläpito kehotti merkkaamaan kaupan not arrived -statuksella jos kestää yli 15 pv mutta eivät vastineeksi kuulemma pysty muutoin auttamaan. Kyseessä siis pieni ostos, alle kympin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #76 : 19.05.16 - klo 13:25 »
Voit kysyä haluaako myyjä refundaa mieluummin, moni tekee ennemmin sen kuin ottaa hukkumismerkinnän. Itse ainakin olen vain pistänyt täydet refundit, jos tuonkokoinen lähetys on väitetty hukkuneeksi, ja saanut normaalit palautteet.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #77 : 19.05.16 - klo 18:39 »
Luonnollisesti posti toi kortit välittömästi reklamaation lähetettyäni. Leimojen perusteella ollut ihan vain systeemin rattaissa reilun kuukauden.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #78 : 19.05.16 - klo 18:55 »
Luonnollisesti posti toi kortit välittömästi reklamaation lähetettyäni. Leimojen perusteella ollut ihan vain systeemin rattaissa reilun kuukauden.
Mulla kävi ihan sama juttu tänään yhden Portugalista tulossa olevan kirjeen kanssa. Heti kun sovittiin myyjän kanssa, että saan postikulujen verran hyvitystä (normi ykkösluokan kirje), niin vaimo tekstaa ja ilmottaa kirjeen saapuneen.

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #79 : 19.05.16 - klo 22:31 »
Vaikka sainkin korttini, oli tyypin suhtautuminen reklamaatioon tasoa "I'm not responsible for the loss." Teknisesti kai näin mutta koen tuon näin pienessä diilissä silti aivan vääräksi asenteeksi. Ei edes suostunut mcm:n mulle ehdottamaan 50-50-malliin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Naabi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #80 : 19.05.16 - klo 23:46 »
Vaikka sainkin korttini, oli tyypin suhtautuminen reklamaatioon tasoa "I'm not responsible for the loss." Teknisesti kai näin mutta koen tuon näin pienessä diilissä silti aivan vääräksi asenteeksi. Ei edes suostunut mcm:n mulle ehdottamaan 50-50-malliin.

Turhapa tuosta on ottaa nokkiinsa. Kyseessä kuitenkin on MCM:n sääntö ja sitä saa ja pitää voida noudattaa. Itsellä kävi tapaus X, missä ostaja alko hospottaan, ettei kortit ollu tullu hänelle et haluaa reklamaation. Heti kun vastasin et "no can do", niin tuli palaute kirjeen tulleen saapuneeksi ostajalle.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa KukistajA

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #81 : 26.05.16 - klo 14:33 »
Vaikka sainkin korttini, oli tyypin suhtautuminen reklamaatioon tasoa "I'm not responsible for the loss." Teknisesti kai näin mutta koen tuon näin pienessä diilissä silti aivan vääräksi asenteeksi. Ei edes suostunut mcm:n mulle ehdottamaan 50-50-malliin.

Lähtökohtasesti jos kirje jää matkalle, ni vastuu on ostajan mikäli et tilannu kuponkeja kirjattuna. Myyjää ei voi vaatia refundaamaan penniäkään näissä tapauksissa.

Käytännössähän homma toimii vähän eri tavalla, valtaosa professional seller statuksella olevista myyjistä refundaa kadonneet kortit täyteen hintaan, tai täyteen hintaan miinus postikulut. Näissä tapauksissa maksat siis vähän preemiota korttien hinnassa ja saat sillä hinnalla vakuutuksen. Jos ostat yksityishenkilöiltä, hyväksyt riskin että myyjää ei välttämättä kiinnosta refundaa mitään. Ite en enää refundaa epämaiden (Italia, Espanja ja varsinkin se isoin eurooppalainen banaanivaltio Portugali) asukeille mitään mistään syystä. Muut case by case basis, riippuen lähinnä ostajan kielenkäytöstä kun refundia lähetään tiedustelemaan.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #82 : 07.06.16 - klo 14:53 »
Terve,

Osaisikohan joku jeesata. Minulle saapui setti enkkuja Serra's Sanctumeja, joiden piti olla ex-kuntoisia. Myyjällä oli pelkkää vihreää palautetta. Hinta oli 110e, eli suht edukas. Kortit olivat kuitenkin near minttejä exien sijaan ja ihan tummia, eivätkä läpäise mielestäni valotestiä. Eli vaikuttavat feikeiltä. Mitähän minun pitäisi tehdä..? Onko kokemuksia?

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #83 : 07.06.16 - klo 15:02 »
Terve,

Osaisikohan joku jeesata. Minulle saapui setti enkkuja Serra's Sanctumeja, joiden piti olla ex-kuntoisia. Myyjällä oli pelkkää vihreää palautetta. Hinta oli 110e, eli suht edukas. Kortit olivat kuitenkin near minttejä exien sijaan ja ihan tummia, eivätkä läpäise mielestäni valotestiä. Eli vaikuttavat feikeiltä. Mitähän minun pitäisi tehdä..? Onko kokemuksia?

Ottaisin yhteyttä MCM:ään.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #84 : 07.06.16 - klo 15:03 »
Ihan ekana kannattaa kysyä myyjältä, että mikäs juttu tää nyt on.
Jos tuleen ongelmia niin otat yhteyttä MCM:ään.

Poissa Salevanen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #85 : 07.06.16 - klo 15:08 »
Terve,

Osaisikohan joku jeesata. Minulle saapui setti enkkuja Serra's Sanctumeja, joiden piti olla ex-kuntoisia. Myyjällä oli pelkkää vihreää palautetta. Hinta oli 110e, eli suht edukas. Kortit olivat kuitenkin near minttejä exien sijaan ja ihan tummia, eivätkä läpäise mielestäni valotestiä. Eli vaikuttavat feikeiltä. Mitähän minun pitäisi tehdä..? Onko kokemuksia?

Riippuen mistäpäin tulet, voit myös käydä varmistamassa aitouden asiaan paremmin perehtyneillä. Ainakin Poromagia ymmärtääkseni tarjoaa tälläistä palvelua, joskin itse tehty valotestikin aika hyvin varmasti kertoo totuuden.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #86 : 07.06.16 - klo 15:38 »
Joo lähinnä mietin, että säätääkö ranskalaisen huono englanti myyjän kanssa lainkaan vai ottaako suoraan yhteyttä MCM supporttiin. Perkele kun ois lomalla hieman paljon muutakin tekemistä.

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #87 : 07.06.16 - klo 15:42 »
Mistä sä tiedät sen enkuntaidon? Ootko ollu jo yhteydessä?

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #88 : 07.06.16 - klo 15:43 »
Mistä sä tiedät sen enkuntaidon? Ootko ollu jo yhteydessä?
Ite otan ongelmatapauksissa ekana yhteyttä myyjään.

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #89 : 07.06.16 - klo 15:59 »
Aloittaisin kuitenkin näyttämällä kokeneelle feikkibongarille. Korkearesoiset kuvat tänne voivat toimia paremman puutteessa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''