Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina  (Luettu 3736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yan

Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« : 14.03.10 - klo 11:42 »
Pohjustetaan juttua sillä että kun partikselle pamahti ilmoitus Mikkelissä jaettavista tarmoista niin kiinnosti sillai semisti. Suunnitelmat lähti hetimmiten käyntiin ja äkkiä oli kyydit sinne ja takaisin ja yöpaikka perjantaille varmistettu. Deckki valinta oli myös tehty jo ennen turnauksen julkistamista, koska jokunen kuukausi sitten spoilattu UW Tempo (NoGoyf) vaikutti ihan mukavalta deckiltä pelata. Ja tietysti näin kaukaa jo sen ironian, että haetaan Goyfit kotiin deckillä joka nimettiin alun perin sen mukaan että tarmo on turha mies.

Tarinassa jonkun verran mukana olevat hahmot

Minä (Yan)
Jussi (fuba)
Esko (Eskomi)
Aapo (tride)
Petteri (Ziilot)
Oltsu (???)

Perjantai sitten koitti ja kyytimies Esko starttaili jostain Kokkolasta (Kokkala) kohti Jyväskylää, missä minä ja Jussi hypättiin kuljetusvälineen kyytiin, tohtineeko autoksi kutsua, enempikin ehkä sellainen katkaistu Nissan Micra. Loppu matka sujui oikein leppoisasti Johnny Cashin tahdissa ja Petterin kämppäkin löytyi, tsägällä. Aapo, Petteri ja Oltsu olivat yllättäen eksyneet tällä välin baariin (vanhat juopot) ja jouduimme odottelemaan ainakin 5 minuuttia, täysin hyväksymätöntä toimintaa.

Kun kaikkien tulevan päivän deckit oli scoutattu läpi syttyi muutaman lonkeron ja legacy/highalander testipelien jälkeen mahdottoman hyvä ajatus draftata viidestään zendikaria, Esko toimi yleisenä neuvonantajana, kun pusseja ei riittänyt kaikille. Ilmeisesti kukaan muu kuin Petteri ei ollut koskaan sarjaa draftannut, itse harrastan moista toimintaa about kerran vuoteen. Ekasta pussista aukesi Scaldng Tarn ja ajattelin, että ei tästä nyt ainakaan miinukselle jää. Joku kokeneempi draftaaja olisi luultavasti nauranut meidän porukan suhteellisen porkkanoiksi kun täysin selvät first pickitkin kiertivät vain pöytää, mutta mitäpä niitä napsimaan. Toinen pussi oli kuraa ja kolmannesta nousi Arid Mesa ja foili Oran-Reef…

Noppa päätti byen ja bye päätti pairingsit, joten pelasin ekan pelin Aapoa vastaan. Aloitus käden jälkeen Aapo kysäisi lämpimikseen ”saako tässä formaatissa mulligoida?” …hajoilen vähän vieläkin mutta pakko oli antaa. Peleissä voitin Aapon ja Jussin ja finaalin ensimmäisen tai toisen pelin scooppasin Petterille kun kello oli n. 4 ja kukaan ei edes muistanut oliko kyseessä ensimmäinen vai toinen peli.

Aamulla vähän jääkaappi-tuoretta-pakaste-pizzaa, josta sain hyvin vähän alas, joten Aapo combotti loput leipänsä päälle: ”ei ollu juustoa ja tää on juusto pizza” …Ja eikun turnauspaikalle jossa näkyikin jo paljon tuttuja naamoja ja ensimmäinen lause jonka kuule on ”onko kellään lainata fathom see’ereitä?” …jaa, ei tää mun deckki olekaan ehkä ihan niin rogue valinta. 43 pelaajaa, grrrrr.

Seuraavassa lyhyehköt kuvaukset peleistä, koitan pitäytyä tärkeissä asioissa ja jättää turhuudet pois. Kommentointi on useimmiten myös vain sen kannalta mitä minä näin pelissä. Sukunimet puuttuvat osalta pelaajista…en ottanut talteen. virheitä löytyy myös varmasti.

Round 1: Niklas Lyytikäinen (ANT)

Taisipa itse asiassa olla KuismANT. Ensimmäisessä pelissä saan Gruntin kellottamaan toisella vuorolla. Niklas comboaa kolmannella, näyttää kahta nauseamia ja häviää omalle deckilleen kun manat eivät riitä. Toisen pelin häviän toisella vuorolla. Kolmannessa pelaan toisen vuoron Canonistin ja Niklas ei pääse siitä ympäri ajoissa, vaikka koitankin tursoilla urakalla unohtaessani että nauseam olikin tosiaan instant.

1-0 (2-1)

Round 2: Rauli (Zoo)

Toivoin, että näitä ei olisi niin paljon kun niitä nyt oli. En tykkää siitä, että käytännössä minun pitäisi voittaa nopassa, pelata Mutsi ja mielellään saisi olla Daze back up. Eka peli menee nopeasti Ralelle mutta toisessa saan lukotettua kentän tarpeeksi ajoissa ja hitsaamme todella pitkään Avengerin jyystäessä kolmea kerralla ja helixin vaihtaessa lifetotaleita takaisinpäin. Kolmatta peliä emme ehdi aloittaa. Tasuri tuntui voitolta minulle

1-0-1 (3-2)

Round 3: Oskari Leppä (Merfolk)

Vakio pairaus. Champseillä pelattiin jo kala mirroria ja Oskari oli jo aikaisemmin kertonut pelaavansa kalaa. Onneksi mulla on ihan mauttoman hyvä match uppi Merfolkkia vastaan ja vaikka vähän vääntämiseksi se menee niin otan helpohkon 2-0 voiton. Niin no tosiaan, tällä deckillä on joka matsi vähän vääntämistä…

2-0-1 (5-2)

Round 4: Jussi Ahokas (Reanimator)

Team KuokKALA pairaa yllättäen vastakkain ja hetken aikaa mietimme tilannetta. Minun vottaessa Jussi menettää mahdollisuudet top kasiin ja Jussin voittaessa minun top 8 paikka voi vielä mahdollisesti kusta. Luotamme, että molempien deckit on tarpeeksi hyvät siihen, että kahdesta seuraavasta pelistä on mahdollista ottaa voitot. Joten ID nelos rundilla on ihan jees. Jussin kannalta ei sitten loppujen lopuksi ollut.

2-0-2 (5-2) 

Round 5: Petteri Tarkiainen (Merfolk)

Jopas sattui. Petteri pistää kuitenkin kovasti vastaan ja voittaakin kakkos gamen melkosilla nutsi nostoillaan. Kolmanteen peliin ehdotan, että josko Petteri vaikka cuttaisi mulle semmoset nutsit, johon Petteri vastaa kysymällä että on mutsit niinkun nutsit? lisään perään että ländi-vial-daze ois myös ihan kiva. Käteni: Flooded Strans, 2x mutsi, 2x Daze, Vial. Vial tiskiin, daze petterin vialiin, peli ohi. Nostin pelin aika tasan yhden ländin ja vaikka petteri kasasikin armeijan kaloja kenttään niin viimeiset lyötiin sisään prot blue tiimillä.

3-0-2 (7-3)

Round 6: Matti Laine (Zoo)

Kävi mielessä että tähänpä se top 8 sitten kaatui. Mattia vastaan pelaan myös aika vakiona lähes joka turnauksessa ja yleensä se on voittanut jolla on huonompi matchup. Niin myös nyt. Mutsit on nutsit. Kahdessa pelissä saan boardin ihan lukkoon ja Avenger nylkyttää ilmojen teiltä. Ekan pelin tappio vähän huolestutti mutta kivempi pitää pelit tiukkana.

4-0-2 (9-4) oikeutti swissin kolmanteen sijaan.

Quarters: Janne Tabel (Zoo)

Jopas näitä tarjoillaan. Voin kyllä sanoa että tämän matsin voitin myös hyvin pitkälti sen takia, että deckki oli ainakin ennen tätä turnausta hyvin rogue ja vastustajalla ei ollut kamalasti tietoa mihin kaikkeen tällä pystyy. Sama piti paikkansa kyllä parissa muussakin matsissa. Kolmanteen peliin tässäkin kuitenkin venyttin ja vääntö oli melkoista. Minun chearleader oli jossain pelaamassa highlanderia mutta tuleva semifinaali vastustaja hurrasi kyllä kovasti zoon puolesta, belskeri kun oli pyörähdellyt oman quarterinsa n. 5:ssä minuutissa ohi.

5-0-2 (11-5)

Semit: Jukka Kuva (Belcher)

Ainakin saataisiin Jyväskylä finaaliin. Mulligoin aika raskaasti mutta nostan hyvät avaukset eikä nuo muutkaan nostot ihan heikkoja olleet. Tämä olisi voinut kyllä mennä toisinkin mutta joskus käy tuurikin ja sitä voi vaan pahoitella. Voitan suoraan 2-0 puhtaasti nylkyttämällä nostamatta yhtäkään viha korttiani.

6-0-2 (13-5)

Finaali: Markku Heikkilä (Reanimator)

Ekassa pelissä pahasti takkiin ja ei ollut kovin vahva olo. Toista peliä olin jo kovaa vauhtia häviämässä kun ei vaan noussut mitään. Sitten sain kuitenkin jotenkin kummallisesti hilattua itseni takaisin peliin ja estettyä kaikki tappavat animoinnit. Kentässä oli Blazing Archon joten rehellisesti minulla ei ollut mitään keinoa voittaa….paitsi pelalta Wheel of Sun and Moon, targetoida itseäni ja aloittaa counterien kerääminen käteen (edit. Triackin postauksessa tarkka kuvaus tilanteen kulusta, en vaan muistanut). Sillä mentiin ja kun Markulta vihdoin reilun tunnin hitsailun jälkeen loppuivat deckistä outit, päästiin pakkailemaan kolmanteen peliin. Kolmannesta en muista juurikaan mitään (väsytti ihan sikana), counteroin kaiken millä on oikeasti väliä ja mutsi ja Gruntti olivat hyvä pari lopettamaan pelin pika vauhtia ainakin edelliseen peliin verrattuna.

7-0-2 (15-6) undefeated

Väsynyt tuuletus ja Goyfit kotiin.

Sitten starttailtiin kohti petterin kämppää. Eskon kuljetusvälineeseen ahtautui 5 henkeä mikä oli täysin mahdottomuus mutta näytti toimivan, voittajalle etupenkki paikka tietysti. Huhut voitosta olivat ehtineet kiiriä jo mikkelin keskustaan koska jossain keskustan alueella keskellä tietä pamahti ”hieman” huterasti astahteleva nuori tyttönen. Pojat ehtivät huutaa takapenkiltä, että laita ovi lukkoon, mutta Nissan on tech, enkä löytänyt vipua ajoissa. Ovi aukesi, pää työntyi sisään ja ennätin kuulla suurin piirtein että ”haluan… …maksan 40 euroa… tää on mulle tosi tärkeetä” ....arvelin että tyttö kalasteli nimmaria mutta sen verran starba kuitenkin olin, että ajattelin että mähän en mitään jakele. Suurimmaksi ongelmaksi osoittautui yrittää työntää neidin pää ulos kuljetusvälineestämme. Oletteko koskaan yrittäneet työntää 160 senttistä löysää vieteriä kasaan? Lopulta onnistuin kuitenkin ja karistin innokkaan ihailijan. Ja näin nuorisotyöntekijän kokemuksella voin kertoa, että siihen kuntoon ei itseään kyllä ihan alkoholilla saada

Petterin luona muistelimme vielä hetken päivän tapahtumia ja sitten taas kohti Jyväskylää Johnny Cashin tahdissa. Esko osaa. Aamulla heräsin, käänsin kylkeä ja huomasin, että Esko nukkuu mun vieressä. Voi kun söpöä.

Loistava reissu kaiken kaikkiaan, myös tuloksellisesti. Plussia ja miinuksia voisin tavan mukaan jakaa mutta enpähän jaksa. Deckki oli loistava, surullista on, että tämän jälkeen sitä pelaa varmaan joku muukin ja se ei tule enää yllätykseneä kenellekään. Deckkilistan liitän vielä tähän loppuun, sidellä kokeilin vähän muutakin kun mitä yleisesti internetsissä tunnutaan hyväksyvän oikeaks, osalle ei ollut edes käyttöä.

My Perfect (neljä täytettä valintasi mukaan)

Creature [21]
4 Fathom Seer
3 Jötun Grunt
4 Mother of Runes
4 Serra Avenger
2 Stoneforge Mystic
4 Weathered Wayfarer

Instant [17]
4 Brainstorm
3 Daze
4 Force of Will
2 Spell Pierce
4 Swords to Plowshares

Artifact [5]
3 AEther Vial
2 Umezawa’s Jitte

Land [17]
4 Flooded Strand
1 Island
2 Plains
4 Tundra
3 Wasteland
3 Windswept Heath

Sideboard [15]
1 Aura Flux
1 Aura of Silence
3 Enlightened Tutor
1 Ethersworn Canonist
1 Ghostly Prison
3 Path to Exile
1 Relic of Progenitus
1 Spell Pierce
1 Thorn of Amethyst
1 Tormod’s Crypt
1 Wheel of Sun and Moon

Jos jollakin on jotain kysyttävää deckistä niin vastailen kyllä, sourcesta löytyy myös melkoisen paljon informaatiota.


Kiitokset vielä turnauksen järjestäjille. Minusta ainakin oikein mallikasta toimintaa edelleen.

So long and thanks for all the FISH …errr tarmo.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo 00:45 kirjoittanut Yan »

Poissa deviant

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #1 : 14.03.10 - klo 20:06 »
Tuota.. ihan että ymmärsin varmasti oikein:

Voitit finaalissa gamen kaksi deckaamalla vastuksen targetoimalla wheelillä itseäsi?

Ja tätä lystiä saivat, paitsi vastus, myös tuomarit ja mahdolliset sivustakatsojat sekä tietysti autokyytisi seurata vierestä tunnin?

meh.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Rancid-

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #2 : 14.03.10 - klo 20:09 »
Voitosta on kuulemma tapana pelata turnauksissa.

Itse olin kyseenalaistamassa raportissa aluksi olleen "Iona valkoisella, onneks sain pelattua Wheelin" -kohdan, joka kuitenkin editoitui pian pois. Tapahtuiko näin oikeasti?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Yan

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #3 : 14.03.10 - klo 20:15 »
rupesin sitä itsekin katsomaan ja tulin siihen tulokseen että ei se varmastikaan niin mennyt. olin tosiaan hyvin väsynyt siinä vaiheessa enkä muista muuta kun että plan oli deckkaus... stoppeja olin kuitenkin sidettänyt ulos ja jäljelle jääneet oli poistuneet jo pelistä ja archon oli tiskissä ainakin. ionakin kyllä muistini mukaan oli jossain vaiheessa pöydässä mutta todennäköisesti vasta sen jälkeen.

edit. todennäköisesti iona oli haudassa, ja tiesin etten voi counteroida seuraavan vuoron animointia, joten pelasin wheelin itseeni. ja kyllä, turnauksessa pelataan voitosta ja en mahtanut tilanteelle juurikaan mitään, että peli venyi niin pitkäksi. Kysyin kyllä jossain vaiheessa markulta että vieläkö jotain outteja löytyy purkamaan tilanteen ja scooppausta ei tullut.
« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo 20:22 kirjoittanut Yan »

Poissa Teroin

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #4 : 14.03.10 - klo 21:08 »
Kyllä se pitää foldata että autokunta pääsee liikenteeseen. Kivahan se on reissata pelaan just for shits 'n giggles, ei kai voittamisella mitään väliä ole.

:paist:
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Triack

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #5 : 14.03.10 - klo 22:58 »
Finaalimatchupista:
Tein heti alkuun kaamean kämmin kun Nousiainen ehdottaa splittiä; ahneus iskee ja sanon ei. Sanotaanko vaikka näin että aliarvioin UW:n aika täysin, olen aiemmin pelannut GP:llä ja Champseissa samaa läjää vastaan Zoolla ja murskannut ko. läjän. Animaattoriahan en ollut testannut tai pelannut aiemmin missään, mutta olin lukenut foorumeilta että teNpo pakat (kala, kalakala, Threshold) olisi pahoja matchuppeja.

Mua vähän suolaa näin jälkikäteen lukea kuinka UW:lla on menty 2-0-1 Zoota vastaan. MITEN SIINÄ MATCHUPISSA VOI ZOOLLA JATKUVASTI KÄMMÄTÄ NIIN PAHASTI ETTÄ HÄVIÄÄ? UW kalamuori on Zoota vastaan:
4 Mutsia
4 yks kakkoseen kountteria jotka suojaa mutsia
4 teNpo kountteria jotka suojaa mutsia, mutta joita päin ei ole ihan pakko mennä
4 Wastelandia, johon foldaatte kun pidätte niitä nonbasic onelandereita
44 muuta, yleensä hyvin irrelevanttia korttia

Tästä yhtälöstä voivat viisaimmat päätellä Suuren Viisauden: Zoolla ei pidä wasteen skooppavaa, mutsia tappamaan kykenemätöntä kättä pitämän. Ei oo pakko mennä dazea päin ja on vähän hoopoa pitää käsiä jotka skooppa kun se ainokainen poisto mutsiin fowataan. Pähkinät ja kusut sitten erikseen, mutta en oikein jaksa uskoa että UW on voittanut 5 gamea pelkillä nutseilla tai zoon kusuihin.
Onhan se hienoa että se oletettavasti osaavin pelaaja pääsee finaaliin, mutta olisin mieluummin pelannut niitä eläintarhoja vastaan, tai sitten vaikka sitä Belskeriä joka olisi tod. näk. voittanut semeissä sen Zoon jos olisi sellaista vastaan päässyt.

Nojoo, itse matsista:

G1 Pyörähdän nopean Ionan pienen kountterisodan läpi ja ja Janne skooppaa.

G2 Menee muistaakseni näin: Jannella on kello ja viali. Kaiken lisäksi mutsin avulla pääsee ajamaan 7/7 seinän läpi, joten on pakko hakea ja reanimoida Blazing Archon ja toivoa parasta. Seuraa monta vuoroa draw-gota jonka aikana pelataan Wheeli muhun. Jossain vaiheessa tutoroin Mysticalilla Wipe Awayn, pomputan wheelin sekä entombaan Ionan. Yritän ylösnostatusta joka kountteroidaan, ja joudun antamaan vuoron. Janne valitettavasti tajuaa että wheeli on jo tehnyt tehtävänsä, ja pelaa wheelin takaisin, tällä kertaa itseensä. Saan Ionan viimein Exhumattua seuraavalla vuorolla ja peli menee seisomiseksi. Seuraa mun osalta paha kämmi, kun jossain välissä lähden ylösnostattamaan Inkwell Leviathania ilman kunnollista kountter backuppia. Syy tähän oli se, että Jannella oli ollut vain muutama vuoro aikaa nostaa kountteria Ionan animoinnin jälkeen, ja luulin että minulla olisi jostakin syystä ollut kiire. Fowihan se sieltä! Leviathan remppautuu Jötun Grunttiin, ja peli alkaa näyttää selvältä. En kuitenkaan skooppaa, koska luulen että voin vielä voittaa:
Outti numero 1: Pieni mahis on Show & tellillä saada Empyrial Archangel (vika pihvi dekissä, reanimate on itsemurha ja exhumet on kaikki rempassa) forcattua tiskiin, lähteä ajoille päin 3 Serra Avengeria ja Mutsia seka kikkailtua Echoing Truthilla respinä Mutsin prot abilityyn (Archon olis varmaan tuplablokattu) Serra Avengerit käteen. Sieltä niitä olisi sitten voitu pelata vialilla yksi vuorossa.
Ongelma: Mun pitää nostaa ja resolvata sekä show & tell, että echoing truth tilanteessa, jossa vihun kountterit ei varsinaisesti kulu, vaan niitä pyöritetään wheelillä, fetcheillä ja brainstormeilla ympäri.
Outti numero 2: Tää ei ollut oikeastaan outti, koska en tajunnut että mulla oli tyhmän fetchauksen takia liian vähän lifeä, mutta onnistuessaan tää olisi ollut hiton mehukas: Echoing Truthataan Wheeli käteen, pelataan Thoughtseize ja toivotaan että käteen on Ionan takia jäänyt Mutseja. Mutsi hautaan, reanimate Mutsiin and let the beats continue. Planille lähtiessäni olen kuolemassa omaan Thoughtseizeeni, joka tosin ehditään kountteroimaan, mutta aika sama kun outit meni siinä. Skooppaus ja tilttaus maximus.
Tässä vaiheessa Janne ehdottaa taas tasuria, kieltäydyn koska olen idiootti. Hyvä ev pelata älyttömän väsyneenä kohtalaisen vaikeaa dekkiä matchupissa, missä matchup on siden jälkeen aika huono. Yliarvioin oman dekkini ja aliarvioin vastustajan dekin.

Dekkiin menee sideltä ne 3 Engineered Explosivesiä, jotka eivät jostakin syystä mahtuneet dekkiin kakkos gamessa. Olisivat olleet "ihan jees".

G3 Tulee liian nopeaa vihaa ja kountteria samalla kun yritän kämmätä peliä muutenkin pois. Posauttelin vaan menemään tavoilla, jotka alitajuntani on armollisesti pyyhkinyt pois muististani. Laiha lohdutus se, että vaikka olisin pelannut käteni täydellisesti, olisi silti Jannen kädessä ilmeisesti olleet kolme kountteria, riittäneet estämään minkäänlaiset Jeesuksen ylösnousut.

Tossa oli ihan tarpeeksi turnausraportin alkua, joten totean muista matseista vain että reanimaattori teki siistejä sekä epäreiluja asioita, pari kertaa annettiin kämmeillä mulle ilmainen voitto (ihan oikeasti ei varmaan kannata antaa daze targettia kun on wasteland ability stakissa) ja nostelin tiukoissa paikoissa hyvin. Tällä kertaa en edes hävinnyt paljoa matchuplotossa, mikä on tällä hetkellä ehkä ainoa asia mikä Legacyssa vituttaa. Dekit ovat hioutuneet niin lineaarisen voimakkaiksi, että all-around Rock dekeillä ei oikein pärjää edes pelitaidoilla, ja sitten taas muilla pärjääminen on liiaksi kiinni siitä, tuleeko vastaan niitä dekkejä joita vastaan oma lineaarinen gameplan trumppaa vihun lineaarisen gameplanin. Esim. Zoo joka pelaa kokopäivän mutsidekkejä vastaan, menee toivottavasti x-0, kun taas Zoo joka pelaa kokopäivän RoopANTia* vastaan menee varmaan 1-x. *Siitä Suomalaisten listasta pitäisi antaa nimessä enemmän kunniaa Mestari Oksaselle.

Ohessa pelaamani Reanimator lista:

4 Reanimate
4 Exhume
4 Entomb
4 Careful Study
4 Mystical Tutor
4 Force of Will
4 Daze
4 Brainstorm
2 Thoughtseize
1 Dark Ritual
1 Echoing Truth
1 Show and Tell
2 Iona, Funkiller of emeria
1 Empyrial Archangel
1 Terastodon
1 Blazing Archon
1 Inkwell Leviathan
1 Sphinx of the Steel Wind
4 Underground Sea
4 Polluted Delta
2 Scalding Tarn
2 Marsh Flats
2 island
2 Swamp

Side:
3 Engineered Exposives
3 Spell Pierce
1 Wipe Away
1 Chain of Vapor
1 Coffin Purge
1 Ravenous Trap
1 Sphinx of the Steel Wind
1 Hurkyl's Recall
1 Show and Tell
2 Perish


Seuraa tapahtumaköyhä mutta osaltani sitäkin winentäyteisempi ajomatka kuskina takaisin Helsinkiin, ja pääsen viimein nukkumaan kello kolmelta. Seuraavana päivänä freesina SM karsintoihin. Vikalla rundilla tulikin sitten pelattua tasuri tilanteessa, jossa voitolla olisi päässyt topkasiin. Tän ei pitänyt mennä ihan näin. 

Haluan tosin antaa kaksi erityisplusmainintaa:

+ Ville Schalin
+ Subaru Impreza '94



« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo 23:05 kirjoittanut Triack »

Poissa deviant

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #6 : 14.03.10 - klo 23:12 »
Ei tainnut kaikille mennä ihan perille, että olin tohkeissani - ja olen edelleen - tästä G2 tavasta voittaa.

Todella kekseliäs ratkaisu tilanteeseen, jossa moni olisi heittänyt hanskat tiskiin. Tämä oli vain imo liian hienoa ollakseen totta, siksi halusin varmistaa että ymmärsin oikein.

Ja kaikki jotka on nähneet minun pelaavan highlanderia tietävät, ettei minulla ole mitään sitä vastaan, jos voittamisessa hiukan kestääkin..

Jos olisin markku, olisin vaatinut saada tuon wheelin signattuna itselleni.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Yan

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #7 : 14.03.10 - klo 23:25 »
voin signata jos pyyntöä tulee ja saan tavallisen tilalle ;)

Poissa Karhumies

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #8 : 15.03.10 - klo 01:07 »

Mua vähän suolaa näin jälkikäteen lukea kuinka UW:lla on menty 2-0-1 Zoota vastaan. MITEN SIINÄ MATCHUPISSA VOI ZOOLLA JATKUVASTI KÄMMÄTÄ NIIN PAHASTI ETTÄ HÄVIÄÄ?

Zoo häviää, kun se pitää "hyvän" käden, jossa on paljon 2 manan 2/3 Tarmoja (land ja instant), eikä yhtään 1 manan 3/3 Wild Nacatlia. Äippä blokkaa pysyvästi Qasali Pridemagen JA Pathin/Helixin ottamalla prot. white. Tai vaihtoehtoisesti Kird Apen JA burnin ottamalla prot. red. 3/3 Serra Avenger syö 2/3 Tarmon aamupalaksi ja lyö silti turpaan joka vuoro. Spell Piercen ohi on Zoolla paha pelata burnispellejä, etenkin jos Wasteland osuu alkupelissä. Yanin taktiikka ottaa sidelle 3xPtE on myös aika nutsit Zoota vastaan. 7kpl relevantteja yhden manan poistoja sekä liuta kountereita Zoon kuitenkin-melko-pieneen creature baseen tuntuu jo jossakin. Niin, ja Jitellä teNpo geinaa 4 laiffia vuorossa.

Oma recordini UW Tempolla Zoo-dekkejä vastaan samassa turnauksessa oli 2-1-1.

Poissa ADraw-

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #9 : 15.03.10 - klo 08:55 »
Äippä blokkaa pysyvästi Qasali Pridemagen JA Pathin/Helixin ottamalla prot. white. Tai vaihtoehtoisesti Kird Apen JA burnin ottamalla prot. red. 3/3 Serra Avenger syö 2/3 Tarmon aamupalaksi ja lyö silti turpaan joka vuoro. Spell Piercen ohi on Zoolla paha pelata burnispellejä, etenkin jos Wasteland osuu alkupelissä. Yanin taktiikka ottaa sidelle 3xPtE on myös aika nutsit Zoota vastaan. 7kpl relevantteja yhden manan poistoja sekä liuta kountereita Zoon kuitenkin-melko-pieneen creature baseen tuntuu jo jossakin. Niin, ja Jitellä teNpo geinaa 4 laiffia vuorossa.

1) "Blokkaa pysyvästi Pridemagen JA Pathin/Helixin"? Oon kuullu villejä huhuja et Magicissa olis käytössä tällänen "stack"-niminen systeemi, ja noi Helixit ja Pathit vois vaikka pelata responsina siihen Mutsin aktivointiin.
2) Spell Pierce ja Path, hyvät synergiat.
3) Liuta countereita eli 4 FoW 3 Daze 2 Pierce? Pierce ei osu miehiin, Dazen ympäri on suht helppo pelata ja FoWi on kaks yhteen treidi, jonka mä ainakin kelpuutan ihan mielelläni ottaen huomioon että UW:n korttietumahdollisuudet rajottuu Mutsiin, Wayfareriin (o_O) ja Fathom Seeriin (nice card).
4) Jitte on ainakin imo pahempi sillon kun se dominoi combat steppiä eikä sillon kun siitä vaan otetaan lifeä.

Ja siisti käsi jos Zoo-pelaaja ei saa aikaseks muuta ku 2/3 Tarmon  ::)

Poissa Nastaboi

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #10 : 15.03.10 - klo 09:35 »
Joo, en oikein näe, että tuolla pinolla konsistentisti Zoon voittaisi, enkä halua myöskään arvioida Zoon pelaajien pelitaitoja, koska ovat varsin mukavia miekkosia. Todetaan vain, että ei kannata odottaa pitkällä aikavälillä positiivista recordia Zoota vastaan, ja hyvä jos tiukalla pelaamisella voi pärjätä paperilla heikolle matchupille. Pakka näyttää edelleen varsin hirveältä, mutta onhan vastaavilla läjillä itsekin tullut tuuttailtua (viimeksi Highlanderissa samana päivänä). Ja tsemppiä Markulle, kyllä säkin joskus vielä voitat jotain.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo 14:10 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Karhumies

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #11 : 15.03.10 - klo 10:19 »
Lainaus käyttäjältä: Nastaboi
Täyttä asiaa.

On olemassa syy sille, miksi Yan voitti tällä dekillä tunauksen ja minä en päässyt toppeihin: nimittäin se, etten minä osaa MtGtä pelata. Kunhan yritin hätäpäissäni keksiä edes jotain syitä sille, mikseivät kaikki muutkin kuin Villen Zoo jyränneet nopeasti ylitseni 2-0.

4) Jitte on ainakin imo pahempi sillon kun se dominoi combat steppiä eikä sillon kun siitä vaan otetaan lifeä.
...paitsi että jos Zoo-mies ei tajua scoopata nopeasti, niin tässä hitsailussa kestää niin pitkään, että Zoo ehtii nopeimmillaankin ainoastaan 1-1 recordiin. Jos Zoo-mies jää odottelemaan teoreettisia nostoja tai keräämään lisäinfoa siitä, mitä helvettiä teNpo pelaa, niin myös 1-0 recordi on mahdollinen.

Ja siisti käsi jos Zoo-pelaaja ei saa aikaseks muuta ku 2/3 Tarmon  ::)

Been there, done that.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo 10:24 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Yan

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #12 : 15.03.10 - klo 10:27 »
Zoo on oikeasti aika hirveä match up. Mutta ei se nyt sentään ihan voittamaton ole kuten näkyy. En kuitenkaan millään järjellä pysty antamaan deckille positiivista matsia Zoota vastaan mutta oikeilla mulliganeilla ja hyvillä nostoilla voi voittaa. Piercet sidettelin pathien tieltä ulos, joten ei niin paha anti-synergia. (Daze on hyvä vaan ekalla vuorolla, mutta pakollinen käytännössä) Zoo pelaajat joita vastaan pelasin, oppivat myös hyvin nopeasti fetchaamaan basicit pöytään joten Pathi tuli aika puskista ja oli "ihan hyvä" kun kaverilla ei enää ollut basicceja deckissä.

Poissa Karhumies

Vs: Mikkeliin ja takaisin: Kalastajan tarina
« Vastaus #13 : 15.03.10 - klo 10:52 »
Zoo pelaajat joita vastaan pelasin, oppivat myös hyvin nopeasti fetchaamaan basicit pöytään joten Pathi tuli aika puskista ja oli "ihan hyvä" kun kaverilla ei enää ollut basicceja deckissä.

Komppaan. Ekan pelin Wasteländäilyn ja kolmannen värin denialin yrittämisen jälkeen vastustajalla ei ole ihan ykkösenä mielessä, että toi varmaan kakkospeliin sidettää sisään Patheja. Olin itsekin spekkaamassa Yanin peliä, jossa vastustaja ei tajunnut edes hakea sitä basiccia Zoollaan vaikka niitä olisi ollut. Ajatteli kai mielessään, että "jaaha, yhden valkean instant poisto eli StoP", joita Yan olikin heittänyt ekassa pelissä runsaasti tiskiin. Vaikka Yan selvästi announcasi, millä poiston teki. Totuus iski vasten naamaa vasta seuraavalla turnilla, kun game state oli ehtinyt muuttua jo merkittävästi.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo 10:57 kirjoittanut Karhumies »