Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tiltti-Markun Pariisi-raportti  (Luettu 14882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #30 : 17.02.11 - klo 20:54 »
Mun mielestä tää on tähän mennessä helposti paras mun turnausraporttithreadeista. Kiitti Jori, kiitti Heikkilä, ja ennen kaikkea kiitti Eki ja Allu!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Random Turtti

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #31 : 17.02.11 - klo 21:04 »
Mun piti todeta, että "hyvä rapsu, jee" ja "ulkona on kylmä", mutta pahasti myöhässä näemmä ollaan. Todetaan nyt sitten vaan että Squadron hawk ei aiheuta liikaa ongelmia jos pelataan highlanderia.
« Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo 22:17 kirjoittanut Random Turtti »

Poissa Pas2

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #32 : 17.02.11 - klo 21:57 »
Raportin loppuvihollinen ilmoittautuu paikalle.

Merkittäköön aikakirjoihin, että mun dekki oli WG johon sujahti punainen tai musta sidestä splashina tarpeen mukaan.

Kiitokset raportista, peleistä ja rating-pisteistä.
Jees poks holirei.

Poissa Warma

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #33 : 17.02.11 - klo 23:46 »
Raportti oli mukavaa luettavaa. Kiitosta.

Nykyään vähän vähemmän pelaavana toivoisin kuitenkin jonkinlaista korttilistausta Markun varsinaisesta dekistä. Virallinen coverage antaa hyvän kuvan fieldistä ylipäätään, mutta en ole riittävän perillä nykystandardista päätelläkseni, mikä tämä mystinen metagamedekki oikein oli (etenkin, kun pelikuvaukset olivat melko suppeita).

Jos dekin koostumus on jo jossakin mainittu ja se meni ohi silmieni, saa huomauttaa. Jos se taas on liian salaista techiä (tuskin enää?), en utele enempää.
« Viimeksi muokattu: 18.02.11 - klo 00:04 kirjoittanut Warma »

Poissa Rancid-

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #34 : 17.02.11 - klo 23:47 »
Joo sori, mun on jo pari kertaa pitänyt linkata tähän, mutta jos nyt jo jaksaisi suorittaa: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,63150.msg269035.html#msg269035
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Karhumies

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #35 : 17.02.11 - klo 23:56 »
Koska ketään ei kiinnosta niin kerron silti: mun mielestä on ihan tervetullutta että skeidaa jauhetaan ihan mistä vaan, kunhan jauhettu skeida on edes jossain määrin laadukasta.

...

Oon myös kaimani kanssa valitettavan samaa mieltä pakkafoorumin laadusta ja eläväisyydestä. Viihdettä siitä saa satunnaisesti, mutta täysin vääristä syistä.

Jatkakaa.

Kärjistäen: jos kukaan ei viitsi aloittaa uutta ketjua, on kapsilla ennen pitkää yksi ketju, josta syntyy uusia vain splittaamalla.

Asiallinen keskustelu on asiallista. Toisaalta, pakka- ja formaattiosioihin ei tule laadukasta sisältöä, ellei kukaan viitsi kirjoittaa sinne. Mitä ei helposti tule tehtyä, kun voi aina kommentoida jonnekin muualle. Sitten voi lisätä tämän jonkun muulla alueella olevan ketjun loppuun kysymyksen tai valituksen siitä, ettei siellä pakka- ja formaattiosiolla ole laadukasta sisältöä. Kenties vielä mainita, että turha sinne on kenenkään muunkaan kirjoittaa, kun se on niin kuollut alue; kirjoita ennemmin tänne. Noidankehä?

Poissa Rancid-

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #36 : 18.02.11 - klo 00:01 »
Oikeesti se noidankehä on tämä, kuten todettu jo vuosia sitten:

Esimerkki 1.
Herra X postaa pakkansa, joka nykytrendien vastaisesti on jopa melkein ihan hyvä esitys, mutta sisältää pari vähän kyseenalaista korttivalintaa.
Herra Y (cons rating 1900) kertoo, että pakkaan kannattaisi kyseenalaisten korttien tilalle laittaa pari noin viiden euron hintaista rarea.
Herra X toteaa ettei ole varaa sellaiseen.

Esimerkki 2.
Herra X postaa pakkalistansa, jossa on pari ihan selkeästi huonoa valintaa.
Herra Y toteaa, että nämä kannattaa ottaa pois, koska ne ovat huonoja ja joku toinen kortti olisi suoraan parempi. Pari ländiä lisää ei myöskään tekisi pahaa.
Herra X kieltäytyy, koska ihan hyvin on toiminut näilläkin ländimäärillä ja se paskis on sitä paitsi voittanut siinä ja siinä tilanteessa pelin!!1111

Arvaapa, kuinka kauan kiinnostaa hakata päätään X marks the spottiin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #37 : 18.02.11 - klo 13:13 »
Hedelmällisempää on keskustella kokonaisista formaateista ja metagameista kuni yksittäisten deckkien buildeista. Rancid kuvasikin aika hyvin miksi nuo pakka-alueet ovat melko kuolleita.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Anssi

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #38 : 18.02.11 - klo 20:22 »
Miksi metalcraft on niin hirvee? Vahemman myreja ja hyvia metalcraft-kortteja? Infect.dec on vahvempi kuin ennen Besiegedia? Enemman random-vahvoja spelleja, jotka ei oo erityisen synergisia metalcraftissa?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa instiqma

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #39 : 18.02.11 - klo 20:50 »
Miksi metalcraft on niin hirvee? Vahemman myreja ja hyvia metalcraft-kortteja? Infect.dec on vahvempi kuin ennen Besiegedia? Enemman random-vahvoja spelleja, jotka ei oo erityisen synergisia metalcraftissa?

Kaikki kolme on ihan hyviä perusteluja. Lisäksi fakseille on niin paljon poistoa, että esim. Chrome Steedillä ja vastaavilla vaan kerjää verta nenästään. Kolmen faksin kanssa ei uskalla oikeastaan koskaan osallistua combattiin, joten käytännössä metalcraftiin vaaditaan 4-5 artifaktia. On melko hankalaa kuvitella olevansa Besiegedin jälkeen "metalcraftilla".

Onhan se draftistrategia toki edelleen, muttei läheskään yhtä vahva kuin ennen.

Poissa Lunaddict

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #40 : 22.02.11 - klo 18:21 »
Hyvä rapsu, jee. Inspiroi osaltaan minua kirjoittamaan omani.

Olisi ollut mielenkiintoista tietää enemmän limited-strategiastasi, mikäli sinulla turnausspesifi sellainen oli. Eli pyritkö metagameforsaukseen, luotitko pussin-paras-kortti-linjaan jne. Myös draftivaiheen kriittiset pisteet kiinnostavat (eli pick x vs pick y).

Minulta on kyselty miksen käy enempää partiksella. Tämän threadin jonninjoutavaa nokittelua voisi pitää esimerkkinä.

Poissa Rancid-

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #41 : 22.02.11 - klo 20:05 »
Mulla oli aika lailla semmoinen otetaan paras kortti kunhan se ei ole sininen -tyyppinen lähtökohta, osaltaan jo siksi että mä en oikein uskonut PT:llä infectin forsaamisen hyvyyteen. Ja kyllä, olin valmis pässäämään Corrupted Consciencen jos jotain yleiskäyttöistä hyvyyttä tulee vastaan. Tää ajatus on ehkä osasyy siihen, miksi molemmat dekit päätyivät hieman biseksuaalisiksi. Onneks on Jona-logiikka. (Oikeestihan niillä dekeillä voitti vuoronperään poisonilla ja damagella just siksi, että kaikki yksittäiset kortit oli vahvoja.)

Yksittäisiä ratkaisupickejä tosin en pysty listaamaan samasta syystä kuin en dekkejäkään: olin niin kaasuissa flunssan, buranan ja vesiyliannostuksen takia etten yksinkertaisesti muistanut edes suunnilleen seuraavana päivänä mitä tuli tehtyä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Lunaddict

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #42 : 23.02.11 - klo 17:18 »
Karsten ja moni muu pro taisi olla samoilla linjoilla formaatin suhteen.

Hieman jäi epäselväksi yrititkö pysyä pois infectiltä vai välttää ajautumista tilanteeseen, jossa on vaan alkupikkien jälkeen pakko skuupata päätöksenteon suhteen ja ottaa dekkiin sopivia infect-kortteja?

Itse olen 3x SOM kasinelosissa harrastanut jotain mitä kutsun reaktiiviseksi infectin forsaukseksi. Eli P1P1 otan kortin, jolla on omassa arkkityypissään maksimiarvo (olkoon infect tahi ei) ja pickien 2-3 aikana haistelen onko ylävirta ottanut epäinfectiä. Jos reitti näyttää vapaalta, annan palaa -> infectinfect derbderb. Modottajat eivät ole täydellisiä, joten monesti on podissa ollut kolmekin infectiä ja minulla suurin osa kakkosdropeista. Modo-8-4-metassa on fiksua pyrkiä 3-0 rekordiin, eikä ihan-jees-midrangeen (jota suosin FNM:ssä). Tämä vaikuttaa kaikkiin podin pelaajiin, joten ylävirran signaaleihin voi yleensä luottaa. Olen mennyt vain ekalla modoviikolla tässä formaatissa pussien suhteen poikki, joten tämä on tuottanut hedelmää.
Infectille taidan päätyä välillä 50%-66% ajasta, koska en pelkää vääränvärisiäkään infect-pakkoja. Ja osahan niistä on susipaskoja.

Itse olen monesti pohtinut miten lähtisin vetämään podissa, jossa jokakinen on minua parempia.
Vaihtoehtoja:
1) Leikin että kyseessä on kasinelonen
2) Kysyn gurulta forsausohjeen ja en edes yritä vaivata omaa päätäni
3) Olen äärimmäisen reaktiivinen ja luotan ylävirran ohjaavan minua
4) Pyrin äärimmäiseen aggressioon (ja stabiiliin mana baseen) välttääkseni interaktiot ja häviämisen pelinlukutaidon puutteisiin
5) Karstenmainen ylivalmistautuminen -> Älytön määrä valmiiksi pureskeltuja skenaarioita ja pikkauskarttoja

(Vaihtoehto 5 taitaa purkaa tuon pohdiskelun lähtökohdan)

En ole päässyt BSS:ää dräftäämään vielä itseasiassa kertaakaan, joten kiinnostaa kaikkien älyllisten ihmisten arviot formaatin muutoksista.

Poissa Rancid-

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #43 : 23.02.11 - klo 17:31 »
No faktahan on se, että PT:llä keskimäärin läheskään kaikki eivät ole parempia :) Jostain syystä kommenttiesi lukeminen herätti hämäriä muistikuvia draftien etenemisestä, joten tässäpä tulee.

Ekassa draftissa lähdin aika safe betseille tyyliin Viridian Claw ja Go for the Throat alkupickeinä, ja ainoat infectillä varustetut kavut olivat Viridian Corrupter ja Blightwidow, jotka luonnollisesti ovat hyviä vaikkei menisikään myrkyttämisen kanssa all-in. EDIT: ykköspussissa keräsin myös pari Fangren Marauderia, jotka jälleen kerran ovat hyviä kahden suunnan pelaajia.

Sitten kakkospussissa tuli pari Cystbeareria, jonka jälkeen ei taas näkynytkään hyviä infect-miehiä. Niiden sijasta pickailin yllättävän myöhäisiä Necrogen Scuddereita ja Slice in Twaineja. Kolmospussin kakkospickinä tulikin sitten Hand of the Praetors, minkä seurauksena nappailin Corpse Curin ja pari muuta myrkkymiestä suhteellisen korkealle, kunnes suunnitelma taas vähän kuivahti. Lopputuloksena sain noin 8 infect-miestä, joista useimmat olivat ihan hyviä ilman infectiäkin.

Toinen drafti tosiaan alkoi Hellkite Igniter into Green Sun's Zenith. En kuitenkaan onnistunut saamaan kasaan kuin kaksi vihreää miestä (Blightwidow ja Alpha Tyrranax) koko draftissa, joten zeniitti jäi sitten sivuun. Jos olisin ollut hereillä, olisin luultavasti pyrkinyt vihreän sijaan valkoiselle pickattuani myöhäiset Master's Callin ja Accorder Paladinin. Nyt tuosta toisesta dekistä tuli vähän puolivillainen RG metalcraft-läjä feat. Rusted Relic ja 12 muuta faksia, joiden joukossa Necrogen Censer -niminen Lava Axe.

Ilmeisesti kuitenkin toisessa draftissa podin korttipooli oli ollut heikko kautta linjan, ja ykkösrundin byen siivittämänä voitin podin. Hellkite oli yllättäen aika isossa roolissa tämän tempun suorittamisessa.

Mainitsemistasi vaihtoehdoista siis draftasin about suunnitelmien nro 1 ja 3 mukaan. Yleisesti mun draftaamistyyli on aika mukautuvainen, en tykkää forsata mitään yksittäistä pläniä ellen sitten avaa ja pickaa Teh Rik ki näistä ponmia joka sopii vain yhteen dekkiin (3xSOM esim. Skithiryx, en keksi hatusta Besiegedistä muuta kuin Tezzeret).
« Viimeksi muokattu: 23.02.11 - klo 19:12 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa deviant

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #44 : 23.02.11 - klo 23:37 »
Itse en skittya ole saanut kuin pari kertaa draftattua, kertaakaan en ole päässyt infectille, aina se on ollut totaalisen nutsit.
Tajuan kyllä esimerkin, en vain ihan ole sitä mieltä että skittles oli paras mahd. esimerkki. Ehkä putte olisi kuvannut paremmin?
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa roussih

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #45 : 24.02.11 - klo 14:54 »
Jees raportti! Toivottavasti pääset sinne Nagoyaan asti. Ihan hauska repeillä noille casual kommenteille mitä osa käyttäjistä viljelee  ::)

Poissa Reanimatrix

Vs: Tiltti-Markun Pariisi-raportti
« Vastaus #46 : 24.02.11 - klo 15:09 »
hyvä rapsa! ja toivottavasti seuraavissa mittelöissä ei flunssa häiritse pelejä pahemmin, parempia pooleja ja suotuisia topdeckkejä!