Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event  (Luettu 14949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nastaboi

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #60 : 07.04.14 - klo 17:27 »
Jos aloituskättä nostaessa huomaa, että kortit ovat miten päin sattuu niin pitäisikö siinä vaiheessa huutaa judgea paikalle ja tulisiko tästä sanktiota vaikka et itse olisikaan "syyllinen" tapahtuneeseen (koska eipä tuota voi oikein mitenkään todistaa vastustajan töppäilyksi)?

Vähän oikeastaan kuuluisi sääntöongelmapalstalle, mutta olkoon toistaiseksi tässä. Jos pelaaja vastaavassa tilanteessa kutsuisi itse tuomarin heti huomattuaan, en antaisi varoitusta.

Lainaus
Jos itse vastustajan pakkaa cutatessa tai sekoittaessa huomaa/tuntee korttien olevan miten päin sattuu, huudanko judgen tällöinkin paikalle tarkastamaan asiaa?

Kyllä, juuri näin tulee toimia. Toki jos huomaat jo vastustajan aloittaessa sekoittamista, että kortit ovat menossa väärinpäin, sano hänelle heti asiasta - säästytään rikkoutuvilta sleeveiltä, eikä tarvitse pyytää erikseen paikalle tuomaria.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hall0n

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #61 : 08.04.14 - klo 15:19 »
Modern Champs oli ensimmäinen modern-turnaukseni ja samalla oikeastaan ensimmäinen kerta kun pelasin modernia, jos neljää mahosta vastaan pelattua testipeliä ei oteta huomioon. Meinasin aluksi pelata stormia, mutta erinäisten tapahtumien kautta pakaksi valikoitui UWR-kontrolli ja pohjana McLarenin listä PT:ltä. Muutoksina erilainen side ja mainissa kaks Restoenkeliä muistaakseni yhden Helixin ja Ajanin tilalla. Kiitokset korttien lainaajille ja mahoselle joka teki likaisen testaamistyön fnm:ssä ja modossa.

Tiimin kokoonpanossa oli tapahtunut muutoksia kun junnujoukkueen Ville oli noussut edustukseen (:D) minun ja mahosen seuraksi. Villen 5-2 record oli kova suoritus ja yllätti kotirintamalla olleen Sakun, joka kommentoi tiimin ykkösrundin 2-0 2-0 2-0-aloitusta WhatsAppissa: "Jopa Ville?". Mutta itse asiaan, turnaus alkoi 70 pelaajan voimin ja tämä ainakin yllätti meikäläisen. Seuraa matsikuvaukset:

R1 Aleksi ja Naya Pod

Ykkösgamessa Aleksi pelaa pari podia, mutta ei juurikaan äijiä poistettuani muutaman manaukon. Mulla taas ei nouse kuin kolme ländiä koko pelissä, mutta kun suurin osa spelleistä oli Snapcastereita ja pultteja niin aggrotan vastuksen kumoon tämän kiskoessa ländiä ländin perään. Kakkosgamessa pelaan kakkosvuoron Stony Silencen ja kolmosvuorolla Anger of the Godsin kolmeen ukkoon ja peli oli sitä myöten selvä. 1-0

R2 Tommi ja Living End

Lähden drawilta kädellä joka olisi hyvä, jos vastus ei pelaisi Living Endiä. Totuus kuitenkin paljastuu kun vihu alkaa ykkösvuorosta lähtien pelata cyclereitä, mutta ei onneksi koskaan löydä yhtään cascade-korttia ja voitan lopulta. Kakkosgamessa mulla on counterit vihun pelauksiin ja voitan helposti. 2-0.

R3 Valtteri ja UR Delver

Ykkösgamessa vastus kompuroi eikä saa painetta aikaiseksi ja voitan helposti. Kakkosgamessa taas on vuoroni mulligoida, mutta jään nopeasti vastuksen nopean avauksen jalkoihin. Kolmas peli oli äkkiä ohi kun tiskiin tulee vastuksen 1-of Blood Moon kolmosvuorolla. 2-1.

R4 Robert ja UB-myllyt sallittava

Tiedän mitä vastus pelaa ja tiedän että tällä kierroksella tulee aika olemaan tiukilla. Ykkösgame päättyy tilanteeseen jossa flashbackaan Electrolyzen kun vastapuolella on 2 lifeä ja mulla pakassa 0 korttia. Kakkosgamen kerkeän voittamaan kun saan Vendilion Cliquella Damnationin pois vastuksen kädestä ja ajelen tämän piiloon miehillä. Kolmosgamea ei keretä saada päätökseen. 3-1.

R5 Antti ja UWR

Tiedän että vastapuolen dekkiä on maustettu ainakin parilla Kiki-Jikillä, joten ykköspelissä tiedän säästää vastauksen legendagobliiniin ja voitankin kun poistan sen Electrolyzellä responssina Restoenkelin triggeriin peräkkäisillä vuoroilla. Kakkosgamessa lähden aggroplanille. Vihu on 5 lifessä kun ajelen Snapperilla ja pelaa Enkelin. Pelaan Cryptic Commandin counteriksi ja bouncaan oman ländin, jotta saan 3 manaa 2nd main phaseen. Ajon jälkeen vihu on kolmessa ja pelaan snapcaster flashback bolt ftw. 4-1.

R6 Pauli ja Zoo

Ykkösgamessa lähden Snapper, Clique, Enkeli, maata kädellä. Vihu kurvahtaa t1 nacatl, t2 ape + nacatl. Klikkiin on poisto ja tuhoudun kun en nosta mitään spot removalia. Kakkosgamessa mulligoin viiteen ja ainoa pelaukseni on 1x Pathi. 4-2

R7 Antero ja Junk

Molemmat missataan länddroppeja urakalla ja oisinkin varmaan voittanut jos olisin ajoissa nostanut 4 maan kädessä lymyävään Ajaniin vihun jumittaessa kahdessa läänissä. Neljäs maa löytyy vasta siinä vaiheessa kun vihulla on niitä 6 ja boardi muutenkin kunnossa. Tokassa pelissä tilanne ajautuu topdeck-moodiin, jossa vastapuoli nostaa Confidantin ja minä nostan seuraavalla vuorolla Commandin /___\  Jossain vaiheessa pelaan Commandin johonkin ja bouncaan Bobin. Vihu pelaa Bobin ja Mana Leakkaan sen. Tässä kohtaa Antero next levelöi minut pelaamalla Choken, josta en kerkeä toipua. 4-3 mut lähellä oli top8, koska tiebreakerini olisivat varmaan riittäneet jos olisin voittanut vikan rundin.

Tiimin saldo 5-2, 5-2 ja 4-3, joten ihan mukavasti meni, vaikka topkasittaminen jäikin haaveeksi. Henk. koht. pitää olla tyytyväinen 0 tasuriin recordissa Pariisin fiaskon jälkeen ;D.

Järjestelyt oli hyvät ja T-talo on kyllä hyvä paikka järjestää turnauksia WMCQ:n ja tämän turnauksen siellä kokeneena. PTQ joku päivä sinne? Pääsymaksusta pitäisi vain jotenkin päästä eroon. Lisäksi mielestäni palkintorakenne olisi voinut olla top heavympi. Esim. arvottu FTV-boksi olisi voitu antaa ennemmin vaikka ykköselle ja vain topkasille palkinnot. Plussia ja miinuksia ei jaksa tiputella, mutta tulen kyllä ensi vuonna tai mielellään aikaisemminkin uudestaan!
« Viimeksi muokattu: 08.04.14 - klo 17:00 kirjoittanut hall0n »

Poissa Demppa

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #62 : 08.04.14 - klo 19:56 »
Kuvia sunnuntailta, ilmoitelkaa jos löydätte itsenne vastoin tahtoanne.

Poissa Fal

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #63 : 11.04.14 - klo 00:29 »
Top8 Dekkilistat viimein saatavilla!

1. Lehtonen, Timo: Merfolk
(click to show/hide)

2. Hämäläinen, Matti: Täältä tullaan (UR Twin)
(click to show/hide)

3.-4.
Juote, Jesse: GW Hatebears
(click to show/hide)

Saari, Valtteri: UR Delver
(click to show/hide)

5.-8.
Kauppinen, Pauli: Naya Zoo
(click to show/hide)

Saari, Antero: GWB Doran
(click to show/hide)

Sippu, Samuli: 4c Gifts Ungiven
(click to show/hide)

Sjöblom, Daniel: GenesisWave
(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 11.04.14 - klo 00:31 kirjoittanut Fal »

Poissa Arska

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #64 : 11.04.14 - klo 01:18 »
Onko myös koko turnauksen dekkijakauma tulossa?

Poissa Fal

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #65 : 11.04.14 - klo 09:54 »
Lapulla ne oli jossain välissä, lappu on hukassa ja dekkilistat laitoin vain top kasilta talteen. Mitä muistan jakaumasta olisi tässä.
(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 11.04.14 - klo 11:02 kirjoittanut Fal »

Poissa Masa88

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #66 : 16.04.14 - klo 15:45 »
Ei kukaan sattunut nappaamaan ylimäärästä noppapussia mukaansa tän turnauksen loppupuolella? Beigen värinen noppapussi jossa oli ydinjätteen symboli kyljessä, mustalla nauhalla varustettuna. Itseltäni on kadonnut kyseisenlainen noppapussi, ja olen yrittänyt etsiä sitä. Mietin, että olisiko se vahingossa jäänyt turkuun...
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Samsson

Vs: [Turku] Modern Champs - 6.4. Premium Event
« Vastaus #67 : 16.04.14 - klo 16:40 »
Ei kukaan sattunut nappaamaan ylimäärästä noppapussia mukaansa tän turnauksen loppupuolella? Beigen värinen noppapussi jossa oli ydinjätteen symboli kyljessä, mustalla nauhalla varustettuna. Itseltäni on kadonnut kyseisenlainen noppapussi, ja olen yrittänyt etsiä sitä. Mietin, että olisiko se vahingossa jäänyt turkuun...
Se on jäännyt Turkuun, ja asuu just nyt Fantasiapeleissä.
Onko asiaa Turkuun lähitulevaisuudessa vai haluatko sen postitse jonnekin?
Laita YV minulle, niin selvitetään.