Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sligh, Stomp yms?  (Luettu 3889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sauron

Sligh, Stomp yms?
« : 13.01.05 - klo 18:42 »
Mikä olisi paras taktiikka tällaisia pakkoja vastaan Vintagessa? Esim. onko jokin countteri sun muu hyvä? Ja tämän taktiikan omaavan pakan tulisi olla sellainen joka pärjäisi myös muita pakkoja vastaan ;) . Eli ei mitään "Valkoinenpakka täyteen Protectioni-krötöjä/ja enchantmentteja"-hässäkkä. Itse olen tuskastunut, koska jos pelaa countterilla, esim. slighi jyrää mishran tehtailla, ankh of mishra pysäyttää worldgorgerin jne...heh!

Poissa karvapallo

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #1 : 27.01.05 - klo 15:08 »
perinteisesti aggrolle huonoin matchup on combo. Slighi eikä stomppi tai mikään muukaan aggro pysty painimaan 2-3turn combon kanssa mutta tätä vartenhan sideboardit ovat olemassa..

controllilla taas on aika hikistä esim slighiä vastaan, counterspellit eivät riitä jokaisen pultin kounterointiin eli sitä ei kannata kokeilla

Poissa oltrak

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #2 : 27.01.05 - klo 15:31 »
Jos oma pakka ei siihen kaadu, niin Chalice yhdellä counterilla toiminee aika hyvin. Mishran tehdas toimii myös aika tehokkaana blokkerina keskikokoisia tyyppejä vastaan.

Tietenkin oikea vastaus on myös itse pelata aggroa.

Poissa duracel

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #3 : 27.01.05 - klo 18:48 »
Jos Dragonilla on jokin instant (tai activated ability) millä voittaa (en tiedä mitä siinä nykyään pelataan) Ankh ei haittaa mitään.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa karvapallo

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #4 : 27.01.05 - klo 20:45 »
varmaankin tarkotti tuota animate dragon comboa elikkä veivataan worldgorgeria animate deadilla ja siinä sivussa täppäillään ländiä, tällöinhän ankhin ollessa pöydässä jokaista manaa kohden otetaan kaksi damagea eli combo ei toisinsanoen toimi

Poissa ilpo

jeah
« Vastaus #5 : 28.01.05 - klo 02:15 »
Duracel tarkoitti varmaan, että esimerkiksi Necromancy pelataan kaverin vuorolla, jolloin Ankhin efekti menee stäkin pohjalle (aktiivisen pelaajan systeemit  stäkin pohjalle), jolloin combo toimii mainiosti.

Necromancy kaverin vuorolla dragoniin.
Necromancy resolvaa -> dragon tiskiin ja  CIP (comes into play) efekti stäkkiin. Sen resolvattua laitteet menevät remooviin (myös necromancy).
Kun Necromancy lähtee dragonilta, stäkkiin menee dragonin kuoleminen.
Kun dragon kuolee, kamat tulee takaisin tiskiin (lopulta myös lohis) ja Ankh triggaa jokaisesta takaisin tulleesta landista. Kun Necromancy tuo dragonin takaisin gravelta, stäkin päälle menee "when dragon comes into play..." ja looppi jatkuu. Tietysti ennen kun dragonin CIP efekti resolvaa, otetaan manat pooliin (ja näin generoidaan runsaat manat, jos se on tarpeen). Koska aktiivisen pelaajan efektit menee ensin stäkkiin, Ankhin vahingot eivät koskaan resolvaa, sillä dragon-loop menee aina stäkissä Ankhin vahinkojen päälle ja resolvaavat siksi ensin. Tässä oiottu versio "kuinka voitat ankhin" strategiasta.

Dragon ei taida olla niitä helpoimpia pakkoja pelata. En tajua itsekään, mitä kirjoitin, mutta opetelkaa hyvät dragonin pelaajat nyt pelaamaan paremmin, ettekä kuole edes tuskaisaan Ankhiin. Nukahdan nyt.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa duracel

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #6 : 28.01.05 - klo 09:32 »
Hyvä ilpo, juuri tuota minä tarkoitin, mutta en jaksanut ottaa rautalankaa esiin. Esimerkiksi Triskelionilla voisi tuossa tilanteessa nöyryytellä vastustajaa.

Nykyiseen T1:seen tämä ei ehkä enää oikein päde, mutta aikoinaan Psychatog oli hyvä vastaus aggroja vastaan, sitä ei voi poltolla tappaa ja se on muutenkin isoin yhdellä kortilla oleva creature Magicissa. Eli vastaus pieniin miehiin on loogisesti isommat miehet. o_O

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Juzam Djinn

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #7 : 02.02.05 - klo 12:13 »
Sligh ainakin kaatuu muutamaan tiettyyn valkoiseen lappuun(riippuu miten paljon pelaa crötöjä), esim ivory maskiin ja harsh judgementiin. Sitten esim silver knight pysäyttää isommat(tulikissa, pallo), ja pienemmät kaverit (cadets, pup). Stompya vastaan tunnetusti aggro/control pakoilla, kuten tuossa jo aiemmin mainittiin esimerkkinä psychatog. onhan se hankala paikka, kun ronsu juoksee rancorin kanssa toisella vuorolla päin naamaa, mutta selvitä siitä vielä voi. Tällaisiin on taas valkeilta avut, stop, wog, jne. Wrath on kyllä monesti liian hidas, mutta alun voi hoidella halvoilla poistoilla, sitten wrathi ja omat boostatut first strike kaverit kentälle.

Poissa karvapallo

Sligh, Stomp yms?
« Vastaus #8 : 08.02.05 - klo 21:44 »
eipä stompyllä pärjää t1 alkuunkaan johtuen muunmuassa siitä että nopeat combot pyörähtävät aivan liian nopeasti jossei niitä häiritä